Re: Het budgetgaming-topic

841
Sanity penguin wrote: 23 Dec 2021 13:07
FGras wrote: 22 Dec 2021 15:01 Deathloop nu 50% korting op de Playstation Store!

Van 70.- voor 35.-
Lijkt mij wel een leuke shooter. Interessant voor PS4 of beter wacht tot ik ooit een PS5 heb? :)
Is Deathloop niet enkel ps5?
Ik heb deze een tijdje geleden uitgespeeld, maar was niet helemaal tevreden erover... Had zelf een meer dynamisch spel verwacht! Je speelt echt steeds in 4 verschillende levels die volledig afgescheiden zijn van elkaar en die zelfs niet eens groot zijn... Enkel wanneer je het level verlaat, verspringt de tijd naar een later tijdstip. Uiteindelijk was het spel ook zeer gemakkelijk, waardoor ik amper gestorven ben (wat toch wel jammer is in een spel genaamd DEATHloop). Ik had iets meer exploratie en dergelijke verwacht. Ook het aantal wapens vond ik zeer pover. Je hebt enkele basiswapens en vooral variaties daarop dan (zoals een machinegeweer met als variatie een machinegeweer dat iets sneller schiet).
Vond Dishonored van deze makers toch wel beter!
Image

Re: Het budgetgaming-topic

842
FGras wrote: 22 Dec 2021 15:01 Deathloop nu 50% korting op de Playstation Store!

Van 70.- voor 35.-
Op dit moment staat op bol de 'Bol editie' of 'metal plate edition' aan 39.99. Is fysieke game met een metalen mini-poster erbij.
Deze stond een paar dagen geleden nog aan 34,98 en toen was bol zelf de verkoper ipv nu een externe.

En vorige week was de gewone versie de dagdeal voor 27,xx. Maar dat zag ik 5 voor 12 ofzo waardoor ik met wat getwijfel te laat was xD

Bij nedgame staan alle versies aan 38 euro zie ik.

Allemaal een paar euro meer dan op de PSN store, maar voor mensen die het doorverkopen wel interessanter.
Sanity penguin wrote: 23 Dec 2021 13:07 Lijkt mij wel een leuke shooter. Interessant voor PS4 of beter wacht tot ik ooit een PS5 heb? :)
Game is enkel op PS5 en PC.
Image

Re: Het budgetgaming-topic

843
Kolm wrote: 23 Dec 2021 14:28
Sanity penguin wrote: 23 Dec 2021 13:07 Lijkt mij wel een leuke shooter. Interessant voor PS4 of beter wacht tot ik ooit een PS5 heb? :)
Game is enkel op PS5 en PC.
Dacht ik dus ook altijd, totdat ik in de store (https://store.playstation.com/nl-be/pro ... DLOOPDELUX) bij de deluxe editie ook PS4 zag staan. Maar ben wat verder gaan lezen en onderaan staat dan:
DEATHLOOP is een PlayStation®5-game en niet beschikbaar op PlayStation®4. De "originele gamesoundtrackselecties" zijn echter wel afspeelbaar op PlayStation®5 en PlayStation®4.

Kan best verwarrend zijn voor mensen die dat niet lezen en dan na aankoop moeten constateren dat ze enkel naar de soundtracks kunnen luisteren :lol:
Wordt dus inderdaad wachten, komt backlog alleen maar ten goede.
Image

Re: Het budgetgaming-topic

844
Sanity penguin wrote: 23 Dec 2021 14:52 Dacht ik dus ook altijd, totdat ik in de store (https://store.playstation.com/nl-be/pro ... DLOOPDELUX) bij de deluxe editie ook PS4 zag staan. Maar ben wat verder gaan lezen en onderaan staat dan:
DEATHLOOP is een PlayStation®5-game en niet beschikbaar op PlayStation®4. De "originele gamesoundtrackselecties" zijn echter wel afspeelbaar op PlayStation®5 en PlayStation®4.

Kan best verwarrend zijn voor mensen die dat niet lezen en dan na aankoop moeten constateren dat ze enkel naar de soundtracks kunnen luisteren :lol:
Wordt dus inderdaad wachten, komt backlog alleen maar ten goede.
Ik was voor de zekerheid even naar de trophylijsten op PSNP gaan kijken. Toen ik bij Nedgame de prijs opzocht kwam ik dan plots een PC editie tegen, dat had ik dan weer gemist :P
Image

Re: Het budgetgaming-topic

845
Mr.Wolf wrote: 23 Dec 2021 14:19
Sanity penguin wrote: 23 Dec 2021 13:07
FGras wrote: 22 Dec 2021 15:01 Deathloop nu 50% korting op de Playstation Store!

Van 70.- voor 35.-
Lijkt mij wel een leuke shooter. Interessant voor PS4 of beter wacht tot ik ooit een PS5 heb? :)
Is Deathloop niet enkel ps5?
Ik heb deze een tijdje geleden uitgespeeld, maar was niet helemaal tevreden erover... Had zelf een meer dynamisch spel verwacht! Je speelt echt steeds in 4 verschillende levels die volledig afgescheiden zijn van elkaar en die zelfs niet eens groot zijn... Enkel wanneer je het level verlaat, verspringt de tijd naar een later tijdstip. Uiteindelijk was het spel ook zeer gemakkelijk, waardoor ik amper gestorven ben (wat toch wel jammer is in een spel genaamd DEATHloop). Ik had iets meer exploratie en dergelijke verwacht. Ook het aantal wapens vond ik zeer pover. Je hebt enkele basiswapens en vooral variaties daarop dan (zoals een machinegeweer met als variatie een machinegeweer dat iets sneller schiet).
Vond Dishonored van deze makers toch wel beter!
Ik heb eigenlijk een totaal andere mening. Ik heb deze game dan ook met veel plezier gespeeld tot ik de platinum heb behaald.

