Re: PlayStation VR

468
Mooie set-up! :cool:

Hier zou hij bij de buurvrouw afgeleverd zijn... Nu nog een keer zien wanneer ik hem kan ophalen :lol:
FGras wrote: Ondanks de prijs lees ik toch dat iedereen er lovend over is.
Ik snap het gedoe over die prijs zo niet... voor veel mensen is 600 euro veel geld, maar dan was die 500 of nu 550 euro voor een PS5 ook al veel geld voor die mensen. En in beide gevallen is het eigenlijk goedkoop voor wat je er voor terug krijgt. Helemaal in vergelijking met andere VR-sets.

De PSVR1 kostte bijna evenveel als de PSVR2 als je de camera en controllers ook nog apart erbij moest kopen (vergeten veel mensen) en was bijna dezelfde prijs als de PSVR2 nu. Het verschil zou je bijna aan de inflatie over die periode kunnen koppelen denk ik.

En als je kijkt naar andere VR-sets die enigszins vergelijkbaar zijn qua hardware dan ben je meer geld kwijt. Of je moet met een ingebouwde mobile processor blij zijn maar dan haal je niet hetzelfde resultaat.

Het argument 'je moet er een PS5 bij kopen' vind ik ook een loos argument want als je die andere VR-sets echt ten volle wilt benutten en dus niet op de ingebouwde mobile processor laat draaien, dan moet je er ook een PC bij kopen. Voor de 550 euro van een PS5 koop je geen PC die je VR set ten volle kan benutten, met wat geluk heb je net de grafische kaart.

Bij de PS3 waren ook veel mensen aan het zeggen dat hij met 600 euro duur was terwijl hij eigenlijk spotgoedkoop was want alleen een blu-ray speler was in die tijd al snel 1000 euro en daar kon je niet op gamen. Het was alleen een bedrag dat we niet gewend waren voor een gameconsole...

Soms krijg ik het idee dat mensen niet begrijpen hoeveel tijd en geld er in de ontwikkeling van zo'n ding gaat en uiteindelijk moet er ook nog hardware in elkaar gezet worden. Alleen omdat het voor hun portemonnee veel geld is gaan ze dan overal roepen dat het duur is terwijl het eigenlijk goedkoop is voor wat het is.

Enige wat ik hoop is dat Sony de PSVR2 blijft ondersteunen en niet al na een jaar dropt zoals de PSVita. Dat was een geweldig apparaat en had een groter succes dan de PSP kunnen worden maar Sony heeft het nagelaten om het goed te supporten.
Image

Re: PlayStation VR

470
Kolm wrote: 23 Feb 2023 13:12 Mooie set-up! :cool:

Hier zou hij bij de buurvrouw afgeleverd zijn... Nu nog een keer zien wanneer ik hem kan ophalen :lol:
FGras wrote: Ondanks de prijs lees ik toch dat iedereen er lovend over is.
Ik snap het gedoe over die prijs zo niet... voor veel mensen is 600 euro veel geld, maar dan was die 500 of nu 550 euro voor een PS5 ook al veel geld voor die mensen. En in beide gevallen is het eigenlijk goedkoop voor wat je er voor terug krijgt. Helemaal in vergelijking met andere VR-sets.

De PSVR1 kostte bijna evenveel als de PSVR2 als je de camera en controllers ook nog apart erbij moest kopen (vergeten veel mensen) en was bijna dezelfde prijs als de PSVR2 nu. Het verschil zou je bijna aan de inflatie over die periode kunnen koppelen denk ik.

En als je kijkt naar andere VR-sets die enigszins vergelijkbaar zijn qua hardware dan ben je meer geld kwijt. Of je moet met een ingebouwde mobile processor blij zijn maar dan haal je niet hetzelfde resultaat.

Het argument 'je moet er een PS5 bij kopen' vind ik ook een loos argument want als je die andere VR-sets echt ten volle wilt benutten en dus niet op de ingebouwde mobile processor laat draaien, dan moet je er ook een PC bij kopen. Voor de 550 euro van een PS5 koop je geen PC die je VR set ten volle kan benutten, met wat geluk heb je net de grafische kaart.

