Re: Gaming voornemens 2023

46
zenmaster wrote: 27 Sep 2023 21:03 Ow, ik had geen idee paveman... Da´s wel zwaar klote. Gamen zou eigenlijk sowieso niet op de eerste plaats moeten komen als je een gezin hebt. Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar wel van heel dichtbij (mijn vrouw van haar ex) gevolgd en ja, zo eigenlijk ook mee in de shitstorm terecht gekomen. Voor de kinderen is het toch altijd het ergste... Veel succes ermee. 🍀
Thanks! En no worries: ik ben er wel open over, maar ga niet blijven lopen klagen. Het heeft alleen wel de nodige impact op alle facetten van je leven, het gaat je - of je nu wil of niet - toch in meer of mindere mate beheersen. En dan ondertussen proberen de kinderen daar zoveel mogelijk buiten te houden. Ik ben echter van mening dat hoe goed je dat ook probeert dit ALTIJD invloed op ze heeft. Mijn ex ziet dat anders en weigert daar (samen) naar te handelen.

Ik ben inmiddels in ieder geval klaar met telkens toegeeflijk kijken wat ik kan doen om dichter bij elkaar te komen en ben blij dat de rechter uitspraak gaat doen. Door de tijd heen heb ik genoeg weggegeven, ik hoop dat er een uitspraak komt die recht doet aan alle partijen (ja, zeker ook aan m'n ex, ik misgun d'r niks).
kolm wrote:Je hebt duidelijk wel even wat andere belangrijkere dingen aan je hoofd. Zolang je maar niet vergeet om af en toe toch een beetje te ontspannen ;)


RDR2 lijkt het dat we allemaal de moed even moet verzamelen om eraan te starten of mee verder te doen. Ik denk dat ik de game wel leuk zal vinden maar met Saints Row merkte ik al dat dat qua 'grootte' een beetje het maximum was en dan zat daar nog niet eens iets van hunting of een echt skill systeem in.
Ik doe m'n best ;). Meestal lukt het me aardig om m'n ontspanning te vinden, hoor. Samen met m'n vriendin op pad geeft een hoop ontspanning. Gamen de ene keer meer dan de andere. Deze week een paar keer gehad dat ik niet de rust had om even te gamen + te moe/hoofdpijn etc. Dan zou ik wel graag willen, maar kies ik er simpelweg voor om fysieke zaken (wandelen of sporten) te doen en/of op tijd m'n nest in. Dat maakt plannen van online sessies ook zo moeilijk: soms niet weten wanneer er tijd en ruimte is om samen af te spreken (m'n vriendin heeft ook een drukke baan) en als je dan wel 'vrij' bent niet weten of je de ruimte qua mentale en fysieke gezondheid hebt om aan de slag te gaan... Geeft misschien gelijk wat inzicht/perspectief richting RE ;)

Ik ben blij dat ik bij RDR2 niet gelijk voor goud op de missies ben gegaan, alhoewel dat trophy wise wellicht beter was geweest. Ik wist toen al dat het me dusdanig zou gaan frustreren dat ik de game nooit zou hebben uitgespeeld. Nu heb ik dat iig wel gedaan.

Hetzelfde met THPS: met wat oefening zou het misschien best lukken om de platinum te halen en heel lang haalde ik er nog plezier uit om daar voor te gaan, maar ineens was dat klaar. Dan vind ik het binnen de huidige situatie niet de moeite waard om toch door te zetten...
Image

Re: Gaming voornemens 2023

47
@Paveman: ik dacht dat jullie vredevol uit elkaar waren gegaan? Soms veranderen mensen van gedacht zeker? :P
In ieder geval kan en zal dit zeker een groot stuk energie vragen van je. Gewoon de last, geloop en het discussiëren alleen al. Begrijp ten volle dat de goesting er dan niet is om rustig eens te gaan gamen. Ik ervaar dit echt uitermate sterk de laatste 2-3 jaar. Ik kan er mij zéér moeilijk toe zetten om mijn tijd te gaan investeren in een nieuwe game. Vandaar dat ik naar makkelijk speelbare games grijp zoals GT 7 en CoD. Niet echt nadenken en bij wijze van spreken op automatische piloot gamen. Toch geeft mij dit zéér veel voldoening, rust en ontspanning. Nogmaals voor het trophy hunten zat CoD een jaar in mijn PS3 tot de volgende game :)

Het kiezen voor beweging doe ik ook steeds meer. Het werk is al zittend, om dan nog eens een hele dag te gaan zitten gamen... pas op kan hoor! En heb ik dikwijls plezier in! Maar voelt dan toch net iets productiever om naar de fitness te gaan, toer lopen of fietsen of wandeling met onze kleine maat (hond).

