Re: Wat speel je op dit moment?

2806
Ik heb net Arkham Knight eens opgestart. Zat nog bij de PSPlus collectie. De frame-rate is zeker geen 60fps op de PS5, en dan regent het ook nog de hele tijd in de game. Het doet een beetje pijn aan mijn ogen. :lol:

Ik denk dat ik zo maar weer verder ga met oddworld.

Re: Wat speel je op dit moment?

2808
Het zijn vooral verslavende games :lol:

Ondertussen een eerste hard get there kunnen doen (burnside) Wel een van de makkelijkste. Mijn probleem daarmee een paar dagen geleden was dat ik tijdens mijn manual geen snelheid kon houden en snel bijna stilstond. Ik wist dat je X (jump) kon inhouden om je snelheid min of meer te behouden maar dat leek niet echt te werken. Wat blijkt... Om het goed te laten werken moet je X al ingedrukt hebben voor je aan je manual begint. Toen ik dat doorhad nog wel 15-20 pogingen nodig gehad om op het einde de bocht goed om te komen en bij de rails uit te komen zonder de manual te verliezen. Maar de eerste keer eindelijk op de rails kon ik die reeks rails wel afmaken en de challenge dus ook :D
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2810
Ondertussen 4 hard get there's gedaan. Ben nu gewoon vanvoor begonnen en heb naast burnside ook warehouse, school en mall gedaan.
Mall was wel een beetje jammer: 5-6de keer kwam ik tot het einde, ik doe de wallride netjes en jump out. Maar kom erg hoog uit en tegen die muur. Daardoor draait hij een kwartslag en valt recht naar beneden, alle snelheid kwijt dus maar toch vond de game dat het een val was omdat ik dwars stond op mijn originele richting. Later datzelfde nog een keer voorgehad maar de derde keer tot daar geraken was gelukkig de goeie! Met die 3 ben ik een goed uur bezig geweest, meeste daarvan met de laatste.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2811
Productief avondje skaten! :party:

De 9 hard get there's van de eerste games zijn klaar en 7 van de 9 levels zijn ook de gaps al klaar :)

Roswell was oorspronkelijk een van de moeilijkste omdat je daar de 'high deck gap' moest doen maar na een patch hebben ze dat aangepast naar de 'low deck gap' en wat bleek... ik deed tijdens de competitie voor de story al de hele tijd die hard get there combo behalve de low deck gap aan het begin. Toen ik hem met low deck deed lukte hij dan ook van de eerste keer :lol:

Downtown deed wel een beetje moeilijk omdat de eerste rail van de halfpipe, naar boven, heel slecht wilde registreren. Je moet die echt van de eerste cm hebben, sla de eerste 10cm over en hij telt niet. 10 cm te vroeg en je rijdt ergens naar boven. Maar de 5de of 6de keer dat hij die rail goed telde, lukte de rest ook :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2812
Nice! :D

Hier extracten, side ops, side ops, side ops, mission, side ops, fultonnen, side ops, mission, side ops, extracten… in MGS5.
Regelmatig als ik van of naar mijn werk rij en ik zie onkruid met wat bloemen erin langs de baan wil ik uit de auto springen en extracten.
Maar serieus. Ik heb de game veel te lang uitgesteld. Geniet er nu wel van.
Heb ook Quiet erbij en bijna 100% bond. Ondertussen ben ik al gespoiled dat ze eruit gaat door emblems te zoeken… Om de vlinder te krijgen moet je blijkbaar haar laten schieten en zelf niks doen tijdens een missie, maar het lukt niet. 🤔
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2814
Ik zie nu overal skate rails enzo :lol:

Omdat ik zelf ook nog een beetje skate valt me dat sowieso soms wel op, maar nu is het helemaal erg :saint:

Nog een productieve avond verder en ik heb enkel nog de hard get there's over van bullring en skate heaven! :D
Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd maar ze zouden tot de lastigste behoren...
In THPS1 zijn ook alle gaps gedaan en ook van een paar kleinere levels in THPS2.

De hard get there van school 2 heeft me redelijk lang bezig gehouden. Je moet daar heel veel en lang grinden en een manual houden. Pas toen ik aan het begin een wallride deed voor een bepaald stuk, later ergens een grind over een basketball ring (die je eerst moet omgooien) deed en op het allerlaatste over lockers grinden ipv overal manual te houden, kwam ik in de buurt van de laatste rail.
Alleen sprong ik er de eerste keer overheen :L:
De tweede keer haalde ik het einde van de rail niet, dat was nodig voor de gap te laten tellen.
Maar de derde keer was weer de goeie keer :relief:

Marseille heeft me ook vrij lang bezig gehouden omdat deze met max stats net moeilijker wordt. Dus moest beetje zoeken naar goede stats om beter haalbaar te maken.

