Beat that Backlog! (2023)

1
Op naar een nieuw jaar! :lach:
Zouden we dit jaar iets van verschuivingen zien in ons klassement? :gosh:
[+] Uitleg concept Beat That Backlog
Elexus wrote:Hier zijn we weer! Een nieuw jaar, een nieuw topic. Iedereen begint opnieuw op score 0. Zal jij jouw score verbeteren in vergelijking met vorig jaar? Let's find out!

De bedoeling is om met dit topic mensen te helpen hun backlog te verkleinen en ook gewoon een status bij te houden van je gekochte/uitgespeelde games.

Hoe gaat het in zijn werk?

- Elke keer als je een nieuwe game koopt/krijgt, komt er een -1 bij je score (dit mag van alle platformen zijn dus ook Xbox, Wii U, DS, PC, ...)
- Elke keer je een game uitgespeeld hebt, krijg je een +1 (Ook games van voor 2016 tellen hierbij mee!)
- Het doel is om zoveel mogelijk punten te scoren
- Spellen die niet uit te spelen zijn (zoals Don't Starve, sportgames enz...) gelden ook als uitgespeeld wanneer je minstens 20u op je teller hebt staan
- Iedereen begint dus met een 0
- De beginpost zal steeds aangepast worden als iemand een nieuwe game heeft gekocht/uitgespeeld. Gelieve dat wel hier eerst eens te melden.

PS: Voor PS+ games zou ik het zo doen: Alleen de games meetellen waarvan je zeker weet dat je ze ooit gaat spelen. Het heeft geen zin om games erbij te tellen die toch "maar gratis" bij Plus zitten maar die je toch nooit gaat aanraken.

Laat ons beginnen!
-------------------------
2023:

Kolm: Gekocht in 2023: 173 | Uitgespeeld in 2023: 45 | Totale score: -128
Marty: Gekocht in 2023: 113 | Uitgespeeld in 2023: 43 | Totale score: -70
met0t0: Gekocht in 2023: 0 | Uitgespeeld in 2023: 0 | Totale score: 0
NTGSruler: Gekocht in 2023: 17 | Uitgespeeld in 2023: 7 | Totale score: -10
paveman: Gekocht in 2023: 6 | Uitgespeeld in 2023: 10 | Totale score: +4
Sanity penguin: Gekocht in 2023: 3 | Uitgespeeld in 2023: 2 | Totale score: -1
zenmaster: Gekocht in 2023: 13 | Uitgespeeld in 2023: 9 | Totale score: -4


-------------------------
Laatste update: 03/02/2024

Re: Beat that Backlog! (2023)

7
Sanity penguin wrote: 03 Jan 2023 16:10 Ga misschien ook eens meedoen dit jaar. Telt DLC ook mee als aankoop (indien apart gekocht)?
DLC wordt niet apart geteld als een -1.

Maar voor mij persoonlijk is het wel pas een +1 als ik 100% trophies heb. Daar probeer ik dan ook bij op te letten dat ik niet nog is +1 doe bij een platinum die dan nadat ik de platinum haalde, nog DLC krijgt die ik uitspeel tot 100%.

Voorbeeld: Game uitgespeeld vlak na release tel ik dan als +1 in de backlog.
Game krijgt 2 maanden later DLC trophies, dan ga ik op het moment dat ik die DLC uitspeel niet nog is +1 tellen. Ik had tenslotte ook niet -1 gedaan als ik de DLC kocht.
Omgekeerd: Ik heb Far Cry 6 nog nooit op 100% gekregen omdat er steeds nieuwe DLC komt voor ik 100% heb, die ga ik dan pas +1 doen als ik ooit alle DLC klaar heb :silly:

Soms zijn er gevallen waar ik jaren later de game op 100% zet met de DLC en ik echt niet weet of ik die nu al wel/niet als +1 had gedaan. Maar is eerder uitzonderlijk.

Echter is dat voor iedereen een beetje anders, voor sommige is 20u spelen of verhaal uitspelen +1 en maakt platinum/DLC helemaal niet uit :)

Voorlopig sta ik nog even op 0 voor 2023 :D :girl:
Image

Re: Beat that Backlog! (2023)

11
Geen idee als ik CoD MW II al mee had geteld.

Soit.

CoD MW II platinum => +1 uitgespeeld

Edit: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated platinum => +1 uitgespeeld.

Edit: Grim Fandango Remastered platinum => +1 uitgespeeld.

Edit: Ratchet & Clank platinum => +1 uitgespeeld.

Little Nightmares II gekocht => -1 gekocht
Ratchet and Clank Rift Apart gekocht => -1 gekocht

NTGSruler: Gekocht in 2023 2 Uitgespeeld in 2023 4 Totale score +2
Image

Re: Beat that Backlog! (2023)

12
Ik ga mijn "gekochte" games anders aangeven. Ik tel alles als gekocht maar daar zet ik tussen haakjes achter het aantal wat een gratis upgrade is of een psplus game is of een free to play game. Dan kun je zien waar je wel of geen geld aan hebt uitgegeven:

Voorbeeld:
Marty: Gekocht 6 (4),uitgespeeld 0

Dus in totaal wel 6 gekochte games maar waar er 4 geen extra kosten met zich mee brengen, dus of een gratis upgrade of een psplus game. En dus 2 games waar ik daadwerkelijk centjes voor heb uitgegeven.
Image