Re: PlayStation 5

1981
Sterven zie ik niet gebeuren. Toen bekend werd dat Musk het ging kopen gingen een hoop boze mensjes opeens Twitter boycotten en naar andere platformen, maar voor hoelang... Dan moet je consequent zijn als je niet goed vind wat Musk doet, en gooi dan ook maar al je kleren buiten die door Chinese kinderen gemaakt worden, en al je technologie waar kinderen grondstoffen voor moeten opgraven in mijnen, al het eten dat je eet waar palmolie in zit waar tropische wouden voor gehakt worden... En ga zo maar door.

Ik heb het eigenlijk alleen gemaakt om eens een screen van mijn games te kunnen delen. 😅 Dat valt dan weg, jammer. Benieuwd of Sony dan met een ander platform gaat werken want ze willen zo graag sociaal doen.
Image

Re: PlayStation 5

1982
Ik vermoed dat ze meer willen dat iedereen de PS app gebruikt en die functie dat ze er in 2022 ingestopt hebben waarbij je screenshots automatisch overgedragen worden van de PS console naar de app.
Op die manier kan je ze dan daar opslaan en dan delen via sociale media? Ik gebruik het zelf niet want heb buiten FB geen sociale media. En ja, nu klink ik als een dinosaurus :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1983
Sanity penguin wrote: 07 Nov 2023 09:58 Ik vermoed dat ze meer willen dat iedereen de PS app gebruikt en die functie dat ze er in 2022 ingestopt hebben waarbij je screenshots automatisch overgedragen worden van de PS console naar de app.
Op die manier kan je ze dan daar opslaan en dan delen via sociale media? Ik gebruik het zelf niet want heb buiten FB geen sociale media. En ja, nu klink ik als een dinosaurus :lol:
Huh, 😅 Wist ik zelfs niet. Straks eens uitzoeken. Je bent niet per see een dinosaurus. :P
Facebook wordt denk ik nog altijd het meeste gebruikt, voor meer diverse zaken denk ik. Tiktok enorm veel bij jongeren, maar meer dan swipen en filmpjes posten gebeurt daar niet heb ik de indruk. Ik gebruik Facebook alleen voor persoonlijke foto´s en om up to date te blijven met alles van onze hobbies. Instagram voor eens een foto van mijn eigen hobbies dan. Voor de rest ook niks.
Image

Re: PlayStation 5

1984
Als je de app opent, onderaan het symbool met de controller kiezen en dan bovenaan heb je games/captures. Als je daar captures kiest, kan je instellen dat die overdracht automatisch gebeurt.

FB is voor mij ook eerder een veredelde verjaardagskalender geworden. Ik plaats er zelden iets op maar het is wel handig om wat up-to-date te blijven :D
Image

Re: PlayStation 5

1985
zenmaster wrote: 07 Nov 2023 09:24 Sterven zie ik niet gebeuren. Toen bekend werd dat Musk het ging kopen gingen een hoop boze mensjes opeens Twitter boycotten en naar andere platformen, maar voor hoelang... Dan moet je consequent zijn als je niet goed vind wat Musk doet, en gooi dan ook maar al je kleren buiten die door Chinese kinderen gemaakt worden, en al je technologie waar kinderen grondstoffen voor moeten opgraven in mijnen, al het eten dat je eet waar palmolie in zit waar tropische wouden voor gehakt worden... En ga zo maar door.

Ik heb het eigenlijk alleen gemaakt om eens een screen van mijn games te kunnen delen. 😅 Dat valt dan weg, jammer. Benieuwd of Sony dan met een ander platform gaat werken want ze willen zo graag sociaal doen.
Er is het moment dat Musk het kocht wat mogelijk mensen heeft weggejaagd. Maar het moment dat de API betalend werd gemaakt en dat je zonder inloggen heel veel niet meer kon zien heeft ook impact. Zeker voor bedrijven.

Zowel xbox als playstation vinden de kost te hoog voor de api (ik las ergens 500.000euro/jaar voor Sony, als dat klopt natuurlijk).
En zo zullen er nog wel meer bedrijven zijn die even nadenken of dat dat automatisch posten naar Twitter het geld nog wel waard is.
Als die bedrijven wegtrekken, dan gaat op den duur de rest mogelijk ook verdwijnen want die zitten er vaak op voor dat makkelijke contact en makkelijk volgen van bedrijven.

