Gaming voornemens 2023

1
Daar zijn we weer!
paveman wrote:Ik ben geen voorstander van goede voornemens (als je iets wil veranderen, doe dat dan 'gewoon', neem het je niet voor), maar naar aanleiding van kolm haar trophy doelstellingen dacht ik 'misschien is het wel leuk om deze doelen/voornemens met elkaar te delen en aan het eind van het jaar te zien hoe we het er vanaf hebben gebracht'. En eventueel om elkaar nog wat aan te moedigen in de tussentijd ;).

Ik heb het bewust losgekoppeld van trophies, want als het eremetaal je niet aanspreekt kun je alsnog wel doelen hebben die je graag zou willen behalen op game gebied. Allemaal uiterst ludiek bedoeld natuurlijk.
Mijn gaming voornemens voor 2023 zijn:
- Backlog < 40 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen
- Completion van 80,0% halen (78,03% per heden)
- RDR2 afwerken

- 200 platinums halen
Image

Re: Gaming voornemens 2023

2
Ik heb mijn voornemens van vorig jaar nog eens bekeken en ik zie dat ik mezelf redelijk heb overtroffen. Voor dit jaar ga ik toch de lat niet te hoog leggen op vlak van gaming.

Mijn voornemens voor 2023:

Backlog
Ik heb op dit moment maar een kleine backlog van een vijftal games. Maar als je ziet dat ik vorig jaar ongeveer zoveel games heb uitgespeeld, dan ben ik weer een jaar verder als ik alleen die al moet spelen. Er gaan er sowieso ook nog bijkomen.

Backlog nu:
- The Last Guardian
- Death Stranding
- Stray
- Rocksmith 2014
- Shadow of the Colossus (al aan begonnen)

Games die er nog zullen bijkomen (afhankelijk van release):
- Hades 2
- Death Stranding 2
- Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion
- Final Fantasy VII - Rebirth
- Resident Evil 2
- Final Fantasy X
- Nier Replicant of Automata (of allebei, weet nog niet genoeg over deze games)
- Nioh 2

Ik wil ook eens een goede Nintendo game op de Switch spelen, zoals bv. Metroid, Zelda: Breath of the Wild, Zelda: Tears of the Kingdom.
Sowieso ga ik nooit tijd hebben om deze allemaal te doen, maar dan komen ze in de backlog voor later...
Ik ga proberen om 3 à 4 van de games die ik al heb uit te spelen, plus enkele van de games die ik nog zou willen kopen dit jaar.


Completion
Ik zou graag voor elke game boven de 80% komen en mijn totaal boven 85% houden. De boosdoener hier zal Rocksmith zijn, waar ik eigenlijk weinig tijd voor heb. Catherine: Full Body moet één van de komende maanden nog lukken, ergens tussendoor.


Gaming setup
Zal een beetje afhangen van het al dan niet verhuizen dit jaar, maar ik zou toch ergens een aparte 'gaming corner' in de woonkamer willen in plaats van 2 tv's naast elkaar.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

3
@Paveman: haalbare doelstellingen lijkt mij. Wat ik nog wou vragen? Hoe lukt Crash 4? Ik zag dat je deze ook regelmatig speelde :hi5: Anders even antwoorden in het Crash 4 topic.

http://pressxtorevive.com/forum/viewtop ... 0&start=15

@Zenmaster: je backlog is nog klein, dus das al goed!

Jammer dat je geen PS+ hebt, geloof dat Nioh 2 enkele maanden terug gratis was, heb ik hier in mijn lijst staan.

Benieuwd naar eventueel nieuwe/upgrade gaming set up. Tis toch al mooi dat je de televisie niet moet delen met de rest van het gezin als je zin hebt om te gamen.
Verder véél succes, staan paar mooie games tussen (niet echt mijn genre, maar elk zijn ding :cool: )
Image

Re: Gaming voornemens 2023

4
Gaming voornemens voor 2023: grappig eigenlijk, maar ik vind het persoonlijk wel één zéér leuk topic. Ik lees zéér graag de updates hier :P

Voor mij persoonlijk voor 2023:

Ik heb net 170 platinums behaald nu. Ik kom dus stilletjes aan in de buurt van 200. Dit zal dan ook het doel worden voor 2023. Het zijn er 31 (nu nog 30) te halen. Das toch (voor mij althans) een flink aantal om te behalen. Ik ga hier ook eerlijk zijn, het zullen meestal kortere en makkelijker games moeten worden om dit doel te halen denk ik. Ik ga niet beginnen met shovelware, wees gerust. Theoretisch gezien zou 31 games platinum halen mij moeten lukken, maar praktisch gezien is er het gezin, huishouden, sporten, ooh ja en werken ook :lol: Deze zaken zullen altijd voorrang hebben.
Ondertussen speel ik ook nog altijd graag GT7 en MW II. Dus die games zullen er ook tussen vallen.
Verder zijn er toch een aantal games dat ik dit jaar zeker platinum wil halen.
Als ik aan nummertje 200 kom, weet ik nog niet direct welke game dit dan zal worden.

