Re: Gaming voornemens 2023

33
Kan ik helemaal inkomen... 🥲

Vorig jaar heb ik elk kwartaal iets gepost, maar nu ben ik het gewoon vergeten. Dus hier een eerste overzichtje na een half jaar.
zenmaster wrote: 04 Jan 2023 09:52 Mijn voornemens voor 2023:

Backlog
Ik heb op dit moment maar een kleine backlog van een vijftal games. Maar als je ziet dat ik vorig jaar ongeveer zoveel games heb uitgespeeld, dan ben ik weer een jaar verder als ik alleen die al moet spelen. Er gaan er sowieso ook nog bijkomen.

Backlog 01/2023
- The Last Guardian
- Death Stranding
- Stray => 100%
- Rocksmith 2014
- Shadow of the Colossus (al aan begonnen) => 100%
- The Last of Us Part II => 100%
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- God of War
- Sackboy: A Big Adventure (-> 52%)

Games die er nog zullen bijkomen (afhankelijk van releasedatum):
- Hades 2
- Death Stranding 2
- Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion => 100%
- Final Fantasy VII - Rebirth
- Resident Evil 2
- Final Fantasy X gekocht
- Nier Replicant of Automata (of allebei, weet nog niet genoeg over deze games) Automata gekocht
- Nioh 2

Ik wil ook eens een goede Nintendo game op de Switch spelen, zoals bv. Metroid, Zelda: Breath of the Wild, Zelda: Tears of the Kingdom.
Sowieso ga ik nooit tijd hebben om deze allemaal te doen, maar dan komen ze in de backlog voor later...
Ik ga proberen om 3 à 4 van de games die ik al heb uit te spelen, plus enkele van de games die ik nog zou willen kopen dit jaar.
Nog niks van gekomen.

Completion
Ik zou graag voor elke game boven de 80% komen en mijn totaal boven 85% houden. De boosdoener hier zal Rocksmith zijn, waar ik eigenlijk weinig tijd voor heb. Catherine: Full Body moet één van de komende maanden nog lukken, ergens tussendoor.
Completion blijft tot nu toe mooi boven 85%. Zolang ik games 1 per 1 uitspeel komt dit wel goed. Catherine en Rocksmith voorlopig maar heel weinig tijd ingestoken.

Gaming setup
Zal een beetje afhangen van het al dan niet verhuizen dit jaar, maar ik zou toch ergens een aparte 'gaming corner' in de woonkamer willen in plaats van 2 tv's naast elkaar.
Nog niks veranderd. Heb wél, klein applausje van de mannen jawel!, 90% akkoord van mijn vrouw voor een bureau in de living. :q: Zal er toch wat beter uitzien dan nu met twee tv´s naast elkaar.
Backlog is op een half jaar verdubbeld. Komt helemaal goed! 😅
Last edited by zenmaster on 27 Sep 2023 08:13, edited 2 times in total.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

36
Er is ondertussen bijna 3/4de van het jaar voorbij dus een ideaal moment voor een update! ;)

- 94% completion halen => begonnen met 93.48% => 93.68% => 94.05%
- Minder dan 1200 unearned trophies => begonnen met 1325 => 1343 => 1321
- Meer dan 40 games uitspelen => 14 => 29
- 15 games uit de challenge list completen => 6 => 11
[+] Challenge games
Challenge games:
8/28 games completed!

1. Agatha Christie: The ABC Murders (PS4) => 100%
2. Assassin's Creed Brotherhood (PS4)
3. Assassin's Creed Chronicles: Trilogy Pack (PS4)
4. Assassin's Creed III (PS4)
5. Assassin's Creed Revelations (PS4)
6. Assassin's Creed Rogue (PS3)
7. Assassin's Creed Valhalla (PS5)
8. BioShock Infinite (PS3)
9. Bugsnax (PS4) => 100%!
10. Far Cry 6 (PS4)
11. Ghostbusters: The Video Game (PS4) => 100%!
12. Ice Age: Scrat's Nutty Adventure EU (PS5) => 100%!
13. Ico (PS3)
14. Prince of Persia: The Two Thrones (PS3)
15. Prince of Persia: Warrior Within (PS3)
16. Ratchet & Clank 2: Going Commando (PS3)
17. Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal (PS3)
18. Saints Row IV (PS3)
19. Saints Row (PS4) => 100%!
20. Saints Row: The Third EU (PS4)
21. Sherlock Holmes: Chapter One (PS4)
22. Sherlock Holmes: The Devil's Daughter (PS4) => 100%!
23. Spyro 2 (PS4)
24. Spyro 3 (PS4)
25. The Testament of Sherlock Holmes (PS3)
26. Tomb Raider Legend (PS3) => 100%!
27. Tomb Raider: Underworld (PS3) => 100%!
28. Watch Dogs Legion (PS5)

