Re: Gaming voornemens 2022

31
Kolm en Paveman: :D Het voordeel is ook wel dat er ondertussen geen nieuwe games bij komen! Ik heb een raar iets dat ik liever géén nieuwe game opstart terwijl ik bezig ben met een bepaalde game. Verschillende games door elkaar spelen heb ik echt moeite mee. Ja tis een autistisch iets vermoed ik :silly:

Heb er wel al aan gedacht om eventueel RDR2 de online te starten met jullie, maar ja ik weet dat Kolm bezig is met GTA V wat voorrang heeft en Paveman, jij bent niet echt online minded (wat ik volledig snap), dus nog maar niet voorgesteld. Plus voor mezelf is het dan vervelend dat er weer een game bij komt met een lage completion. Ik weet ook niet als de online los staat van de singleplayer van RDR2. Want als je eerst een deel van de singleplayer moet spelen vooral je de online unlocked, begin ik er al niet aan. Want de singleplayer verder doen is nu momenteel met GT7 géén optie.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

32
Ik denk dat het inderdaad vooral op kolm wachten is :P
Momenteel ben ik vooral even niet bezig met gamen (volledig offline prioriteiten ;)), maar kan zomaar klaar staan om te starten, hoor!

Ik houd er ook niet zo van om meerdere games tegelijk in behandeling te hebben, met als enige uitzondering sportgames of andere snelle pick-up-and-play games
Image

Re: Gaming voornemens 2022

33
Ik ben het volledig met je eens Paveman. Gametijd wordt alsmaar beperkter (al mogen we echt niet klagen hoor), dus dan vind ik het zonde om dan een game te moeten spelen waar je "niet evenveel zin" in hebt dan. Dus meestal speel ik 1 game tegelijkertijd.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

34
NTGSruler wrote: 04 Jan 2022 15:56 Leuke update Paveman! Doelen die zeker haalbaar zijn.

Voor mezelf: nog niet echt een streven in mijn hoofd.
2022 zal vooral in het teken staan van GT7 bij mij. (Voorlopig nog altijd de 4e maart "fingers crossed"). Het zal afhankelijk zijn van deze game hoeveel andere games ik ga spelen.
Dit jaar zou Call of Duty Modern Warfare II (specifiek romeinse cijfers) uitkomen en ben er wel benieuwd naar. Al heb ik er niet teveel goede hoop op gezien het recent debacle Vanguard + de update Warzone die ook MW Warfare 2019 naar de **** gebracht heeft. Blij dat Activision de laatste 2 jaar mijn geld niet heeft gekregen. Er zijn daar serieus problemen intern.
Ik ga nu weer "proberen" MGS V platinum te halen. Ik heb een vermoeden dat deze game gauw offline kan gehaald worden. En deze mag nu eindelijk eens van de backlog.
Red Dead Redemption 2 wil ik dit jaar "minimum" alle multiplayer trophies van halen.
Zo goed mogelijk in de gaten houden welke games servers offline gaan om eventueel daar dan nog de online trophies (indien mogelijk) van te halen. Er gaan de laatste tijd héél wat games offline (sluiten servers) en ik vind dat toch een vervelend iets.

Ik kijk hier even naar Kolm: zijn er interessante games die nog online trophies hebben die we eens gingen doen of waarvan je weet dat ze binnenkort zouden sluiten? Maandag is er een nieuwe update van GT7 en ik vermoed dat ze dan de Tomahawk glitch gaan patchen. Benieuwd als er events zullen toegevoegd worden. Nieuwe events (misschien de 24u races) ga ik zeker doen (heb trouwens nog 7 endurance races van een uur te doen, maar omdat die maar een miljoen per stuk geven is het voorlopig niet rendabel met de Tomahawk glitch => lees om nu de tijd erin te steken terwijl je op dat zelfde uur bijna 3x zoveel kan verdienen).

