Gaming voornemens 2024

1
Daar zijn we weer!
paveman wrote:Ik ben geen voorstander van goede voornemens (als je iets wil veranderen, doe dat dan 'gewoon', neem het je niet voor), maar naar aanleiding van kolm haar trophy doelstellingen dacht ik 'misschien is het wel leuk om deze doelen/voornemens met elkaar te delen en aan het eind van het jaar te zien hoe we het er vanaf hebben gebracht'. En eventueel om elkaar nog wat aan te moedigen in de tussentijd ;).

Ik heb het bewust losgekoppeld van trophies, want als het eremetaal je niet aanspreekt kun je alsnog wel doelen hebben die je graag zou willen behalen op game gebied. Allemaal uiterst ludiek bedoeld natuurlijk.
Mijn gaming voornemens voor 2024 zijn:
- Backlog dan nu toch echt < 40 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen
- Completion van 80,0% halen (78,69% per heden - afgelopen jaar 0,66% gestegen)
- 200 platinums halen - ik wil The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III of IV als nummer 200, dus dat wordt alsnog een beste kluif... ;)
- >10 games uitspelen
Image

Re: Gaming voornemens 2024

2
Ik ga het heel simpel houden voor dit jaar :p
Ik wil sowieso nog assassin's creed Syndicate en Mirage platinum halen zodat ik de hele reeks platinum heb.
Verder wil ik ook nog volgende dlc's spelen van AC games:
AC Syndicate --> Jack The Ripper
AC Origins --> The Hidden Ones, Discovery Tour Ancient Egypt, The Curse of the Pharaohs
AC Odyssey --> Extra Sidequests trophies, Legacy Of The First Blade episode 1-3, The Fate of Atlantis 1-3
AC Valhalla --> Wrath of the Druids, Mastery Challenge Part 1 & 2, The Siege of Paris, Tombs of the Fallen, Dawn of Ragnarök, The Forgotten Saga

Nu ik het zo heb opgeschreven, lijkt het me toch niet zo simpel te zijn hahaha
Image

Re: Gaming voornemens 2024

3
Mijn voornemens voor 2024.

De backlog
Ik heb in 2023 de lijst veel langer gemaakt blijkbaar. :q: Niet zozeer met het aantal games, maar door de lengte van deze games. Vier classic Final Fantasy games en dan moet FFVII Rebirth er nog bij. In ieder geval mooie vooruitzichten. :D

- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- Final Fantasy X
- Final Fantasy X-2
- Nier Automata
- Little Nightmares
- Sackboy: A Big Adventure -> 82%
- Dead Nation: Apocalypse Edition -> 30%
- Rocksmith 2014 -> 8%
- The Last Guardian
- Persona 5
- Trek to Yomi
- Endling
- Ground Zeroes
- Hollow Knight
- Horizon: Zero Dawn
- Astro´s Playroom

Wishlist
- Hades 2
- Death Stranding 2
- Cult of the Lamb
- Super Mario Bros. Wonder
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- Final Fantasy VII - Rebirth
- Nier Replicant
- Resident Evil 4

Gaming setup
Het doel hier is nog altijd om een aparte 'gaming corner' te creëren. Ergens in de woonkamer of een afzonderlijke ruimte.

Completion is nog steeds belangrijk, maar gezien ik alleen nog games speel die ik sowieso wil uitspelen is dit niet zo´n uitdaging meer.
Image

Re: Gaming voornemens 2024

4
LOL @Mr. Wolf! Dat is idd alsnog een aardig lijstje...

@zenmaster: mooie FF's om naar uit te kijken. XIII wordt aardig verguisd, maar ik vond ze meer dan de moeite. Was toen wel wennen aan het combat systeem, maar als je eenmaal doorhebt dat stagger de sleutel is voor succes dan kom je een heel eind. XIII-2 was voor mij een erg welkome aanvulling, leuke accenten.

Lightning returns vond ik overigens verrassend lekker spelen. Ik was wat huiverig voor de actievolle combat vooraf, maar dat viel me alles mee destijds.