BONUS Add-on games:
0/6 games completed.

1. Mass Effect 1 (PS3)
2. Mass Effect 2 (PS3)
3. Mass Effect 3 (PS3) => 26%
4. Mass Effect Andromeda (PS4)
5. Shadow of the Colossus (PS3)
6. The Lord of the Rings: War in the North (PS3)

Verborgen in deze lijst omdat het gericht is op series completen maar ze niet mochten meedoen:
3/13 completed

1. Agatha Christie: Hercule Poirot - The First Cases PS4 => 100%!
2. Assassin's Creed II PS4
3. Assassin's Creed Chronicles: Trilogy Pack PSVita
4. Assassin's Creed Chronicles: China PS4
5. Assassin's Creed Chronicles: India PS4
6. Assassin's Creed Chronicles: Russia PS4
7. Assassin's Creed Rogue PS4
8. Assassin's Creed Valhalla PS4
9. Bioshock 2 PS3
10. Ratchet and Clank 1 PS3 => 100%
11. Saints Row: The Third PS5
12. Tomb Raider Anniversary PS3 => 100%!
13. Watch Dogs Legion PS4
Daarnaast heb ik ook elk jaar een paar oude begonnen games in de lijst staan waar ik er minstens 1 van wil completen.
Dit jaar ga ik voor deze lijst:
- Final Fantasy XIII (4%): PS3 game waar het het langst geleden was dat ik een nieuwe trophy haalde (2010)
- Mirror's Edge (6%) 51%: PS3 game waar het het langst geleden was dat ik een nieuwe trophy haalde (2009) maar die ik vorig jaar niet helemaal heb kunnen afwerken
- Shinobido 2 (23%): PSVita game waar het het langst geleden is dat ik een nieuwe trophy haalde (2012)
- Bioshock 2 (30%): Twee jaar geleden eindelijk de eerste game uitgespeeld dus het vervolg uitspelen zou een mooie zijn voor dit jaar.

Conclusie:
De afgelopen maanden goede vooruitgang geboekt op bijna alle fronten :D

Completion staat nu al op 94%, wat ik niet verwacht had. Vooral het uitspelen van een paar begonnen games en opruimen van wat DLC heeft hier geholpen. Nu is het vooral een kwestie van nieuwe games die ik begon ook steeds uit te spelen om het te behouden.

Unearned trophies staat nu de volle 4 trophies lager dan aan het begin van het jaar, dat is gewoon dikke winst :lol:
Maar die 1200 unearned is nog wel een lange weg. Misschien als ik de games die ik dit jaar ben begonnen (Mass Effect 3 = 47 unearned, ghost recon breakpoint = 44 unearned) en de Horizon DLC die dit jaar uitkwam (= 21 unearned, wacht op een sale) uitspeel ik misschien nog ergens een 10-tal trophies kan vinden om onder die 1200 te komen :lol:

Met 29/40 uitgespeelde games en 11/15 uitgespeelde challenge games zit ik ook goed op schema. Vooral tijdens mijn vakantie heb ik wat aan die challenge games kunnen werken.

Mijn lijstje oude games die ik al begonnen ben, blijft voorlopig nog even verstoffen :q:
Image

Re: Gaming voornemens 2023

39
zenmaster wrote: 27 Sep 2023 06:59 Mooie update, Kolm! Al goede vooruitgang.
Ik zou voor de unearned trophies en completion % inderdaad games spelen die je al begonnen bent. :p
Je kan drie vliegen in één klap pakken als je FFXIII en Bioshock 2 afwerkt.
Bedankt!

En probleem met PS3 games is dat mijn eigen PS3 wat moeilijk doet met discs innemen. Nu zit de Ratchet and Clank trilogy er nog in van toen ik R&C1 heb afgewerkt dus daarmee zou ik eerst 2 en 3 willen afwerken voor ik die disc eruit haal.
Ik kan nog wel een andere PS3 gebruiken maar daar zou ik dan vooral voor Bioshock 2 alles opnieuw moeten zien te downloaden/installeren. Die game was 10GB en ik weet niet of de DLC nog netjes in de store staat of dat die delisted is en ik die in mijn downloadlist moet gaan zoeken :q:
paveman wrote:Applaus! Goed bezig kolm! :D
Bedankt!

Hoe gaat het met jullie voornemens? :P

Overigens is toevallig vandaag de Horizon DLC in sale, alsof ze me gehoord hadden :lol:
Image

Re: Gaming voornemens 2023

41
Mijn update: ik ga er niet geraken dit jaar! :lol:

Ik ben wel aan het wachten nog op 1 wagen van 20 miljoen (credits) in GT7 en dan zou ik alles in de Legend Dealership (tot nu toe) moeten verzameld hebben.
Dan kan ik beginnen grinden voor de rest van de wagens! :)

Verder denk ik dat ik dit jaar niet veel meer zal starten. Vandaag begint season 6 (laatste seizoen) van MW II met een haunted thema!
Volgende week is er CoD Next met de dag nadien de bèta van MW III. 2 Weekends om dan de 2e november early access te hebben voor de campaign! Can't wait!

Ik ben wel Alan Wake Remastered gestart, wat ik trouwens tot nu toe echt top vindt! Zit bijna aan episode 4 dacht ik. Maar de mood moet er zijn om verder te doen.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

42
Kolm wrote: 27 Sep 2023 14:16 Hoe gaat het met jullie voornemens? :P
Tja... niet zo best... Ik kan merken dat gaming momenteel niet het belangrijkste in m'n leven is... (rechtszaak met ex die eraan zit te komen, nieuwe relatie, eigen bedrijf, zorg voor de kids etc. gaan toch voor)

Mijn gaming voornemens voor 2023 zijn:
- Backlog < 40 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen Hier was ik wel goed op weg, maar verjaardag en sales hebben niet echt geholpen...
- Completion van 80,0% halen (78,03% per heden) Voor starten Marvel's Midnight Suns was dit 78,63%, dus ook weinig progressie
- RDR2 afwerken Meh! Geen zin in. Ik twijfel ook om 'm van m'n backlog af te strepen. Denk niet dat ik hier ooit nog wel voor de 100% ga. Geen zin om x aantal keer missies van 10 min over te spelen om genoeg missies op goud te halen. Ik had verwacht dat het verhaal me wel zou boeien, maar dat deed het eigenlijk totaal niet...

- 200 platinums halen Ook vrij kansloos. Zit op 192 nu en ben niet van plan om veel korte games te spelen... Ik zit met 8 uitgespeelde games al redelijk dicht tegen een gemiddelde op jaarbasis voor mij, nog zonder al die extra dingen die nu spelen
Image

Re: Gaming voornemens 2023

44
zenmaster wrote: 27 Sep 2023 15:08 Ik heb nog een extra PS3 die je kan lenen. Laat maar weten als het nodig is.
Als het goed is hebben we er 3 in huis waarvan 2 dus aangesloten. Het is eerder het gedoe om een game van de ene PS3 over te zetten naar de andere wat betreft savefiles en DLC.

Je kan de cloud gebruiken voor die saves, maar je kan niet op zoals op PS4/PS5 even op het game icoontje staan en dan zeggen 'upload/download saves'. Je moet dan naar het menu van de cloud saves en dan wachten tot alles is ingeladen en afhankelijk hoe de sortering staat, die nog eerst aanpassen. Maar ehm... met mijn aantal saves (altijd dicht tegen de 1GB limiet op PS3) kan ik gerust even wat te eten en drinken halen voor hij daarmee klaar is.

