Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

2
Per request:

Er waren fikse kortingen te vinden voor verschillende DLC op PSN. Het is in feite de eerste keer dat ik DLC koop, dus het lange wachten was het waard. Ik heb ongeveer 66% profijt gedaan, ofte, alles tesamen was ongeveer 100€ ipv ongeveer 300€

Hier is de lijst:

Carnivores HD Dinosaur Hunter - PSN game

Dead Space 3:
bot capaciteits upgrade
bot persoonlijkheidspakket
Awakend - SP DLC
Tau Volantis overlevingskit - pakket met 3 outfits, 3 wapens en bot upgrade

Dead Space 2 - bundel
Severed - SP DLC
Hazard Pack
Martial Law Pack
Supernova Pack

Dead Space 1 - bundel
Bevat alle DLC van Dead Space 1, waaronder nieuwe outfits, wapens en kleurenschema's

Need for Speed Most Wanted - complete DLC bundel
4 pakketten vol met nieuwe wagens, gebieden en missies
Ultimate Speed pack
Terminal Velocity
Movie legends
NFS Heroes

Aliens: Colonial Marines - Season pass
4 packs waaronder Bug Hunt en Onderbroken Stasis (2 SP packs geloof ik)

Grid: Autosport - Season pass
8 packs:
Drag Pack
Touring Legends
Road & Track Car
Best of British
Boost Pack
Coupé Style
Premium Garage
Sprint Pack

Alien Isolation - Season pass met alle DLC, waaronder nog 1tje (dacht ik) moet worden gereleased
(behalve hetgene te vinden was bij de Nostrom Editie die ik toch heb)

Watch_Dogs - Season pass
Bevat nieuwe outfits, missies en 3 grote stukken SP DLC (als ik me niet vergis)

ACIV Black Flag - Season pass
Bevat Freedom Cry en verschillende andere packs

ACIII - Season pass
Bevat 3 grote stukken SP DLC en nog een resem andere zaken

AC Brotherhood - Da Vinci DLC
Bevat voornamelijk 2 SP packs
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

4
met0t0 wrote:Ja, dat is niet mis :p
Toch ongelofelijk hoeveel DLC er eigenlijk is. Al die season passes, pff...
Het doet ook geen kwaad om te wachten met DLC want het komt veel voor dat er DLC bundels komen, waar ik nu van profiteer dus.
Season passen mag je eigenlijk verwachten voor het overgrote deel van alle nieuwe games van grote studies...m.a.w. alles is al gepland om meer geld uit ons te krijgen. Het doet me denken aan de toekomst van games en distributie.

Elke season pass die ik nu heb gekocht, was minstens 50% korting. Het verzacht wat de situatie dat elke game zowat een season pass krijgt. Aan de andere kant is het wel beter dat er season passes bestaan want die zijn goedkoper dan alles apart. Dus het is verschrikkelijk dat DLC zo duur en veelvuldig aanwezig is, maar aan de andere kant zijn season passes dus goedkoper...
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

6
Elexus wrote:Ik had van het geld van die DLC toch gewoon nieuwe games gekocht. Maarja, ieder zijn ding eh.
Wel...ja...maar hoeveel keren kom je zulke kortingen tegen? Niks was bij mij boven de 50% korting, meestal zelfs 75% korting. Zo zie ik er meer voordeel in om de DLC te kopen (die ik wil, niet doordat het korting was dat ik me liet gaan maar omdat ik echt die DLC wou), dan nieuwe games aan te schaffen die niet aan korting te vinden zijn. ;)
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

8
Captain Witwicky wrote:
Elexus wrote:Ik had van het geld van die DLC toch gewoon nieuwe games gekocht. Maarja, ieder zijn ding eh.
Wel...ja...maar hoeveel keren kom je zulke kortingen tegen? Niks was bij mij boven de 50% korting, meestal zelfs 75% korting. Zo zie ik er meer voordeel in om de DLC te kopen (die ik wil, niet doordat het korting was dat ik me liet gaan maar omdat ik echt die DLC wou), dan nieuwe games aan te schaffen die niet aan korting te vinden zijn. ;)
't Is idd geen slechte koop, dat zeker niet eh. :D Ik ben gewoon zelf totaal geen fan van DLC dusja, beetje biased mening. :p Maar zolang ge er maar het plezier ervan hebt! :D
Image

