Re: PlayStation 5

1156
Colossus wrote: 27 May 2021 20:24 Pffff ik word de zoektocht naar een Ps5 echt beu, ik probeer het al maanden maar is gewoon een fulltime job / hunt om maar snel genoeg te zijn met een te bestellen. Heb nergens een preorder staan, daar zijn wachtrijen ook nog enorm.. gewoon niet leuk, dat word gewoon blijven wachten.

Ik kan ook geen “ hond kont “ meer horen van Gamer.Nl met hun speciale zoek bot 🤣
Ik had in november eigenlijk zonder problemen 3 ps5's kunnen vastkrijgen. 1tje heb ik geannuleerd en de andere heb ik Ruler laten kopen.

Als ik het nu hoor hoe moeilijk iedereen eentje kan vastkrijgen, lijkt het mij dat het juist steeds moeilijker wordt. In november had ik echt verwacht dat deze in mei of juni wel vlot te krijgen zou zijn, met eventueel een weekje wachten ofso. Valt dat zo te zien dik tegen.

Een vriend van mij had bewust tot vorige maand gewacht, omdat hij dacht dat hij dan niet moest gaan 'hunten'. Maar hij kan er ook geen vinden.
Image

Re: PlayStation 5

1157
gamerke1992 wrote: 27 May 2021 20:50
Colossus wrote: 27 May 2021 20:24 Pffff ik word de zoektocht naar een Ps5 echt beu, ik probeer het al maanden maar is gewoon een fulltime job / hunt om maar snel genoeg te zijn met een te bestellen. Heb nergens een preorder staan, daar zijn wachtrijen ook nog enorm.. gewoon niet leuk, dat word gewoon blijven wachten.

Ik kan ook geen “ hond kont “ meer horen van Gamer.Nl met hun speciale zoek bot 🤣
Ik had in november eigenlijk zonder problemen 3 ps5's kunnen vastkrijgen. 1tje heb ik geannuleerd en de andere heb ik Ruler laten kopen.

Als ik het nu hoor hoe moeilijk iedereen eentje kan vastkrijgen, lijkt het mij dat het juist steeds moeilijker wordt. In november had ik echt verwacht dat deze in mei of juni wel vlot te krijgen zou zijn, met eventueel een weekje wachten ofso. Valt dat zo te zien dik tegen.

Een vriend van mij had bewust tot vorige maand gewacht, omdat hij dacht dat hij dan niet moest gaan 'hunten'. Maar hij kan er ook geen vinden.

Ja ik had ook dus even gewacht, moest er zo wie zo even voor sparen en ik was ook wel van mening dat het deze tijd makkelijker zou gaan, nou mooi niet dus 😭

So the hunt continues... het zal me toch wel voor de kerst gaan lukken zeker? 🙁
Image

Re: PlayStation 5

1158
Heb gelezen dat ze zeker nog tot 2022 schaars zullen blijven. Sony zou zelfs de internet kant van de ps5 gaan herbekijken om te zien dat ze zo via andere componenten de ps5 terug kunnen aanbieden! Alleszins zijn er momenteel nog maar zo weinig games uit dat de aanschaf ervan nog niet zo interessant is! Al snap ik ook dat iedereen er eentje wil omdat het weer een nieuwe technologie is. Toch enorm veel succes met de zoektocht. Als je via bol bestelt en je hebt op de knop gedrukt van "hou me op de hoogte", werken ze blijkbaar via een wachtrij. De personen die al eerste erop gedrukt hebben, zouden als eerste een mailtje aankrijgen om hen op de hoogte te brengen.
Image

Re: PlayStation 5

1159
Mr.Wolf wrote: 28 May 2021 08:29 Heb gelezen dat ze zeker nog tot 2022 schaars zullen blijven. Sony zou zelfs de internet kant van de ps5 gaan herbekijken om te zien dat ze zo via andere componenten de ps5 terug kunnen aanbieden! Alleszins zijn er momenteel nog maar zo weinig games uit dat de aanschaf ervan nog niet zo interessant is! Al snap ik ook dat iedereen er eentje wil omdat het weer een nieuwe technologie is. Toch enorm veel succes met de zoektocht. Als je via bol bestelt en je hebt op de knop gedrukt van "hou me op de hoogte", werken ze blijkbaar via een wachtrij. De personen die al eerste erop gedrukt hebben, zouden als eerste een mailtje aankrijgen om hen op de hoogte te brengen.
Ik speel er ook ps4 games op en dat alleen maakt het voor mij al waard. De extra rekenkracht laat alles vlotter en sneller lopen, zelfs als de game geen optimalisatie heeft gekregen om de ssd goed te benutten.