En de DLC is vooral een probleem als die delisted is en ik in mijn downloadlijst van een paar duizend items er naar moet gaan zoeken.
Als ik een aankoop datum weet en het geen psplus game is, dan is het enkel de traagheid van de store wat geduld vraagt maar anders is het een naald in een hooiberg.
Voor Uncharted 2-3 en The last of us waren al hun multiplayer skins etc gratis in de maanden voor de server sluiting en dat was maar 1 aankoop per game, maar dat alleen zijn er al een paar 100 waar ik elke keer langs moet.
En PSPlus games worden altijd naar boven in de lijst gezet op het moment dat je gaat verlengen, dus nu staan die redelijk bovenaan en moet ik daar ook altijd langs voor de wat oudere dingen. Als het dan een PSPlus ding is moet ik in die groep de goeie gaan zoeken maar die volgorde is niet altijd hetzelfde.
NTGSruler wrote: Mijn update: ik ga er niet geraken dit jaar! :lol:

Ik ben wel aan het wachten nog op 1 wagen van 20 miljoen (credits) in GT7 en dan zou ik alles in de Legend Dealership (tot nu toe) moeten verzameld hebben.
Dan kan ik beginnen grinden voor de rest van de wagens! :)

Verder denk ik dat ik dit jaar niet veel meer zal starten. Vandaag begint season 6 (laatste seizoen) van MW II met een haunted thema!
Volgende week is er CoD Next met de dag nadien de bèta van MW III. 2 Weekends om dan de 2e november early access te hebben voor de campaign! Can't wait!

Ik ben wel Alan Wake Remastered gestart, wat ik trouwens tot nu toe echt top vindt! Zit bijna aan episode 4 dacht ik. Maar de mood moet er zijn om verder te doen.
Dat krijg je als je van die 'oneindige' games speelt :lol:
Ik merk het zelf ook met Fallout 76, ik probeer daar elk seizoen het scoreboard te doen voor de rewards maar ik ben dan al snel elke dag een halfuur tot een uur bezig met daily challenges. Op dinsdag komen dan de nieuwe weekly challenges en is het vaak nog wat langer.

Alan Wake staat hier ook nog in de backlog :P
paveman wrote: Tja... niet zo best... Ik kan merken dat gaming momenteel niet het belangrijkste in m'n leven is... (rechtszaak met ex die eraan zit te komen, nieuwe relatie, eigen bedrijf, zorg voor de kids etc. gaan toch voor)

Mijn gaming voornemens voor 2023 zijn:
- Backlog < 40 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen Hier was ik wel goed op weg, maar verjaardag en sales hebben niet echt geholpen...
- Completion van 80,0% halen (78,03% per heden) Voor starten Marvel's Midnight Suns was dit 78,63%, dus ook weinig progressie
- RDR2 afwerken Meh! Geen zin in. Ik twijfel ook om 'm van m'n backlog af te strepen. Denk niet dat ik hier ooit nog wel voor de 100% ga. Geen zin om x aantal keer missies van 10 min over te spelen om genoeg missies op goud te halen. Ik had verwacht dat het verhaal me wel zou boeien, maar dat deed het eigenlijk totaal niet...

- 200 platinums halen Ook vrij kansloos. Zit op 192 nu en ben niet van plan om veel korte games te spelen... Ik zit met 8 uitgespeelde games al redelijk dicht tegen een gemiddelde op jaarbasis voor mij, nog zonder al die extra dingen die nu spelen
Je hebt duidelijk wel even wat andere belangrijkere dingen aan je hoofd. Zolang je maar niet vergeet om af en toe toch een beetje te ontspannen ;)


RDR2 lijkt het dat we allemaal de moed even moet verzamelen om eraan te starten of mee verder te doen. Ik denk dat ik de game wel leuk zal vinden maar met Saints Row merkte ik al dat dat qua 'grootte' een beetje het maximum was en dan zat daar nog niet eens iets van hunting of een echt skill systeem in.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

45
Ow, ik had geen idee paveman... Da´s wel zwaar klote. Gamen zou eigenlijk sowieso niet op de eerste plaats moeten komen als je een gezin hebt. Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar wel van heel dichtbij (mijn vrouw van haar ex) gevolgd en ja, zo eigenlijk ook mee in de shitstorm terecht gekomen. Voor de kinderen is het toch altijd het ergste... Veel succes ermee. 🍀
Image