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

9
dividedx11 wrote:WAT. EEN. LIJST.
Proficiat met je aankoop!
Als ge al die jaren wacht stapelt zich dat op hé. Ik heb misschien wel ooit eens een paar sales gemist, maar dit is al zo goed als 1/3 van alle DLC die ik wil
Elexus wrote:
Captain Witwicky wrote:Wel...ja...maar hoeveel keren kom je zulke kortingen tegen? Niks was bij mij boven de 50% korting, meestal zelfs 75% korting. Zo zie ik er meer voordeel in om de DLC te kopen (die ik wil, niet doordat het korting was dat ik me liet gaan maar omdat ik echt die DLC wou), dan nieuwe games aan te schaffen die niet aan korting te vinden zijn.
't Is idd geen slechte koop, dat zeker niet eh. Ik ben gewoon zelf totaal geen fan van DLC dusja, beetje biased mening. Maar zolang ge er maar het plezier ervan hebt!
Ah, zo bedoel je. Ja, ik heb ook de pest aan DLC. De eerste keer dat ik met DLC echt in aanraking kwam had te maken met een Prince of Persia game. Toen bleek dat de game met zijn open einde, een ander einde had met nog een extra paar levels m.b.v. DLC. Een volledig nieuwe area die ze met opzet lieten volgen na het open einde. Ik dacht telkens een vervolg erop te zien, totdat ik dus die DLC leerde kennen. En dat was de allereerste keer dat ik me bewust maakte van DLC en die eerste keer zou veel betekenen voor wat ik voelde voor DLC. Maar mijn aankoop hier is goed overwogen hoor ;)

Ik heb meerdere malen bekeken of ik de DLC nodig heb, of die iets bijvoegt en wat de prijzen zijn. Neem bijvoorbeeld de DLC van Dead Space. Er zaten daar zaken bij die gewoon een ander kleurtje geven aan je wapens. Zulke DLC koop ik niet, maar als ze de bundel aan 75% geven waar alle DLC in zit, en dus ook DLC die wel de moeite is zoals een aantrekkelijk nieuwe outfit die wat bij de gameplay toevoegt, en die bundel goedkoper uitvalt dan een 2 of 3 tal stukjes interessante DLC apart wetende dat er veel meer DLC is dan 2 of 3 stukjes komt me dit supergoedkoop uit. Hetzelfde met Season Passes. Die zijn al goedkoper dan alles apart en met minstens 50% kwam dit vele malen uit als goedkoper dan 1 of 2 stukjes interessante DLC van een hoop te overwegen DLC. Tis ook een hele pak omdat dit dus de eerste keer is dat ik DLC koop, buiten gratis packs en 1x een PSN die aan 50% was :p

Maar ik had ook liever dat ik dit niet moest doen, maar aan de andere kant wil ik zoveel mogelijk uit mijn game halen en dan wil ik bevoorbeeld wel het einde zien van mijn Prince of Persia game :p M.a.w. ze hebben me waar ze me willen hebben, maar ik ga nooit als een breinloze zombie de DLC kopen :D
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

10
Captain Witwicky wrote:
dividedx11 wrote:WAT. EEN. LIJST.
Proficiat met je aankoop!
Als ge al die jaren wacht stapelt zich dat op hé. Ik heb misschien wel ooit eens een paar sales gemist, maar dit is al zo goed als 1/3 van alle DLC die ik wil
Elexus wrote:
Captain Witwicky wrote:Wel...ja...maar hoeveel keren kom je zulke kortingen tegen? Niks was bij mij boven de 50% korting, meestal zelfs 75% korting. Zo zie ik er meer voordeel in om de DLC te kopen (die ik wil, niet doordat het korting was dat ik me liet gaan maar omdat ik echt die DLC wou), dan nieuwe games aan te schaffen die niet aan korting te vinden zijn.
't Is idd geen slechte koop, dat zeker niet eh. Ik ben gewoon zelf totaal geen fan van DLC dusja, beetje biased mening. Maar zolang ge er maar het plezier ervan hebt!
Ah, zo bedoel je. Ja, ik heb ook de pest aan DLC. De eerste keer dat ik met DLC echt in aanraking kwam had te maken met een Prince of Persia game. Toen bleek dat de game met zijn open einde, een ander einde had met nog een extra paar levels m.b.v. DLC. Een volledig nieuwe area die ze met opzet lieten volgen na het open einde. Ik dacht telkens een vervolg erop te zien, totdat ik dus die DLC leerde kennen. En dat was de allereerste keer dat ik me bewust maakte van DLC en die eerste keer zou veel betekenen voor wat ik voelde voor DLC. Maar mijn aankoop hier is goed overwogen hoor ;)

