Re: PlayStation 5

2146
Ik vind zelfs 2028 voor een PS6 eigenlijk nog veel te vroeg. 🫤 Heb het gevoel dat deze generatie nog niet eens op toeren is. Veel toppers van games nog niet gezien. Daarbij dan nog eens dat hij een jaar of 2 zo goed als niet beschikbaar was.
Death Stranding 2 lijkt mij één van de heel weinige games te gaan worden die de kracht van de PS5 volledig zal benutten zowel grafisch als kwa gameplay, en dan spreken we 5 jaar na release van de PS5.
Image

Re: PlayStation 5

2150
Ik zit ook met hetzelfde gevoel hier zoals de meesten. De "nieuwe" consoles volgen elkaar te snel op vind ik. Tegelijkertijd worden de games minder en minder origineel. Das natuurlijk een persoonlijk gevoel dat laatste. Er zijn wel games die fantastisch zullen zijn zoals een Stellar Blade bijvoorbeeld. Alleen is dat gewoon niet mijn genre.
Verder kijk ik wel reikhalzend uit naar GTA VI, maar die game is gewoon nog zo ver weg.
Image

Re: PlayStation 5

2151
Niet veel mensen staan te wachten op een 6 dus denk ook dat die verkoop zal floppen. Met de huidige backlog van vele (zeker mezelf) hebben we amper al tijd gehad om op de 5 volwaardig te gamen. Game assortiment is beperkt en console was eerste twee jaar zo goed als onvindbaar. Benieuwd welke 'nieuwigheden' de Pro zal toevoegen. De Slim stelde al niks voor en onnodig het voelt als een DLC console. Liever paar jaar meer ontwikkelingstijd dan minimale 'verbeteringen'. Ik ga ook akkoord met Ruler.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

Re: PlayStation 5

2152
NTGSruler wrote: 17 Mar 2024 14:16 Ik zit ook met hetzelfde gevoel hier zoals de meesten. De "nieuwe" consoles volgen elkaar te snel op vind ik. Tegelijkertijd worden de games minder en minder origineel. Das natuurlijk een persoonlijk gevoel dat laatste. Er zijn wel games die fantastisch zullen zijn zoals een Stellar Blade bijvoorbeeld. Alleen is dat gewoon niet mijn genre.
Verder kijk ik wel reikhalzend uit naar GTA VI, maar die game is gewoon nog zo ver weg.
Dat gevoel heb ik ook wel! Stellar Blade zegt me niet zoveel, net zoals Rise Of The Ronin. Silent Hill komt ook wel uit, maar is natuurlijk ook weer horror wat niet bij iedereen in de smaak valt. En voor de rest denk ik niet dat er iets speciaals nog uitkomt verder dit jaar? Of het moet natuurlijk nog aangekondigd worden :p
@Roy Als het moment daar is, kijk ik wss wel erg hard uit naar de ps6! Heel toevallig heeft onze prof computerarchitectuur zelfs enkele weken geleden de ps5 ontleed en gezegd hoe de ps6 er intern wss zal gaan uitzien haha.
Image

Re: PlayStation 5

2154
Marty wrote: 17 Mar 2024 20:07 Games 2024:
Alone in the Dark
Dragons's Dogma 2
Rise of the Ronin
Sand Land
Stellar Blade
Black Myth: Wukong
Star Wars Outlaws (tbc 2024)
Concord (pvp shooter, weinig over bekend nog)
Jammer genoeg weinig voor mij tussen...
Alone in the dark heb ik de demo van gespeeld, maar was ik niet helemaal weg van. Black Myth lijkt me weer een soulslike te zijn wat ik day one niet koop (tenzij van FromSoft zelf). Ubisoft vertrouw ik ook niet direct meer qua grote releases. Zeker hun open wereld games zijn wat van het type mcdonalds vind ik de laatste jaren :p En van Concord moet ik zelfs helemaal niks weten haha. Net hetzelfde als dat gedoe van Fairgame$ ofzo.
Eerlijk gezegd lijken mij momenteel de xbox exclusives veel aantrekkelijker die gaan uitkomen met Senua's Saga en Indiana Jones.
Maar normaal gezien kwam volgens het promomateriaal van Sony dit jaar ook Metal Gear Solid 3 remake uit en die wil ik mss wel hebben :) En ik veronderstel ook dat de Spiderman2 dlc dit jaar ook nog wel zal uitkomen?
Image

Re: PlayStation 5

2155
Mr.Wolf wrote: 17 Mar 2024 19:59
NTGSruler wrote: 17 Mar 2024 14:16 Ik zit ook met hetzelfde gevoel hier zoals de meesten. De "nieuwe" consoles volgen elkaar te snel op vind ik. Tegelijkertijd worden de games minder en minder origineel. Das natuurlijk een persoonlijk gevoel dat laatste. Er zijn wel games die fantastisch zullen zijn zoals een Stellar Blade bijvoorbeeld. Alleen is dat gewoon niet mijn genre.
Verder kijk ik wel reikhalzend uit naar GTA VI, maar die game is gewoon nog zo ver weg.
Dat gevoel heb ik ook wel! Stellar Blade zegt me niet zoveel, net zoals Rise Of The Ronin. Silent Hill komt ook wel uit, maar is natuurlijk ook weer horror wat niet bij iedereen in de smaak valt. En voor de rest denk ik niet dat er iets speciaals nog uitkomt verder dit jaar? Of het moet natuurlijk nog aangekondigd worden :p
@Roy Als het moment daar is, kijk ik wss wel erg hard uit naar de ps6! Heel toevallig heeft onze prof computerarchitectuur zelfs enkele weken geleden de ps5 ontleed en gezegd hoe de ps6 er intern wss zal gaan uitzien haha.
En? Hoe gaat de PS6 er gaan uitzien? :D
Image

