Re: Wat speel je op dit moment?

3061
paveman wrote: 28 Mar 2023 17:43
Ik heb te goede accessoires om daar 1 aan te verspillen ;) (HP break, Damage Break, ATK en MAG en VIT en SPR+ - Genji Gear die 1 miljoen gil kost en nog zoiets...) Die stuiterballen (movers idd ;)) zijn enorm makkelijk als je eenmaal doorhebt dat je ze vatbaar zijn voor Gravity....

Voor die Magic Pot moet je al helemaal je setup goed hebben... Jump, ... Assault, Gravity en Fira moest ik gebruiken geloof ik. Had m nu als laatste DMW image doordat ik geen zin had om mijn setups aan te passen...

Die hornets kan ik me zo niet herinneren dat ik daar moeite mee had. Of toevallig een goede setup daarvoor dus, of pas tegengekomen nadat ik al overpowered was...
Crap... Voor mijn Graviga master helemaal dan. 🥲

Die hornets zijn niet moeilijk, maar hebben irritante aanvallen. 😛

Wanneer ik weer tijd heb eens goede setups maken.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3062
Sanity penguin wrote: 28 Mar 2023 10:29
Mr.Wolf wrote: 28 Mar 2023 09:56 Dat nieuwe spel Tchia dat gratis is voor ps+ extra en premium. Verhaal lijkt wel extreem kort te zijn... Had anderhalf uurtje rustig gespeeld en zat al aan 25% van het verhaal ofzo... De collectibles zijn dan weer in overvloed aanwezig :p Denk een stuk of 500 dingen te verzamelen en doen. Al een geluk dat de wereld er prachtig uitziet haha
Speelt het wat leuk? Moeilijke controls/spelelementen of cva? Qua wereld ziet het er wel leuk uit voor onze dochter (10j) maar had wat gameplay beelden bekeken en zag er bij momenten nogal hectisch uit?
Cava eigenlijk wel. Het is leuk om rond te lopen en te springen en te zweven. Maar de game houdt je niet echt bij je handje. Zo moet je telkens navigeren aan de hand van een kompas die wel de weg kan aangeven, maar op de map zelf weet je niet direct waar je jezelf begeeft. Er zit zeer beperkte combat in die niet al te moeilijk is. Er zitten ook wel wat challenges tussen en als je bv goud wilt behalen is dat wel moeilijk, maar is volledig optioneel. Ook leuk qua accessibility is dat je delen van het spel kan skippen in de chapter select. Als een deel van het verhaal te moeilijk zou zijn, kan je direct naar het volgende hoofdstuk springen als je wil! Als je ps plus extra hebt, is dit zeker wel een aanrader :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3064
zenmaster wrote: 28 Mar 2023 19:00 Crap... Voor mijn Graviga master helemaal dan. 🥲

Die hornets zijn niet moeilijk, maar hebben irritante aanvallen. 😛

Wanneer ik weer tijd heb eens goede setups maken.
:lol:
Ik weet nog dat ik in andere FF's lang heb gekloot met die movers: eigenlijk zelfde verhaal. Daardoor was ik er gelukkig vrij snel achter dat Gravity helpt... :D Moet zeggen dat ik Gravity verder eigenlijk niet gebruik, zelfs met mijn level 1 Gravity of Graviga zijn de movers snel te verslaan... 3/4x magic en 1/2 reguliere aanvallen en presto!

Ik heb setup die zich focust fysieke aanvallen, magic aanvallen, status verdediging, gravity voor de movers ;) en nog een random setup die ik aanpas naar wat ik denk dat er nodig is in een specifieke battle...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3065
Kolm wrote: 28 Mar 2023 21:17 Als je een interactieve map zoekt voor de collectibles etc van Tchia:
https://www.rockpapershotgun.com/maps/tchia-map

Is er ingame wel een vorm van tracking van collectibles?
Yes, je hebt een soort van uitkijkpunten zoals Assassin's Creed die je moet beklimmen of waar je naartoe kunt wandelen en dan verschijnen alle collectibles in dat gebied op de kaart. En in het menu staat ook hoeveel van de collectibles je al verzameld hebt. En dan via een marker dat je op het kompas ziet, kun je dan naar de collectible zoeken :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3066
Nog steeds Crisis Core:
Inmiddels Minerva verslagen :D In principe te vroeg voor mijn build (zit nog zeker niet op 99.999 HP bijvoorbeeld), maar vond het wel leuk om te proberen. Eerst best een aantal keer doodgegaan (had vooraf wel gelezen wat je level en zo moet zijn, maar niet wat een slimme setup zou zijn) en uiteindelijk ook wel wat zitten vloeken en schelden, maar toen ik een keer door had dat het sleutelwoord vooral geduld is viel het uiteindelijk goed mee!
Nu nog een stuk of 9 andere missies, 1 missable trophy in het verhaal, verhaal uitspelen en nog wat opruim dingetjes...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3068
269 :q:

In die discord server lijken ze nu 1-2 avonden een expedition sessie te doen waarin iedereeen zijn batterij vol heeft. Afgelopen 2 avonden daarmee 7 expeditions kunnen doen en dan zie je het toch een klein beetje vooruitgaan.

