Re: Gaming voornemens 2022

17
Mijn enige gamevoornemen voor 2022: meer tijd doorbrengen in onze nieuwe gamekamer :P
Nieuwe games kopen hoeft op zich niet, ik heb er genoeg om nog een jaartje mee door te gaan.
Het enige dat misschien kan gebeuren is dat ik het niet kan laten om een PS5 te kopen, mochten ze meer beschikbaar worden :-"

Re: Gaming voornemens 2022

18
paveman wrote: 07 Jan 2022 15:40 Misschien een verborgen pareltje via Plus dan of zo...? De kans lijkt me tenminste het grootste bij indies, die het toch wat meer van originaliteit moeten hebben.
Klopt, ik heb het afgelopen jaar ik denk 5 indies opgestart maar dat was toch vaak wel een teleurstelling. Maquette, Enter the Gungeon en Stranded Deep. Redelijk unieke concepten maar meh…. Ik wil iets zo goeds! Iets vets! Wat mijn verwachtingen overtreft!

Re: Gaming voornemens 2022

19
Precies! Voor mij was dat eerder Darksiders (zonder Plus nooit een kans gegeven) en The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel (nooit een kans gegeven als ik games niet voor review had gekregen). Zijn toch de mooiste gamemomenten: als je weinig tot geen verwachting hebt en uiteindelijk een mooie game-ervaring er voor terug krijgt....
Image

Re: Gaming voornemens 2022

20
Ik ben er ook uit wat ik op gaming gebied wil proberen voor 2022 :lach:

- 92% completion halen => begonnen met 91.61%
- Minder dan 1300 unearned trophies => begonnen met 1509
- Meer dan 40 games uitspelen => Bleek in 2021 ook een haalbare schatting te zijn

Aangezien ik op GTAV na, alle nog haalbare online trophies van begonnen games heb gehaald en dat dat 'project' dat ik begonnen was na de sluiting van de Uncharted servers nu dus afgesloten is... moet ik wat anders verzinnen: Alle begonnen PS4 games (minstens 1 trophy) die nu op mijn lijst staan uitspelen :gosh:
Dit lijkt veel maar valt eigenlijk vrij goed mee:
- Trine 2 (65%)
- GTAV (98%)
- Ghost of Tsushima (78%)
- Doom Eternal (26%)
- Horizon Zero Dawn (70%)

Daarnaast heb ik ook elk jaar een paar oude begonnen games in de lijst staan waar ik er minstens 1 van wil completen.
Dit jaar ga ik voor deze lijst:
- Mirror's Edge (6%): PS3 game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2009)
- Shinobido 2 (23%): PSVita game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2012)
- Bioshock 2 (30%): Afgelopen jaar eindelijk de eerste game uitgespeeld dus het vervolg uitspelen zou een mooie zijn voor dit jaar.
- Heavy Rain (20%): Een game die ik al zolang wil uitspelen en die ook de moeite lijkt maar waar ik nooit aan toekom.

Na het uitspelen van Resident Evil 6 zit ik nu al aan een completion van 91.81% dus ik hou nog de optie open om toch voor 93% completion te gaan dit jaar :tong:

1300 unearned trophies is nog is 100 onder het doel van vorig jaar maar misschien lukt het dit jaar wel om die uitschuiver van eind 2020 helemaal recht te trekken. Hopelijk krijgen er niet teveel oudere games plots DLC :beaten:
Image

Re: Gaming voornemens 2022

21
Mirrors edge wil ik ook nog halen Kolm, ik ben m ooit begonnen op hard zonder wapens te gebruiken maar ik zit vast op de laatste level.

Bioshock 2 en heavy rain, daar heb ik echt geen zin in… Niet hele goede herinneringen aan die games dus die verdienen geen platinum.
paveman wrote: 09 Jan 2022 21:19 Precies! Voor mij was dat eerder Darksiders (zonder Plus nooit een kans gegeven) en The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel (nooit een kans gegeven als ik games niet voor review had gekregen). Zijn toch de mooiste gamemomenten: als je weinig tot geen verwachting hebt en uiteindelijk een mooie game-ervaring er voor terug krijgt....
Darksiders, vaak over getwijfeld om te kopen. Uiteindelijk nooit gedaan en indertijd had ik geen PSPlus dus die game heb ik helaas gemist. Maar inderdaad, soms zitten er pareltjes tussen die je niet verwacht. Ik denk dat ik Days Gone ook niet gekocht zou hebben gezien de reviews bij launch zo slecht waren. Maar die game zat bij de PSPlus collectie en was echt goed!

Re: Gaming voornemens 2022

22
2022 Rise of the Tomb Raider met zenmaster zie ik niet staan? :P Haha /jk
Ik heb eindelijk een nieuwe koptelefoon, en die zou een microfoon moeten hebben dus wie weet.

Ghost of Tsushima moet ik nog starten en Horizon heb ik onlangs eens bekeken en wil ik ook proberen, veel goeds over gehoord. En ondertussen is er al een vervolg, weer typisch, loop serieus achter. 🤣

Heavy Rain is voor mij eentje om niet over te slaan. Het is een game die je waarschijnlijk maar 1 of 2 keer speelt, maar een speciale ervaring.
Alleen al daarom zou ik hem toch proberen Fgras, gezien je unieke games wil spelen. 🙂 Hoewel ik ook wel begrijp waarom niet. Het is geen game waarin je kan freeroamen ofzo.

