Beat that Backlog! (2022)

1
Hieronder vinden jullie Elexus haar oorspronkelijke uitleg en wordt de lijst bijgehouden van alle deelnemende forumleden. Veel succes allemaal! :cool:
[+] Uitleg concept Beat That Backlog
Elexus wrote:Hier zijn we weer! Een nieuw jaar, een nieuw topic. Iedereen begint opnieuw op score 0. Zal jij jouw score verbeteren in vergelijking met vorig jaar? Let's find out!

De bedoeling is om met dit topic mensen te helpen hun backlog te verkleinen en ook gewoon een status bij te houden van je gekochte/uitgespeelde games.

Hoe gaat het in zijn werk?

- Elke keer als je een nieuwe game koopt/krijgt, komt er een -1 bij je score (dit mag van alle platformen zijn dus ook Xbox, Wii U, DS, PC, ...)
- Elke keer je een game uitgespeeld hebt, krijg je een +1 (Ook games van voor 2016 tellen hierbij mee!)
- Het doel is om zoveel mogelijk punten te scoren
- Spellen die niet uit te spelen zijn (zoals Don't Starve, sportgames enz...) gelden ook als uitgespeeld wanneer je minstens 20u op je teller hebt staan
- Iedereen begint dus met een 0
- De beginpost zal steeds aangepast worden als iemand een nieuwe game heeft gekocht/uitgespeeld. Gelieve dat wel hier eerst eens te melden.

PS: Voor PS+ games zou ik het zo doen: Alleen de games meetellen waarvan je zeker weet dat je ze ooit gaat spelen. Het heeft geen zin om games erbij te tellen die toch "maar gratis" bij Plus zitten maar die je toch nooit gaat aanraken.

Laat ons beginnen!
-------------------------
2022:

Kolm: Gekocht in 2022: 207 | Uitgespeeld in 2022: 65 | Totale score: -142
Marty: Gekocht in 2022: 128 | Uitgespeeld in 2022: 59 | Totale score: -69
met0t0: Gekocht in 2022: 2 | Uitgespeeld in 2022: 3 | Totale score: +1
minermb: Gekocht in 2022: 3 | Uitgespeeld in 2022: 10 | Totale score: +7
NTGSruler: Gekocht in 2022: 6 | Uitgespeeld in 2022: 3 | Totale score: -3
paveman: Gekocht in 2022: 12 | Uitgespeeld in 2022: 6 | Totale score: -6
Beginstand backlog: 43
zenmaster: Gekocht in 2022: 7 | Uitgespeeld in 2022: 5 | Totale score: -2

-------------------------
Laatste update: 14/01/2023 - 18u55

Re: Beat that Backlog! (2022)

7
NTGSruler wrote: 04 Jan 2022 15:48 Ik zou het eens moeten bekijken, maar het is eigenlijk een hopeloze zaak. Elk jaar komen er bij, niets aan te doen. Dit topic zorgt er vooral voor bij mij dat ik wat oudere games speel ipv steeds de nieuwere games te starten.
Herkenbaar. Die stand helpt mij ook om het een beetje in toom te houden. Als in dat ik een interessante game in sale zie staan en al wil kopen, maar dan bedenk dat er nog >40 games op me liggen te wachten, dat helpt om te bedenken dat ik best nog even kan wachten... Plus dat het me ook helpt met uitzoeken nieuwe games. In mijn lijstje heb ik de tijd tot platinum uit trophy guides staan (ik weet dat ik er meestal langer over doe, maar dan heb ik wel een idee), zodat als ik zin heb in een wat kortere game hier op kan sorteren. Daarnaast heb ik ook het aantal online trophies er bij te staan om ook dit in de gaten te kunnen houden.
Op een gegeven moment heb ik wel steeds meer games van het lijstje geschrapt. Puur omdat ik zag dat het aantal nooit minder werd en er wat games waren waarvan ik wist dat ik om die reden er toch nooit aan zal gaan beginnen (spreekt minder aan dan de rest; dat idee).

Ik heb nog een apart lijstje met PS+ games die ik misschien nog wel eens ga spelen, maar nog niet in de backlog heb meegeteld.