Als je niet ingelogd bent wordt het ook nagenoeg onbruikbaar.
Zelf keek ik op het werk regelmatig naar de feed van ANWB verkeer om te kijken wat de oorzaak van de file was die ik op Google Maps zag.
Als ik thuis ingelogd ben, dan zie ik alles van vandaag in volgorde met het meest recente bovenaan.
Als ik op het werk of in een andere browser kijk waar ik niet ingelogd ben, dan krijg ik wat random dingen uit 2019 en krijg ik echt op geen enkele manier die recente dingen naar boven terwijl dat wel is wat ik wil weten.
https://twitter.com/ANWBverkeer
Image

Re: PlayStation 5

1986
Ja, jammer toch. Ik snap het wel van de bedrijven ook. Maar als daar de broodjes of de koffie ´s middags duurder worden, of bij ons thuis Netflix of Proximus weer eens duurder wordt, dat betaalt iedereen allemaal gewoon. Rare wereld.
Image

Re: PlayStation 5

1987
zenmaster wrote: 07 Nov 2023 23:17 Ja, jammer toch. Ik snap het wel van de bedrijven ook. Maar als daar de broodjes of de koffie ´s middags duurder worden, of bij ons thuis Netflix of Proximus weer eens duurder wordt, dat betaalt iedereen allemaal gewoon. Rare wereld.
Ik hoor toch steeds meer mensen die gaan nadenken over die netflix abo's. Ipv meerdere tegelijk, meer wisselen tussen een maandje dit en een maandje dat om zo de kosten te drukken. Wij hadden vorige jaar nog Viaplay voor F1 aan 11-12 euro geloof ik. Dat was dit jaar plots 16 euro/maand of 12-14/maand als je voor een jaar nam. Los even dat er met de TV app ook vaak problemen zijn, vonden wij het dat niet meer waard voor enkel F1, de rest van het aanbod interesseerde ons niet echt.

Een proximus/telenet die de prijzen verhoogt kan je inderdaad weinig aan doen want die volgen elkaar toch. In NL heb je nog wel meer providers maar uiteindelijk maar een paar grote netwerken waar de rest gebruik van maakt. En dan moet je maar net geluk hebben welke providers effectief op jouw adres beschikbaar zijn. Soms heb je de keuze tussen 5Mbps of provider ABC met snel internet, eigenlijk is dat dus geen keuze.

En waar bedrijven kosten kunnen drukken, betekent het ook minder kosten om door te rekenen aan een klant waardoor het product duurder wordt. Of toch minder snel duur wordt :q:
Image

Re: PlayStation 5

1991
Als X/Twitter ook het Dexia-scenario volgt, belooft dat niet veel goeds :lol:

Jammer dat de nieuwe PS5 inderdaad een andere afwerking heeft doorheen de plaat, maar voor de rest vind ik het er nog altijd beter uitzien :)

Re: PlayStation 5

1992
Ik had niet anders verwacht, maar mijn PlayStation portal zal niet voor vandaag zijn.

De postbode is op het werk langsgekomen, maar beweerde dat er niemand was. Wij hebben een permanent bezette receptie, dus dat klopt natuurlijk niet. Het pakje is opnieuw in hun depot en gaat morgen naar een afhaal punt, waarvoor ik het stad in moet.

Aargh typisch… Normaal loopt er bijna nooit iets fout als ik op het werk laat leveren.
Image

Re: PlayStation 5

1993
gamerke1992 wrote: 15 Nov 2023 14:46 Ik had niet anders verwacht, maar mijn PlayStation portal zal niet voor vandaag zijn.

De postbode is op het werk langsgekomen, maar beweerde dat er niemand was. Wij hebben een permanent bezette receptie, dus dat klopt natuurlijk niet. Het pakje is opnieuw in hun depot en gaat morgen naar een afhaal punt, waarvoor ik het stad in moet.

Aargh typisch… Normaal loopt er bijna nooit iets fout als ik op het werk laat leveren.
Facteur had duidelijk zin om wat vroeger naar huis te gaan :lol:
Image

Re: PlayStation 5

1994
gamerke1992 wrote: 15 Nov 2023 14:46 Ik had niet anders verwacht, maar mijn PlayStation portal zal niet voor vandaag zijn.

De postbode is op het werk langsgekomen, maar beweerde dat er niemand was. Wij hebben een permanent bezette receptie, dus dat klopt natuurlijk niet. Het pakje is opnieuw in hun depot en gaat morgen naar een afhaal punt, waarvoor ik het stad in moet.

Aargh typisch… Normaal loopt er bijna nooit iets fout als ik op het werk laat leveren.
Erg vervelend. Zeker omdat je er naar uitkijkt om de Portal te testen. Nog vervelender is dat je nu speciaal het stad in moet om het af te halen. Hopelijk krijg je de Portal morgen te pakken.
Image

Re: PlayStation 5

1995
NTGSruler wrote: 15 Nov 2023 18:11
gamerke1992 wrote: 15 Nov 2023 14:46 Ik had niet anders verwacht, maar mijn PlayStation portal zal niet voor vandaag zijn.

De postbode is op het werk langsgekomen, maar beweerde dat er niemand was. Wij hebben een permanent bezette receptie, dus dat klopt natuurlijk niet. Het pakje is opnieuw in hun depot en gaat morgen naar een afhaal punt, waarvoor ik het stad in moet.

Aargh typisch… Normaal loopt er bijna nooit iets fout als ik op het werk laat leveren.
Erg vervelend. Zeker omdat je er naar uitkijkt om de Portal te testen. Nog vervelender is dat je nu speciaal het stad in moet om het af te halen. Hopelijk krijg je de Portal morgen te pakken.
Dat is het inderdaad. Ik kan gerust een dagje langer wachten, maar Mechelen stad in moeten is nu niet bepaald auto vriendelijk.
Image