Re: Wat na OPM?

16
Gamefreak wrote:
billie91 wrote:Ik kocht de OPM voor de reviews en voor verdiepende artikelen en achtergronden. Met het nieuws keek ik wel ergens anders, maar daar kon OPM ook niet tegenop. Juist die verdieping, die in mijn ogen betaalde journalistiek beter kan leveren dan de amateur journalist, was hetgeen wat mij trok. Nieuws is leuk, maar juist die extra verdieping, die waardeer ik. Ik ben tot nu toe overigens nog geen één magazine tegen gekomen waarvan ik dacht 'die moet ik hebben'. Misschien dat ik Chief nog een keer probeer.
dat is wel enkel digitaal hé Ballie, ikzelf ben op OPM UK overgeschakeld :smug:
Kijk, zo goed ben ik dus op de hoogte. :lol: Dan maar wat anders uitproberen. Overigens vind ik Ballie wel een leuke naam. :P
Image

Re: Wat na OPM?

17
BozeGozerXrd wrote:Dat vervelende broertje is inmiddels al wel meer dan 20 jaar net oud genoeg om uit te gaan. :p
Laat maar weer eens zien dat sommige mannen nooit volwassen worden.
Ligt Aniway uberhaupt in de winkels? Ik heb dat blad volgens mij nog nooit gezien.
In Nederland in elk geval bij de grotere tijdschriften handels zoals Ako en Bruno. Het lastige is wel dat niet elke winkel ons op dezelfde plek zet, in de ene staan we bij de gametijdschriften, in een andere de kindersectie. Ik weet niet precies hoe het in Vlamingenland zit.

Re: Wat na OPM?

18
Tamara wrote:
BozeGozerXrd wrote:Dat vervelende broertje is inmiddels al wel meer dan 20 jaar net oud genoeg om uit te gaan. :p
Laat maar weer eens zien dat sommige mannen nooit volwassen worden.
Ligt Aniway uberhaupt in de winkels? Ik heb dat blad volgens mij nog nooit gezien.
In Nederland in elk geval bij de grotere tijdschriften handels zoals Ako en Bruno. Het lastige is wel dat niet elke winkel ons op dezelfde plek zet, in de ene staan we bij de gametijdschriften, in een andere de kindersectie. Ik weet niet precies hoe het in Vlamingenland zit.
Ik zal er eens naar zoeken. En m dan terug plaatsen over de PU's. :p

Re: Wat na OPM?

19
Elexus wrote:
Toon8 wrote:Voor zij die gameplay lezen, waar kopen jullie die dan? Voor de editie van deze maand ben ik heel kortrijk afgeschuimd en niks gevonden. Is ook de laatste vlaamse papieren magazine zeker? En de site van dat magazine ziet er ook maar raar uit, precies fake (voor als je een abo wil nemen)

Ik wou eigenlijk een abo nemen op power unlimited omdat alien isolation bij de deal zat maar ik lees overal wat voor een kinderachtig magazine dat is, alleen maar slechte commentaren. Iemand die dit al las en iets over kwijt wel?

Ik heb ook gekeken voor Engelstalige magazines zoals opm en pcgamer maar deze zijn veel te duur.
De Gameplay vind ik eigenlijk vrij gemakkelijk te vinden (veel gemakkelijker dan de OPM indertijd in ieder geval). Normaal heeft de Standaard Boekhandel deze binnen. :0

De PU heb ik jaren geleden ook nog gelezen maar het is echt wel een onvolwassen blad met een niveau beneden het zeepeil. Avoid at all costs zou ik zeggen.
Ik heb de 2 standaard boekhandels bezocht en beide hadden hem niet, in 1 vond ik wel OPM.
Image

Re: Wat na OPM?

