Re: PlayStation 5

2012
gamerke1992 wrote: 19 Nov 2023 16:11 Ik heb de playstation portal dit weekend al veel uitgebreider kunnen testen. Ik begrijp de haat op internet absoluut niet. Wat een fantastisch apparaat. De mensen die zo negatief zijn zouden het beter zelf eerst eens uittesten.

Het is zelfs zo goed, dat ik het dezelfde ervaring vind als gamen op tv. De beeldkwaliteit is top, de ergonomie zelfs nog beter dan de standaard controller en het geluid is ook zeker niet slecht.

Zoals ik al eerder vermelde start het even snel op als je ps5 opstarten. Dus er is gewoon geen barrière.

Ik ga vele uren extra kunnen gamen door dit ding :D
Hoe zit het met de batterijduur? Wordt het toestel warm bij lang gebruik ofzo?
Image

Re: PlayStation 5

2013
Sanity penguin wrote: 20 Nov 2023 11:52
gamerke1992 wrote: 19 Nov 2023 16:11 Ik heb de playstation portal dit weekend al veel uitgebreider kunnen testen. Ik begrijp de haat op internet absoluut niet. Wat een fantastisch apparaat. De mensen die zo negatief zijn zouden het beter zelf eerst eens uittesten.

Het is zelfs zo goed, dat ik het dezelfde ervaring vind als gamen op tv. De beeldkwaliteit is top, de ergonomie zelfs nog beter dan de standaard controller en het geluid is ook zeker niet slecht.

Zoals ik al eerder vermelde start het even snel op als je ps5 opstarten. Dus er is gewoon geen barrière.

Ik ga vele uren extra kunnen gamen door dit ding :D
Hoe zit het met de batterijduur? Wordt het toestel warm bij lang gebruik ofzo?
Ik heb geen warmte gevoeld neen. En als het wat warmer is zou ik het eerder toeschrijven aan de warmte van mijn handen :)

Batterijduur is gok ik 5-6 uur. Maar dat moet ik verder testen. Een batterij verbetert vaak ook nog na enkel oplaad cycli.
Image

Re: PlayStation 5

2014
Als je een idee wilt hebben. Ik heb een video gemaakt. Ik ben daar trouwens bewust als een gek aan het rijden om de framedrops (die er niet zijn) te proberen uitlokken.



https://youtu.be/WkqIs675Skg?si=3fT9_Q1ms1Rv6iSg

Bij mij werkt de video niet, dus ik heb ook de link er onder geplaatst.
Last edited by Sanity penguin on 20 Nov 2023 16:15, edited 2 times in total.
Reason: Je link tussen de Youtube tags aangepast; WkqIs675Skg dien je er tussen te plaatsen. Dit is de Video ID, niet wat achter SI= staat.
Image

Re: PlayStation 5

2016
Sanity penguin wrote: 20 Nov 2023 16:15 @Gamerke: ik heb je link aangepast. Ik denk wel dat je ook je privacyinstellingen moet aanpassen voor dit filmpje; ik krijg de melding dat hij privé is.
Thanks. Ik heb de video openbaar gemaakt.

Wat had ik fout gedaan met de link? :) Dan weet ik dat voor volgende keer.

Edit: ik zie de uitleg in je edit nu :D
Image

Re: PlayStation 5

2017
:) Ziet er inderdaad best goed uit. Dan nog getest met Cyberpunk ook, die vraagt zeker wel wat.
Had een vergelijkend filmpje gezien waarbij ze de portal getest hadden tegenover een backbone en dan nog een ander goedkoop opzetstukje voor telefoon.
Dat opzetstuk ging toen 1 sec (of zelfs minder) sneller dan de portal maar dat lag puur aan de internetverbinden doordat de portal blijkbaar (nog) geen wifi-6 ondersteunt.