Daarnaast is er nog 1 andere die die trophy wel wil en dus altijd wel te pushen is voor 1-2 expeditions onder ons 2, ook al duren ze dan soms 30min :silly:

Verder alles van trophy questlines gedaan op mijn main char.

Ondertussen ook mijn tweede char gestart voor 1 sessie. Die is nu level 8 en moet level 20 zijn voor ik de trophy questline kan starten.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3070
paveman wrote:Dat is sowieso jammer zenmaster! Qua materia levelen: heb je de Moogle materia al? Als je die summon krijgt, levelt je materia die je bij je draagt automatisch... Ik heb weinig random gevechten nodig gehad om materia te levelen. Sowieso is er maar weinig echt nuttige materia, vind ik, en merk je weinig verschil met Master materia en lvl 1 materia.
Ben effe ergens anders gaan zitten. 😛

Ja, ik heb alle DMW materia. Heb net ook die van Cloud eindelijk 100%. Cissnei staat op 90%. Genesis 50%.
Ik gebruik nooit veel verschillende materia. Tenzij bij bijvoorbeeld een behemoth ofzo, die maar 1 zwakte heeft. Echt veel verschil merk ik verder ook niet.
Ik heb trouwens geen problemen met het levelen van materia. Ik doe de random gevechten gewoon omdat ik nooit wil vluchten. 😄 Tenminste voordien.. Ben de missies wat beu nu en ik gebruik nu al een tijd dezelfde techniek als Marty, aan de zijkant lopen.
Ik ga gewoon zo snel mogelijk de missies afronden nu en dan het laatste stuk verhaal.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3071
Begonnen aan Tails of Iron.
Best wel een leuke game maar als je voor de platinum gaat moet je goed letten op alle gear wat dropped. Soms versla je een vijand in de buurt van een screenscroll en als dat gebeurt is de kans dat het item verdwijnt dus let je niet goed op kun je de hele game op nieuw beginnen mits je geen vorige save hebt
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3073
Goed bezig. Is weer zo eentje waar de platinum pop up veel voldoening zal geven. 🙂

Hier gisteren en vandaag enkele uurtjes verder kunnen doen in Crisis Core. Zit nu op 73% missions. DMW van Cissnei lukt maar niet... Toch niet tijdens gewone gevechten. Ga er echt voor moeten "grinden" denk ik. Makkelijke missie en auto-regen ofzo. Kwa level ben ik nu 61. Moet stilaan ook veel meer gil zien te verdienen. Zit nog heel ver van de 1.000.000 voor dat Genji ding.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3074
zenmaster wrote: 09 Apr 2023 13:00 Goed bezig. Is weer zo eentje waar de platinum pop up veel voldoening zal geven. 🙂

Hier gisteren en vandaag enkele uurtjes verder kunnen doen in Crisis Core. Zit nu op 73% missions. DMW van Cissnei lukt maar niet... Toch niet tijdens gewone gevechten. Ga er echt voor moeten "grinden" denk ik. Makkelijke missie en auto-regen ofzo. Kwa level ben ik nu 61. Moet stilaan ook veel meer gil zien te verdienen. Zit nog heel ver van de 1.000.000 voor dat Genji ding.
Die trophy waar ik die 1000 stamps voor nodig heb is een bronzen (!) DLC trophy :L:
Ik denk dat daarvoor de AWP trophy van GTA4 de bronzen trophy was waar ik het meeste werk in had gestoken maar deze gaat er ruimschoots voorbij gaan...

Enige wat ik voor platinum nog nodig heb is die level 100 die glitched was. De andere trophy van een quest is ook een DLC trophy maar tenminste zilver.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3075
Kolm wrote: 09 Apr 2023 13:10
zenmaster wrote: 09 Apr 2023 13:00 Goed bezig. Is weer zo eentje waar de platinum pop up veel voldoening zal geven. 🙂

Hier gisteren en vandaag enkele uurtjes verder kunnen doen in Crisis Core. Zit nu op 73% missions. DMW van Cissnei lukt maar niet... Toch niet tijdens gewone gevechten. Ga er echt voor moeten "grinden" denk ik. Makkelijke missie en auto-regen ofzo. Kwa level ben ik nu 61. Moet stilaan ook veel meer gil zien te verdienen. Zit nog heel ver van de 1.000.000 voor dat Genji ding.
Die trophy waar ik die 1000 stamps voor nodig heb is een bronzen (!) DLC trophy :L:
Ik denk dat daarvoor de AWP trophy van GTA4 de bronzen trophy was waar ik het meeste werk in had gestoken maar deze gaat er ruimschoots voorbij gaan...

Enige wat ik voor platinum nog nodig heb is die level 100 die glitched was. De andere trophy van een quest is ook een DLC trophy maar tenminste zilver.
:O :O :O
How zeker. Snap het wel, als je echt die 100% wil.

Hier nog wat verdergeraakt met de missies in Crisis Core. 85%...
Image