Mooie doelstellingen, Kolm. 93% moet wel lukken, als je niks nieuw start om dan te laten liggen. 🙂
Image

Re: Gaming voornemens 2022

24
Mijn voornemen voor 2022 is om weer eens de PS4 aan te zetten en de games te spelen die ik al een hele tijd heb liggen, maar nog niet (uit)gespeeld heb. Ik heb nog last of us 2, god of war, uncharted 4, gravity rush 2 en waarschijnlijk nog wat andere spellen liggen. En die moet ik toch echt eens spelen. Mijn PS4 staat al een tijdje stof te happen

Ook kijk ik heel erg uit naar horizon: forbidden west en ik ben weer geneigd om voor de platinum trophie te gaan.

Sent from my moto g(8) power using Tapatalk

Image

Re: Gaming voornemens 2022

25
paveman wrote: 04 Jan 2022 14:34 Daar zijn we weer!
paveman wrote:Ik ben geen voorstander van goede voornemens (als je iets wil veranderen, doe dat dan 'gewoon', neem het je niet voor), maar naar aanleiding van kolm haar trophy doelstellingen dacht ik 'misschien is het wel leuk om deze doelen/voornemens met elkaar te delen en aan het eind van het jaar te zien hoe we het er vanaf hebben gebracht'. En eventueel om elkaar nog wat aan te moedigen in de tussentijd ;).

Ik heb het bewust losgekoppeld van trophies, want als het eremetaal je niet aanspreekt kun je alsnog wel doelen hebben die je graag zou willen behalen op game gebied. Allemaal uiterst ludiek bedoeld natuurlijk.
Mijn gaming voornemens voor 2022 zijn:
- Backlog < 35 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen
- Completion van 80,0% halen (77,89% per heden)
- PS3 backlog dan toch maar volledig wegwerken
- Minimaal 2 >100u games wegwerken (AC Valhalla ben ik al behoorlijk ver mee, dus dan maar 2)
We zijn nog maar februari, maar eerste doel is behaald! ;) Completion heb ik wel heel ambitieus ingezet zie ik wel...
Image

Re: Gaming voornemens 2022

26
Tijd voor de eerste kwartaal update! :smile:

- 92% completion halen => begonnen met 91.61% => 92.07%! :party:
- Minder dan 1300 unearned trophies => begonnen met 1509 => 1450
- Meer dan 40 games uitspelen => 9

Alle begonnen PS4 games (minstens 1 trophy) die nu (=begin 2022) op mijn lijst staan uitspelen
- Trine 2 (65%) => 90%
- GTAV (98%)
- Ghost of Tsushima (78%)
- Doom Eternal (26%)
- Horizon Zero Dawn (70%) => 100%! :party:

Daarnaast heb ik ook elk jaar een paar oude begonnen games in de lijst staan waar ik er minstens 1 van wil completen.
Dit jaar ga ik voor deze lijst:
- Mirror's Edge (6%): PS3 game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2009)
- Shinobido 2 (23%): PSVita game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2012)
- Bioshock 2 (30%): Afgelopen jaar eindelijk de eerste game uitgespeeld dus het vervolg uitspelen zou een mooie zijn voor dit jaar.
- Heavy Rain (20%) => 100%! :party:


Zoals al een beetje verwacht zou ik de 92% al snel halen en dat betekent dat ik ga proberen om ook nog de 93% te halen. Dat zal niet makkelijk zijn, maar we zien wel hoever we komen!

Voor unearned trophies en uitgespeelde games heb ik ongeveer een kwart van het doel gehaald, dus dat zit mooi op schema!
En dat terwijl ik voor unearned trophies een inhaalslag moest doen en ook nog titanfall 2 gestart ben maar enkel nog maar de online trophies heb gedaan...

Bij de begonnen PS4 games heb ik er 1 van de 4* volledig uitgespeeld en bij Trine 2 al redelijk veel vooruitgang. Mooi op schema dus maar tegelijk zal ik even moeite moeten doen om Trine opnieuw uit de diepvriezer te halen, dat uitspelen op hard+hardcore valt in sommige levels wat tegen...
*GTAV tel ik hier niet echt mee in het aantal omdat dit voor een groot deel afhankelijk is van anderen en game glitches. Eigenlijk kwam deze ook over uit het oude 'online games' project.

Het minimum doel wat betreft de oude begonnen games uitspelen is ook al gehaald. Hopelijk lukt het om hier nog eentje extra van te completen.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

27
Goed bezig hoor Kolm! Bij mij is het 1 game wat ik dagelijks opstart. Had ik wel verwacht. Zal waarschijnlijk ook niet gauw veranderen. Ik mis het tropyhunten niet eerlijk gezegd. Alleen stom dat al die games wat ik heb natuurlijk niet gespeeld worden.
Image

Re: Gaming voornemens 2022

30
Al een mooie vooruitgang, Kolm! :cool:
Ik vind Mirror's Edge een prachtige game. Er zit zoveel in de gameplay, zoveel werk om alles te perfectioneren. Het kan bij momenten wel wat frustrerend zijn bij de speed runs, maar dat vergeet ge snel als dan eindelijk de platinum er is :lol: