Re: Gaming voornemens 2022

48
Kolm wrote: 08 Aug 2022 18:59 Ik weet nog niet of het gaat lukken om Mirror's Edge te doen... Op dit moment neig ik toch meer naar Bioshock 2 van dat lijstje :)
Mirror's Edge lijkt weinig op zich, maar ik weet dat ik enorm lang bezig ben geweest om alle 'shortcuts' qua controls te leren. Er zijn zoveel manieren om uw momentum te behouden bij de speed runs en het geeft zoveel voldoening als het eindelijk lukt. Al duurt het toch een tijdje voordat het effectief lukt :lol:

Re: Gaming voornemens 2022

49
met0t0 wrote: 08 Aug 2022 19:04 Mirror's Edge lijkt weinig op zich, maar ik weet dat ik enorm lang bezig ben geweest om alle 'shortcuts' qua controls te leren. Er zijn zoveel manieren om uw momentum te behouden bij de speed runs en het geeft zoveel voldoening als het eindelijk lukt. Al duurt het toch een tijdje voordat het effectief lukt :lol:
Als ik zo naar mijn trophies kijk dan ben ik niet verder dan de proloog geraakt dus ja, het is nog redelijk veel, zowat de hele game :lol:
Image

Re: Gaming voornemens 2022

50
Kolm wrote: 08 Aug 2022 20:47 Als ik zo naar mijn trophies kijk dan ben ik niet verder dan de proloog geraakt dus ja, het is nog redelijk veel, zowat de hele game :lol:
Kan op zich nog wel een voordeel zijn, als ge op voorhand wat opzoekt van hoe best uw momentum te houden, dat ge dat oefent terwijl ge gewoon de eerste keer door de game gaat voor de collectibles en het verhaal ;) En dan vooral niet laten liggen, want dan is het helemaal vanaf 0 opnieuw te doen... :lol:

Re: Gaming voornemens 2022

51
Kwartaal update’tje
zenmaster wrote: 06 Jan 2022 07:24 Mijn gaming voornemens voor 2022:

Gaming setup. Veel moet er niet veranderen, ik hoef geen toeters en bellen, maar het mag wat geoptimaliseerd worden. Moet nu bv. iedere keer de HDMI kabel wisselen tussen PS3 en PS4. Wordt dikke miserie als er nog een console bijkomt. 🤣 Heb bij een vriend al gezien dat die twee tv’s heeft staan zodat hij kan gamen terwijl zijn vrouw tv kijkt. 😅 Of ik moet voor een kleine setup zorgen in een andere kamer, maar dat is dan misschien weer té asociaal. Iets om over na te denken. 🙂
Nog niks gebeurd hier, maar een HDMI switch komt er één van de komende dagen. 👍🏻 Heb eindelijk een geschikte gevonden op Bol.
Nog steeds geen HDMI switch. 🤣 In plaats daarvan wel een extra tweedehands tv erbij gekocht. Ideaal zou nog altijd zijn om een aparte kamer te hebben, maar dat zit er niet in.

Backlog uiteraard. Het zijn er nu niet veel, maar ik voel dat er nog games gaan bijkomen. 🤭 Horizon: Zero Dawn, Metal Gear Solid 5 en Hades staan voorlopig al op het to buy lijstje.
Horizon: Zero Dawn verkocht. Hades gekocht en intussen platinum. Ghost of Tsushima gekocht. Stond niet op het lijstje, maar wel in mijn hoofd. Intussen ook platinum.
MGS5 nog steeds niet gekocht. Ben nog altijd aan het twijfelen…
Rocksmith 2014 gekocht, maar daar twijfel ik nu ook aan. Ze zijn al een hele tijd bezig met Rocksmith+ en ik wacht nog even af of die daadwerkelijk dit jaar komt en wat voor game het wordt (enkel online met abonnement of niet). Twee keer Rocksmith uitspelen is wat veel. 😅

Niet veel meer veranderd hier. Heb dus MGS5 gekocht en intussen halfweg. Daarvoor ook nog Zone of the Enders 2 uitgespeeld en platinum gehaald.
Ik ga proberen om dit jaar nog MGS5 platinum te halen, maar het zal nipt worden. Heb de laatste twee weken veel tijd gehad, maar nu is het weer volle bak werken tot nieuwjaar.
Afhankelijk van hoe vlot dit gaat start ik nog een nieuwe game.


Kwa completion wil ik graag boven 80-85% blijven voor elke game en 85% totaal. Normaal lukt dat wel omdat ik niet zomaar een game opstart, maar door mijn klein aantal games zakt dit snel. Misschien wat makkelijkere games kiezen, kan helpen.
Dit zit nu al goed. Kan hopelijk een nieuwe game starten binnenkort zonder dat dit onder 85% zakt.
Nog steeds hetzelfde.