Bij de PS3 waren ook veel mensen aan het zeggen dat hij met 600 euro duur was terwijl hij eigenlijk spotgoedkoop was want alleen een blu-ray speler was in die tijd al snel 1000 euro en daar kon je niet op gamen. Het was alleen een bedrag dat we niet gewend waren voor een gameconsole...

Soms krijg ik het idee dat mensen niet begrijpen hoeveel tijd en geld er in de ontwikkeling van zo'n ding gaat en uiteindelijk moet er ook nog hardware in elkaar gezet worden. Alleen omdat het voor hun portemonnee veel geld is gaan ze dan overal roepen dat het duur is terwijl het eigenlijk goedkoop is voor wat het is.

Enige wat ik hoop is dat Sony de PSVR2 blijft ondersteunen en niet al na een jaar dropt zoals de PSVita. Dat was een geweldig apparaat en had een groter succes dan de PSP kunnen worden maar Sony heeft het nagelaten om het goed te supporten.
Ik snap je punt, ik heb zelf geen idee of het veel is voor de techniek of te weinig. Ik lees wel dat het voor mensen die de PSVR geprobeerd hebben het de beste VR ervaring is tot nu toe. Dus als je het geld hebt uitgegeven dan heb je er in ieder geval wel iets goeds mee gekocht!

Maar de juiste prijs is altijd de prijs dat de consument er voor over heeft. Ik denk dat ze daar net wat over heen zitten. Dat is vaak ook meer een gevoel dan een opsomming van feiten. Mogelijk konden ze ook niet anders omdat ze qua techniek niet lager wilden inzetten. Ik las ook ergens dat de kans groot is dat ze verlies maken met elke vr headset.

Bij Apple doen ze juist het tegenovergestelde. Een iPad kost mogelijk zo’n 150 euro om te maken. Maar ze verkopen het voor 600 omdat de consument het er voor over heeft. Niet voor 200 euro inclusief een normale marge omdat dat feitelijk gezien de juiste prijs is.

Re: PlayStation VR

471
FGras wrote: 23 Feb 2023 13:37
Kolm wrote: 23 Feb 2023 13:12 Mooie set-up! :cool:

Hier zou hij bij de buurvrouw afgeleverd zijn... Nu nog een keer zien wanneer ik hem kan ophalen :lol:
FGras wrote: Ondanks de prijs lees ik toch dat iedereen er lovend over is.
Ik snap het gedoe over die prijs zo niet... voor veel mensen is 600 euro veel geld, maar dan was die 500 of nu 550 euro voor een PS5 ook al veel geld voor die mensen. En in beide gevallen is het eigenlijk goedkoop voor wat je er voor terug krijgt. Helemaal in vergelijking met andere VR-sets.

De PSVR1 kostte bijna evenveel als de PSVR2 als je de camera en controllers ook nog apart erbij moest kopen (vergeten veel mensen) en was bijna dezelfde prijs als de PSVR2 nu. Het verschil zou je bijna aan de inflatie over die periode kunnen koppelen denk ik.

En als je kijkt naar andere VR-sets die enigszins vergelijkbaar zijn qua hardware dan ben je meer geld kwijt. Of je moet met een ingebouwde mobile processor blij zijn maar dan haal je niet hetzelfde resultaat.

Het argument 'je moet er een PS5 bij kopen' vind ik ook een loos argument want als je die andere VR-sets echt ten volle wilt benutten en dus niet op de ingebouwde mobile processor laat draaien, dan moet je er ook een PC bij kopen. Voor de 550 euro van een PS5 koop je geen PC die je VR set ten volle kan benutten, met wat geluk heb je net de grafische kaart.

Bij de PS3 waren ook veel mensen aan het zeggen dat hij met 600 euro duur was terwijl hij eigenlijk spotgoedkoop was want alleen een blu-ray speler was in die tijd al snel 1000 euro en daar kon je niet op gamen. Het was alleen een bedrag dat we niet gewend waren voor een gameconsole...