In ieder geval, hopelijk doet de rechter een correcte uitspraak die voor rust kan zorgen voor jullie beiden (jij en je ex. En wss ook je nieuwe vriendin, want die zit ertussen).
Image

Re: Gaming voornemens 2023

48
zenmaster wrote: 04 Jan 2023 09:52 Mijn voornemens voor 2023:

Backlog
Ik heb op dit moment maar een kleine backlog van een vijftal games. Maar als je ziet dat ik vorig jaar ongeveer zoveel games heb uitgespeeld, dan ben ik weer een jaar verder als ik alleen die al moet spelen. Er gaan er sowieso ook nog bijkomen.

Backlog 01/2023 06/2023 09/2023
- The Last Guardian
- Death Stranding -> 30%
- Stray => 100%
- Rocksmith 2014 -> 8% 🥲
- Shadow of the Colossus => 100%
- Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion => gekregen +100%
- The Last of Us Part II => gekocht + 100%
- Final Fantasy XIII gekocht
- Final Fantasy XIII-2 gekocht
- Final Fantasy X gekregen
- Nier Automata gekocht
- God of War gekocht => 100%
- Sackboy: A Big Adventure PSPlus ->64%
- Dead Nation: Apocalypse Edition gekocht
- Persona 5 gekocht
- Trek to Yomi PSPlus
- Endling PSPlus
- The Last of Us Part I => gekocht + 100%
- Final Fantasy VII Remake Intergrade => gekocht + 100%
- Resident Evil 2 remake gekocht
- Hollow Knight gekocht

Games die er nog zullen bijkomen (afhankelijk van releasedatum):
- Hades 2
- Death Stranding 2
- Final Fantasy VII - Rebirth
- Nier Replicant
- Resident Evil 4
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Ik wil ook eens een goede Nintendo game op de Switch spelen, zoals bv. Metroid, Zelda: Breath of the Wild, Zelda: Tears of the Kingdom.
Sowieso ga ik nooit tijd hebben om deze allemaal te doen, maar dan komen ze in de backlog voor later...
Ik ga proberen om 3 à 4 van de games die ik al heb uit te spelen, plus enkele van de games die ik nog zou willen kopen dit jaar.
Nog niks van gekomen.
Nog steeds niks... Rayman Legends, maar da´s vooral voor de dochter.

Completion
Ik zou graag voor elke game boven de 80% komen en mijn totaal boven 85% houden. De boosdoener hier zal Rocksmith zijn, waar ik eigenlijk weinig tijd voor heb. Catherine: Full Body moet één van de komende maanden nog lukken, ergens tussendoor.
Completion blijft tot nu toe mooi boven 85%. Zolang ik games 1 per 1 uitspeel komt dit wel goed. Catherine en Rocksmith voorlopig maar heel weinig tijd ingestoken.
Catherine Full Body 100%. 🙂 Bij Rocksmith een héél klein beetje progressie. Vooral door tijdsgebrek niet verder gedaan.
Over completion ben ik nu wel heel tevreden. Telkens ik nu een nieuwe game start zit het net aan de 90%. Kwestie van gewoon games uitspelen die ik start.


