Re: PlayStation 5

511
Sanity penguin wrote:Interessant topic erover op PSNprofiles. Ik zou de inhoud kunnen kopiëren, maar verwijs toch liever gewoon door.
Blijkbaar (volgens eerste bevindingen) zou het gewoon om een convertering van huidige systeem gaan, waarbij er niet of nauwelijks aan de formule gesleuteld werd.

https://forum.psnprofiles.com/topic/964 ... l-formula/

Als dat klopt, zal PSNprofiles wel snel volgen met een update van hun site.
Was het al te verwachten dat het systeem zelf weinig zou veranderen natuurlijk, maar heel logisch vind ik het alsnog niet, maar goed.
Gezien de formule zou ik op 86/87% van lvl 489 moeten komen (nu 35% van lvl 38).... :beaten:
Image

Re: PlayStation 5

513
Ik denk niet dat je al snel aan level 999 zit. Iemand in mijn vriendenlijst heeft 806 platinums en is level 865.
Ik heb zon 500 platinums minder en ben "maar" 230 levels lager. Dus ik denk dat je nog minimaal wel 500 platinums nodig hebt om level 999 te worden
Image

Re: PlayStation 5

514
Mensen als jij zitten niet in de groepen die gestimuleerd moeten worden. Sony probeert hiermee duidelijk de groepen die minder 'jagen' op trophy's aan te moedigen. Jammer alleen dat ze bij deze actie niet de echte zwakke punten in het systeem hebben aangepakt. Ik bedoel hiermee de '15 minutes' games met een plat. Terug naar het oude systeem waarbij een super simpele game niet meer dan 300 punten aan trophy's oplevert en geen plat heeft.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation 5

515
Ben toch nog niet helemaal mee met de telling. Terwijl ik het wel gelezen heb op psnprofiles zijn dit veronderstellingen. Heb net even gezien dat ik 453 ben en hoe? Die iconen zijn er nog niet dan? Bij wie past dit dan eerst aan? Zoveel game ik niet maar ik sta achter wat Sora zegt ze hebben dit 'Ratalaika' systeem niet aangepakt. Voor beginnende gamers is dit stimulerend maar in mijn geval nietszeggend. De verhouding vind ik ook raar want ik zit nu dichter bij de helft dan 33 was dus er zullen niveausprongen inzitten wat dan ook weer vreemd is omdat een lvl een steeds hogere waarde krijgt. Was die 100 cap niet afgeschaft ik zie sommige lvl 175 met +800plats en in dit nieuwe systeem kan dat niet?
Volgens die eerste post moet je dus 1200plats halen voor lvl 999 en daar zitten de wereldtop al dus. Ze zouden die een echt platinum beeldje moeten opsturen
Lees toch veel verdeeldheid over het nut van deze aanpassing.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

516
RoyVdW wrote:Ben toch nog niet helemaal mee met de telling. Terwijl ik het wel gelezen heb op psnprofiles zijn dit veronderstellingen. Heb net even gezien dat ik 453 ben en hoe? Die iconen zijn er nog niet dan? Bij wie past dit dan eerst aan? Zoveel game ik niet maar ik sta achter wat Sora zegt ze hebben dit 'Ratalaika' systeem niet aangepakt. Voor beginnende gamers is dit stimulerend maar in mijn geval nietszeggend. De verhouding vind ik ook raar want ik zit nu dichter bij de helft dan 33 was dus er zullen niveausprongen inzitten wat dan ook weer vreemd is omdat een lvl een steeds hogere waarde krijgt. Was die 100 cap niet afgeschaft ik zie sommige lvl 175 met +800plats en in dit nieuwe systeem kan dat niet?
Volgens die eerste post moet je dus 1200plats halen voor lvl 999 en daar zitten de wereldtop al dus. Ze zouden die een echt platinum beeldje moeten opsturen :)
Lees toch veel verdeeldheid over het nut van deze aanpassing.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Op PSN was het maximum level voorheen 100. Op PSNP zag je wel hogere levels omdat zij gewoon berekenden wat die personen hun level zou zijn als er geen maximum level zou zijn en eenzelfde voortgang per level wordt verondersteld die al sinds level 26 zo is: 10000 punten per level.

Verder ging PSNP ook het level opnieuw berekenen rekening houdend met hidden trophies. Het kon dus zijn dat iemand op PSNP iets lager in level was dan op PSN omdat die persoon hidden trophies heeft.
Image

Re: PlayStation 5

519
paveman wrote:
Sanity penguin wrote:Interessant topic erover op PSNprofiles. Ik zou de inhoud kunnen kopiëren, maar verwijs toch liever gewoon door.
Blijkbaar (volgens eerste bevindingen) zou het gewoon om een convertering van huidige systeem gaan, waarbij er niet of nauwelijks aan de formule gesleuteld werd.

https://forum.psnprofiles.com/topic/964 ... l-formula/

Als dat klopt, zal PSNprofiles wel snel volgen met een update van hun site.
Was het al te verwachten dat het systeem zelf weinig zou veranderen natuurlijk, maar heel logisch vind ik het alsnog niet, maar goed.
Gezien de formule zou ik op 86/87% van lvl 489 moeten komen (nu 35% van lvl 38).... :beaten:
Voor mij klopt de formule ook: ik zit inderdaad op 86% van lvl 489.
Image

Re: PlayStation 5

520
Ik zit aan 572 37%, het kan bij mij wel wat afwijken omdat ik gisterenavond nog wat trophies gehaald heb en mijn update was terwijl ik aan het gamen was dus ik heb geen exact 'voor' moment. Overigens moet je niet inloggen of gamen of wat dan ook om het te laten updaten. Ik had mensen in mijn lijst die al lang offline waren en toch bij de eersten waren voor de aanpassing. Geruchten waren wel dat je het zelf kon triggeren door een trophy te halen en te syncen.

In ander nieuws:
Er gaan geruchten dat de PC store van PlayStation vernieuwd gaat worden op 19 oktober en de store in de app op 28 oktober.
Hierbij zou dan de content voor PS3/PSP/PSVita niet meer beschikbaar zijn via de PC store en de wishlist zou ook verdwijnen.

Ik hoop dat het deel van het verdwijnen van de PS3/PSP/PSVita content niet waar is... De store op PS3 is een draak en zeker als je dan iets wil downloaden uit je downloadlist dat je ooit gekocht hebt maar ondertussen delisted is... Dat lukt eigenlijk niet omdat die downloadlijst regelmatig zit te refreshen :(

Dus ik hoop dat ze minimum de mogelijkheid behouden om vanuit je downloadlijst dingen naar je PS3 te downloaden, maar liefst alles eigenlijk.
Image

Re: PlayStation 5

525
Kolm wrote:
NTGSruler wrote:Dat van de Store klopt. Jammer genoeg vind ik ook.
Heb jij daar al een officiële bron van gevonden?

Enige wat ik kan vinden is een twitter bericht met daarin een screenshot van een mail ofzo:
https://twitter.com/Wario64/status/1314280265460584448

En dat bericht was dan weer gebaseerd op een Frans artikel:
https://planetevita.fr/playstation-stor ... svita-ps3/
De online artikels erover stromen binnen, maar ze verwijzen momenteel inderdaad allemaal naar planete Vita, de Franse referentie.
Via Sony nog niks officieel. Maar waar er rook is, is er meestal vuur :shhhh:
Image
cron