Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

2372
Paar games in wishlist toegevoegd. Alan Wake II en MK 1. Heb wel spijt dat ik Alan Wake Remastered niet heb opgepikt vorige sale. Wel zin in die game nu!

Iemand die de nieuwe Mortal Kombat 1 game in huis haalt? Heb echt wel zin in die game eerlijk gezegd, alleen ben ik nog wat sceptisch over de eventuele MTX die erin komt. De crypt die we zoals vroeger kennen zou aangepast worden naar een "moderne" versie (lees betalen voor cosmetica vermoed ik). Er komt ook DLC met nieuwe karakters (kan ik nog mee leven). Naar trophies toe hoop ik ook dat het niet te zwaar "online" focused is. Bijvoorbeeld gewoon 100 matches online spelen ofzo zou nog ok zijn :lol:
Image

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

2373
Je moet ook games die al uit zijn aan je wishlist toevoegen voor sales, zoals Alan Wake 1 dus :P

Anders krijg je enkel een bericht 'de game is uit, je kan hem volle pot kopen' :q:

Ik gebruik het ook heel veel voor DLC. Daar wil ik eigenlijk nooit de volle pot voor betalen omdat het digital only is.
Image

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

2376
Even een korte plus en minpunten van de Edge controller:

Plus:
- Verwisselbare pookjes, heb nu zelf de dome pookjes. (zoals op ps3 controller)
- ligt wat zwaarder in de hand. Vind ik zelf prettiger
- Custom Profiles. Je kan heel makkelijk profiles aanmaken (tot 30 verschillende profiles) Je kan er maximaal 3 opslaan op je controller en je kan tussen die 3 profiles ingame direct switchen door op FN toets te drukken en 1 van de facebuttons. Driehoekje is standaard profiel.
- Je kan alle profielen een naam geven zodat je makkelijk kan zien voor welke game.
-Je kan alle knoppen aanwijzen aan de backbuttons, afgezien van swipen over touchpad (touchpad zelf kan wel) en de create button.
- Trigger stops voor R2 en L2. 3 standen om uit te kiezen.
- Je kan de sticks ook aanpassen qua gevoeligheid en daar zitten 6 opties in met een omschrijving van wat het doet en is ook meteen afgelezen in de afbeelding van de edge controller.
- Zou je beginnende stickdrift krijgen zou je in eerste instantie de deadzone iets aan kunnen passen en zou het teveel worden kun je een nieuwe stick module zo omwisselen.
- de veertjes onder R2 en L2 zijn van betere kwaliteit
- 2 soorten backbuttons om uit te kiezen en zijn makkelijk aan te brengen/verwijderen

Minpunten:
- Prijs, €230 is aan de hoge kant. Heb deze zelf nieuw voor €178 dus vind ik wel een mooie prijs. Mijn controllers slijten als een gek dus dit is voor mij op den duur goedkoper.
- Accu duur, dit is korter dan de dual sense controller, maar er is wel een kabel meegeleverd. Lengte is iets van 2,70 meter.


Edit: hmm kort :lol:
Image

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

2378
@Marty: ik begrijp niet goed wat die custom profiles doen. Geef mij eens een voorbeeld voor wat je die zou kunnen gebruiken? Mijn idee hierover gaat dan direct naar een shooter waar je de L1/R1 knop kan wisselen met de L2/R2 die tegenwoordig van toepassing is en ik zelf niet fijn vindt. Maar in een goede shootergame zijn de opties tegenwoordig overweldigend. Niet alleen zijn er standaard verschillende controllerschema's, maar je kan ook de deadzone van je sticks aanpassen, de gevoeligheid van het richten, de snelheid waarmee je inzoomt, FOV kan aangepast worden, teveel om op te noemen.

Begrijp mij niet verkeerd, die Edge controller vind ik prachtig maar zelfs voor 178 euro kocht ik hem niet.

En dan het grootste pijnpunt wat je ook aanhaalt: de batterijduur. Logisch is het niet dat een standaard controller langer mee gaat dan een "pro" controller zeg maar. Nogal pijnlijk om 250 euro te betalen om dan met een draad te moeten spelen.
Image

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

2379
@Ruler

Je kan knoppen toewijzen aan de backbuttons (zoals een scuf controller heeft). Je kan deadzones instellen enzo. Door profielen aan te maken hoef je dat niet steeds aan te passen als je een andere game gaat spelen. Je switch dan gewoon van profiel.

