Gaming voornemens 2022

1
Daar zijn we weer!
paveman wrote:Ik ben geen voorstander van goede voornemens (als je iets wil veranderen, doe dat dan 'gewoon', neem het je niet voor), maar naar aanleiding van kolm haar trophy doelstellingen dacht ik 'misschien is het wel leuk om deze doelen/voornemens met elkaar te delen en aan het eind van het jaar te zien hoe we het er vanaf hebben gebracht'. En eventueel om elkaar nog wat aan te moedigen in de tussentijd ;).

Ik heb het bewust losgekoppeld van trophies, want als het eremetaal je niet aanspreekt kun je alsnog wel doelen hebben die je graag zou willen behalen op game gebied. Allemaal uiterst ludiek bedoeld natuurlijk.
Mijn gaming voornemens voor 2022 zijn:
- Backlog < 35 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen
- Completion van 80,0% halen (77,89% per heden)
- PS3 backlog dan toch maar volledig wegwerken
- Minimaal 2 >100u games wegwerken (AC Valhalla ben ik al behoorlijk ver mee, dus dan maar 2)
Image

Re: Gaming voornemens 2022

2
Leuke update Paveman! Doelen die zeker haalbaar zijn.

Voor mezelf: nog niet echt een streven in mijn hoofd.
2022 zal vooral in het teken staan van GT7 bij mij. (Voorlopig nog altijd de 4e maart "fingers crossed"). Het zal afhankelijk zijn van deze game hoeveel andere games ik ga spelen.
Dit jaar zou Call of Duty Modern Warfare II (specifiek romeinse cijfers) uitkomen en ben er wel benieuwd naar. Al heb ik er niet teveel goede hoop op gezien het recent debacle Vanguard + de update Warzone die ook MW Warfare 2019 naar de **** gebracht heeft. Blij dat Activision de laatste 2 jaar mijn geld niet heeft gekregen. Er zijn daar serieus problemen intern.
Ik ga nu weer "proberen" MGS V platinum te halen. Ik heb een vermoeden dat deze game gauw offline kan gehaald worden. En deze mag nu eindelijk eens van de backlog.
Red Dead Redemption 2 wil ik dit jaar "minimum" alle multiplayer trophies van halen.
Zo goed mogelijk in de gaten houden welke games servers offline gaan om eventueel daar dan nog de online trophies (indien mogelijk) van te halen. Er gaan de laatste tijd héél wat games offline (sluiten servers) en ik vind dat toch een vervelend iets.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

3
Gaming voornemens 2022.

- Weer een console in huis halen.
- PSNow of Gamepass eens een kans geven nu ik nog geen console heb.
- Een wat sterkere laptop zodat ik met meer dan 30fps Minecraft kan spelen (plus het is ook wel handig voor videobellen en user interface designs maken op hetzelfde moment want mijn huidige laptop trekt dat niet altijd).
- Misschien dat ik dit jaar wel een unieke game ervaring tegen kom?

Re: Gaming voornemens 2022

5
Mijn gaming voornemens voor 2022:

Gaming setup. Veel moet er niet veranderen, ik hoef geen toeters en bellen, maar het mag wat geoptimaliseerd worden. Moet nu bv. iedere keer de HDMI kabel wisselen tussen PS3 en PS4. Wordt dikke miserie als er nog een console bijkomt. 🤣 Heb bij een vriend al gezien dat die twee tv’s heeft staan zodat hij kan gamen terwijl zijn vrouw tv kijkt. 😅 Of ik moet voor een kleine setup zorgen in een andere kamer, maar dat is dan misschien weer té asociaal. Iets om over na te denken. 🙂

Backlog uiteraard. Het zijn er nu niet veel, maar ik voel dat er nog games gaan bijkomen. 🤭 Horizon: Zero Dawn, Metal Gear Solid 5 en Hades staan voorlopig al op het to buy lijstje.

Kwa completion wil ik graag boven 80-85% blijven voor elke game en 85% totaal. Normaal lukt dat wel omdat ik niet zomaar een game opstart, maar door mijn klein aantal games zakt dit snel. Misschien wat makkelijkere games kiezen, kan helpen.

Vooral voor dit jaar proberen iets aan mijn Tomb Raider games te doen, die 74% steekt mijn ogen uit. RotTR proberen platinum te halen. Tomb Raider (PS3) wordt een moeilijke, vooral omdat ik het multiplayer gedeelte niet zie zitten.

Succes iedereen. 😉
Last edited by zenmaster on 16 Jan 2022 12:55, edited 2 times in total.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

6
zenmaster wrote: 06 Jan 2022 07:24 Mijn gaming voornemens voor 2022:

Gaming setup. Veel moet er niet veranderen, ik hoef geen toeters en bellen, maar het mag wat geoptimaliseerd worden. Moet nu bv. iedere keer de HDMI kabel wisselen tussen PS3 en PS4. Wordt dikke miserie als er nog een console bijkomt. 🤣 Heb bij een vriend al gezien dat die twee tv’s heeft staan zodat hij kan gamen terwijl zijn vrouw tv kijkt. 😅 Of ik moet voor een kleine setup zorgen in een andere kamer, maar dat is dan misschien weer té asociaal. Iets om over na te denken. 🙂

Backlog uiteraard. Het zijn er nu niet veel, maar ik voel dat er nog games gaan bijkomen. 🤭

Kwa completion wil ik graag boven 80-85% blijven. Door mijn klein aantal games zakt dit snel als ik een nieuwe game begin. Misschien wat makkelijkere games kiezen, kan helpen. Of gewoon voor elke game ten minste A-rank halen.

