Re: PlayStation 5

2116
zenmaster wrote: 12 Feb 2024 20:56 Heb het net getest, en is inderdaad zoals jij zegt. Maar dat ging bij ons eerst zelfs niet dacht ik.

Wat bedoel je met de oude manier? Je kaartnummer enzo ingeven?
Ik heb het altijd over de Belgische store voor alle duidelijkheid.

Vroeger in de PSN store ging bancontact enkel met kaartnummer ingeven en dan naar site van bank waar je met kaske codes moest ingeven.

Nu is het enkel nog QR code scannen met bancontact app op telefoon.

Met oude manier bedoel ik dus die van kaartnummer ingeven. Ik begrijp dat veel mensen liever een QR code scannen maar waarom iets wat je al hebt en werkt, verwijderen/vervangen ipv die QR code toevoegen en de oude optie behouden?
Stel je voor dat een bol zegt: nope, enkel nog met QR codes. Ik denk dat het snel een stuk minder wordt...
Image

Re: PlayStation 5

2117
Sony wil trouwens tegen eind deze maand het record van 25 PS5 consoles verkocht hebben behalen. In Italië en Frankrijk zijn er nu redelijke kortingen op de PS5 Slim. Hopelijk komt er in België mss ook nog een actie, voor diegene die misschien een Slim op het oog hebben.
Image

Re: PlayStation 5

2119
Kolm wrote: 13 Feb 2024 11:47 Ik kreeg toch overal reclame dat de PS5 75 euro goedkoper was voor Valentijn.

En bij gamemania staat disc verion ook 474 ipv 549 (adviesprijs) en bij bol 469.99 dus dat lijkt wel te kloppen.
Ah kijk, ja heb nu zelf niet meteen gekeken hoe het hier zit, maar ik las het net ergens. Tis toch al een mooie korting vind ik.
Image

Re: PlayStation 5

2120
NTGSruler wrote: 13 Feb 2024 11:40 Sony wil trouwens tegen eind deze maand het record van 25 PS5 consoles verkocht hebben behalen. In Italië en Frankrijk zijn er nu redelijke kortingen op de PS5 Slim. Hopelijk komt er in België mss ook nog een actie, voor diegene die misschien een Slim op het oog hebben.
Volgens mij nu in GM €75 korting op de slim versie met disc. Eventueel te combineren met inruilen oude PS5 tot €350 dacht ik.
Twijfel wat maar zie er niet echt het nut van in. Heb nu een basis PS5 met disc. Is er naast het visuele (waar ik neutraal over ben) een wijziging die mij zou moeten overhalen om naar een slim over te schakelen?
Image

Re: PlayStation 5

2121
Sanity penguin wrote: 13 Feb 2024 11:49
NTGSruler wrote: 13 Feb 2024 11:40 Sony wil trouwens tegen eind deze maand het record van 25 PS5 consoles verkocht hebben behalen. In Italië en Frankrijk zijn er nu redelijke kortingen op de PS5 Slim. Hopelijk komt er in België mss ook nog een actie, voor diegene die misschien een Slim op het oog hebben.
Volgens mij nu in GM €75 korting op de slim versie met disc. Eventueel te combineren met inruilen oude PS5 tot €350 dacht ik.
Twijfel wat maar zie er niet echt het nut van in. Heb nu een basis PS5 met disc. Is er naast het visuele (waar ik neutraal over ben) een wijziging die mij zou moeten overhalen om naar een slim over te schakelen?
Ik zit in hetzelfde idee Sanity. Geen idee waarom ik zou moeten overschakelen naar een Slim. Het verschil tussen beide consoles is dat de Slim een geheugen heeft van 1TB waar de gewone maar 825Gb heeft.
De Slim heeft blijkbaar ook 2 USB-C slots en de gewone PS5 maar ééntje.

Verder zou je de disc-sleuf verliezen want bij de Slim moet je de disc-drive er apart bij kopen dacht ik? Geen idee als dit in de korting zit of niet.


Edit: de PS5 Slim disc versie kost 534 euro bij GM ipv 609 euro.
Image

Re: PlayStation 5

2122
NTGSruler wrote: 13 Feb 2024 11:54
Sanity penguin wrote: 13 Feb 2024 11:49
NTGSruler wrote: 13 Feb 2024 11:40 Sony wil trouwens tegen eind deze maand het record van 25 PS5 consoles verkocht hebben behalen. In Italië en Frankrijk zijn er nu redelijke kortingen op de PS5 Slim. Hopelijk komt er in België mss ook nog een actie, voor diegene die misschien een Slim op het oog hebben.
Volgens mij nu in GM €75 korting op de slim versie met disc. Eventueel te combineren met inruilen oude PS5 tot €350 dacht ik.
Twijfel wat maar zie er niet echt het nut van in. Heb nu een basis PS5 met disc. Is er naast het visuele (waar ik neutraal over ben) een wijziging die mij zou moeten overhalen om naar een slim over te schakelen?
Ik zit in hetzelfde idee Sanity. Geen idee waarom ik zou moeten overschakelen naar een Slim. Het verschil tussen beide consoles is dat de Slim een geheugen heeft van 1TB waar de gewone maar 825Gb heeft.
De Slim heeft blijkbaar ook 2 USB-C slots en de gewone PS5 maar ééntje.