Vooral voor dit jaar proberen iets aan mijn Tomb Raider games te doen, die 74% steekt mijn ogen uit. RotTR proberen platinum te halen. Tomb Raider (PS3) wordt een moeilijke, vooral omdat ik het multiplayer gedeelte niet zie zitten.
Nu al geslaagd. Ik had Tomb Raider eerlijk gezegd al opgegeven, maar ben toch blij dat ik eens een poging gedaan heb om aan de mp trophies te beginnen. Zit nu op 88%. 👍🏻
Rise ook platinum gehaald en Shadow ook, hoewel dat niet gepland was. 😅

Tomb Raider (PS3) platinum, dankzij Kolm en NGTSruler. 🫶
Tussendoor heb ik nog een aantal pogingen gedaan om Catherine: Full Body platinum te halen, maar ik moet mij wat beter “opwarmen” voor de moeilijkste puzzels. Heb het lang niet gespeeld.
Ik zou als extra uitdaging ook graag op de PSN ranking bij de eerste 10.000 in België geraken, maar dat zal misschien iets voor komend jaar zijn. 😅


Succes iedereen. 😉
Image

Re: Gaming voornemens 2022

52
Net als vorige keer met een maand vertraging is het tijd voor de kwartaal update! :saint:

- 92% completion halen => begonnen met 91.61% => 92.07% => 92.75% => 93.02%! :party:
- Minder dan 1300 unearned trophies => begonnen met 1509 => 1450 => 1382 => 1365
- Meer dan 40 games uitspelen => 9 => 31 => 43 :party:

Alle begonnen PS4 games (minstens 1 trophy) die nu (=begin 2022) op mijn lijst staan uitspelen
- Trine 2 (65%) => 90%
- GTAV (98%)
- Ghost of Tsushima (78%)
- Doom Eternal (26%) => 100%!
- Horizon Zero Dawn (70%) => 100%!

Daarnaast heb ik ook elk jaar een paar oude begonnen games in de lijst staan waar ik er minstens 1 van wil completen.
Dit jaar ga ik voor deze lijst:
- Mirror's Edge (6%) => 32%: PS3 game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2009)
- Shinobido 2 (23%): PSVita game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2012)
- Bioshock 2 (30%): Afgelopen jaar eindelijk de eerste game uitgespeeld dus het vervolg uitspelen zou een mooie zijn voor dit jaar.
- Heavy Rain (20%) => 100%!


Het optionele doel van 93% completion is ondertussen al gehaald! Het is nu vooral een kwestie van nieuwe games altijd uitspelen om dat te behouden :P

Unearned trophies is een klein beetje gedaald en dat komt vooral omdat ik verder gegaan ben met Mirror's Edge want verder heb ik de afgelopen maanden enkel nieuwe games gestart en volledig uitgespeeld... Desondanks blijft het overall nog goed want ik had nog een hoop recht te trekken van de 2 jaar ervoor.

40 games uitspelen is tegen alle verwachting ook al gelukt maar ik weet dat ik dit jaar door omstandigheden wat meer kortere games heb gespeeld en dat het mogelijk een beetje een vertekend beeld geeft.

Begonnen PS4 games uitspelen is er geen vooruitgang maar ik ben wel eindelijk verder gegaan met Mirror's Edge die in het lijstje van oude begonnen games staat :)


Op dit moment dus al 3 van de 5 doelen gehaald!
Unearned trophies is zeker nog mogelijk maar alle begonnen PS4 games gaat denk ik niet meer lukken. Vooral Trine 2 door de moeilijkheid en GTAV door de tijd die nodig is. Ghost of Tsushima is nog wel mogelijk als ik me er eindelijk een keer aan zet.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

55
zenmaster wrote: 04 Nov 2022 07:14 Toch al mooie doelen gehaald, Kolm! En het jaar is nog niet ten einde. 93% completion met dat aantal gespeelde games is al fantastisch. :O
Wat moet je nog doen in Ghost of Tsushima?
Ik vraag me wel is af wat mijn maximum completion zou kunnen worden. Ik weet dat ik zo'n 100 trophies heb die ik nooit kan halen (DLC delisted en servers offline) maar in die andere trophies zitten ook nog een hele hoop moeilijke dingen. Max Payne 3 bv.