Al eens op verplaatsing getest?
Image

Re: PlayStation 5

2018
Sanity penguin wrote: 20 Nov 2023 17:12 :) Ziet er inderdaad best goed uit. Dan nog getest met Cyberpunk ook, die vraagt zeker wel wat.
Had een vergelijkend filmpje gezien waarbij ze de portal getest hadden tegenover een backbone en dan nog een ander goedkoop opzetstukje voor telefoon.
Dat opzetstuk ging toen 1 sec (of zelfs minder) sneller dan de portal maar dat lag puur aan de internetverbinden doordat de portal blijkbaar (nog) geen wifi-6 ondersteunt.

Al eens op verplaatsing getest?
Dat is de volgende test :lol:

In praktijk ga ik die wel bijna uitsluitend thuis gebruiken. Ik dacht aan business trips, maar het is echt een gigantisch ding. Dus praktisch gezien lijkt mij dat moeilijk, omdat ik vaak al redelijk wat materiaal bij heb.

Wie weet als ik aan zee ben ofso.
Image

Re: PlayStation 5

2019
Mooi te lezen dat je tevreden bent Gamerke!

En ik denk dat het thuis eigenlijk best wel oké zal werken als je wat degelijk internet hebt. Nu daar is het toestel ook voor bedoelt.
Al ben ik net als Sanity zéér benieuwd hoe goed het werkt op verplaatsing.

Het probleem met de Portal is denk ik ook dat mensen het teveel gaan vergelijken met de Vita.

Voor mij persoonlijk zie ik niet direct de meerwaarde erin om de Portal aan te schaffen. Gamen doe ik boven terwijl de vrouw dan beneden tv kijkt. Om dan naast haar in de zetel te gaan zitten gamen? Kan ik gewoon beter op mijn tv gaan gamen :lol:
Image

Re: PlayStation 5

2020
Ik zie op zich wel wat in het toestel maar voor thuis is het vrij nutteloos. Ik game vaak 's avonds en ik heb het geluk dat ik dat gewoon op de TV kan doen. Mijn vrouw is dan op haar PC bezig en tegelijk naar iets op tablet aan het kijken ofzo.

Het gamen op verplaatsing lijkt wel leuk maar ik vind het wat vervelend dat je PS5 in slaapstand moet staan. Dat is voor mij een factor die mij zou tegenhouden om zoiets mee te nemen wanneer je langer dan één dag van thuis bent. Je weet nooit dat er ergens iets misgaat of wat dan ook en dan staat die PS5 daar maar aan te staan thuis?
Image

Re: PlayStation 5

2022
Ik wist niet eens dat dit bestond een Portal. Weet ook niet wnr deze is gereleased op moment van schrijven. Zal eens meer info opzoeken. Op het eerste zicht lijkt het me puur een luxe gadget waar Sony weer mee wil cashen. Zelf zie ik niet direct meerwaarde omdat je PS5 steeds minimaal in slaapstand moet staan en je best op hetzelfde wifi netwerk zit. Het is geen OLED of 4K scherm zoals een tv dus in welke situatie ga je dit thuis gebruiken en al zeker als je alleen woont? Vrij beperkte batterijduur en prijzig genoeg voor een niet standalone accessoire. Een volwaardige nieuwe Vita 2 bv. had beter geweest. Ben hier kritisch in, maar uiteraard leuk voor degene die het wel goed vinden en zich ermee amuseren.

Sent from my EB2103 using Tapatalk


Image

Re: PlayStation 5

2023
Een Vita 2 zal er nooit meer komen. Het kost teveel resources aan Sony om zoiets te ontwikkelen en te ondersteunen. Zeker in de huidige tijden waarbij mobiele games op gsm en tablet véél populairder zijn! Als je tegenwoordig iets genre "Vita" wilt kun je beter gaan kijken voor een Steam Deck waar je ook gewoon remote play op hebt. Maar de goedkoopste Steam Deck is wel nog eens dubbel zo duur dan de Portal en heeft ook maar gewoon een LCD scherm. Voordeel is wel dat je hier wel games kan opslaan.
Image