Venice beach was ik voorbereid op de hel als ik alles zo las. Ik ben er ook wel even mee bezig geweest maar zeker niet zo lang als school 2 bv. De eerste gap wist ik wel hoe ik ervoor kon zorgen dat hij wel triggerde maar dat wilde nog niet zeggen dat hij altijd triggert natuurlijk. De U-bocht daarna naar een grind die snel genoeg is voor de volgende gap was eigenlijk mijn echte probleem om die goed te krijgen. En dan als die goed was, moest je nog is een korte bocht doen om goed voor de rij tafels uit te komen waar je over de hele lengte een manual moet doen. En die tafels triggeren ook niet altijd, je moet echt vanaf het begin beginnen. De eerste keer dat ik dus tot het einde kwam, had die niet geteld :q:

Skatestreet heb ik in een andere volgorde gedaan dan de versie uit de lange guide uit PSNP. Vanuit een manual in die bowl geraken, zelfs met een acid drop... ik had er nooit de snelheid voor terwijl ik in het begin veel te snel ging om over dat kleine muurtje te gaan op de manier dat hij het doet met die air, je kan ook gewoon grinden en springen bij muurtje :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2815
Gisteren een dagje THPS pauze moeten houden wegens barstende hoofdpijn :sick:

Maar... vandaag wel weer productief en de laatste 2 hard get there's gehaald inclusief trophy! :party:
Image


Uiteindelijk dus 3 avonden over gedaan en in die tijd ook nog van heel wat levels alle gaps gedaan en dat moet ik nu nog voor 4 levels doen.
Er zijn in THPS2 een paar levels met erg veel gaps (School II en New York City bv) dus het duurt gemiddeld wat langer om in een level alle gaps te doen :)

Daarna nog vanalles doen met een created skater voor de laatste veteran en legend challenges.
En dan... level 100 halen... Ik ben nu nog maar 63 :dizzy:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2816
Vandaag in THPS de legendary challenge trophy gekregen en de enige trophy die ik nu nog mis voor platinum is die van level 100.
Op mijn savefile staat 26u33 en ik ben nu level 69,3. Ik denk dat hij enkel de tijd in levels telt want naar mijn gevoel zou het meer moeten zijn.

Ik heb al redelijk veel challenges gedaan die verder niet nodig zijn voor de trophies maar zelfs daarmee ben ik dus ver van 100. De meeste gewone get there's zijn al gedaan, de helft van de platinum scores en ook andere combo challenges.
1 skater de volledige career op 100% doen + alle skater challenges voor die skater, was ongeveer 1,3 levels erbij. En per level heb je 400-500xp extra nodig dan het level ervoor.

Voor de overige trophies moest je voor 4 skaters alle skater challenges doen, maar omdat er altijd eentje inzit van alle stat points verzamelen, komt het neer op de hele career spelen waardoor ik deze maar meteen op 100% zette. Maar zelfs als ik dat voor de overige 18 ofzo zou doen, zou ik dus nog heel ver van 100 zitten :nerd:

Dus ja... ik weet niet goed wat nu de beste manier is om verder te gaan...
De THPS1 career op 100% zetten duurt ongeveer 2u met paar kleine pauzes, THPS2 heb ik nog niet echt op gelet. Laat ons zeggen 3-4u voor een hele career op 100% inclusief skater challenges.
Ik heb nog wel wat challenges die doenbaar zijn maar zo grof geteld gaat dat 2-3 levels zijn.
En ik zou een bepaald combo ding kunnen doen met game mods aan waarbij ik op 10 seconden ofzo 300xp haal.

Level 69 naar 70 is iets van 10750xp en 70 naar 71 is 11250xp, om je een idee te geven van hoe hopeloos dit is :(
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2820
Ik ga gewoon beginnen met de solo tour van Tony hawk af te maken dan krijg ik weer een challenge van 4 solo tours.
Ik was met hem op solo tour begonnen maar per ongeluk onder crew tour verder gegaan. En solo tour telt wel voor crew tour, maar omgekeerd werkt dat niet. Hierdoor miste ik ongeveer de helft van een solo tour.

Daarnaast let ik er nu op om in elke run altijd een lange grind, liptrick en manual te doen zonder te wisselen van tricks tijdens het balanceren. Blijkbaar krijg je voor elk van die 3 telkens xp voor je langste maar dat is dus zonder wisselen wat echt iedereen normaal wel doet :L:
Het is ook maar een maximum van 10 seconden waarvoor je dan 25xp krijgt. Had ik hier van in het begin op gelet had het waarschijnlijk wel behoorlijk opgelopen qua xp.

Na die solo tour van Tony ga ik nog is door de challenges gaan en kijken wat er redelijk te doen is.

En dan ga ik gewoon kijken hoe die 'snelle' manieren om xp te verzamelen werken.
Misschien dat ik probeer om mijn cronus max te programmeren zodat die het een beetje kan doen. Ik lees dat er veel zijn die remote play op PC in combinatie met PS4Macro gebruiken. Maar dan moet je wel zeker zijn dat de remote play verbinding goed werkt, dat zou ik kunnen omzeilen door die cronus max direct op de PS4 te gebruiken.
Bij dit soort trophies kan ik er echt niet mee zitten dat ik een deel door een turbo controller ofzo laat doen :q:
Image