Re: PlayStation 5

1397
Gisteren nog nieuwe bundels beschikbaar op Mediamarkt maar toch aan mij laten voorbijgaan. €868 vond ik er net wat over. Ik snap dat er packs verkocht worden op scalpers tegen te gaan, maar er is toch wel ergens een limiet :lol:
Inhoud: PLAYSTATION PS5 825 GB + Draadloze controller PS5 DualSense + Draadloze gaming headset PS5 Pulse 3D Zwart + FIFA 22 + Battlefield 2042 + PS
Image

Re: PlayStation 5

1398
Sanity penguin wrote: 11 Jan 2022 09:41 Gisteren nog nieuwe bundels beschikbaar op Mediamarkt maar toch aan mij laten voorbijgaan. €868 vond ik er net wat over. Ik snap dat er packs verkocht worden op scalpers tegen te gaan, maar er is toch wel ergens een limiet :lol:
Inhoud: PLAYSTATION PS5 825 GB + Draadloze controller PS5 DualSense + Draadloze gaming headset PS5 Pulse 3D Zwart + FIFA 22 + Battlefield 2042 + PS
Met dit soort acties is coolblue niks beter dan die scalpers.

Re: PlayStation 5

1400
Ik vraag mij echt af wanneer we eens de tijd terug gaan beleven, waarbij ik de GM binnen ga en gewoon een PS console kan kopen. Ik herinner mij dat ik de PS4 een jaar na release op die manier gekocht hebt. Ze zouden beter wachten totdat de productie terug op peil is om dan de winkels te bevoorraden ipv nu met mondjesmaat consoles beschikbaar te stellen. Is het direct opgelost met die irritante scalpers.
Image

Re: PlayStation 5

1401
Misselijkmakend. Ik ben al een tijdje gewoon iedereen aan het rapporteren als oplichter, op FB marketplace. Mensen die +€800 vragen voor enkel console en controller..? Yooo. Rapportje. :q:
En inderdaad, eerst zien dat er voldoende stock is en dan pas leveren.
Image

Re: PlayStation 5

1403
Op den duur voel ik mij wel nogal ambetant dan als ik elke dag moet bellen naar GM om te vragen als er een PS5 console beschikbaar is.
Heb je er al één? Heb je er vandaag al één? Vandaag ééntje beschikbaar? Vandaag? :q: :lol:

Er zijn gewoon grote problemen met de productie en die chips. Dat ze iedereen eens over gelijke kam scheren. Enkel de winkels bevoorraden indien ze paar duizenden consoles kunnen leveren ofzo. En daarvoor eventueel enkel te verkrijgen via PSdirect wat ik nog een goede manier vindt. Maar telkens die scalpers die alles opkopen is gewoon om van te kotsen. Of stop met het online aanbieden en enkel fysiek te kopen in de winkels, al is dat in de huidige tijden geen optie natuurlijk.

Is het eigenlijk nog mogelijk om een nieuwe PS4 console te kopen? Of is dat ook al verleden tijd?
Image

Re: PlayStation 5

1405
Het heeft ook geen zin om elke dag te bellen. Maar als je ziet dat er ergens anders plots voorraad is, dan is de kans groot dat ze er bij GM ook gehad hebben. Op die manier heeft mijn vriendin er een te pakken gekregen.

En als ze een paar duizend consoles hebben, dan leveren ze die nu aan winkels. Maar met het aantal winkels in de Benelux (denk alleen al aan gamemania, mediamarkt, coolblue, fun, fnac, dreamland, intertoys, bol) komt dat nog altijd maar neer op een paar consoles per winkel.

Ze gaan echt niet 1 pallet consoles per keer opsturen vanaf daar. Ofwel als de container vol is of als ze paar volle containers voor in vliegtuig hebben. Maar dat blijft een druppel op een hete plaat...Het probleem speelt ook bij andere PC onderdelen en dan vooral grafische kaarten. Ik verwacht ook niet dat het over een jaar echt opgelost is.
En PlayStation direct klinkt mooi maar ook daar gaan scalpers wel manieren omheen vinden door meerdere accounts aan te maken bv. wat moeilijk goed te controleren valt.
Het is dat het onmogelijk is om de tweedehands of doorverkoop van bepaalde items stop te zetten, maar dat zou de enige manier zijn. Als je via ebay/marktplaats/whatever je spul niet meer mag verkopen, dan wordt het erg lastig om er vanaf te geraken.