Main Quests:

* 200 platinums in totaal op het einde van 2023 => 11/31.
* MGS V MOET dit jaar nu eens afgewerkt worden.
* Horizon Zero Dawn platinum.
* Last of Us Part II platinum.
* 1 PS3 game platinum.
* 1 PS Vita game platinum.


Side Quests:

* RDR2 voor platinum nummer 200? Ik sta altijd open voor suggesties, lijkt mij wel leuk. Al beslis ik op het einde natuurlijk zelf. Maar tis altijd plezant om het gedacht van iemand anders te horen :lol: Mogelijke voorstellen noteer ik hier dan! => RDR 2? MGS V?
* Unearned trophies proberen onder de 1000 te houden. Dat betekent games die ik start met DLC, dat de DLC ook zal worden gedaan. Momenteel unearned trophies => 938.
* Alle wagens in bezit hebben in GT7. .../454. (Moet het precieze aantal dat ik voorlopig heb nog eens bekijken).
* Graag doe ik ook nog eens een paar games SAMEN met iemand van het forum hier! Altijd leuk!


Bedoeling van mezelf is om dit jaar toch in dit topic wat meer updates te voorzien en het wat méér levendig te houden hier :)


Update 1: RDR 2 en MGS V toegevoegd als kandidaten voor platinum nummer 200.
Update 2: Cod MW II + SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated => platinum. 2/31.

Update 3: Grim Fandango Remastered => platinum. 3/31.
Update 4: Ratchet & Clank => platinum. 4/31.
Update 5: Dirt 5 => platinum. 5/31 + DLC.
Update 6: Ratchet and Clank Rift Apart => platinum. 6/31
Update 7: Just Cause 3 => platinum. 7/31
Update 8: Goat Simulator => platinum 8/31
Update 9: Stranded Deep => platinum 9/31
Update 10: Hot Wheels Unleashed => platinum 10/31
Update 11: The Light of The Darkness => platinum 11/31
Image

Re: Gaming voornemens 2023

5
NTGSruler wrote: 04 Jan 2023 20:10 Ik sta altijd open voor suggesties, lijkt mij wel leuk.
*angry mob* :angry: ...Metal Gear! ...Metal Gear! ...Metal Gear!

Just kidding. Leuke voornemens! En te doen vooral.
Hier komt huishouden en gezin ook eerst, daarom dat ik voor dit jaar toch realistisch ben gebleven. Nieuwe job en huis kopen, waarschijnlijk verbouwen. Zal wel werk genoeg hebben.
Ik heb wel PS+ hoor, maar ben Nioh 2 gewoon vergeten te downloaden... Deels vergeten en deels was ik toen ook niet 100% zeker of ik hem wou. :L:

Succes! En als ik nodig ben voor een game dan roep je maar.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

7
@Zenmaster: Misschien moet ik MGS V maar doen voor nummertje 200? :lol: Als eerbetoon!

En het moet inderdaad realistisch blijven. Als ik het niet haal, dan is het voor volgend jaar :)
No worries, moet vooral fun blijven.


@Kolm: RDR 2 zou ik dit jaar ook graag de singleplayer en misschien de platinum erbij willen doen. Alleen.. Past die game nu niet direct in het rijtje makkelijk en kort :lol:
Als ik die game eerder verder doe, weet je niet goed waar je uitkomt, als je de game al platinum kan halen. Sommige zaken zijn behoorlijk grindy. Stel dat ik RDR 2 kan doen voor nummertje 200, dan zou ik al voldoende tijd moeten over hebben op het einde van het jaar, en zeker zijn dat de platinum dan ook nog te behalen valt.

Met Horizon en TLOU II heb ik ook niet direct korte games gekozen voor platinum. En ik moet zelf nog eens kijken welke PS3 game ik kan platinum halen, volgens mij heb ik niet echt korte games meer staan hiervoor :lol:

Ik zet RDR 2 en MGS V in het rijtje van kanshebbers voor nummer 200! Ik pas het aan in mijn initiële post.

Laat de suggesties maar komen!

Kolm: wat zijn jouw doelstellingen dit jaar? :)

Road naar 400 platinums in 2023? Shovelware, here we come!
Image

Re: Gaming voornemens 2023

8
Ik ben nog bezig mijn de backlog van 2022 bijwerken. Als dat klaar is kan ik de conclusie van de gaming voornemens van 2022 trekken (wel screenshots van eindstand gemaakt). En als dat klaar is kan ik is gaan denken over 2023 :lol:
Image

Re: Gaming voornemens 2023

9
Kolm wrote: 05 Jan 2023 17:28 Ik ben nog bezig mijn de backlog van 2022 bijwerken. Als dat klaar is kan ik de conclusie van de gaming voornemens van 2022 trekken (wel screenshots van eindstand gemaakt). En als dat klaar is kan ik is gaan denken over 2023 :lol:
Update ergens helft 2023 dus :q: :lol:
Image

Re: Gaming voornemens 2023

11
NTGSruler wrote: 09 Jan 2023 17:58 Ik zou zeggen dat je doelen toch ruimschoots behaald zijn, niet?

Goed gedaan.