Verder had ik buiten MGS V dus niet echt doelen vooropgesteld. Ik ga binnenkort de resterende trophies van GT7 maar eens doen, en dan zal het elke dag gewoon checken worden in de Legendary Car shop voor de laatste 2 Legendary auto's die nodig zijn voor de bijhorende trophy. GT7 zal nog elke dag opgestart worden, maar misschien moet ik dan maar eens gaan kijken om toch wat andere games erbij te nemen. Anders wordt het kwa backlog en platinums behalen in 2022 maar pover.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

35
NTGSruler wrote: 22 Apr 2022 11:45 Ik kijk hier even naar Kolm: zijn er interessante games die nog online trophies hebben die we eens gingen doen of waarvan je weet dat ze binnenkort zouden sluiten? Maandag is er een nieuwe update van GT7 en ik vermoed dat ze dan de Tomahawk glitch gaan patchen. Benieuwd als er events zullen toegevoegd worden. Nieuwe events (misschien de 24u races) ga ik zeker doen (heb trouwens nog 7 endurance races van een uur te doen, maar omdat die maar een miljoen per stuk geven is het voorlopig niet rendabel met de Tomahawk glitch => lees om nu de tijd erin te steken terwijl je op dat zelfde uur bijna 3x zoveel kan verdienen).

Verder had ik buiten MGS V dus niet echt doelen vooropgesteld. Ik ga binnenkort de resterende trophies van GT7 maar eens doen, en dan zal het elke dag gewoon checken worden in de Legendary Car shop voor de laatste 2 Legendary auto's die nodig zijn voor de bijhorende trophy. GT7 zal nog elke dag opgestart worden, maar misschien moet ik dan maar eens gaan kijken om toch wat andere games erbij te nemen. Anders wordt het kwa backlog en platinums behalen in 2022 maar pover.
Games waar we het al een keer over gehad hebben: RDR2, Just Cause 3, Sniper Elite... 4 (denk ik?).
Ik probeer dit weekend een begin te maken aan dat van RDR2, het was een onverwacht hectische week.

Alle shutdowns die aangekondigd zijn volgen hieronder maar behalve MGSV zie ik niet meteen iets waarvan ik denk 'Oh, die wil ik nog snel even spelen' ofzo.

PS3 - Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - 31st of May, 2022 [Apparently no online trophies, unclear if online functions help offline trophies some way]
PS4 - Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - 31st of May, 2022 [Apparently no online trophies, unclear if online functions help offline trophies some way]
PS3 - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 31st of May, 2022
PS3 - NHL 14 - 6th of June, 2022
PS3 - NHL 15 - 6th of June, 2022
PS4 - NHL 15 - 6th of June, 2022
PS3 - NHL Legacy - 6th of June, 2022
PS4 - NHL 16 - 6th of June, 2022
PS4 - NHL 17 - 6th of June, 2022
PS4 - NHL 18 - 6th of June, 2022
PS4 - Jump Force - 24th of August, 2022
PS4 - 7 Days To Die - 30th of September, 2022
PS4/NA - Animal Super Squad - 30th of September, 2022
PS4/EU - Animal Super Squad - 30th of September, 2022
PS4/NA - Chime Sharp - 30th of September, 2022
PS4/EU - Chime Sharp - 30th of September, 2022
PS4 - Disc Jam - 30th of September, 2022
PS4 - Everybody's Golf - 30th of September, 2022
PS4 - Mini Metro - 30th of September, 2022
PS4 - Strikers Edge - 30th of September, 2022
PS4/NA - Ultimate Chicken Horse - 30th of September, 2022
PS4/EU - Ultimate Chicken Horse - 30th of September, 2022
PS4 - Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr - 30th of September, 2022 [Devs said they will update the servers and keep the online support active]
PSVR - Swords Of Gargantua - 30th of September, 2022
PS4 - NBA 2k21 - 31st of December, 2022
PS5 - NBA 2k21 - 31st of December, 2022
PS4 - NBA 2k22 - 31st of December, 2023
PS5 - NBA 2k22 - 31st of December, 2023
Image

Re: Gaming voornemens 2022

36
Kolm: ik hoop dat ik hier niet verkeerd over kwam. Ik bedoelde niet zo dat je er maar eens een "begin" moet aanmaken voor RDR2 ofzo hé :P

Dat zijn inderdaad wel de games waar we het eens over hadden. Aan de ene kant vind ik het een beetje stom om een game te starten voor een online trophy, aan de andere kant: als ik nog games wil starten en ze 100% halen is dat misschien wel de beste optie.

