Re: Beat that Backlog! (2021)

106
NTGSruler wrote: 20 Nov 2021 21:30 Beetje een moeilijke...

Bugsnax platinum => uitgespeeld +1. Er komt wel nog DLC van binnenkort.

NTGSruler: Gekocht in 2021: 9 | Uitgespeeld in 2021: 11 | Totale score: +4
Een psplus game (waarvan ik het nog weet) tel ik -1 als ik hem start, kwestie dat je geen geld kan uitgeven wat je nooit ontvangen hebt is mijn idee erbij.

Wat DLC betreft doe ik het meestal zo:
Is de DLC nog niet (allemaal) uit en heb ik de lijst net op platinum/100% gezet van wat nu uit is, dan tel ik het als +1. Als er dan later nog nieuwe DLC komt en ik speel die dan uit, dan tel ik daar niets meer van mee in de backlog score.
Ook als ik weet dat er nog DLC komt dan tel ik hem toch al als +1 op het moment dat ik hem voor het eerst op 100% zet => DLC kan nog gecancelled worden of geen trophies krijgen en dan vergeet ik hem anders als +1 te tellen.

Als alle DLC al uit is op het moment dat ik hem speel, dan tel ik het pas als +1 als ik de lijst op 100% zet en nog niet bij platinum.
Daarom heb ik Far Cry 6 platinum nog niet geteld: De eerste DLC trophies waren er al nog voor ik de platinum had gehaald :q:


Kleinere update:

The Dark Pictures - House of Ashes gekocht => -2
Tomb Raider: Definitive Edition gekocht => -1
Lost Words: Beyond the Page gekocht => -1
Edna & Harvey: Harvey's New Eyes gekocht => -1

Totaal gekocht => -5

Little Nightmares II PS5 Platinum => +1
Edna & Harvey: Harvey's New Eyes Platinum => +1
TY the Tasmanian Tiger 2: Bush Rescue Platinum => +1
Far Cry 3: Classic Edition Platinum => +1

Totaal uitgespeeld => +4

Kolm: Gekocht in 2021: 115 | Uitgespeeld in 2021: 38 | Totale score: -77
Image

Re: Beat that Backlog! (2021)

107
Ik volg je wel Kolm. Platinum is bij mij inderdaad ook +1 en wanneer een game al reeds DLC heeft wordt het +1 uitgespeeld op 100%. Wanneer er verdere DLC volgt is het beetje afhankelijk. Tegenwoordig probeer ik games aan te schaffen waar de DLC al van beschikbaar is. DLC die uitkomt na de main game heb ik soms moeite mee kwestie de prijzen dat ze er soms voor vragen.
Image

Re: Beat that Backlog! (2021)

109
Ja ongelooflijk soms wat ze nog uit hun mouw schudden. En dan heb je ook nog de DLC die je savefile euh ***** Zoals bijvoorbeeld de DLC van Maneater. Al paar keer getwijfeld om die aan te schaffen, maar enkel de DLC spelen op een bestaande save file zou blijkbaar zorgen dat enkele trophies glitchen. Daar heb ik geen zin in. Een oplossing zou zijn om de game vanaf nul te starten (nieuwe save file dus) en dan daarop de DLC te doen. Tenzij er een patch komt, zou eens moeten checken, maar laatste keer was dit nog niet het geval (patch).
Image

Re: Beat that Backlog! (2021)

110
Een paar dagen geleden is er een patch geweest die alle trophy problemen in maneater lijkt op te lossen. Voor mensen die voldeden aan de requirements zijn de trohies automatisch gepopt. Voor anderen die gewacht hadden, popten ze nu wel zoals verwacht.
Die DLC stond aan 11.99 ipv 14.99 en heb ik dan op laatste dag van sale toch nog gekocht omdat het gefixt was. Al vind ik 11.99 nog altijd wel redelijk aan de hoge kant maar wilde de game niet al te lang laten liggen.

Overigens waren die problemen er vooral op PS5 geloof ik. Als je het op PS4 deed kon je vervolgens de trophies auto poppen.
Image

Re: Beat that Backlog! (2021)

111
Dus in principe als ik de DLC aanschaf, gewoon op mijn save file verder speel zouden de trophies moeten verschijnen? Das interessant dan. Stom dan dat ik geen gebruik gemaakt heb van de sale. Had het ook gezien dat er korting was, maar doordat er dus problemen mee waren heb ik de DLC niet gekocht.
Image

Re: Beat that Backlog! (2021)

112
Jep, er is in de PSNP thread voor PS5 niemand meer die zegt dat zijn DLC trophies niet werken sinds de patch van 17 november.
Ik had het ook maar gezien op de laatste dag van de sale... meer geluk dan wijsheid dus.

Overigens zijn het al die extra DLC trophies van de laatste tijd die mijn unearned trophies hoog blijven houden... Maneater, Ghost of Tshushima, Doom Eternal, Conan Exiles, Far Cry 6... Op mijn completion hebben ze apart niet zo heel veel invloed maar loopt wel op :P
Image