Re: Guess the Game

1231
Ik denk fsterchele dat de meesten hier nog niet geboren waren in 1984. :)
Overigens is de game later nog op meerdere platformen uitgebracht. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Guess the Game

1233
Ik krijg het vage vermoeden dat er nog een tip nodig is. :)

De game kwam voor het eerst uit voor een computer die met een omroepzender te maken had.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Guess the Game

1234
Sora_Lizard wrote:Ik denk fsterchele dat de meesten hier nog niet geboren waren in 1984. :)
Overigens is de game later nog op meerdere platformen uitgebracht. ;)
Naast forumleden zijn er ook niet zo veel space games uit 1984... xD

Het is Elite!

Image

Guess the Game

1236
Sora_Lizard wrote:We hebben een Winnaar! :jip: :jip: Gefeliciteerd.

Het was te lezen in "Stel jezelf voor" en in "Member of the Month". ;)
Wow, cross category hints, dat is next level!

Volgende game:
Hier een fragment uit een van de games uit mijn jeugd dat ooit bij een school magazine genaamd taptoe zat.

Image

Re: Guess the Game

1240
@Sora: hoewel ik in 1984 wel al geboren was, was ik toen nog niet echt into gaming (I know, echt raar, de meesten hier zullen tegen hun 2e levensjaar al verknocht zijn geweest aan). Ik zat al te denken dat het MS Paint was :P.
Elite komt me wel bekend voor uit jouw lyrische verhalen... nooit gedacht dat dit alles zou zijn :P :P
Image

Re: Guess the Game

1241
paveman wrote:@Sora: hoewel ik in 1984 wel al geboren was, was ik toen nog niet echt into gaming (I know, echt raar, de meesten hier zullen tegen hun 2e levensjaar al verknocht zijn geweest aan). Ik zat al te denken dat het MS Paint was :P.
Elite komt me wel bekend voor uit jouw lyrische verhalen... nooit gedacht dat dit alles zou zijn :P :P
Elite is te vergelijken met 'No man's sky'. Rekening houdend met een 8 bits 2 MHz processor en maximaal 24 KB werkgeheugen was een volledige 3D vluchtsimulatie in de ruimte met handel en gevechten en onderin nog radarbeelden van de omgeving. Wereldschokkend in die tijd. Zie ook Wiki
Het is meer dan 1 miljoen keer verkocht en het leuke was een echte trophy in de vorm van een speldje. Dat ik nog steeds in bezit heb. :)

Image
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Guess the Game

1244
FGras wrote:
minermb wrote:Spy fox 2: some assembly required
Lekker bezig! ^^
Vroeger had je zoo veel van dit soort point n click adventures!

Jij bent aan de beurt!
Jaaaa, freddy fish en pyjama sam waren naast spy fox wat van mijn favorieten. Echt leuke humor en puzzels :D

De nieuwe game:

Image
Image
cron