Re: Wat speel je op dit moment?

3257
zenmaster wrote: 24 Sep 2023 10:22 Death Stranding (Director´s Cut).
Eindelijk begonnen aan dit meesterwerkje(?) van Kojima. Wordt zonder inmenging van Konami ongetwijfeld speciaal.
Ik was nog aan´t twijfelen om eerst wat kortere games te doen, maar heb deze al veel te lang achteruit geschoven.
Veel plezier ermee :cool: Da's ook een game die ik zeker wil spelen als ik een PS5 heb (ga nu niet meer de PS4-versie kopen) :)

Re: Wat speel je op dit moment?

3258
met0t0 wrote: 24 Sep 2023 12:47
zenmaster wrote: 24 Sep 2023 10:22 Death Stranding (Director´s Cut).
Eindelijk begonnen aan dit meesterwerkje(?) van Kojima. Wordt zonder inmenging van Konami ongetwijfeld speciaal.
Ik was nog aan´t twijfelen om eerst wat kortere games te doen, maar heb deze al veel te lang achteruit geschoven.
Veel plezier ermee :cool: Da's ook een game die ik zeker wil spelen als ik een PS5 heb (ga nu niet meer de PS4-versie kopen) :)
Thanks. :) Ik heb ook speciaal gewacht tot ik een PS5 kocht. Weet niet of er veel verschillen zijn behalve de graphics, maar die zullen sowieso altijd geweldig zijn, KP kennende.
Met mijn eerste trophy was de Kojima-toon al gezet. :lol:
Image

Pee outside for the first time. :q:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3259
zenmaster wrote: 24 Sep 2023 13:41
met0t0 wrote: 24 Sep 2023 12:47
zenmaster wrote: 24 Sep 2023 10:22 Death Stranding (Director´s Cut).
Eindelijk begonnen aan dit meesterwerkje(?) van Kojima. Wordt zonder inmenging van Konami ongetwijfeld speciaal.
Ik was nog aan´t twijfelen om eerst wat kortere games te doen, maar heb deze al veel te lang achteruit geschoven.
Veel plezier ermee :cool: Da's ook een game die ik zeker wil spelen als ik een PS5 heb (ga nu niet meer de PS4-versie kopen) :)
Thanks. :) Ik heb ook speciaal gewacht tot ik een PS5 kocht. Weet niet of er veel verschillen zijn behalve de graphics, maar die zullen sowieso altijd geweldig zijn, KP kennende.
Met mijn eerste trophy was de Kojima-toon al gezet. :lol:
Image

Pee outside for the first time. :q:
Ik wist niet dat Manneken pis in die game zat :lol:
Image
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3261
Nog maar 7 uur bezig, maar… wauw Kojima.
Hoewel de “interactie” met andere spelers leuk is verstoren sommige dingen, zoals de wegwijzers met smileygezichten, voor mij wel een beetje de gespannen apocalyptische sfeer. Ik vond het raar om bv. een hologram van die giraf uit Horizon te zien. :p Niks tegen die game, maar de leuke, spannende sfeer was weer even weg.
Achja, ook weer zoiets van Kojima zeker. Voor de rest voorlopig alleen maar positieve dingen, maar zal wachten tot ik de game uit heb.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3262
zenmaster wrote: 25 Sep 2023 11:00 Nog maar 7 uur bezig, maar… wauw Kojima.
Hoewel de “interactie” met andere spelers leuk is verstoren sommige dingen, zoals de wegwijzers met smileygezichten, voor mij wel een beetje de gespannen apocalyptische sfeer. Ik vond het raar om bv. een hologram van die giraf uit Horizon te zien. :p Niks tegen die game, maar de leuke, spannende sfeer was weer even weg.
Achja, ook weer zoiets van Kojima zeker. Voor de rest voorlopig alleen maar positieve dingen, maar zal wachten tot ik de game uit heb.
Waarover gaat die game nu eigenlijk?
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3263
De bekrompen mensen noemen het een wandelsimulator, maar het is toch veel meer dan dat. :p
In het kort: de wereld is om zeep geholpen door iets buitenaards lijkt mij (de Death Stranding) en je speelt een koerier die resources (wapens, metalen, enz.) moet leveren aan de overlevenden in bunkers, facilities, enz. en hen ook allemaal verbinden met een netwerk. Dat is zowat de kern van de zaak en dat je zelf routes uitstippelt, je bagage managet. Na verloop van tijd ongetwijfeld met voertuigen, maar nu dus te voet over dikwijls moeilijk terein. Hierbij moet je zien in evenwicht te blijven zodat je bagage niet beschadigd raakt. Natuurlijk is het niet gewoon van punt A naar B en wordt je onderweg gehinderd door ofwel mensen die het slechte pad zijn opgegaan en de BT´s (soort geesten die via een navelstreng in contact staan met de bodem). Wanneer iemand sterft moet die onmiddelijk in de oven, of de persoon wordt zelf een BT.
Je krijgt bijvoorbeeld een Bridge Baby (BB) mee die je aan jezelf aansluit. Via hun dode moeder staan de BB´s in contact met het hiernamaals en hierdoor kan jij (Sam) "voelen" waar de BT´s zijn.
Veel bizarre concepten, maar het wordt allemaal haarfijn en logisch uitgelegd.
Ik merk net zoals bij MGS5 (hoewel niet dezelfde) al een goede engine, met veel mogelijkheden en detail. Love it. Je schoenen verslijten bijvoorbeeld, je kan dan nieuwe maken of voorlopig behelpen met bladeren die je vind. Je bagage, dingen die je bouwt zijn degraderen door een soort zure regen die de leeftijd van alles waar deze opvalt versnelt.
Je hebt interactie met andere mensen die de game spelen door middel van kleine opslagbunkers waar je spullen in kan stoppen voor iemand, of spullen van iemand anders zelf kan gebruiken. Laddertjes en klimtouwen van andere mensen gebruiken, en "liken".

Eigenlijk is het onmogelijk in het kort uit te leggen. :p Het is in het begin wat complex en veel informatie tegelijk.

Ik ben al fan, maar ik snap dat het niet voor iedereen is.
Een héél gedurfde game ongetwijfeld, maar voor mij werkt het.
Last edited by zenmaster on 25 Sep 2023 17:19, edited 1 time in total.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3269
Heb eigenlijk nog nooit fatsoenlijk een game van Kojima geprobeerd... Heb ooit MGS V geprobeerd, maar na enkele uren mee gestopt. Daarna ook Death Stranding geprobeerd, maar ook weer na 1 keer spelen gestopt. In het verre verleden ook Peace Walker geprobeerd op de psp, maar m'n engels was toen nog zo ondermaats dat ik niets begreep van het spel.
Denk niet dat het te maken heeft met het feit dat ik het geen leuke games vind, maar eerder dat de werelden in deze games zo groot zijn en ik er dan een soort van commitment voor moet hebben. Zelfde had ik ook met Red Dead Redemption. Spel is zo groot dat ik er precies nooit klaar voor was om er echt aan te beginnen :p
Image
cron