PlayStation VR

1
Release: 13 oktober 2016
Prijs: €399,99
Image
Hij lijkt er eindelijk te gaan komen! Qua releaseperiode heeft Sony nu de eerste helft van 2016 gekozen.
De technische informatie kunnen jullie in volgend artikel terugvinden:
http://blog.eu.playstation.com/2015/03/ ... 7758994854

Ik ben vooral bang dat de prijs belachelijk hoog zal liggen (hoger dan de prijs van de PS4). Da's wel best logisch voor zo'n product, maar ik heb er dan toch geen interesse meer in.

Re: Project Morpheus

3
Ik koop dit op release :) tenzij het 1000 euro kost.
Ik kan enkel de voordelen zien van gamen met een VR bril. De genres die ik speel kunnen hier echt wel goed gebruik van maken.

Dat dit op release 4-500 euro kost lijkt me normaal. Nieuwe generatie TV's kosten al gauw 2000 euro, en dit is ermee te vergelijken vind ik.
PSN tichke
Image

Re: Project Morpheus

6
Toon8 wrote:Ik las op een andere site dat je mag verwachten dat de prijs zeer hoog zal zijn doordat die 5 inch oled display erin zal zitten wat niet goedkoop is.
Dat valt wel mee. Als het nu op de markt zou komen zou het nog duur zijn, maar het duur nog een jaar en voor die tijd zal de productie van die schermen opgeschroefd worden en meer gebruikt worden door o.a. smartphones en zullen de kosten een stuk lager uitvallen. Daarnaast wordt de Morpheus niet voor winst verkocht maar als gaminghardware voor rond de kostprijs zodat zoveel mogelijk gamers te er een aanschaffen. Ik hoop dat ze de prijs onder die van de PS4 kunnen houden(300 euro).

Re: Project Morpheus

7
BozeGozerXrd wrote:
Toon8 wrote:Ik las op een andere site dat je mag verwachten dat de prijs zeer hoog zal zijn doordat die 5 inch oled display erin zal zitten wat niet goedkoop is.
Dat valt wel mee. Als het nu op de markt zou komen zou het nog duur zijn, maar het duur nog een jaar en voor die tijd zal de productie van die schermen opgeschroefd worden en meer gebruikt worden door o.a. smartphones en zullen de kosten een stuk lager uitvallen. Daarnaast wordt de Morpheus niet voor winst verkocht maar als gaminghardware voor rond de kostprijs zodat zoveel mogelijk gamers te er een aanschaffen. Ik hoop dat ze de prijs onder die van de PS4 kunnen houden(300 euro).
ik hoop dat je gelijk hebt GozerXrd :P

Re: Project Morpheus

9
tichke wrote:Ik koop dit op release :) tenzij het 1000 euro kost.
Ik kan enkel de voordelen zien van gamen met een VR bril. De genres die ik speel kunnen hier echt wel goed gebruik van maken.

Dat dit op release 4-500 euro kost lijkt me normaal. Nieuwe generatie TV's kosten al gauw 2000 euro, en dit is ermee te vergelijken vind ik.
Ik hoop op 300 euro, al is dat maybe een beetje te weinig...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Project Morpheus

10
dividedx11 wrote:
tichke wrote:Ik koop dit op release :) tenzij het 1000 euro kost.
Ik kan enkel de voordelen zien van gamen met een VR bril. De genres die ik speel kunnen hier echt wel goed gebruik van maken.

Dat dit op release 4-500 euro kost lijkt me normaal. Nieuwe generatie TV's kosten al gauw 2000 euro, en dit is ermee te vergelijken vind ik.
Ik hoop op 300 euro, al is dat maybe een beetje te weinig...
Dat valt wel mee, vooral als ze het net als gaminghardware voor dicht bij de kostprijs verkopen. Maar Sony is meestal wel vrij duur, dus ik denk dat ze het in een bundel voor 2 keer de prijs van een PS4 op dat moment verkopen met de (move) controllers en cam erbij.

Re: Project Morpheus

11
BozeGozerXrd wrote:
Toon8 wrote:Ik las op een andere site dat je mag verwachten dat de prijs zeer hoog zal zijn doordat die 5 inch oled display erin zal zitten wat niet goedkoop is.
Dat valt wel mee. Als het nu op de markt zou komen zou het nog duur zijn, maar het duur nog een jaar en voor die tijd zal de productie van die schermen opgeschroefd worden en meer gebruikt worden door o.a. smartphones en zullen de kosten een stuk lager uitvallen. Daarnaast wordt de Morpheus niet voor winst verkocht maar als gaminghardware voor rond de kostprijs zodat zoveel mogelijk gamers te er een aanschaffen. Ik hoop dat ze de prijs onder die van de PS4 kunnen houden(300 euro).
Als de prijs rond de 300 euro ligt koop ik het :)
Image

Re: Project Morpheus

12
gamerke1992 wrote:
BozeGozerXrd wrote:
Toon8 wrote:Ik las op een andere site dat je mag verwachten dat de prijs zeer hoog zal zijn doordat die 5 inch oled display erin zal zitten wat niet goedkoop is.
Dat valt wel mee. Als het nu op de markt zou komen zou het nog duur zijn, maar het duur nog een jaar en voor die tijd zal de productie van die schermen opgeschroefd worden en meer gebruikt worden door o.a. smartphones en zullen de kosten een stuk lager uitvallen. Daarnaast wordt de Morpheus niet voor winst verkocht maar als gaminghardware voor rond de kostprijs zodat zoveel mogelijk gamers te er een aanschaffen. Ik hoop dat ze de prijs onder die van de PS4 kunnen houden(300 euro).
Als de prijs rond de 300 euro ligt koop ik het :)
ik koop em sowieso, tenzij ie echt zou falen, maar daar gaan we niet van uit :q:

Re: Project Morpheus

14
Toon8 wrote:Ik wil het wel eens uitproberen maar kopen denk ik niet, tenzij dat er echt heel veel spellen zijn waarvan je van de bril kan gebruik maken anders wordt het een 2e vita.
Als de game multiplatform is en op de PC ook VR ondersteuning heeft is de kans dat PS4 games het ook krijgen des te groter. Daarnaast zijn er nu al games zoals Project Cars die ondersteuning krijgen voor Project Morpheus terwijl de bril er nog niet eens is. Ik zie de toekomst wel positief in.