20
billie91 wrote:Ik kocht de OPM voor de reviews en voor verdiepende artikelen en achtergronden. Met het nieuws keek ik wel ergens anders, maar daar kon OPM ook niet tegenop. Juist die verdieping, die in mijn ogen betaalde journalistiek beter kan leveren dan de amateur journalist, was hetgeen wat mij trok. Nieuws is leuk, maar juist die extra verdieping, die waardeer ik. Ik ben tot nu toe overigens nog geen één magazine tegen gekomen waarvan ik dacht 'die moet ik hebben'. Misschien dat ik Chief nog een keer probeer.
Ik heb hier zo'n paar Chiefs liggen. 1x gekocht voor op reis te lezen en een paar gratis van op beurzen dacht ik. Ik vond er maar niks aan. Al het belangrijke nieuws was al via OPM gezegd en de kwaliteit die ik zocht was er niet in de reviews. Ik kreeg m.a.w. niet het gevoel dat ik goed wist wat + en - was aan de game zoals ik dat bij OPM kreeg, dus terug uitdieping. Maar...dat is wel al een paar jaren geleden.
Toon8 wrote:Voor zij die gameplay lezen, waar kopen jullie die dan? Voor de editie van deze maand ben ik heel kortrijk afgeschuimd en niks gevonden. Is ook de laatste vlaamse papieren magazine zeker? En de site van dat magazine ziet er ook maar raar uit, precies fake (voor als je een abo wil nemen)

Ik wou eigenlijk een abo nemen op power unlimited omdat alien isolation bij de deal zat maar ik lees overal wat voor een kinderachtig magazine dat is, alleen maar slechte commentaren. Iemand die dit al las en iets over kwijt wel?

Ik heb ook gekeken voor Engelstalige magazines zoals opm en pcgamer maar deze zijn veel te duur.
PU heb ik nog gelezen bij mij neef die ouder was en dus vroeger aan games begon. Voor mijn PlayStation tijdperk begon.
Gameplay ligt bij mij in mijn lokaal groot warenhuis Carrefour.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Wat na OPM?

21
Nieuws lees ik online en reviews las ik eigenlijk zo goed als alleen in OPM. Voor de rest kijk ik wel wat filmpjes om te zien of een game iets voor mij zou zijn.

Ik lees nu en dan wel al eens een nummer van Invader, maar dat is wel een digitaal magazine.

Re: Wat na OPM?

22
billie91 wrote:
Gamefreak wrote:
billie91 wrote:Ik kocht de OPM voor de reviews en voor verdiepende artikelen en achtergronden. Met het nieuws keek ik wel ergens anders, maar daar kon OPM ook niet tegenop. Juist die verdieping, die in mijn ogen betaalde journalistiek beter kan leveren dan de amateur journalist, was hetgeen wat mij trok. Nieuws is leuk, maar juist die extra verdieping, die waardeer ik. Ik ben tot nu toe overigens nog geen één magazine tegen gekomen waarvan ik dacht 'die moet ik hebben'. Misschien dat ik Chief nog een keer probeer.
dat is wel enkel digitaal hé Ballie, ikzelf ben op OPM UK overgeschakeld :smug:
Kijk, zo goed ben ik dus op de hoogte. :lol: Dan maar wat anders uitproberen. Overigens vind ik Ballie wel een leuke naam. :P
dan weet je het nu hé en sorry ik had me gewoon vergist bij je naam, gebeurt wel meer hier bij andere leden. Het zal niet meer voorkomen Bullie :smug:

Re: Wat na OPM?

23
Ondertussen bevalt Gameplay me steeds meer en meer. Goed geschreven.

Dat multi-platform gedoe neem ik er wel bij, eens kijken wat de anderen op hun bord krijgen is nu en dan ook eens fijn. Zolang dat om mijn bord maar beter smaakt! :smug:
Image


Game Play Station

Re: Wat na OPM?

24
JeroenVK1984 wrote:Ondertussen bevalt Gameplay me steeds meer en meer. Goed geschreven.

Dat multi-platform gedoe neem ik er wel bij, eens kijken wat de anderen op hun bord krijgen is nu en dan ook eens fijn. Zolang dat om mijn bord maar beter smaakt! :smug:
zolang je je bord maar niet opeet :q:

Re: Wat na OPM?