Verder zou je de disc-sleuf verliezen want bij de Slim moet je de disc-drive er apart bij kopen dacht ik? Geen idee als dit in de korting zit of niet.
Die 2 USB-C aan de voorkant gaat wel ten kosten van een USB A en die heb ik nu net nodig voor de dongle van mijn headset... Geen zin om die elke keer achterin te pluggen.

En je kan goedkoper veel meer winst halen op beschikbare ruimte door een extra SSD in te bouwen.

En als je een slim disc versie koopt, dan zit de disc drive er al bij voor die (nu) 475. Enkel als je eentje zonder disc zou kopen (nog goedkoper) dan zou je die later apart moeten bijkopen maar dan wordt de totaalprijs weer duurder.

Edit:
Dat is de bundel met 2 controllers:
https://www.gamemania.be/nl/consoles/pl ... ers-bundel

Basic bundel met disc version is 474 maar staat op de tweede pagina bovenaan en was blijkbaar het oude model ipv de slim
https://www.gamemania.be/nl/consoles/pl ... sc-edition
Image

Re: PlayStation 5

2123
Ja idd. Ik heb nu geen last van geheugentekort maar moest dat zo zijn, dan zou ik inderdaad eerder naar een interne SSD kijken.
Enige "voordeel" is misschien voor wiens console al uit garantie is, waarbij je dan nu opnieuw een nieuwe hebt met nieuwe garantieperiode. Maar voor mij lijkt het sop de kolen niet waard.

Denk wel dat die bij GM in korting nu al met disc is want is effectief de disc versie.
Image

Re: PlayStation 5

2124
Wat je zegt klopt Kolm.

Had net mijn post nog aangepast:

Bij GM kost de PS5 Slim met disc nog 534 euro ipv 609. Is toch nog steeds een stevige prijs denk ik dan voor wat extra geheugen en een extra USB-C slot.

Persoonlijk blijf ik bij de base PS5. Als er ooit een Pro versie komt, afwachten als en wat de eventuele specs dan zijn, dan zou ik misschien wel overstag gaan.
Maar naar mijn gevoel zal de PS6 niet zo lang uitblijven. Ik vermoed ergens 2027.
Image

Re: PlayStation 5

2126
NTGSruler wrote: 13 Feb 2024 12:01 Wat je zegt klopt Kolm.

Had net mijn post nog aangepast:

Bij GM kost de PS5 Slim met disc nog 534 euro ipv 609. Is toch nog steeds een stevige prijs denk ik dan voor wat extra geheugen en een extra USB-C slot.

Persoonlijk blijf ik bij de base PS5. Als er ooit een Pro versie komt, afwachten als en wat de eventuele specs dan zijn, dan zou ik misschien wel overstag gaan.
Maar naar mijn gevoel zal de PS6 niet zo lang uitblijven. Ik vermoed ergens 2027.
Ik heb mijn post ook nog wat aangepast :lol:

Maar die 534 is dus een bundel met 2 controllers ipv 1. De adviesprijs vanuit Sony is 549 en Gamemania volgt die adviesprijzen eigenlijk altijd. Dus die 609 had al een belletje kunnen laten rinkelen dat er iets bij zat. Wel apart dat ze geen slim disc versie lijken te hebben met maar 1 controller.
Image

Re: PlayStation 5

2127
Sanity penguin wrote: 13 Feb 2024 12:03 Oh ja, is inderdaad de oude versie nog Kolm. €534 dus zoals Ruler aangeeft. Dan heb ik al helemaal geen interesse. En die verticale stand is dan ook nog eens apart te kopen bij een slim?
Extra controller bij GM dus, maar bij bol was hij dus 470 en dus nog wat goedkoper dan het oude model bij GM. Andere winkels heb ik niet gekeken.
Image

Re: PlayStation 5

2128
Wat die vertical stand betreft, is idd los te koop. Is eigenlijk altijd zo geweest tot de PS5 "fat". Ik snap alleen niet waarom die al maanden €40 kost bij GM. Bij Sony zelf, en bij Nedgame, gewoon €30... Had die graag nog erbij, maar heb nu mijn kortingen gebruikt voor FF7 Rebirth. :q:

En ja, wat de voordelen/nadelen betreft van de "slim", zie een paar pagina´s terug. :p
Image

Re: PlayStation 5

2129
Ik vind GM sowieso altijd duurder dan de concurrentie. Het is al van héél lang geleden dat ik daar nog iets heb gekocht. Dan kan je na x tijd nog eens korting krijgen misschien, maar als ik standaard € 10 'teveel' betaal, zegt dat me ook niets...
Image

Re: PlayStation 5

2130
Dat is zo, maar dit is gewoon een standaard, origineel accessoire. 😅 Controllers, remotes, ... Zijn in principe overal even duur.

De redenen dat ik daar veel koop: Ik koop er nooit nieuwe games, of zonder korting. Voor mij komt het dan bij 95% ofzo van mijn aankopen toch goedkoper uit dan ergens anders. De websites waar ik een deal kan doen zijn meestal in NL of buiten België, waar ik dan €6 tot €10 verzending betaal... Dan haalt het ook niks uit.
Dankzij de XP punten en coins en reviews heb ik regelmatig korting.

Ik werk niet voor GM :p
Image