Re: PlayStation 5

2156
NTGSruler wrote: 17 Mar 2024 21:22
Mr.Wolf wrote: 17 Mar 2024 19:59
NTGSruler wrote: 17 Mar 2024 14:16 Ik zit ook met hetzelfde gevoel hier zoals de meesten. De "nieuwe" consoles volgen elkaar te snel op vind ik. Tegelijkertijd worden de games minder en minder origineel. Das natuurlijk een persoonlijk gevoel dat laatste. Er zijn wel games die fantastisch zullen zijn zoals een Stellar Blade bijvoorbeeld. Alleen is dat gewoon niet mijn genre.
Verder kijk ik wel reikhalzend uit naar GTA VI, maar die game is gewoon nog zo ver weg.
Dat gevoel heb ik ook wel! Stellar Blade zegt me niet zoveel, net zoals Rise Of The Ronin. Silent Hill komt ook wel uit, maar is natuurlijk ook weer horror wat niet bij iedereen in de smaak valt. En voor de rest denk ik niet dat er iets speciaals nog uitkomt verder dit jaar? Of het moet natuurlijk nog aangekondigd worden :p
@Roy Als het moment daar is, kijk ik wss wel erg hard uit naar de ps6! Heel toevallig heeft onze prof computerarchitectuur zelfs enkele weken geleden de ps5 ontleed en gezegd hoe de ps6 er intern wss zal gaan uitzien haha.
En? Hoe gaat de PS6 er gaan uitzien? :D
Classified information :shhhh: Neenee, ging over het gedeelte van geheugens en hoe deze intern geplaatst konden worden om een beter resultaat te kunnen bekomen
Image

Re: PlayStation 5

2158
RoyVdW wrote: 17 Mar 2024 15:48 Niet veel mensen staan te wachten op een 6 dus denk ook dat die verkoop zal floppen. Met de huidige backlog van vele (zeker mezelf) hebben we amper al tijd gehad om op de 5 volwaardig te gamen. Game assortiment is beperkt en console was eerste twee jaar zo goed als onvindbaar. Benieuwd welke 'nieuwigheden' de Pro zal toevoegen. De Slim stelde al niks voor en onnodig het voelt als een DLC console. Liever paar jaar meer ontwikkelingstijd dan minimale 'verbeteringen'. Ik ga ook akkoord met Ruler.

Sent from my EB2103 using Tapatalk
De slim consoles bij Playstation hadden ook nooit het idee om beter/sterker te zijn dan het origineel en werden zo ook nooit in de markt gezet.
Dat ging vooral om kleiner zijn en minder energie gebruiken om hetzelfde te doen en in het geval van de PS3/PS4/PS5 wat meer opslag zonder dat je zelf iets moet vervangen.
Vooral bij de PS2 is het verschil tussen origineel en slim enorm. Maar ook bij de PS1 was het verschil erg groot.
Doorgaans was de slim variant ook wat goedkoper dan de originele maar dat is nu bij de PS5 niet meer het geval. Al ligt dat waarschijnlijk meer aan de hele inflatie en andere economische problemen zoals het chip tekort dat er was.

De slim variant is dus vooral een console voor mensen die pas later in de generatie instappen en niet echt voor mensen die al vanaf het begin de originele console hebben.
Image

Re: PlayStation 5

2159
Je hebt gelijk Kolm. Maar ik snap niet goed wrm ze die dan veranderen en ze niet bij één model blijven of op voorhand al zo 'slim' mogelijk te denken/ontwikkelen. De PS5 is net de grootste console ooit je zou denken dat het andersom is en alles compacter wordt. Hoewel telefoons en tv's ook terug maximaliseren.

Milieuvriendelijker of budgetgewijs voor Sony dan wslk anders zie ik niet in wrm je een slim model uitbrengt. Dat de prijs hetzelfde blijft zorgt er al niet voor dat het beter zal verkopen. Ze hadden beter van de Slim al een soort Pro gemaakt dan. Maar zoals PS4 zal deze mss nog groter worden dan de originele en dat gaat teveel zijn van het goeie denk.

Het is ook maar de vraag hoelang een console een fysiek object zal blijven en niet louter streaming media gaat worden. Als consoles al blijven bestaan naast PC's. Ben benieuwd wat de (verre) toekomst zal uitwijzen.

Sent from my EB2103 using Tapatalk



Image

Re: PlayStation 5

2160
Games streamen lijkt mij nog even weg. Tenzij je naast de server ofzo zit :D

Denk dat het productieproces van een console ook verbeterd wordt waardoor ze iets meer winst kunnen genereren op een verkoop van een console.

Op zich heb ik geen probleem met een nieuwe, betere console. Alleen vind ik dat ze dus echt meer "in" het PS ecosysteem moeten blijven. Maar daar heeft Kolm laatst een prachtig antwoord op gegeven ;)

Zal een beetje te zien zijn wanneer en welke prijs (600 euro wss), maar ik lijk wel gewonnen voor een PS5 Pro eerlijk gezegd. Al werkt mijn PS5 nu nog perfect.
Image