25
JeroenVK1984 wrote:Ondertussen bevalt Gameplay me steeds meer en meer. Goed geschreven.

Dat multi-platform gedoe neem ik er wel bij, eens kijken wat de anderen op hun bord krijgen is nu en dan ook eens fijn. Zolang dat om mijn bord maar beter smaakt! :smug:
Ach, in het ergste geval investeer je in een tweede bord. Ik heb zelf een compleet servies staan, al is dat eigenlijk een tikkie overdreven.

Re: Wat na OPM?

26
Tamara wrote:
JeroenVK1984 wrote:Ondertussen bevalt Gameplay me steeds meer en meer. Goed geschreven.

Dat multi-platform gedoe neem ik er wel bij, eens kijken wat de anderen op hun bord krijgen is nu en dan ook eens fijn. Zolang dat om mijn bord maar beter smaakt! :smug:
Ach, in het ergste geval investeer je in een tweede bord. Ik heb zelf een compleet servies staan, al is dat eigenlijk een tikkie overdreven.
Het is enkel overdreven als er geen lekker eten naar jouw smaak verschijnt voor al die andere borden.

Re: Wat na OPM?

27
Sanity penguin wrote:
@Tamara: goeie vraag van onze BozeGozer; ik ben het ook nog nergens tegengekomen, al moet ik ook bekennen dat ik er nog niet actief op gelet heb ook niet.
Doen jullie ook cross-platform en over zowat vanalles of is er meer een toespitsing naar bepaalde genres?
Oeps, deze helemaal over het hoofd gezien. We bespreken Japanse games voor alle platformen (van iOS tot Wii U en PC tot Vita) met af en toe iets westers (maar wel door Japanse games geïnspireerd) in onze rubriek 'Not Made in Japan'. Ik probeer de spotlight een beetje te houden op games die niet/nauwelijks besproken worden in de mainstream gamejournalistiek. In die praktijk betekent dit dat we relatief veel aandacht schenken aan JRPGs, visual novels en fighting games.

In het meest recente nummer behandelen we:
Digimon: All-Star Rumble
Persona Q
Tears to Tiara II
Tengami
Ace Attorney Trilogy
Shin Megami Tensei IV

Dat was een mager nummer voor games, maar er zijn ook nummers waarin games de hoofdrol spelen en anime/manga/cultuur wat meer op de achtergrond staan. In nummer 32 (met Persona 4 op de cover!) hebben we o.a.:
-Persona 4 Golden
-Een artikel van twee pagina's over de Shin Megami Tensei-serie
-Ni no Kuni

En nummer 34 (Attack on Titan op de cover) heeft stiekem vier pagina's aan Tales (review van Tales of Xillia, special over de serie en een interview met de producer).

Geen blad wat je koopt om op de hoogte te blijven van alle nieuwste releases, maar wel geinig als je al geïnteresseerd bent in Japanse (pop)cultuur en je afvraagt of er nog games zijn die je over het hoofd hebt gezien.

BTW Geen idee of je weleens op geeky beurzen/conventies komt, maar we staan elk jaar op een paar van de grotere. Daar verkopen we oudere nummers voor €2-4 per stuk. Eerstvolgende is Dutch Comic Con (dit weekend in Utrecht).

Re: Wat na OPM?

29
Tamara wrote: BTW Geen idee of je weleens op geeky beurzen/conventies komt, maar we staan elk jaar op een paar van de grotere. Daar verkopen we oudere nummers voor €2-4 per stuk. Eerstvolgende is Dutch Comic Con (dit weekend in Utrecht).
Enkel in Nederland zeker? Geen F.A.C.T.S. bezoeker?
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Wat na OPM?

30
Captain Witwicky wrote:
Tamara wrote: BTW Geen idee of je weleens op geeky beurzen/conventies komt, maar we staan elk jaar op een paar van de grotere. Daar verkopen we oudere nummers voor €2-4 per stuk. Eerstvolgende is Dutch Comic Con (dit weekend in Utrecht).
Enkel in Nederland zeker? Geen F.A.C.T.S. bezoeker?
Nee, soms ook in België. Of we dit jaar op F.A.C.T.S. staan, weet ik nog niet.