Vooral voor dit jaar proberen iets aan mijn Tomb Raider games te doen, die 74% steekt mijn ogen uit.
Wij hebben een tablet gekocht met wat groter scherm en mijn vrouw kijkt daar 's avonds vaak op terwijl zij op haar pc gamet (sims :L: :lol: ).
Qua voornemens niets speciaal; misschien een PS5 kopen van zodra die deftig beschikbaar wordt, al kan dat dan evengoed 2023 worden...
Image

Re: Gaming voornemens 2022

7
@zenmaster: Je zou ook een HDMI switch kunnen overwegen ipv constant HDMI kabels te wisselen. HDMI poorten kunnen daar niet zo heel goed tegen.

Op onze vorige TV hadden we maar 3 HDMI poorten terwijl we een TV-box, PS3 en 2 PS4's aangesloten hadden. Later werd dat 1 PS4 en 1 PS5 ipv 2 PS4's. Daarbij hadden we de TV-box en de PS3 op de HDMI-switch gezet omdat deze de laagste maximum specs hadden en we toen nog geen switch konden vinden die de maximum specs van de PS4 Pro aankonden (de TV kon dat ook niet,maar wilden zo recent mogelijke switch hebben voor het geval van een nieuwe TV). Ook waren dat de apparaten waar een eventuele kleine extra input lag het minste een probleem zou zijn.

Uiteindelijk werkte dat erg goed en zat er een hele kleine afstandsbediening bij om te wisselen tussen de verschillende HDMI inputs op de switch. Enige waar je op moest letten: Als je iets wilde doen dat niet op HDMI poort 1 van de switch is, dan moet je eerst de TV aanzetten en dan het apparaat op de andere poort. In die volgorde gaat de switch automatisch wisselen naar dat andere kanaal als hij daar plots input krijgt. Dat kwam omdat de voeding van de switch aangesloten was op de USB van de tv. Uiteraard kon je ook met de afstandsbediening nog wisselen als je ze toch andersom had aangezet, maar door daarop te letten had ik de afstandsbediening bijna nooit nodig.

De nieuwe TV heeft 4 HDMI-poorten dus voorlopig ligt de switch in de kast. Mogelijk dat we hem bij de andere TV nog gaan gebruiken als we daar wel alles tegelijk aangesloten willen hebben.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

9
@Sanity: alleen tablet voor mijn vrouw, daar ga ik ni mee wegkomen denk ik. 🤣 Dan mag ik op zolder gaan zitten.

Inderdaad, voor mij ook een PS5 dit jaar hopelijk. Liever een slim versie, maar als het moet het gewone model. En een Switch en een Vita.



Oeee dubbelpost, spannend.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

10
Wie zit hier dit topic vol te spammen?!?! :P :lol:
Waarom zou je voor de digitale versie van de PS5 willen gaan? Wordt nog een duur jaartje... :P
Misschien dat we het toch nog maar eens over mijn Vita moeten hebben zenmaster... eigenlijk wil ik er niet vanaf, wil het als collectors item houden, maar eerlijk is eerlijk: ik gebruik m dus nooit meer en heb ook altijd de VitaTV nog. Alleen geen idee hoe goed de batterij het nog doet en zo, ook nog eens.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

12
Enige minpuntje is dat de Vita TV niet alle vita games kan spelen en bij sommige kan het dan wel maar zijn de controls vervelend :(

Ik heb hem bij mijn ouders staan om dan remote play te doen maar de input lag was toch wat vervelend. Uiteindelijk staat er daar nu ook gewoon een PS4 Pro :saint:
Image

Re: Gaming voornemens 2022

14
zenmaster wrote: 06 Jan 2022 20:04
Kolm wrote: 06 Jan 2022 19:53 Ik heb hem bij mijn ouders staan om dan remote play te doen maar de input lag was toch wat vervelend. Uiteindelijk staat er daar nu ook gewoon een PS4 Pro :saint:
Wordt die nog wel gebruikt? 😉
Ik ben ook een verzamelaar dus doe niks weg :P
Die PS4 Pro heb ik zelfs gekocht toen ze plots overal uitverkocht raakten als reserve, maar bij ouders gezet omdat hij daar voor nu het handigste is :lol:

Normaal ben ik om de paar maanden wel is een paar dagen of weekend bij mijn ouders, maar... door corona is dat al een hele tijd geleden! Ben er afgelopen 2 jaar 2-3 keer geweest denk ik. Het is bijna 2u rijden, landsgrens ertussen en allebei nogal hoog risico voor slechte reactie op corona. Er is een hele tijd geweest dat je niet de grens over kwam zonder goede reden.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

15
paveman wrote: 05 Jan 2022 09:53 Naar wat voor unieke game ervaring zou je op zoek zijn FGras?
Death Stranding was de laatste game die dit voor mij deed. Het is altijd een nieuwe IP waar dat bij gebeurd die net ff dingen anders doet dan de rest. Dus misschien moet ik eens iets spelen wat ik nog niet eerder heb gedaan zoals een souls-like game of Dying Light (al lijkt die laatste best veel op Far Cry/Assassins Creed als ik naar de gameplay kijk).
cron