SM Wonder ben ik tot nu toe niet heel kapot van, overigens. Ik ben wel fan van de NSMB-achtige stijl, maar speelt lang zo lekker niet weg. Sowieso lang zo lekker niet als de gemiddelde Mario game...
Image

Re: Gaming voornemens 2024

5
Als ik kijk naar welke games ik graag van de backlog af wil strepen (goed idee zenmaster en Mr. Wolf ;)) - dit jaar wil spelen:
- TLoH; ToCS III en/of IV, zoals in mijn originele post genoemd;
- The Last of Us 2. Ik had hier na Marvel's Midnight Suns al aan zullen beginnen (ligt inmiddels al veel te lang klaar), maar de aangekondigde 'remaster' heeft me doen besluiten hier even mee te wachten;
- RDR2: óf afronden óf wegstrepen deze ;)
- AC Origins of Odyssey, liggen beide al veel te lang, dus wordt wel echt tijd...
- Ragnarok DLC van Valhalla;
- Ni No Kuni WotWW Remastered - nu op 47% van de trophies.

Dit is waarschijnlijk al teveel gevraagd (andere games die tussendoor komen - FF VII Rebirth anyone? - of waar ik t.z.t. meer zin in heb en een aanstaande verhuizing etc.)
Image

Re: Gaming voornemens 2024

6
paveman wrote: 09 Jan 2024 15:22 LOL @Mr. Wolf! Dat is idd alsnog een aardig lijstje...

@zenmaster: mooie FF's om naar uit te kijken. XIII wordt aardig verguisd, maar ik vond ze meer dan de moeite. Was toen wel wennen aan het combat systeem, maar als je eenmaal doorhebt dat stagger de sleutel is voor succes dan kom je een heel eind. XIII-2 was voor mij een erg welkome aanvulling, leuke accenten.

Lightning returns vond ik overigens verrassend lekker spelen. Ik was wat huiverig voor de actievolle combat vooraf, maar dat viel me alles mee destijds.

SM Wonder ben ik tot nu toe niet heel kapot van, overigens. Ik ben wel fan van de NSMB-achtige stijl, maar speelt lang zo lekker niet weg. Sowieso lang zo lekker niet als de gemiddelde Mario game...
Over FFXIII. Ik herinner me van vroeger nogal wat tegenwind, maar die kwam vooral van die-hard JRPG fans. Ben ik zelf ook wel, maar ik wil eerst altijd zelf spelen voor ik oordeel. Heb een half uurtje gespeeld en dan moest ik stoppen van de vrouw. 🤣 Moet eens een oplossing zoeken om op PS3 met headset te spelen.

Jammer van Wonder, maar ook hier weer een sprong in het onbekende en hij werd nogal gehyped. Ik heb sinds Mario een 3D kleedje kreeg nog geen enkele game gespeeld. Vandaar op mijn wishlist. Is Odyssey misschien een betere game?
Image

Re: Gaming voornemens 2024

7
Ik vind Odyssey zonder enige twijfel de betere van de 2...! Als je Galaxy en Galaxy 2 niet gespeeld hebt dan zal het waarschijnlijk al helemaal een mooie binnenkomer zijn, al zou ik je nog eerder aanraden die nog ergens op te pikken...
Dan heb je dus New Super Mario Bros ook nog niet gespeeld. Eigenlijk kan ik die ook alleen nog maar eerder aanraden dan Wonder. Speelt toch lekkerder/vlotter weg imho. Al was ik al een beetje NSMB moe toen het laatste deel op de Switch uitkwam. Volgens mij heb ik die nog wel uitgespeeld, maar durf ik niet eens met zekerheid te zeggen...
Image

Re: Gaming voornemens 2024

9
zenmaster wrote: 09 Jan 2024 18:20
paveman wrote: 09 Jan 2024 15:22 LOL @Mr. Wolf! Dat is idd alsnog een aardig lijstje...

@zenmaster: mooie FF's om naar uit te kijken. XIII wordt aardig verguisd, maar ik vond ze meer dan de moeite. Was toen wel wennen aan het combat systeem, maar als je eenmaal doorhebt dat stagger de sleutel is voor succes dan kom je een heel eind. XIII-2 was voor mij een erg welkome aanvulling, leuke accenten.