Niets noemenswaardig in die lijst die je hier neerzet. MGS GZ heb ik 100% en MGS V op PS4 lijkt mij voorlopig nog gespaard te blijven.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

37
Just cause 3 is van mijn kant gezien niet zo moeilijk om te helpen geloof ik. Gewoon 1 makkelijke challenge sturen geloof ik.
Sniper elite is geloof ik toch minstens de hele game en ik dacht dat hoogste difficulty ook makkelijker was met 2 dus dat is wel een langere.

Voor MGSV op PS4 zouden de servers online blijven. Maar als je echt zeker wil zijn zou je best de 2 nuke trophies nog halen en eventueel ook nog wat dingen developen want met FOB mission (security challenges) kan je heel snel resources/GMP verzamelen. En je hebt veel GMP nodig om 300 dingen te developen... :O
Image

Re: Gaming voornemens 2022

38
Halfjaarlijkse update 🙂
zenmaster wrote: 06 Jan 2022 07:24 Mijn gaming voornemens voor 2022:

Gaming setup. Veel moet er niet veranderen, ik hoef geen toeters en bellen, maar het mag wat geoptimaliseerd worden. Moet nu bv. iedere keer de HDMI kabel wisselen tussen PS3 en PS4. Wordt dikke miserie als er nog een console bijkomt. 🤣 Heb bij een vriend al gezien dat die twee tv’s heeft staan zodat hij kan gamen terwijl zijn vrouw tv kijkt. 😅 Of ik moet voor een kleine setup zorgen in een andere kamer, maar dat is dan misschien weer té asociaal. Iets om over na te denken. 🙂
Nog niks gebeurd hier, maar een HDMI switch komt er één van de komende dagen. 👍🏻 Heb eindelijk een geschikte gevonden op Bol.

Backlog uiteraard. Het zijn er nu niet veel, maar ik voel dat er nog games gaan bijkomen. 🤭 Horizon: Zero Dawn, Metal Gear Solid 5 en Hades staan voorlopig al op het to buy lijstje.
Horizon: Zero Dawn verkocht. Hades gekocht en intussen platinum. Ghost of Tsushima gekocht. Stond niet op het lijstje, maar wel in mijn hoofd. Intussen ook platinum.
MGS5 nog steeds niet gekocht. Ben nog altijd aan het twijfelen…
Rocksmith 2014 gekocht, maar daar twijfel ik nu ook aan. Ze zijn al een hele tijd bezig met Rocksmith+ en ik wacht nog even af of die daadwerkelijk dit jaar komt en wat voor game het wordt (enkel online met abonnement of niet). Twee keer Rocksmith uitspelen is wat veel. 😅


Kwa completion wil ik graag boven 80-85% blijven voor elke game en 85% totaal. Normaal lukt dat wel omdat ik niet zomaar een game opstart, maar door mijn klein aantal games zakt dit snel. Misschien wat makkelijkere games kiezen, kan helpen.
Dit zit nu al goed. Kan hopelijk een nieuwe game starten binnenkort zonder dat dit onder 85% zakt.

Vooral voor dit jaar proberen iets aan mijn Tomb Raider games te doen, die 74% steekt mijn ogen uit. RotTR proberen platinum te halen. Tomb Raider (PS3) wordt een moeilijke, vooral omdat ik het multiplayer gedeelte niet zie zitten.
Nu al geslaagd. Ik had Tomb Raider eerlijk gezegd al opgegeven, maar ben toch blij dat ik eens een poging gedaan heb om aan de mp trophies te beginnen. Zit nu op 88%. 👍🏻
Rise ook platinum gehaald en Shadow ook, hoewel dat niet gepland was. 😅