Soms krijg ik het idee dat mensen niet begrijpen hoeveel tijd en geld er in de ontwikkeling van zo'n ding gaat en uiteindelijk moet er ook nog hardware in elkaar gezet worden. Alleen omdat het voor hun portemonnee veel geld is gaan ze dan overal roepen dat het duur is terwijl het eigenlijk goedkoop is voor wat het is.

Enige wat ik hoop is dat Sony de PSVR2 blijft ondersteunen en niet al na een jaar dropt zoals de PSVita. Dat was een geweldig apparaat en had een groter succes dan de PSP kunnen worden maar Sony heeft het nagelaten om het goed te supporten.
Ik snap je punt, ik heb zelf geen idee of het veel is voor de techniek of te weinig. Ik lees wel dat het voor mensen die de PSVR geprobeerd hebben het de beste VR ervaring is tot nu toe. Dus als je het geld hebt uitgegeven dan heb je er in ieder geval wel iets goeds mee gekocht!

Maar de juiste prijs is altijd de prijs dat de consument er voor over heeft. Ik denk dat ze daar net wat over heen zitten. Dat is vaak ook meer een gevoel dan een opsomming van feiten. Mogelijk konden ze ook niet anders omdat ze qua techniek niet lager wilden inzetten. Ik las ook ergens dat de kans groot is dat ze verlies maken met elke vr headset.

Bij Apple doen ze juist het tegenovergestelde. Een iPad kost mogelijk zo’n 150 euro om te maken. Maar ze verkopen het voor 600 omdat de consument het er voor over heeft. Niet voor 200 euro inclusief een normale marge omdat dat feitelijk gezien de juiste prijs is.
Ik werk zelf in een bedrijf die (medische) dingen verkopen. En de grondstofprijs is maar een fractie van de uiteindelijke kost. Daar vergissing mensen zich vaak in.

Stel dat het 150 euro in grondstoffen kost moet je ook de personeelskost, energie enzovoort er bij tellen. Daarnaar is er de verpakking van het product en de verpakking van verzending. Transportkosten naar de verkoper en transportkosten als die er zijn naar de consument.

En de grootste kost heb ik dan nog niet genoemd, namelijk de ontwikkelingskost.

Ook bij ons moet je vaak voor een product die eigenlijk maar 5 euro in grondstoffen kost vaak 100.000 euro ontwikkelingskost betalen.

En ik vergeet nog heel veel andere kosten zoals marketing enzovoort.

Hopelijk wil je dan ook nog eens wat winst maken.
Image

Re: PlayStation VR

472
gamerke1992 wrote: 23 Feb 2023 13:50
FGras wrote: 23 Feb 2023 13:37
Kolm wrote: 23 Feb 2023 13:12 Mooie set-up! :cool:

Hier zou hij bij de buurvrouw afgeleverd zijn... Nu nog een keer zien wanneer ik hem kan ophalen :lol:
FGras wrote: Ondanks de prijs lees ik toch dat iedereen er lovend over is.
Ik snap het gedoe over die prijs zo niet... voor veel mensen is 600 euro veel geld, maar dan was die 500 of nu 550 euro voor een PS5 ook al veel geld voor die mensen. En in beide gevallen is het eigenlijk goedkoop voor wat je er voor terug krijgt. Helemaal in vergelijking met andere VR-sets.

De PSVR1 kostte bijna evenveel als de PSVR2 als je de camera en controllers ook nog apart erbij moest kopen (vergeten veel mensen) en was bijna dezelfde prijs als de PSVR2 nu. Het verschil zou je bijna aan de inflatie over die periode kunnen koppelen denk ik.

En als je kijkt naar andere VR-sets die enigszins vergelijkbaar zijn qua hardware dan ben je meer geld kwijt. Of je moet met een ingebouwde mobile processor blij zijn maar dan haal je niet hetzelfde resultaat.

Het argument 'je moet er een PS5 bij kopen' vind ik ook een loos argument want als je die andere VR-sets echt ten volle wilt benutten en dus niet op de ingebouwde mobile processor laat draaien, dan moet je er ook een PC bij kopen. Voor de 550 euro van een PS5 koop je geen PC die je VR set ten volle kan benutten, met wat geluk heb je net de grafische kaart.