Gaming setup
Zal een beetje afhangen van het al dan niet verhuizen dit jaar, maar ik zou toch ergens een aparte 'gaming corner' in de woonkamer willen in plaats van 2 tv's naast elkaar.
Nog niks veranderd. Heb wél, klein applausje van de mannen jawel!, 90% akkoord van mijn vrouw voor een bureau in de living. :q: Zal er toch wat beter uitzien dan nu met twee tv´s naast elkaar.
Niks veranderd buiten dat de PS5 erbij is gekomen.
Positief eindigen zal niet lukken dit jaar. :p Wel al veel games gekocht of gekregen, dus weet sowieso wat te doen. Veel lange games ook, de Final Fantasy´s allemaal.
En op een half jaar al meer games gespeeld dan 2021 en 2022 samen denk ik. :)
Image

Re: Gaming voornemens 2023

49
met0t0 wrote: 14 Jan 2023 18:45Mijn gaming voornemen van 2023 is opnieuw: geen nieuwe games kopen en aan mijn backlog werken :lol:
Misschien tegen eind dit jaar een PS5 kopen, maar vermoedelijk ga ik eind dit jaar een grote en nogal dure reis doen, dus dan verschuift de PS5 opnieuw :gosh:
50% van mijn objectief goed mee op schema: ik heb dit jaar nog geen enkele nieuwe game gekocht. Probleem is die andere 50%: ik heb er ook nog geen uitgespeeld :lol:
En wat die PS5 betreft: de dure reis eind dit jaar gaat door, dus die PS5 schuift nog wel eventjes op :-"

Re: Gaming voornemens 2023

50
zenmaster wrote: 30 Sep 2023 10:57 Mijn voornemens voor 2023:

Backlog
Ik heb op dit moment maar een kleine backlog van een vijftal games. Maar als je ziet dat ik vorig jaar ongeveer zoveel games heb uitgespeeld, dan ben ik weer een jaar verder als ik alleen die al moet spelen. Er gaan er sowieso ook nog bijkomen.

Backlog 01/2023 06/2023 09/2023 12/2023
- The Last Guardian
- Death Stranding -> 30% => 100%
- Stray => 100%
- Rocksmith 2014 -> 8% 🥲
- Shadow of the Colossus => 100%
- Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion => gekregen +100%
- The Last of Us Part II => gekocht + 100%
- Final Fantasy XIII gekocht
- Final Fantasy XIII-2 gekocht
- Final Fantasy X gekregen
- Nier Automata gekocht
- God of War gekocht => 100%
- Sackboy: A Big Adventure PSPlus -> 64% -> 82%
- Dead Nation: Apocalypse Edition gekocht
- Persona 5 gekocht
- Trek to Yomi PSPlus
- Endling PSPlus
- The Last of Us Part I => gekocht + 100%
- Final Fantasy VII Remake Intergrade => gekocht + 100%
- Resident Evil 2 remake gekocht
- Hollow Knight gekocht
- Horizon: Zero Dawn gekocht
- Astro´s Playroom

Games die er nog zullen bijkomen (afhankelijk van releasedatum):
- Hades 2
- Death Stranding 2
- Final Fantasy VII - Rebirth
- Nier Replicant
- Resident Evil 4
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Ik wil ook eens een goede Nintendo game op de Switch spelen, zoals bv. Metroid, Zelda: Breath of the Wild, Zelda: Tears of the Kingdom.
Sowieso ga ik nooit tijd hebben om deze allemaal te doen, maar dan komen ze in de backlog voor later...
Ik ga proberen om 3 à 4 van de games die ik al heb uit te spelen, plus enkele van de games die ik nog zou willen kopen dit jaar.
Nog niks van gekomen.
Nog steeds niks... Rayman Legends gekocht, maar da´s vooral voor de dochter.
Switch game zal voor komend jaar zijn. Super Mario Wonder en/of Breath of the Wild en/of Tears of the Kingdom.

Completion
Ik zou graag voor elke game boven de 80% komen en mijn totaal boven 85% houden. De boosdoener hier zal Rocksmith zijn, waar ik eigenlijk weinig tijd voor heb. Catherine: Full Body moet één van de komende maanden nog lukken, ergens tussendoor.
Completion blijft tot nu toe mooi boven 85%. Zolang ik games 1 per 1 uitspeel komt dit wel goed. Catherine en Rocksmith voorlopig maar heel weinig tijd ingestoken.
Catherine Full Body 100%. 🙂 Bij Rocksmith een héél klein beetje progressie. Vooral door tijdsgebrek niet verder gedaan.
Over completion ben ik nu wel heel tevreden. Telkens ik nu een nieuwe game start zit het net aan de 90%. Kwestie van gewoon games uitspelen die ik start.