@kolm: nu nog wel ja.... :P
Image

Re: Beat that Backlog! (2022)

9
paveman wrote: 05 Jan 2022 10:49
NTGSruler wrote: 04 Jan 2022 15:48 Ik zou het eens moeten bekijken, maar het is eigenlijk een hopeloze zaak. Elk jaar komen er bij, niets aan te doen. Dit topic zorgt er vooral voor bij mij dat ik wat oudere games speel ipv steeds de nieuwere games te starten.
Herkenbaar. Die stand helpt mij ook om het een beetje in toom te houden. Als in dat ik een interessante game in sale zie staan en al wil kopen, maar dan bedenk dat er nog >40 games op me liggen te wachten, dat helpt om te bedenken dat ik best nog even kan wachten... Plus dat het me ook helpt met uitzoeken nieuwe games. In mijn lijstje heb ik de tijd tot platinum uit trophy guides staan (ik weet dat ik er meestal langer over doe, maar dan heb ik wel een idee), zodat als ik zin heb in een wat kortere game hier op kan sorteren. Daarnaast heb ik ook het aantal online trophies er bij te staan om ook dit in de gaten te kunnen houden.
Op een gegeven moment heb ik wel steeds meer games van het lijstje geschrapt. Puur omdat ik zag dat het aantal nooit minder werd en er wat games waren waarvan ik wist dat ik om die reden er toch nooit aan zal gaan beginnen (spreekt minder aan dan de rest; dat idee).

Ik heb nog een apart lijstje met PS+ games die ik misschien nog wel eens ga spelen, maar nog niet in de backlog heb meegeteld.

@kolm: nu nog wel ja.... :P
Meestal kijk ik eerst een trophyguide en dat weet ik gelijk ook ongeveer het aantal uur dat nodig is om eventueel platinum te halen. Ik moet eerlijk bekennen dat er waarschijnlijk ook een deel PS3 games gaan sneuvelen bij mij die ik niet ga spelen. Maar je weet maar nooit natuurlijk. Momenteel heb ik de mindset om 1 game per keer te starten want anders wordt dat moeilijk in mijn hoofd :D Het lukt het beste als ik mij focus op één bepaalde game.
Image

Re: Beat that Backlog! (2022)

10
Zo gaat het mij inderdaad ook ja. 1 game per keer, met als uitzondering voorheen PES voor ernaast/tussendoor.

Ik heb al niet veel meer op PS3 backlog staan (Prince of Persia, PoP: the Forgotten Sands & Mass Effect 3 i.v.m. DLC - had geen savegame meer met voortgang), ben ook bang dat dit niets meer zal worden. Ook een hoop drukte gehad laatste tijd, weinig aan gamen toegekomen, dan is het ook weer anders...
Image

Re: Beat that Backlog! (2022)

11
Ik doe dit jaar weer mee en ik zal vast onderaan gaan staan :lol:

Gekocht:
Haven -1
ForeClosed -1
Blue Fire -1
Deep Rock Galactic -1
Assetto Corsa Competizione -1
Starlight: Defender of Justice -1
Cyberpunk 2077 -1
Rustler -1
GhostRunner -1
The Flame in the Flood -1
Dirt Rally 2 -1

Sommige games hebben een ps4 en ps5 versie maar ik ga er normaal gesproken maar 1 versie van spelen.
Daarom alles als -1 en niet -2

Marty: Gekocht in 2022: 11 | Uitgespeeld in 2022: 0 | Totale score: -11
Last edited by Marty on 08 Jan 2022 09:33, edited 2 times in total.
Image

Re: Beat that Backlog! (2022)

14
Marty wrote: 07 Jan 2022 15:59
paveman wrote: 07 Jan 2022 15:46 Psst! Totaalscore misschien nog even aanpassen? :angel:
Was al blij dat ik Kolm al verandert had in Marty :relief: (had haar tekst gekopieerd)
Vorig jaar had iedereen van met0t0 overgenomen maar was hij vergeten om 2020 aan te passen naar 2021 waardoor verschillende nog 2020 hadden staan :lol:
Image

Re: Beat that Backlog! (2022)

15
Kolm wrote: 07 Jan 2022 19:45Vorig jaar had iedereen van met0t0 overgenomen maar was hij vergeten om 2020 aan te passen naar 2021 waardoor verschillende nog 2020 hadden staan :lol:
Dat was ik zelf al vergeten maar ik heb er dit jaar extra aandacht aan besteed :-"

Jullie zijn nu allemaal opgenomen in de lijst. Nu is het inderdaad nog overzichtelijk, al is Marty stevig begonnen... :D