Succes iedereen. 😉
Ik heb terug meer tijd om te gamen dan ik had verwacht. 🤣🙌🏻 De periode dat ik ziek was de voorbije 5 weken heeft daar niet eens echt aan bijgedragen. Ghost of Tsushima heb ik platinum gehaald de dag dat ik echt ziek werd en daarna was ik zelfs te ziek om te gamen.
Het wordt voor mij nu, zoals gewoonlijk, weer een beetje zien wat ik eerst ga doen. De games die nog niet 100% zijn proberen af te werken, of een nieuwe game starten.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

39
Goed bezig Zenmaster! Mooie update en blijkbaar ga je zeker de "doelstellingen" halen! Ondertussen alweer halfweg het jaar... :O

edit: @Zenmaster: MGS V staat nu trouwens in sale voor 5.99euro in Playstation Store. Deals => games voor nog geen 15 euro, daar staat de game. Kan je volgens mij echt niet voor sukkelen.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

40
NTGSruler wrote: 19 Jun 2022 13:48 Goed bezig Zenmaster! Mooie update en blijkbaar ga je zeker de "doelstellingen" halen! Ondertussen alweer halfweg het jaar... :O

edit: @Zenmaster: MGS V staat nu trouwens in sale voor 5.99euro in Playstation Store. Deals => games voor nog geen 15 euro, daar staat de game. Kan je volgens mij echt niet voor sukkelen.
Nu pas je edit gezien. 😬 Inderdaad niet slecht! Ben al bijna heel het weekend op pad, dus straks eens kijken.
Moet je Ground Zeroes eigenlijk gespeeld hebben?
Image

Re: Gaming voornemens 2022

44
Bwah ja, Ground Zeroes is wel goed om een snel door te spelen als de games toch in één pakket zitten. Het is een goede manier om wat vertrouwd te geraken met de nieuwe richting van de reeks en er zit toch nog een klein stukje verhaal in ;)

Re: Gaming voornemens 2022

45
Met een maand vertraging is het tijd voor de halfjaarlijkse update! :saint:

- 92% completion halen => begonnen met 91.61% => 92.07% => 92.75%! :party:
- Minder dan 1300 unearned trophies => begonnen met 1509 => 1450 => 1382
- Meer dan 40 games uitspelen => 9 => 31 :O

Alle begonnen PS4 games (minstens 1 trophy) die nu (=begin 2022) op mijn lijst staan uitspelen
- Trine 2 (65%) => 90%
- GTAV (98%)
- Ghost of Tsushima (78%)
- Doom Eternal (26%) => 100%! :party:
- Horizon Zero Dawn (70%) => 100%!

Daarnaast heb ik ook elk jaar een paar oude begonnen games in de lijst staan waar ik er minstens 1 van wil completen.
Dit jaar ga ik voor deze lijst:
- Mirror's Edge (6%): PS3 game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2009)
- Shinobido 2 (23%): PSVita game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2012)
- Bioshock 2 (30%): Afgelopen jaar eindelijk de eerste game uitgespeeld dus het vervolg uitspelen zou een mooie zijn voor dit jaar.
- Heavy Rain (20%) => 100%!


Ik had niet verwacht nu al aan 92.75% completion te komen!
Vooral Titanfall 2 en Doom Eternal uitspelen hebben hier aan geholpen denk ik :)

Voor unearned trophies zit ik iets over de helft van het doel dus mooi op schema.
Voor uitgespeelde games zit ik al op 3/4de van het doel en loop ik dus wat voor. Ik heb de laatste tijd wel wat meer kleine games gespeeld als opvulling om Titanfall 2 platinum 16.000 te maken en dat is eraan te zien :shhhh:

Bij de begonnen PS4 games heb ik er nu 2 van de 4 volledig uit en Trine 2 had in het eerste kwartaal nog wat vooruitgang maar zit voorlopig in de koelkast. Waarschijnlijk probeer ik binnenkort Ghost of Tsushima opnieuw op 100% te zetten.

Voorlopig is het niet gelukt om nog een extra game van de 'oude begonnen games' uit te spelen.

Overall dus goed op schema of zelfs een beetje voor op schema :girl:
Image