Deze blijft goed zolang ik niet teveel nieuwe games tegelijk start, logisch. En dat doe ik nooit. Alleen GM personeel kon roet in het eten gooien. Volgend jaar toch nog eens proberen meer tijd in Rocksmith te steken.

Gaming setup
Zal een beetje afhangen van het al dan niet verhuizen dit jaar, maar ik zou toch ergens een aparte 'gaming corner' in de woonkamer willen in plaats van 2 tv's naast elkaar.
Nog niks veranderd. Heb wél, klein applausje van de mannen jawel!, 90% akkoord van mijn vrouw voor een bureau in de living. :q: Zal er toch wat beter uitzien dan nu met twee tv´s naast elkaar.
Niks veranderd buiten dat de PS5 erbij is gekomen.
Zelfde qua setup. Alleen de PS4 Pro (wit) is geruild voor een PS4 Pro Death Stranding LE en de originele PS5 disc is geruild voor een nieuwe "Slim" disc.
Voor mijn doen veel gespeeld. 9 games kunnen uitspelen waarvan toch een paar grote. Waaronder ook enkele juweeltjes die ik al lang wou spelen zoals Shadow of the Colossus, The Last of Us 1, The Last of Us 2 en Death Stranding.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

52
NTGSruler wrote: 04 Jan 2023 20:10 Gaming voornemens voor 2023: grappig eigenlijk, maar ik vind het persoonlijk wel één zéér leuk topic. Ik lees zéér graag de updates hier :P

Voor mij persoonlijk voor 2023:

Ik heb net 170 platinums behaald nu. Ik kom dus stilletjes aan in de buurt van 200. Dit zal dan ook het doel worden voor 2023. Het zijn er 31 (nu nog 30) te halen. Das toch (voor mij althans) een flink aantal om te behalen. Ik ga hier ook eerlijk zijn, het zullen meestal kortere en makkelijker games moeten worden om dit doel te halen denk ik. Ik ga niet beginnen met shovelware, wees gerust. Theoretisch gezien zou 31 games platinum halen mij moeten lukken, maar praktisch gezien is er het gezin, huishouden, sporten, ooh ja en werken ook :lol: Deze zaken zullen altijd voorrang hebben.
Ondertussen speel ik ook nog altijd graag GT7 en MW II. Dus die games zullen er ook tussen vallen.
Verder zijn er toch een aantal games dat ik dit jaar zeker platinum wil halen.
Als ik aan nummertje 200 kom, weet ik nog niet direct welke game dit dan zal worden.

Main Quests:

* 200 platinums in totaal op het einde van 2023 => 11/31.
* MGS V MOET dit jaar nu eens afgewerkt worden.
* Horizon Zero Dawn platinum.
* Last of Us Part II platinum.
* 1 PS3 game platinum.
* 1 PS Vita game platinum.


Side Quests:

* RDR2 voor platinum nummer 200? Ik sta altijd open voor suggesties, lijkt mij wel leuk. Al beslis ik op het einde natuurlijk zelf. Maar tis altijd plezant om het gedacht van iemand anders te horen :lol: Mogelijke voorstellen noteer ik hier dan! => RDR 2? MGS V?
* Unearned trophies proberen onder de 1000 te houden. Dat betekent games die ik start met DLC, dat de DLC ook zal worden gedaan. Momenteel unearned trophies => 938.
* Alle wagens in bezit hebben in GT7. .../454. (Moet het precieze aantal dat ik voorlopig heb nog eens bekijken).
* Graag doe ik ook nog eens een paar games SAMEN met iemand van het forum hier! Altijd leuk!


Bedoeling van mezelf is om dit jaar toch in dit topic wat meer updates te voorzien en het wat méér levendig te houden hier :)


Update 1: RDR 2 en MGS V toegevoegd als kandidaten voor platinum nummer 200.
Update 2: Cod MW II + SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated => platinum. 2/31.