Cyberpunk is daar een heel goed voorbeeld van.
Image

Re: PlayStation 5

1160
gamerke1992 wrote: 28 May 2021 08:48
Mr.Wolf wrote: 28 May 2021 08:29 Heb gelezen dat ze zeker nog tot 2022 schaars zullen blijven. Sony zou zelfs de internet kant van de ps5 gaan herbekijken om te zien dat ze zo via andere componenten de ps5 terug kunnen aanbieden! Alleszins zijn er momenteel nog maar zo weinig games uit dat de aanschaf ervan nog niet zo interessant is! Al snap ik ook dat iedereen er eentje wil omdat het weer een nieuwe technologie is. Toch enorm veel succes met de zoektocht. Als je via bol bestelt en je hebt op de knop gedrukt van "hou me op de hoogte", werken ze blijkbaar via een wachtrij. De personen die al eerste erop gedrukt hebben, zouden als eerste een mailtje aankrijgen om hen op de hoogte te brengen.
Ik speel er ook ps4 games op en dat alleen maakt het voor mij al waard. De extra rekenkracht laat alles vlotter en sneller lopen, zelfs als de game geen optimalisatie heeft gekregen om de ssd goed te benutten.

Cyberpunk is daar een heel goed voorbeeld van.
Soms wel, soms niet :p Ben nu Horizon: Zero Dawn aan het herspelen en het ziet er idd wel prachtig uit! Toch heb ik een tijdje geleden Just Cause 4 gespeeld en dit zag er verschrikkelijk lelijk uit op mijn ps5... Kon op de een of andere reden de gamma niet aanpassen waardoor het er onnatuurlijk bright uitzag. Alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem... Kan natuurlijk gewoon nog een kinderziekte geweest zijn op ps5 natuurlijk!
Image

Re: PlayStation 5

1161
Mr.Wolf wrote: 28 May 2021 09:12
gamerke1992 wrote: 28 May 2021 08:48
Mr.Wolf wrote: 28 May 2021 08:29 Heb gelezen dat ze zeker nog tot 2022 schaars zullen blijven. Sony zou zelfs de internet kant van de ps5 gaan herbekijken om te zien dat ze zo via andere componenten de ps5 terug kunnen aanbieden! Alleszins zijn er momenteel nog maar zo weinig games uit dat de aanschaf ervan nog niet zo interessant is! Al snap ik ook dat iedereen er eentje wil omdat het weer een nieuwe technologie is. Toch enorm veel succes met de zoektocht. Als je via bol bestelt en je hebt op de knop gedrukt van "hou me op de hoogte", werken ze blijkbaar via een wachtrij. De personen die al eerste erop gedrukt hebben, zouden als eerste een mailtje aankrijgen om hen op de hoogte te brengen.
Ik speel er ook ps4 games op en dat alleen maakt het voor mij al waard. De extra rekenkracht laat alles vlotter en sneller lopen, zelfs als de game geen optimalisatie heeft gekregen om de ssd goed te benutten.