Ik heb meerdere malen bekeken of ik de DLC nodig heb, of die iets bijvoegt en wat de prijzen zijn. Neem bijvoorbeeld de DLC van Dead Space. Er zaten daar zaken bij die gewoon een ander kleurtje geven aan je wapens. Zulke DLC koop ik niet, maar als ze de bundel aan 75% geven waar alle DLC in zit, en dus ook DLC die wel de moeite is zoals een aantrekkelijk nieuwe outfit die wat bij de gameplay toevoegt, en die bundel goedkoper uitvalt dan een 2 of 3 tal stukjes interessante DLC apart wetende dat er veel meer DLC is dan 2 of 3 stukjes komt me dit supergoedkoop uit. Hetzelfde met Season Passes. Die zijn al goedkoper dan alles apart en met minstens 50% kwam dit vele malen uit als goedkoper dan 1 of 2 stukjes interessante DLC van een hoop te overwegen DLC. Tis ook een hele pak omdat dit dus de eerste keer is dat ik DLC koop, buiten gratis packs en 1x een PSN die aan 50% was :p

Maar ik had ook liever dat ik dit niet moest doen, maar aan de andere kant wil ik zoveel mogelijk uit mijn game halen en dan wil ik bevoorbeeld wel het einde zien van mijn Prince of Persia game :p M.a.w. ze hebben me waar ze me willen hebben, maar ik ga nooit als een breinloze zombie de DLC kopen :D
Jawadde, dat is veel keer 'DLC' in 1 stukje tekst. xD

Maar da's wel lame dan dat ze het einde van een game te koop zetten als DLC... Zo'n dingen vind ik echt erge praktijken. Ik heb ook soms zin om DLC te kopen (zoals The Citadel voor Mass Effect) maar als ik dan denk dat ik met hetzelfde geld gewoon een nieuwe game kan gaan halen, dan heeft dat toch algauw de voorkeur. Maar ik begrijp uw redenering wel. :) Als ik een spel heb en er komt later een complete edition van uit, dan verkoop ik het eerste spel vaak om dan de complete edition te kopen, gewoon om toch het gevoel te hebben van: ik heb de mogelijkheid om alles wat het spel te bieden heeft, te spelen.
Image

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

11
Elexus wrote:Jawadde, dat is veel keer 'DLC' in 1 stukje tekst. xD

Maar da's wel lame dan dat ze het einde van een game te koop zetten als DLC... Zo'n dingen vind ik echt erge praktijken. Ik heb ook soms zin om DLC te kopen (zoals The Citadel voor Mass Effect) maar als ik dan denk dat ik met hetzelfde geld gewoon een nieuwe game kan gaan halen, dan heeft dat toch algauw de voorkeur. Maar ik begrijp uw redenering wel. :) Als ik een spel heb en er komt later een complete edition van uit, dan verkoop ik het eerste spel vaak om dan de complete edition te kopen, gewoon om toch het gevoel te hebben van: ik heb de mogelijkheid om alles wat het spel te bieden heeft, te spelen.
Als ik meer DLC wou toevoegen in de tekst moest ik DLC aanschaffen :D

Ja, die move met het einde was direct al een teken voor mij dat DLC iets niet goed is.
Je voorbeeld van Mass Effect. Als je dat echt wilt kan je wachten tot die in prijs daalt of korting geniet. Het zal wel iets toevoegen aan je gameplezier verwacht ik. Dus ik zou er niet mee inzitten, vooral als het een goed gevuld pack is. We zijn nu eenmaal slachtoffers van onze eigen hobby.

Tis ook te zien met wat je het vergelijkt. Ik heb nu verschillende stukjes SP DLC, die een toevoeging zijn van een paar uren bij mijn games. Voor die prijs zou ik in principe wel een PSN-game kunnen kopen of tesamen voor een game met verlaagde prijs uit de retail. Maar die game kan dan evengoed ook weer DLC hebben :D Dus, voor een PSN game zou het duur zijn, voor een volwaardige retail game is het dan weer goedkoop.

Complete editions zijn ook wel een dubbel kantje. Iemand kan al alle DLC hebben en die editie biedt nog iets nieuws. Of je kan er profijt uithalen door te wachten. Of je hebt het net gekocht en ze kondigen het aan. Ik heb dat nu bij Darksiders en DmC zo te zien. Maar ik ga wel niet mijn oudere PS3 games verkopen :p

Die in vet gedrukte zin, duidt eigenlijk hetgene aan waar we slachtoffer van zijn, en dat weten ze, verdomme! :angry:
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

13
Nieuwste aanwinst is Dragonball XenoVerse maar door problemen heb ik geen steelbook (heb er wel volledig recht op maar lijkt een probleem te zijn met voorraden die niet goed gecommuniceerd werden vanuit de uitgeverij) . Ik ben supertriestig dat ik niet de steelbook heb. Wel is de DLC in orde.
Image
Image
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2