Re: Game Guide Corner

77
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:Tis van Piggyback hé?
Die zijn echt de beste. Mijn guides van FF zijn prachtige exemplaren en ik denk dat MGS daar ook bij hoort.
Inderdaad van Piggyback :)

Zeer korte beschrijvingen van missies die met een paar screenshots direct alles duidelijk maken. Ik bleef bij een missies maar sukkelen omdat ik echt geen andere weg vond dan de hoofdingang van een basis, bleek dat er gewoon een te beklimmen rots was. Eén screenshot daarvan in de guide was dus al genoeg om mij op weg te zetten en zo heb ik ook ontdekt dat er op dat pad nog iemand extra te redden was :)

Nu probeer ik de missies wel zonder guide te spelen. Ik wil ze de eerste keer zelf uitzoeken, de tweede keer (als ik in alle missies een S-rank ga halen), zal ik het wel met guide doen.
Ik probeer ook altijd eerst zonder guide, omdat ik in een droomwereldje leef: ik denk altijd dat ik mijn games meerdere malen kan uitspelen, wat dus geen waarheid is, ik kom nauwelijks toe met 1x uitspelen, zeker mijn RPGs :D

De guide heeft een dikte van de FF13 guides! :cool: Dus ik neem aan dat er lekker veel info in zit. Hoe is het gesteld met de inhoud van de Collector's Edition eigenlijk? De extra lithograaf als ik me niet vergis, en is er misschien ook een art sectie?

p.s. ik vind het leuk dat dit topic zo levendig is :)
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

79
dividedx11 wrote:Weet iemand een goedkope site voor guides? Waar bestellen jullie altijd?
Ik ga altijd op zoek naar de plek waar de guides het goedkoopst staan. Zo heeft bol.com soms erg lage prijzen (moet je wel snel zijn) en bookdepository doet soms ook al eens acties. ;) In de MediaMarkt staan er soms ook guides voor echt belachelijk lage prijzen!
Image

80
Alvast bedankt voor de tips! Heb nog nooit een guide gekocht en zou er graag eens een kopen van RE zodat ik een beetje weet hoe dat eigenlijk in elkaar zit zo een guide.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

81
Niet elke game krijgt een guide.
Van Resident Evil zijn ze nu ofwel te duur of niet meer te vinden of tweedehands.
Ik ben daarom overgeschakeld naar altijd nieuwe guides kopen op de release voor zover het mogelijk is voor mij.
Ik doe het altijd via Game Mania. Daarna Bol.com en dan Amazon.
Game Mania is makkelijk om te bestellen en soms hebben ze nog oudere guides liggen.
Bol.com moet je snel zijn of je krijgt geregeld een korting.
Amazon is duur of tweedehands.
Bij uitzondering vind ik guides op een boekenbeurs aan schandalig lage prijzen.

82
Captain Witwicky wrote:Niet elke game krijgt een guide.
Van Resident Evil zijn ze nu ofwel te duur of niet meer te vinden of tweedehands.
Ik ben daarom overgeschakeld naar altijd nieuwe guides kopen op de release voor zover het mogelijk is voor mij.
Game Mania is makkelijk om te bestellen en soms hebben ze nog oudere guides liggen.
De zoektoch begint naar de guides... Laat me eens weten als er zo een beurs is :)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

83
dividedx11 wrote:
De zoektoch begint naar de guides... Laat me eens weten als er zo een beurs is :)
Boekenfestijn in Gent is een grote aanrader. ;)

Lagen dit jaar redelijk wat hardcover guides met extras voor een euro of 7.
Image

84
Elexus wrote:En amai, da's al een mooi volume voor een guide! Zeker voor een niet RPG game. :0 Mooie kaft ook!
Het is qua genre niet helemaal een RPG, maar het komt er op veel vlakken naar mijn mening toch dicht bij. Ongelofelijk hoeveel er mogelijk is en wat voor diepere game-mechanics erin verwerkt zitten :)

86
dividedx11 wrote:
Zoals Elexus zegt, het Boekenfestijn, voor ons is dat Gent, maar dat ding doet verschillende steden, je moet maar eens zien op hun site http://www.boekenfestijn.be/
om te zien welke het dichtst bij jou is.
Kijken bij pc boeken.
Maxidomino wrote:Pff en bol.com verstuurt mijn guide maar niet.
Wat is daar het probleem? :( :?

87
Ik moet gewoon geduld hebben denk ik. Ik had de MGSV CE guide dus bestels een paar maand geleden en toen stond er dat hij op de verschijningsdatum, dus 1 september zou geleverd worden. Als ik nu op bol kijk, zijn er 2 verschillende CE guides, een europese aan €27 die al de volgende dag geleverd kan worden en dan is er een amerikaanse versie van €32, (deze heb ik dus gepreordered omdat het toen de enige keuze was) en die wordt 5-7 dagen na aankoop geleverd staat er. Dus als ik volgende week dinsdag nog geen nieuws heb zal ik eens een mail moeten sturen.

Sent from my Archos 50c Oxygen using Tapatalk
Image

88
Maxidomino wrote:Ik moet gewoon geduld hebben denk ik. Ik had de MGSV CE guide dus bestels een paar maand geleden en toen stond er dat hij op de verschijningsdatum, dus 1 september zou geleverd worden. Als ik nu op bol kijk, zijn er 2 verschillende CE guides, een europese aan €27 die al de volgende dag geleverd kan worden en dan is er een amerikaanse versie van €32, (deze heb ik dus gepreordered omdat het toen de enige keuze was) en die wordt 5-7 dagen na aankoop geleverd staat er. Dus als ik volgende week dinsdag nog geen nieuws heb zal ik eens een mail moeten sturen.

Amai da's duur voor zo'n guide :?
Kunt ge niet annuleren en de CE guide van €27 kopen?

89
met0t0 wrote:
Maxidomino wrote:Ik moet gewoon geduld hebben denk ik. Ik had de MGSV CE guide dus bestels een paar maand geleden en toen stond er dat hij op de verschijningsdatum, dus 1 september zou geleverd worden. Als ik nu op bol kijk, zijn er 2 verschillende CE guides, een europese aan €27 die al de volgende dag geleverd kan worden en dan is er een amerikaanse versie van €32, (deze heb ik dus gepreordered omdat het toen de enige keuze was) en die wordt 5-7 dagen na aankoop geleverd staat er. Dus als ik volgende week dinsdag nog geen nieuws heb zal ik eens een mail moeten sturen.

Ik heb al betaald dus ik weet niet of bol.com jouw geld dan terugstort. Voor die 5 euro maakt het mij niet uit. Ik hoop gewoon dat die nog opgestuurd wordt. :D
Image

90
Maxidomino wrote:
met0t0 wrote:

Ik heb al betaald dus ik weet niet of bol.com jouw geld dan terugstort. Voor die 5 euro maakt het mij niet uit. Ik hoop gewoon dat die nog opgestuurd wordt. :D
Tuurlijk stort bol terug, tzou maar erg zijn anders. :p
Image