Update 3: Grim Fandango Remastered => platinum. 3/31.
Update 4: Ratchet & Clank => platinum. 4/31.
Update 5: Dirt 5 => platinum. 5/31 + DLC.
Update 6: Ratchet and Clank Rift Apart => platinum. 6/31
Update 7: Just Cause 3 => platinum. 7/31
Update 8: Goat Simulator => platinum 8/31
Update 9: Stranded Deep => platinum 9/31
Update 10: Hot Wheels Unleashed => platinum 10/31
Update 11: The Light of The Darkness => platinum 11/31
Eigenlijk was 2023 op gaming vlak, althans dan platinums halen en games uitspelen een zéér zwak jaar voor mij. De goesting was er niet en vooral het plezier om platinum trophies te halen ontbrak dit jaar. Gelukkig is het maar een hobby en lig ik er niet wakker van.
Heb mijn plezier met gamen vooral behaald door terug te keren waarom ik in de eerste plaats zo graag game. Call of Duty online knallen en racen met GT7.

Ondertussen is de backlog wel serieus gegroeid met games wat ik kocht en ook een aantal leuke PS+ games. Ik kocht en voegde ze toch aan mijn bibliotheek om vervolgens CoD of GT7 opnieuw op te starten. De laatste game die ik startte in 2023 was Miles Morales, die ik trouwens nog steeds niet heb uitgespeeld en weer links laat liggen. Toch proberen begin 2024 deze platinum te halen.
Een Nieuwjaarsdag platinum zit er deze keer niet in (of ik moet ganse dag een Walking Dead game spelen ofzo) en een verjaardags-platinum ook niet, moet namelijk werken op mijn verjaardag (staat ook geen game klaar om platinum te halen ofzo).

Toch ben ik van zinnens om terug een 2024 voornemens topic te openen of ertoe bij te dragen. 2024 mag het jaar worden waarin ik eindelijk de mijlpaal van 200 platinums kan halen.

Ooh en ik kom 10 auto's te kort in GT7 om ze allemaal te hebben (was een doelstelling in 2023). 478/488 momenteel. Maar er zitten nog paar auto's van 1 000 000 tussen en dat aantal credits krijg ik niet meer bij elkaar vandaag (toch geen zin erin :lol: ). Binnenkort heb ik ze allemaal verzameld!
Image

Re: Gaming voornemens 2023

53
Ik zou niet teveel deadlines plannen. 🙂 Wel doelen zoals bv. "die en die en die game wil ik spelen". Voor of op een bepaalde datum een game uitspelen zou mij alleen maar stress bezorgen, en privé kan er altijd vanalles tussenkomen waardoor je geen tijd meer hebt.

Heel goed bezig toch bij GT7! Ik amuseer mij nu ook nog met DS. Heb al lang de platinum, maar er blijven nog dingen te doen, zaken af te vinken om echt 100% te halen. Zoals bij jou je collectie auto´s vervolledigen. Nice 👍
Last edited by zenmaster on 01 Jan 2024 12:46, edited 1 time in total.
Image

Re: Gaming voornemens 2023

56
Mijn gaming voornemens voor 2023 waren:
- Backlog < 40 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen Hier was ik wel goed op weg, maar is niet gelukt, al ben ik best blij met een positieve score in beat that backlog...
- Completion van 80,0% halen (78,03% per heden) Per heden 78,69%, dus ook hopeloos gefaald ;)
- RDR2 afwerken Zie opmerking vorige update: Meh! Geen zin in. Ik twijfel ook om 'm van m'n backlog af te strepen. Denk niet dat ik hier ooit nog wel voor de 100% ga. Geen zin om x aantal keer missies van 10 min over te spelen om genoeg missies op goud te halen. Ik had verwacht dat het verhaal me wel zou boeien, maar dat deed het eigenlijk totaal niet...
- 200 platinums halen Ook vrij kansloos. 194 gehaald, dus moet voor dit jaar zeker te doen zijn, al zit er nog een verhuizing/opnieuw gaan samenwonen tussen, dus kijken hoe dat zal gaan...

Kortom: gaming doelen niet gehaald. IRL doelen gingen wel wat beter dit jaar gelukkig... ;)
Image