Ik heb nu een profiel Call of Duty waar ik X en O heb gekoppeld aan de backbuttons

Heb een profiel FFXVI waar ik pijltje naar links heb gekoppeld aan 1 van de backbuttons.

Op deze manier kan ik makkelijk switchen tussen deze profiles zodat ik niet steeds de backbuttons hoef aan te passen als ik een andere game ga spelen.

Je moet natuurlijk wel eerst zelf profielen aanmaken.

Dus ik speel Call of Duty dan activeer ik binnen een seconde het profiel voor Call of Duty. Wil ik daarna FFXVI gaan spelen, switch ik makkelijk weer binnen een seconde naar het profiel voor FFXVI.

En dit kan allemaal gewoon direct ingame.

En als ik bv een Profiel aanmaak voor GT7 zou ik kunnen kiezen om schakelen toe tewijzen aan de back buttons ipv gewoon X en Vierkantje te gebruiken.

En over met draad spelen:
Pro gamers spelen liever met kabel ivm input lag. Zou met kabel minder moeten zijn maar dat merk ik persoonlijk niet.
Image

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

2384
Image

Ben met heel wat vertraging heel erg van het verhaal en de personages gaan houden, dus deze mag niet ontbreken.
Bij GM used gekocht, maar heb gebruik gemaakt van wat games om te ruilen en de zomerkorting: €35. Ben al weken aan het kijken op used sites en kon em nergens in deze staat of voor die prijs vinden...
Mooie dubbele cover ook, past mooi naast Part II.
Image

Re: Show hier je nieuwste game-aanwinst!

2385
Marty wrote: 01 Jul 2023 06:41 Even een korte plus en minpunten van de Edge controller:

Plus:
- Verwisselbare pookjes, heb nu zelf de dome pookjes. (zoals op ps3 controller)
- ligt wat zwaarder in de hand. Vind ik zelf prettiger
- Custom Profiles. Je kan heel makkelijk profiles aanmaken (tot 30 verschillende profiles) Je kan er maximaal 3 opslaan op je controller en je kan tussen die 3 profiles ingame direct switchen door op FN toets te drukken en 1 van de facebuttons. Driehoekje is standaard profiel.
- Je kan alle profielen een naam geven zodat je makkelijk kan zien voor welke game.
-Je kan alle knoppen aanwijzen aan de backbuttons, afgezien van swipen over touchpad (touchpad zelf kan wel) en de create button.
- Trigger stops voor R2 en L2. 3 standen om uit te kiezen.
- Je kan de sticks ook aanpassen qua gevoeligheid en daar zitten 6 opties in met een omschrijving van wat het doet en is ook meteen afgelezen in de afbeelding van de edge controller.
- Zou je beginnende stickdrift krijgen zou je in eerste instantie de deadzone iets aan kunnen passen en zou het teveel worden kun je een nieuwe stick module zo omwisselen.
- de veertjes onder R2 en L2 zijn van betere kwaliteit
- 2 soorten backbuttons om uit te kiezen en zijn makkelijk aan te brengen/verwijderen

Minpunten:
- Prijs, €230 is aan de hoge kant. Heb deze zelf nieuw voor €178 dus vind ik wel een mooie prijs. Mijn controllers slijten als een gek dus dit is voor mij op den duur goedkoper.
- Accu duur, dit is korter dan de dual sense controller, maar er is wel een kabel meegeleverd. Lengte is iets van 2,70 meter.


Edit: hmm kort :lol:
Zouden er hier sales op komen dit eindejaar? Of misschien met Black Friday? Enkel de batterijduur valt mij tegen, maar je kan ook met de kabel verder gamen terwijl de controller oplaadt. Goedkoopste momenteel is 222 euro...

Ondertussen nog meer min of pluspunten na een paar maanden gebruik van de controller?

Er komt ook een nieuwe controller binnenkort, al koop ik naar mijn gevoel dan gewoon liever de officiële van Sony.





Image
Image