Re: Gaming voornemens 2023

17
NTGSruler wrote: 09 Jan 2023 19:51 Aantal platinums of een bepaalde milestone van platinums is doorgaans geen jaardoel voor mij. Enkel aantal uitgespeelde games op een jaar en of dat dan 100% of platinums zijn is niet zo spannend. Bij veel games zegt het toch niet veel meer.

Ergens is dit dan wel weer in conflict met de obsessie om completion zo hoog mogelijk te houden :)
Dit stukje snap ik niet helemaal? :think:

Met 100% bedoelde ik games zonder platinum, niet: games met een platinum en DLC waarvan ik de DLC dan niet haal.
Bv van 100% game zou dan bv Hitman zijn waar ik nu mee bezig ben, die heeft geen platinum.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

18
Ik bedoel hiermee: Enkel aantal uitgespeelde games op een jaar telt als ze nu 100% zijn of platinum behaald of niet. Ik interpreteer dit dan dat je gewoon games kan uitspelen zonder 100% of platinum te halen. M.a.w. gewoon de game uitspelen, klaar, volgende game. Geen rekening houdende met je completion => 100% trophies halen of platinum.

Jij bedoelde waarschijnlijk: game uitspelen waarbij je 100% of platinum haalt. En als die game nu een 100% completion heeft of een platinum, dat maakt voor jou niet zoveel uit.

Dat heb ik waarschijnlijk verkeerd begrepen :)
Image

Re: Gaming voornemens 2023

19
Dat geen rekening houden met 100% trophies of platinum is wel een manier die normaal kan voor het backlog topic maar voor mezelf tel ik ze pas als uitgespeeld als ik 100% trophies heb. Ongeacht of het dan een 100% lijst is zonder platinum, enkel een platinum of een platinum met DLC.

En ik bedoelde dus inderdaad dat de samenstelling van de trophylist niet uitmaakte, zolang ik uiteindelijk maar alle trophies heb.

Maar ik had het ook niet handig geformuleerd dat die 100% dus ging over trophylijsten zonder platinum. Had net ervoor ergens zitten lezen over 'only 100% no platinum so no buy' en dat zat nog in mijn hoofd.
Verbaas me altijd weer dat er mensen zijn die een game niet spelen omdat hij geen platinum heeft. Hitman is een game die eigenlijk wel een platinum verdiende maar dat niet heeft. Desondanks speel ik die toch gewoon want is een goeie game :)
Image

Re: Gaming voornemens 2023

20
Trophies hebben het zicht op gamen wel veranderd in de laatste jaren. Als je puur speelt om zoveel mogelijk platinum trophies te behalen, dan is een 100% game tijdverlies voor velen. Ik persoonlijk denk van niet. Zolang een game mij interesseert en geen bugfest is, wil ik het een kans geven. Tegenwoordig zijn 100% games wel zeldzaam aan het worden. 1000 keer X spammen en je hebt een platinum trophy tegenwoordig.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

21
Kolm wrote: 09 Jan 2023 19:38 Ik twijfel bij Mirror's Edge toch nog wat of het te doen is. Vrees dat er veel frustratie in gaat zitten.
Ja absoluut, dat had ik toch als ik meerdere games door elkaar speelde en af en toe eens naar Mirror's Edge terugkwam. Uiteindelijk heel erg puur op deze game gefocust zodat ik enkel die controls in de vingers had en dan is het gelukt. Veel succes ermee! :cool:

Mijn gaming voornemen van 2023 is opnieuw: geen nieuwe games kopen en aan mijn backlog werken :lol:
Misschien tegen eind dit jaar een PS5 kopen, maar vermoedelijk ga ik eind dit jaar een grote en nogal dure reis doen, dus dan verschuift de PS5 opnieuw :gosh:

Re: Gaming voornemens 2023

22
- 94% completion halen => begonnen met 93.48%
- Minder dan 1200 unearned trophies => begonnen met 1325
- Meer dan 40 games uitspelen
- 15 games uit de challenge list completen
[+] Challenge games
Challenge games:
0/28 games completed!