Staan de doelen/games die je niet hebt kunnen doen in 2022 dan ook nog op de lijst voor 2023?

Of beschouw je ze als goed genoeg? Ik bedoel dan Mirror's Edge bijvoorbeeld of Shinobido 2 en Bioshock?
Voor die oude games ga ik degene die ik helemaal niet gespeeld heb (Shinobido 2 en Bioshock 2) gewoon meenemen. Shinobido blijft tenslotte de Vita game waar het het langst in geleden is dat ik er een trophy haalde.
Mirror's Edge was ik aan het twijfelen maar ik denk dat ik die er gewoon opnieuw inzet in de hoop hem alsnog uit te spelen. Zoek een beetje de motivatie voor die speedruns etc.
Final Fantasy XIII wordt dan waarschijnlijk de 4de game omdat dat de nieuwe PS3 game is waarin het het langst geleden is dat ik er een trophy in haalde.

Voor het stuk van uitspelen begonnen PS4 games (voorheen halen van alle online trophies in games al op mijn lijst) weet ik nog niet wat doen. Er blijven 2 games over van 2022 en RDR2 zou erbij kunnen komen.

Ander idee was om alle begonnen PSPlus games die op mijn lijst staan uit te spelen. Zeker van PS3 en PSVita weten we niet hoelang die nog speelbaar blijven.

Of... er is nog een 2023 challenge ergens met een hoop games uit de backlog. 34 voor de challenge en als ik achterliggend erbij tel maar dat niet met challenge mee mocht doen dan kom ik op 45. Denk aan een trilogy waar ik 1 van de 3 games al teveel had gespeeld om nog te mogen meenemen in de challenge. Daarvan zou ik dan blij zijn met de helft van 34 => 17.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

12
Ik lees: doelen genoeg in 2023 :)

Mirror Edge's is voor jou wat voor mij MGS V is. Er tegenop zien om er verder mee te doen. Al hoewel het zeker te doen is.

RDR 2 heb ik bewust niet erbij gezet bij mijn doelen omdat ik mezelf dan vast zet (theoretisch gezien moet ik NIKS natuurlijk).
Die game is ook zo lang en ik voor mezelf is het gewoon belangrijk dat ik er fun mee heb en ondertussen wat van de backlog uitspeel. Maar das voor mezelf dat ik spreek natuurlijk.

Benieuwd om je doelen duidelijk te zien. Platinum 350 is daar toch ook ééntje van afgaande op wat ik daarnet las?
Image

Re: Gaming voornemens 2023

13
Ik twijfel bij Mirror's Edge toch nog wat of het te doen is. Vrees dat er veel frustratie in gaat zitten. MGSV is denk ik toch eerder de hoeveelheid die denk ik tegensteekt. S-ranks waren eigenlijk heel erg makkelijk eens je wist wat je moest doen.

RDR2 is inderdaad een lange game en ik weet nog niet goed in hoeverre ik lange games met veel info (locaties, missies, namen, dieren, ...) al kan hebben. Dingen onthouden blijft toch nog een dingetje merk ik.

Aantal platinums of een bepaalde milestone van platinums is doorgaans geen jaardoel voor mij. Enkel aantal uitgespeelde games op een jaar en of dat dan 100% of platinums zijn is niet zo spannend. Bij veel games zegt het toch niet veel meer :P

Maar... ik blijf wel proberen om van elke milestone trophy/platinum iets speciaals te maken als ik erlangs kom ;)
Image

Re: Gaming voornemens 2023

15
Dat wat je zegt over RDR 2 is bij mij ook wel een dingetje. Vooral het feit dat er in het begin wat 'missable' trophies zijn vind ik irritant. De laatste jaren heb ik vaak moeite om geïnteresseerd te blijven in een langere game. Geen idee waarom eigenlijk.

Aantal platinums of een bepaalde milestone van platinums is doorgaans geen jaardoel voor mij. Enkel aantal uitgespeelde games op een jaar en of dat dan 100% of platinums zijn is niet zo spannend. Bij veel games zegt het toch niet veel meer.

Ergens is dit dan wel weer in conflict met de obsessie om completion zo hoog mogelijk te houden :)

@FGras: ergens denk ik eraan om GoW Ragnarok ook in huis te halen ergens dit jaar. Tweedehands ergens of in sale misschien. Heb hier nog GoW 3, GoW 2018 staan ook. Ragnarok zou dan mooi in het rijtje passen :P
Image