PS4 Pro is al een hele tijd uit productie en ondertussen ook niet meer aan een normale prijs te krijgen.
PS4 slim zou nog wel in productie zijn maar de eerste 4 online winkels die ik controleer hebben geen voorraad meer...

Ik heb trouwens nooit goed begrepen waarom ze de Pro uit productie haalden terwijl dat de betere van de twee is... Hadden ze schrik dat die te duur zou zijn en hebben ze daarom dan maar de slim in het assortiment gehouden?

PS4 controllers zijn lange tijd uit stock geweest en nu ze er wel weer zijn gaan sommige ook bakken met geld vragen. GM vraagt wel de standaardprijs maar op dit moment zou er enkel in de winkel wat voorraad zijn van 1 kleur.
Image

Re: PlayStation 5

1406
Het begint zo stilletjes aan wel precair te worden vind ik met consoles en accessoires. Binnen hier en x aantal tijd gaan we nog gelukkig mogen zijn dat we er iets van in huis hebben. Mijn PS4 Pro begint serieus raar te doen laatste tijd en ik vrees echt dat het ineens zal gedaan zijn. Vandeweek paar keer zwart scherm ervaren in MGS V, geen idee of dat de game is of de console. Gelukkig heb ik het voorlopig niet meer gehad maar was echt 2-3 seconden zwart scherm terwijl ik wel nog geluid van de game had..
Mijn PS3 Slim daarentegen kan volgens mij nog jaaarrren mee gaan. Al staat die nu wel véél minder op, maar heeft destijds toch echt wel serieus uren gedraaid. Ik denk dan alleen nog maar aan GT5 24u races en B-Spec. Of had ik toen nog geen PS3 Slim? :?
Image

Re: PlayStation 5

1407
Toen ik een paar maanden geleden een PS4 used kocht en controllers zocht was het ook zo. Even later hadden ze die allemaal opeens terug, Dreamland, Mediamarkt, Coolblue, GM… Denk dat het hetzelfde loopt als met de consoles, met mondjesmaat…

Probleem met de chips kan Sony weinig aan doen denk ik. Komen die niet van China?
Bij ons (autoindustrie) hebben we al bijna twee jaar hetzelfde probleem. Lang wachten op wagens door tekort aan chips, of gewoon een optie in de wagen niet kunnen leveren hierdoor. 😕
Image

Re: PlayStation 5

1408
Ruler, dat van dat zwarte scherm is waarschijnlijk je tv. Ik heb dat ook gehad met de mu7000. Paar seconde zwart beeld maar inderdaad wel geluid. En dat kan zo paar dagen goed gaan en soms gebeurt het paar keer per uur. Ik weet niet of je toevallig hdr en 4k aan hebt staan? Dat was bij mij de boosdoener. 1080p en hdr geen probleem. Of 4k zonder hdr, ook geen probleem. Beide wel aan, hdr en 4k, zwart scherm voor paar seconde, meestal als het heel druk is op het scherm

@Zenmaster

Daar waar ik werk hebben we geen chips te kort. We hebben voldoende Lays en pringles :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1409
zenmaster wrote: 11 Jan 2022 16:50 Toen ik een paar maanden geleden een PS4 used kocht en controllers zocht was het ook zo. Even later hadden ze die allemaal opeens terug, Dreamland, Mediamarkt, Coolblue, GM… Denk dat het hetzelfde loopt als met de consoles, met mondjesmaat…

Probleem met de chips kan Sony weinig aan doen denk ik. Komen die niet van China?
Bij ons (autoindustrie) hebben we al bijna twee jaar hetzelfde probleem. Lang wachten op wagens door tekort aan chips, of gewoon een optie in de wagen niet kunnen leveren hierdoor. 😕
Kan Sony niks aan doen? Onzin. Ze hadden jaren geleden al chip fabrieken kunnen bouwen, maar dat was waarschijnlijk financieel niet interessant. Ik hoop dat de huidige markt er voor zorgt dat er veel nieuwe chip fabrieken in andere landen worden opgezet zodat het niet vrijwel enkel meer in China/Taiwan gemaakt wordt. Hetzelfde voor de auto industrie, je kan moeilijk andere bedrijven hiervan op de schuld geven.