1. Agatha Christie: The ABC Murders (PS4)
2. Assassin's Creed Brotherhood (PS4)
3. Assassin's Creed Chronicles: Trilogy Pack (PS4)
4. Assassin's Creed III (PS4)
5. Assassin's Creed Revelations (PS4)
6. Assassin's Creed Rogue (PS3)
7. Assassin's Creed Valhalla (PS5)
8. BioShock Infinite (PS3)
9. Bugsnax (PS4)
10. Far Cry 6 (PS4)
11. Ghostbusters: The Video Game (PS4)
12. Ice Age: Scrat's Nutty Adventure EU (PS5)
13. Ico (PS3)
14. Prince of Persia: The Two Thrones (PS3)
15. Prince of Persia: Warrior Within (PS3)
16. Ratchet & Clank 2: Going Commando (PS3)
17. Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal (PS3)
18. Saints Row IV (PS3)
19. Saints Row (PS4)
20. Saints Row: The Third EU (PS4)
21. Sherlock Holmes: Chapter One (PS4)
22. Sherlock Holmes: The Devil's Daughter (PS4)
23. Spyro 2 (PS4)
24. Spyro 3 (PS4)
25. The Testament of Sherlock Holmes (PS3)
26. Tomb Raider Legend (PS3)
27. Tomb Raider: Underworld (PS3)
28. Watch Dogs Legion (PS5)

BONUS Add-on games:
0/6 games completed.

1. Mass Effect 1 (PS3)
2. Mass Effect 2 (PS3)
3. Mass Effect 3 (PS3)
4. Mass Effect Andromeda (PS4)
5. Shadow of the Colossus (PS3)
6. The Lord of the Rings: War in the North (PS3)

Verborgen in deze lijst omdat het gericht is op series completem maar ze niet mochten meedoen:
0/13 completed

1. Agatha Christie: Hercule Poirot - The First Cases PS4
2. Assassin's Creed II PS4
3. Assassin's Creed Chronicles: Trilogy Pack PSVita
4. Assassin's Creed Chronicles: China PS4
5. Assassin's Creed Chronicles: India PS4
6. Assassin's Creed Chronicles: Russia PS4
7. Assassin's Creed Rogue PS4
8. Assassin's Creed Valhalla PS4
9. Bioshock 2 PS3
10. Ratchet and Clank 1 PS3
11. Saints Row: The Third PS5
12. Tomb Raider Anniversary PS3
13. Watch Dogs Legion PS4
Daarnaast heb ik ook elk jaar een paar oude begonnen games in de lijst staan waar ik er minstens 1 van wil completen.
Dit jaar ga ik voor deze lijst:
- Final Fantasy XIII (4%): PS3 game waar het het langst geleden was dat ik een nieuwe trophy haalde (2010)
- Mirror's Edge (6%) 51%: PS3 game waar het het langst geleden was dat ik een nieuwe trophy haalde (2009) maar die ik vorig jaar niet helemaal heb kunnen afwerken
- Shinobido 2 (23%): PSVita game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2012)
- Bioshock 2 (30%): Twee jaar geleden eindelijk de eerste game uitgespeeld dus het vervolg uitspelen zou een mooie zijn voor dit jaar.

Voor completion denk ik dat 94% wel haalbaar is dus ik hou net als vorig jaar de optie open om voor 95% te gaan :)

Online games en PS4 games opruimen heeft niet heel veel zin meer en ergens doe ik mee aan een 2023 challenge waar je voor iedere dag van de maand 1 game moest opgeven om uit te spelen. 2023 was februari, vandaar 28 games. Dat leek me wel een leuke vervanging. De lijst heb ik vooral opgesteld met het idee van bepaalde series te completen maar hier en daar waren er games die niet mee mochten doen omdat ik er al teveel trophies in had, de average rarity op PSNP te hoog was of omdat je maar 1 stack van een game mag doen.

Ik verwacht echter niet dat ik al die games ga doen, games zoals AC Valhalla vragen stomweg teveel tijd. Maar als het lukt om er 15 van te doen dan ben ik al blij. Hierbij tellen ook de 'hidden ones' mee al tellen die niet voor de oorspronkelijke challenge. Het is een mix van oude en nieuwere games en ook heel wat games waar ik ooit al 1-2 trophies in had gehaald.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

26
Er is ondertussen bijna een half jaar voorbij dus misschien toch is tijd voor een update :lol:

- 94% completion halen => begonnen met 93.48% => 93.68%
- Minder dan 1200 unearned trophies => begonnen met 1325 => 1343
- Meer dan 40 games uitspelen => 14
- 15 games uit de challenge list completen => 6
[+] Challenge games
Challenge games:
4/28 games completed!