Ghost of Tsushima nog de iki DLC en de laatste legends DLC. Die zijn uitgekomen een hele tijd nadat ik de game al had uitgespeeld.
Op zich niet heel moeilijk maar vraagt wel wat tijd natuurlijk :)

paveman wrote: Nice kolm! Dat is heel wat meer vooruitgang dan bij mij in ieder geval...
Jij bent gewoon heel druk met 1 van die 2 games van 100u+ uitspelen ;)
Image

Re: Gaming voornemens 2022

56
Mooie vooruitgang, Kolm! :cool:

Ik ben nog steeds goed op weg met mijn voornemen om geen nieuwe games/consoles te kopen en eerst uit te spelen wat ik heb. Helpt natuurlijk niet dat ik al 9 maanden heb gedaan over 100u in Assassin's Creed: Origins :lol:

Re: Gaming voornemens 2022

57
Kolm wrote: 05 Nov 2022 11:37 Ghost of Tsushima nog de iki DLC en de laatste legends DLC. Die zijn uitgekomen een hele tijd nadat ik de game al had uitgespeeld.
Op zich niet heel moeilijk maar vraagt wel wat tijd natuurlijk :)
Is dat van Legends online? Als je iemand nodig hebt kan ik altijd meespelen. Ik moet bijna alle online DLC nog doen…
Iki island is wel een 10-tal uurtjes denk ik, of langer, maar wel een mooie toevoeging vond ik.
met0t0 wrote: Ik ben nog steeds goed op weg met mijn voornemen om geen nieuwe games/consoles te kopen en eerst uit te spelen wat ik heb. Helpt natuurlijk niet dat ik al 9 maanden heb gedaan over 100u in Assassin's Creed: Origins :lol:
Toch goed bezig! Niks nieuw kopen is al een uitdaging op zich. :P
Image

Re: Gaming voornemens 2022

58
Kolm wrote: 05 Nov 2022 11:37
paveman wrote: Nice kolm! Dat is heel wat meer vooruitgang dan bij mij in ieder geval...
Jij bent gewoon heel druk met 1 van die 2 games van 100u+ uitspelen ;)
Of ben ik gewoon heel druk met andere dingen dan games...? :think:
Ik denk niet dat die 100+ game afronden dit jaar nog gaat lukken, maar wie weet... zou mooi zijn...
Image

Re: Gaming voornemens 2022

59
zenmaster wrote: 06 Nov 2022 12:52
Kolm wrote: 05 Nov 2022 11:37 Ghost of Tsushima nog de iki DLC en de laatste legends DLC. Die zijn uitgekomen een hele tijd nadat ik de game al had uitgespeeld.
Op zich niet heel moeilijk maar vraagt wel wat tijd natuurlijk :)
Is dat van Legends online? Als je iemand nodig hebt kan ik altijd meespelen. Ik moet bijna alle online DLC nog doen…
Iki island is wel een 10-tal uurtjes denk ik, of langer, maar wel een mooie toevoeging vond ik.
Dat van legends is online maar ik weet niet meer precies waar het over ging. Volgens mij een soort vervolg op de eerste online DLC's waar je dan een nog beter wapen/char kon maken ofzo?

In de eerste online DLC's was er wel iets lastig van bepaalde missies uitspelen. Zonder mic en/of met randoms is dat bijna niet te doen.

Eigenlijk kijk ik nog het meeste op tegen het opnieuw leren van de controls. Zijn niet de standard race/shooter controls ofzo die je snel weer onder de knie hebt. Is net als nu met Mirror's Edge, moest ook weer alles opnieuw leren.
paveman wrote:
Kolm wrote: 05 Nov 2022 11:37 Jij bent gewoon heel druk met 1 van die 2 games van 100u+ uitspelen ;)
Of ben ik gewoon heel druk met andere dingen dan games...? :think:
Ik denk niet dat die 100+ game afronden dit jaar nog gaat lukken, maar wie weet... zou mooi zijn...
Dat kan (en mag) ook natuurlijk! :P
Image

Re: Gaming voornemens 2022

60
Mooie doelen al behaald Kolm!

Ik ben voorlopig wel nog even bezig met MW II :q: En ik geniet er echt van eerlijk gezegd.

Dit jaar was wat apart met de release van GT7 wat ik héél wat gespeeld heb zelfs nadat ik de platinum had behaald. Ik had gehoopt dat GT7 wel wat meer content ging hebben zoals GT4 of 5 destijds. Anders was ik die game nu zeker nog aan het spelen.

Verder was de fut van het trophyhunten dit jaar er wat uit. Mijn backlog wordt te groot en het gevoel te hebben een game te starten enkel voor trophies ontnam mij een groot deel plezier eerlijk gezegd. Ik probeer nog NFS en TR te doen dit jaar, maar MW II trekt aan mijn arm elke dag ^^ De camo grind is te leuk!
Image
cron