Beat that Backlog! (2021)

1
Hier gaan we weer, het nieuwe jaar tegemoet met mooie backlog vooruitzichten :P

Hieronder vinden jullie Elexus haar oorspronkelijke uitleg en wordt de lijst bijgehouden van alle deelnemende forumleden. Veel succes allemaal! :cool:
[+] Uitleg concept Beat That Backlog
Elexus wrote:Hier zijn we weer! Een nieuw jaar, een nieuw topic. Iedereen begint opnieuw op score 0. Zal jij jouw score verbeteren in vergelijking met vorig jaar? Let's find out!

De bedoeling is om met dit topic mensen te helpen hun backlog te verkleinen en ook gewoon een status bij te houden van je gekochte/uitgespeelde games.

Hoe gaat het in zijn werk?

- Elke keer als je een nieuwe game koopt/krijgt, komt er een -1 bij je score (dit mag van alle platformen zijn dus ook Xbox, Wii U, DS, PC, ...)
- Elke keer je een game uitgespeeld hebt, krijg je een +1 (Ook games van voor 2016 tellen hierbij mee!)
- Het doel is om zoveel mogelijk punten te scoren
- Spellen die niet uit te spelen zijn (zoals Don't Starve, sportgames enz...) gelden ook als uitgespeeld wanneer je minstens 20u op je teller hebt staan
- Iedereen begint dus met een 0
- De beginpost zal steeds aangepast worden als iemand een nieuwe game heeft gekocht/uitgespeeld. Gelieve dat wel hier eerst eens te melden.

PS: Voor PS+ games zou ik het zo doen: Alleen de games meetellen waarvan je zeker weet dat je ze ooit gaat spelen. Het heeft geen zin om games erbij te tellen die toch "maar gratis" bij Plus zitten maar die je toch nooit gaat aanraken.

Laat ons beginnen!
-------------------------
2021:

billie91: Gekocht in 2021: 0 | Uitgespeeld in 2021: 1 | Totale score: +1
daviduvel: Gekocht in 2021: 13 | Uitgespeeld in 2021: 6 | Totale score: -7
Kolm: Gekocht in 2021: 139 | Uitgespeeld in 2021: 39 | Totale score: -100
met0t0: Gekocht in 2021: 0 | Uitgespeeld in 2021: 2 | Totale score: +2
Minermb: Gekocht in 2021: 10 | Uitgespeeld in 2021: 10 | Totale score: 0 | Bundel-backlog: 1749
NTGSruler: Gekocht in 2021: 12 | Uitgespeeld in 2021: 15 | Totale score: +3
paveman: Gekocht in 2021: 14 | Uitgespeeld in 2021: 15 | Totale score: +1 | Beginstand backlog: 44
zenmaster: Gekocht in 2021: 8 | Uitgespeeld in 2021: 6 | Totale score: -2
-------------------------
Laatste update: 15/01/2022- 18u40

Re: Beat that Backlog! (2021)

4
Pajama sam 2: thunder and lightning aren't so frightening uitgspeeld: +1
Pajama sam 3: you are what you eat from your head to your feet uitgespeeld: +1
Pajama sam 4 werkt niet, dus dat is een -1 voor de gekocht lijst

Minermb: Gekocht in 2021: -1 | Uitgespeeld in 2021: +2: | Totale score: +3 | Bundel-backlog: 1749
Image

Re: Beat that Backlog! (2021)

6
minermb wrote:Pajama sam 2: thunder and lightning aren't so frightening uitgspeeld: +1
Pajama sam 3: you are what you eat from your head to your feet uitgespeeld: +1
Pajama sam 4 werkt niet, dus dat is een -1 voor de gekocht lijst

Minermb: Gekocht in 2021: -1 | Uitgespeeld in 2021: +2: | Totale score: +3 | Bundel-backlog: 1749
1 gekocht en 2 uitgespeeld, dus totale score is dan +2, heb het zo ingegeven :hi5: :lach:

Re: Beat that Backlog! (2021)

7
met0t0 wrote:
minermb wrote:Pajama sam 2: thunder and lightning aren't so frightening uitgspeeld: +1
Pajama sam 3: you are what you eat from your head to your feet uitgespeeld: +1
Pajama sam 4 werkt niet, dus dat is een -1 voor de gekocht lijst

Minermb: Gekocht in 2021: -1 | Uitgespeeld in 2021: +2: | Totale score: +3 | Bundel-backlog: 1749
1 gekocht en 2 uitgespeeld, dus totale score is dan +2, heb het zo ingegeven :hi5: :lach:
Nee, het moet wel degelijk +3 zijn want hij heeft 1 game 'ontkocht' omdat hij niet werkte, vandaar -1 gekocht ;)

Maar normaal zetten we bij gekocht en uitgespeeld geen + of - waardoor het nu wat verwarrend is en lijkt dat hij op -1 gekocht staat omdat hij 1 game gekocht heeft. Eigenlijk wil die -1 zeggen dat hij een negatief aantal games gekocht heeft. Bij uitgespeeld is het dan ook beter om die + weg te laten, want die versterkt dat foute gevoel :)

Dan krijg je dit:
Minermb: Gekocht in 2021: -1 | Uitgespeeld in 2021: 2: | Totale score: +3 | Bundel-backlog: 1749
Image

Re: Beat that Backlog! (2021)

9
@NTGSruler: Ik denk dat je doelt op de nieuwe DLC die nog gaat komen?
In dat geval: Ik probeer erop te letten dat als ik een game al als uitgespeeld tel na platinum (of 100% met de DLC die op dat moment beschikbaar is), ik hem dan niet nog is een tweede keer als uitgespeeld tel als die nieuwe DLC is uitgekomen en ook uitgespeeld is.

Maar bij sommige games waar er jaren tussen zit (zoals GTAV PS3 recent) weet ik het ook niet altijd meer en die heb ik toen wel geteld.
In 2019 met Odyssey wist ik wel dat ik hem als uitgespeeld had geteld na de platinum en dan heb ik hem bij 100% niet meer geteld als uitgespeeld :)
Image
cron