Cyberpunk is daar een heel goed voorbeeld van.
Soms wel, soms niet :p Ben nu Horizon: Zero Dawn aan het herspelen en het ziet er idd wel prachtig uit! Toch heb ik een tijdje geleden Just Cause 4 gespeeld en dit zag er verschrikkelijk lelijk uit op mijn ps5... Kon op de een of andere reden de gamma niet aanpassen waardoor het er onnatuurlijk bright uitzag. Alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem... Kan natuurlijk gewoon nog een kinderziekte geweest zijn op ps5 natuurlijk!
Ik ben ook HZD aan het herspelen op de ps5. En ik zie geen verschil met de ps4 tbh
Image

Re: PlayStation 5

1162
ShAmPi wrote: 28 May 2021 14:03
Mr.Wolf wrote: 28 May 2021 09:12
gamerke1992 wrote: 28 May 2021 08:48
Mr.Wolf wrote: 28 May 2021 08:29 Heb gelezen dat ze zeker nog tot 2022 schaars zullen blijven. Sony zou zelfs de internet kant van de ps5 gaan herbekijken om te zien dat ze zo via andere componenten de ps5 terug kunnen aanbieden! Alleszins zijn er momenteel nog maar zo weinig games uit dat de aanschaf ervan nog niet zo interessant is! Al snap ik ook dat iedereen er eentje wil omdat het weer een nieuwe technologie is. Toch enorm veel succes met de zoektocht. Als je via bol bestelt en je hebt op de knop gedrukt van "hou me op de hoogte", werken ze blijkbaar via een wachtrij. De personen die al eerste erop gedrukt hebben, zouden als eerste een mailtje aankrijgen om hen op de hoogte te brengen.
Ik speel er ook ps4 games op en dat alleen maakt het voor mij al waard. De extra rekenkracht laat alles vlotter en sneller lopen, zelfs als de game geen optimalisatie heeft gekregen om de ssd goed te benutten.

Cyberpunk is daar een heel goed voorbeeld van.
Soms wel, soms niet :p Ben nu Horizon: Zero Dawn aan het herspelen en het ziet er idd wel prachtig uit! Toch heb ik een tijdje geleden Just Cause 4 gespeeld en dit zag er verschrikkelijk lelijk uit op mijn ps5... Kon op de een of andere reden de gamma niet aanpassen waardoor het er onnatuurlijk bright uitzag. Alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem... Kan natuurlijk gewoon nog een kinderziekte geweest zijn op ps5 natuurlijk!
Ik ben ook HZD aan het herspelen op de ps5. En ik zie geen verschil met de ps4 tbh
Ik heb ook nog geen verschil opgemerkt op vlak van graphics. Wel dat laadtijden korter zijn en alles gewoon vlot loopt.

Ik vind het fijn dat ik nu gewoon ps4 en ps5 games kan spelen zonder 2 consoles te moeten gebruiken.

Ook met VR merk ik dat dit beter draait op mijn ps5.
Image

Re: PlayStation 5

1163
@Colossus: het helpt ook natuurlijk niet als je er echt eentje wilt en je geen te pakken krijgt. Maakt het wachten alleen maar moeilijker.
Wat MR.Wolf zegt. Voor 2022 blijven ze schaars. En ik vermoed niet dat ze met eindejaar met enorme hoeveelheid te koop gaan zijn. Een preorder plaatsen kan nooit geen kwaad ook al sta je op het laatst van de lijst. Je weet nooit hoe snel het ineens gaat.
Kzou zeggen probeer nog te genieten van je PS4, is ook een fantastische console!
Image

Re: PlayStation 5

1164
NTGSruler wrote: 28 May 2021 17:06 @Colossus: het helpt ook natuurlijk niet als je er echt eentje wilt en je geen te pakken krijgt. Maakt het wachten alleen maar moeilijker.
Wat MR.Wolf zegt. Voor 2022 blijven ze schaars. En ik vermoed niet dat ze met eindejaar met enorme hoeveelheid te koop gaan zijn. Een preorder plaatsen kan nooit geen kwaad ook al sta je op het laatst van de lijst. Je weet nooit hoe snel het ineens gaat.
Kzou zeggen probeer nog te genieten van je PS4, is ook een fantastische console!
Alleen neemt gamemania geen nieuwe pre-orders meer aan en bij andere winkels kan je hoogstens inschrijven voor een mail indien beschikbaar. In het geval van bol krijgt zelfs niet iedereen in de wachtrij die mail alleen de eerste X aantal die erop hadden ingeschreven. De andere krijgen nadat het uitverkocht is een mail van 'we hadden een batch en gemaild naar de eersten in de mail wachtrij en nu is het op'.
Bij mediamarkt kan ik er zelfs helemaal niks meer over vinden :think:

Dus uiteindelijk ben je nu helemaal overgeleverd aan het geluk dat je toevallig ziet dat er eentje beschikbaar is ergens...
Image

Re: PlayStation 5

1165
@kolm en @ntgsruler,

Ja ik geniet ook zeker van de Ps4, heb nog de eerste van de launch en speelt nog fantastisch, ik kan me inderdaad nergens nog meer voor aanmelden dus ik ben echt aan het lot verbonden om er toevallig een te vinden, maar oké, het heeft ook geen haast natuurlijk , het is meer gewoon door eigen verlangen, maar moet ook nog een nieuwe cv ketel aanschaffen dus het kan misschien ook nog wel even wachten 🤪🤣
Image

Re: PlayStation 5

1166
Ik ben ook aan het wachten om een PS5 te kunnen bestellen bij Game Mania. Ik heb een cadeaubon met een mooi bedrag dat ik wil gebruiken als voorschot. Dat ik nog maanden moet wachten om de PS5 in ontvangst te nemen maakt me niet uit. Ik wil gewoon die bon gebruiken.

En het extra wachten heeft ook een voordeel. Ik kan games zoals bijvoorbeeld AC: Valhalla goedkoper kopen tegen dat ik mijn PS5 heb

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk


Image

Re: PlayStation 5

1167
Ben blij dat ik er geen besteld heb indertijd en nu, hoewel redelijk laat, nog een PS4 heb gekocht. Want ik lees hier eigenlijk wat ik altijd al dacht en van kennissen met een een PS5 hoor. Nergens zijn ze voor een normale prijs te koop. Weinig of geen verschil in graphics. Ik ben nog wel een paar jaar zoet denk ik, en wacht sowieso tot er een zwarte komt.

Misschien iets voor een PS4 topic, maar wat is het voornaamste verschil tussen de Pro en de Slim als ik gewoon games offline speel?
Image

Re: PlayStation 5

1168
zenmaster wrote: 28 May 2021 22:11 Ben blij dat ik er geen besteld heb indertijd en nu, hoewel redelijk laat, nog een PS4 heb gekocht. Want ik lees hier eigenlijk wat ik altijd al dacht en van kennissen met een een PS5 hoor. Nergens zijn ze voor een normale prijs te koop. Weinig of geen verschil in graphics. Ik ben nog wel een paar jaar zoet denk ik, en wacht sowieso tot er een zwarte komt.

Misschien iets voor een PS4 topic, maar wat is het voornaamste verschil tussen de Pro en de Slim als ik gewoon games offline speel?
Dat verschil is nog wel groot. De pro is veel krachtiger. Je zal betere graphics (4k) en framerate hebben en kortere laadtijden. Ik heb toen mijn standaard ps4 meteen verkocht en een pro aangeschaft. En daar heb ik nooit spijt van gehad.
Image

Re: PlayStation 5

1169
gamerke1992 wrote: 29 May 2021 00:02
Dat verschil is nog wel groot. De pro is veel krachtiger. Je zal betere graphics (4k) en framerate hebben en kortere laadtijden. Ik heb toen mijn standaard ps4 meteen verkocht en een pro aangeschaft. En daar heb ik nooit spijt van gehad.
Merk je daar iets van als je geen 4K tv hebt?
Image

Re: PlayStation 5

1170
zenmaster wrote: 29 May 2021 05:39
gamerke1992 wrote: 29 May 2021 00:02
Dat verschil is nog wel groot. De pro is veel krachtiger. Je zal betere graphics (4k) en framerate hebben en kortere laadtijden. Ik heb toen mijn standaard ps4 meteen verkocht en een pro aangeschaft. En daar heb ik nooit spijt van gehad.
Merk je daar iets van als je geen 4K tv hebt?
Zonder 4k tv zou ik geen pro kopen. Dan mis je 50% van de voordelen.
Image