1. Agatha Christie: The ABC Murders (PS4) => 100%
2. Assassin's Creed Brotherhood (PS4)
3. Assassin's Creed Chronicles: Trilogy Pack (PS4)
4. Assassin's Creed III (PS4)
5. Assassin's Creed Revelations (PS4)
6. Assassin's Creed Rogue (PS3)
7. Assassin's Creed Valhalla (PS5)
8. BioShock Infinite (PS3)
9. Bugsnax (PS4)
10. Far Cry 6 (PS4)
11. Ghostbusters: The Video Game (PS4)
12. Ice Age: Scrat's Nutty Adventure EU (PS5) => 100%!
13. Ico (PS3)
14. Prince of Persia: The Two Thrones (PS3)
15. Prince of Persia: Warrior Within (PS3)
16. Ratchet & Clank 2: Going Commando (PS3)
17. Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal (PS3)
18. Saints Row IV (PS3)
19. Saints Row (PS4)
20. Saints Row: The Third EU (PS4)
21. Sherlock Holmes: Chapter One (PS4)
22. Sherlock Holmes: The Devil's Daughter (PS4)
23. Spyro 2 (PS4)
24. Spyro 3 (PS4)
25. The Testament of Sherlock Holmes (PS3)
26. Tomb Raider Legend (PS3) => 100%!
27. Tomb Raider: Underworld (PS3) => 100%!
28. Watch Dogs Legion (PS5)

BONUS Add-on games:
0/6 games completed.

1. Mass Effect 1 (PS3)
2. Mass Effect 2 (PS3)
3. Mass Effect 3 (PS3) => 24%
4. Mass Effect Andromeda (PS4)
5. Shadow of the Colossus (PS3)
6. The Lord of the Rings: War in the North (PS3)

Verborgen in deze lijst omdat het gericht is op series completem maar ze niet mochten meedoen:
2/13 completed

1. Agatha Christie: Hercule Poirot - The First Cases PS4 => 100%!
2. Assassin's Creed II PS4
3. Assassin's Creed Chronicles: Trilogy Pack PSVita
4. Assassin's Creed Chronicles: China PS4
5. Assassin's Creed Chronicles: India PS4
6. Assassin's Creed Chronicles: Russia PS4
7. Assassin's Creed Rogue PS4
8. Assassin's Creed Valhalla PS4
9. Bioshock 2 PS3
10. Ratchet and Clank 1 PS3 => 28%
11. Saints Row: The Third PS5
12. Tomb Raider Anniversary PS3 => 100%!
13. Watch Dogs Legion PS4
Daarnaast heb ik ook elk jaar een paar oude begonnen games in de lijst staan waar ik er minstens 1 van wil completen.
Dit jaar ga ik voor deze lijst:
- Final Fantasy XIII (4%): PS3 game waar het het langst geleden was dat ik een nieuwe trophy haalde (2010)
- Mirror's Edge (6%) 51%: PS3 game waar het het langst geleden was dat ik een nieuwe trophy haalde (2009) maar die ik vorig jaar niet helemaal heb kunnen afwerken
- Shinobido 2 (23%): PSVita game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2012)
- Bioshock 2 (30%): Twee jaar geleden eindelijk de eerste game uitgespeeld dus het vervolg uitspelen zou een mooie zijn voor dit jaar.

Conclusie:
Bijna 3 maanden enkel Fallout 76 spelen is er wel aan te zien :lol:
Overall is er wel wat progressie gelukkig.
Enkel unearned gaat erop achteruit en dat komt vooral door een combinatie van games die DLC trophies kregen enerzijds: Far Cry 6, Horizon Forbidden West en Saints Row kregen er samen 32 DLC trophies bij.
En nieuw begonnen games die ik nog niet uit heb anderzijds: Mass Effect 3 voor 49 unearned trophies en Horizon VR voor 29 unearned trophies.
Want eigenlijk heb ik door het uitspelen van beide Tomb Raiders, waar ik nauwelijks een trophy in had, toch weer 2 oude games van de lijst gehaald die de unearned trophies ruim onder de 1300 hadden moeten brengen. Maar helaas... :q:

Er is nog hoop en een half jaar te gaan zullen we maar zeggen :D
Image

Re: Gaming voornemens 2023

27
Je hebt toch al mooie dingen gedaan op dat eerste (bijna) half jaar. :)
Ik heb een beetje hetzelfde "probleem". Er zijn weer games bijgekomen die niet op de backlog stonden en die ik dan eerst ben gaan spelen, terwijl die in de backlog bleven wachten. :-"
Meer unearned trophies dan toen je begon, maar je completion aan de andere kant is toch gestegen. 👍
Na Sackboy ga ik ook aan Final Fantasy XIII beginnen waarschijnlijk.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

29
Ondertussen een paar games begonnen ivm een challenge op een discord server...
Completion was gezakt naar 93.33% en dan kreeg Saints Row er DLC trophies bij waardoor het naar 93.29 zakte :cry:

Maar ondertussen met Ratchet toch al terug naar 93.36% geraakt en 2 van de nieuwe games zijn heel kort of vrij kort dus zou niet al te lang mogen duren voor het min of meer hersteld is :saint:
Image