Lightning returns vond ik overigens verrassend lekker spelen. Ik was wat huiverig voor de actievolle combat vooraf, maar dat viel me alles mee destijds.

SM Wonder ben ik tot nu toe niet heel kapot van, overigens. Ik ben wel fan van de NSMB-achtige stijl, maar speelt lang zo lekker niet weg. Sowieso lang zo lekker niet als de gemiddelde Mario game...
Over FFXIII. Ik herinner me van vroeger nogal wat tegenwind, maar die kwam vooral van die-hard JRPG fans. Ben ik zelf ook wel, maar ik wil eerst altijd zelf spelen voor ik oordeel. Heb een half uurtje gespeeld en dan moest ik stoppen van de vrouw. 🤣 Moet eens een oplossing zoeken om op PS3 met headset te spelen.

Jammer van Wonder, maar ook hier weer een sprong in het onbekende en hij werd nogal gehyped. Ik heb sinds Mario een 3D kleedje kreeg nog geen enkele game gespeeld. Vandaar op mijn wishlist. Is Odyssey misschien een betere game?
Zie hier je oplossing voor headset met PS3. Voor 25 euro stel je je vrouw tevreden :lol:

https://www.gamemania.be/nl/accessoires ... eadset-2-0
Image

Re: Gaming voornemens 2024

11
Kolm wrote: 10 Jan 2024 14:00
NTGSruler wrote: 10 Jan 2024 13:39 Zie hier je oplossing voor headset met PS3. Voor 25 euro stel je je vrouw tevreden :lol:

https://www.gamemania.be/nl/accessoires ... eadset-2-0
Hij is alleen niet zo heel erg beschikbaar meer :music:

Maar ik denk dat de meeste headsets met een USB dongle wel werken? :think:
Via bluetooth niet? Ik ging ervan uit: controller werkt via bluetooth, dus headset ook. Want dat was laatst dat ik probeerde het probleem, kreeg mijn BT headset niet gekoppeld. Zonder dongle. Dus moet met dongle veronderstel ik?

@ruler :lol:
Image

Re: Gaming voornemens 2024

13
zenmaster wrote: 10 Jan 2024 14:32 Via bluetooth niet? Ik ging ervan uit: controller werkt via bluetooth, dus headset ook. Want dat was laatst dat ik probeerde het probleem, kreeg mijn BT headset niet gekoppeld. Zonder dongle. Dus moet met dongle veronderstel ik?

@ruler :lol:
Ik kreeg mijn bluetooth oortjes zelfs op de PS4 niet werkend... PS5 heb ik niet geprobeerd.

Het is niet omdat ze bluetooth voor controllers gebruiken, dat ze het ook prima vinden dat je eender welk ander apparaat via bluetooth kan verbinden voor geluid helaas.
Image

Re: Gaming voornemens 2024

14
@Zenmaster: nee Playstation heeft patent dat ENKEL de headset werkt met desbetreffende dongle. Dus eender welk toestel dat op bluetooth werkt kun je NIET verbinden met je Playstation. Tegenwoordig is het nu zelfs Playstation Link, dus je moet effectief die betreffende headset of in ear headset kopen.

En er zal wel nog een headset voor PS3 beschikbaar zijn. Desnoods even kijken bij de PS4, meestal werken die ook op PS3. En anders PS5 controller koppelen aan PS3 en dan headset in controller pluggen. Alleen kan je mogelijks de home knop niet gebruiken en kunnen sommige games de input van je controller niet verwerken.
Image

Re: Gaming voornemens 2024

15
Sanity penguin wrote: 10 Jan 2024 15:16 Simpel voornemen voor mij: spelen wat ik wil spelen en geen rekening houden met trophies.
Al goeie start genomen met Biomutant. Paar uur gespeeld, beviel mij niet (echt niet...) en dus al weer buitengezwierd. Vroeger zou ik die halsstarrig verder gespeeld hebben :lol:
Daar houden we je aan de rest van het jaar...! ;)
Image
cron