Bij de PS3 waren ook veel mensen aan het zeggen dat hij met 600 euro duur was terwijl hij eigenlijk spotgoedkoop was want alleen een blu-ray speler was in die tijd al snel 1000 euro en daar kon je niet op gamen. Het was alleen een bedrag dat we niet gewend waren voor een gameconsole...

Soms krijg ik het idee dat mensen niet begrijpen hoeveel tijd en geld er in de ontwikkeling van zo'n ding gaat en uiteindelijk moet er ook nog hardware in elkaar gezet worden. Alleen omdat het voor hun portemonnee veel geld is gaan ze dan overal roepen dat het duur is terwijl het eigenlijk goedkoop is voor wat het is.

Enige wat ik hoop is dat Sony de PSVR2 blijft ondersteunen en niet al na een jaar dropt zoals de PSVita. Dat was een geweldig apparaat en had een groter succes dan de PSP kunnen worden maar Sony heeft het nagelaten om het goed te supporten.
Ik snap je punt, ik heb zelf geen idee of het veel is voor de techniek of te weinig. Ik lees wel dat het voor mensen die de PSVR geprobeerd hebben het de beste VR ervaring is tot nu toe. Dus als je het geld hebt uitgegeven dan heb je er in ieder geval wel iets goeds mee gekocht!

Maar de juiste prijs is altijd de prijs dat de consument er voor over heeft. Ik denk dat ze daar net wat over heen zitten. Dat is vaak ook meer een gevoel dan een opsomming van feiten. Mogelijk konden ze ook niet anders omdat ze qua techniek niet lager wilden inzetten. Ik las ook ergens dat de kans groot is dat ze verlies maken met elke vr headset.

Bij Apple doen ze juist het tegenovergestelde. Een iPad kost mogelijk zo’n 150 euro om te maken. Maar ze verkopen het voor 600 omdat de consument het er voor over heeft. Niet voor 200 euro inclusief een normale marge omdat dat feitelijk gezien de juiste prijs is.
Ik werk zelf in een bedrijf die (medische) dingen verkopen. En de grondstofprijs is maar een fractie van de uiteindelijke kost. Daar vergissing mensen zich vaak in.

Stel dat het 150 euro in grondstoffen kost moet je ook de personeelskost, energie enzovoort er bij tellen. Daarnaar is er de verpakking van het product en de verpakking van verzending. Transportkosten naar de verkoper en transportkosten als die er zijn naar de consument.

En de grootste kost heb ik dan nog niet genoemd, namelijk de ontwikkelingskost.

Ook bij ons moet je vaak voor een product die eigenlijk maar 5 euro in grondstoffen kost vaak 100.000 euro ontwikkelingskost betalen.

En ik vergeet nog heel veel andere kosten zoals marketing enzovoort.

Hopelijk wil je dan ook nog eens wat winst maken.
Klopt, ik werk nu voor een bedrijf die ook soort van tablets maakt. De modellen kosten het bedrijf ongeveer 65 dollar om in China te produceren. Maar worden op de website verkocht voor 160 tot 300 dollar. Daar moet dan nog de transport, ontwikkelingskosten en marketing van betaald worden.

Re: PlayStation VR

474
Marty wrote: 23 Feb 2023 19:19 Ik kan geen Swordsman spelen. Zodra ik saveslot kies en dan male/female en dan armor dan geeft ie aan te weinig storage en dan kun je die save niet meer kiezen.
Hopelijk lossen ze dat snel op
Vreemd een vriend van mij heeft net hetzelfde probleem.
Image

Re: PlayStation VR

475
Er is net weer een update uitgebracht en dat zou her moeten fixen maar is nog nie4 overal live. Ik kan hem in downloaden zetten maar dan krijg ik fout met server.

En ik moet even kijken hoe ik de headset nog wat scherper krijg. Beetje wazig


Je kan als toeschouwer je race in gt7 in de herhaling bekijken



Swordsman is vet. Wel even de controls leren
Image