Er zijn zoooooo veel zaken te ontdekken, die je heel gemakkelijk over het hoofd ziet. Echt alles is met elkaar verbonden en elke actie in een bepaald dagdeel heeft een invloed op alle andere dagdelen. Elk personage op jouw killlist kan op zo veel verschillende manieren vermoord worden. Het ontdekken van alle geheimen zorgde ervoor dat ik deze game zeker 40 uur gespeeld heb.
Image

Re: Het budgetgaming-topic

849
Het is mij in 2021 gelukt om geen nieuwe games te kopen, maar nu alles van de verhuis achter de rug is en we onze nieuwe tv hebben, begin het toch terug te kriebelen om meer games te kopen... :lol: Eens voorzichtig tussen de deals kijken, kan wel geen kwaad :-"

Re: Het budgetgaming-topic

853
gamerke1992 wrote: 04 Feb 2022 09:24 Rond de 6 euro voor de season pass en extra dlc van far Cry 6 op ps5!!

Net gekocht en het werkt :D

https://www.kinguin.net/category/100799 ... _source=cj
Ik weet niet hoe het zit bij deze site, maar er is een probleem met sites die keys verkopen voor digitale content. Er zijn er bij waar achterliggend eigenlijk gestolen credit card gegevens worden gebruikt om de keys legaal aan te kopen om dan vervolgens goedkoop door te verkopen maar die nieuwe verkoopprijs is dan eigenlijk pure winst voor hen. De eigenlijke legale verkoper krijgt dan later de credit card company over de vloer voor terugbetaling en doet er dus verlies mee. Staat me bij dat er zelfs een kleine developer hieraan ten onder is gegaan.

Ik zie dat het op deze site ook allemaal verschillende verkopers zijn, vergelijkbaar dus met externe verkopers via bol of amazon en dus weinig controle op legaliteit. De kans dat er dus ergens iemand in deze verkoopchain de lul is, is redelijk groot :(
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook... al ben je in dit geval niet zelf de lul als het wel geleverd wordt.

Edit: Tenzij het betalingsysteem op 1 of andere manier je credit gegevens doorspeelt naar die externe... ik verwacht van niet, maar je weet het niet zeker. Hebben ze meteen een nieuw slachtoffer.

---

Volgende week bij de release van de Joseph DLC zou de season pass van FC6 25% goedkoper zijn in de PSN Store zelf.
Image

Re: Het budgetgaming-topic

854
Kolm wrote: 04 Feb 2022 23:38
gamerke1992 wrote: 04 Feb 2022 09:24 Rond de 6 euro voor de season pass en extra dlc van far Cry 6 op ps5!!

Net gekocht en het werkt :D

Edit: ik heb de link maar weg gehaald
Ik weet niet hoe het zit bij deze site, maar er is een probleem met sites die keys verkopen voor digitale content. Er zijn er bij waar achterliggend eigenlijk gestolen credit card gegevens worden gebruikt om de keys legaal aan te kopen om dan vervolgens goedkoop door te verkopen maar die nieuwe verkoopprijs is dan eigenlijk pure winst voor hen. De eigenlijke legale verkoper krijgt dan later de credit card company over de vloer voor terugbetaling en doet er dus verlies mee. Staat me bij dat er zelfs een kleine developer hieraan ten onder is gegaan.

Ik zie dat het op deze site ook allemaal verschillende verkopers zijn, vergelijkbaar dus met externe verkopers via bol of amazon en dus weinig controle op legaliteit. De kans dat er dus ergens iemand in deze verkoopchain de lul is, is redelijk groot :(
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook... al ben je in dit geval niet zelf de lul als het wel geleverd wordt.

Edit: Tenzij het betalingsysteem op 1 of andere manier je credit gegevens doorspeelt naar die externe... ik verwacht van niet, maar je weet het niet zeker. Hebben ze meteen een nieuw slachtoffer.

---

Volgende week bij de release van de Joseph DLC zou de season pass van FC6 25% goedkoper zijn in de PSN Store zelf.
Ik ben via pepper op deze aanbieding uit gekomen. De site van deze key heeft bijna 35.000 reviews op trustpilot met een score van 4,3/5. Ik weet niet wat jouw idee is hiervan, maar voor mij is trustpilot altijd een referentie om te weten of een site betrouwbaar is.

Ik heb zelf trouwens met PayPal betaald, wat volgens mij altijd veel veiliger is, gezien ik geen credit card gegevens moet ingeven.

Ik weet niet hoe het zit met deze site, want het is de eerste keer dat ik er bestel. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit niet volledig correct zou kunnen zijn.

Daarom zal ik de link weg halen.
Image

Re: Het budgetgaming-topic

855
gamerke1992 wrote: 05 Feb 2022 00:54 Ik ben via pepper op deze aanbieding uit gekomen. De site van deze key heeft bijna 35.000 reviews op trustpilot met een score van 4,3/5. Ik weet niet wat jouw idee is hiervan, maar voor mij is trustpilot altijd een referentie om te weten of een site betrouwbaar is.

Ik heb zelf trouwens met PayPal betaald, wat volgens mij altijd veel veiliger is, gezien ik geen credit card gegevens moet ingeven.

Ik weet niet hoe het zit met deze site, want het is de eerste keer dat ik er bestel. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit niet volledig correct zou kunnen zijn.

Daarom zal ik de link weg halen.
Dat de trustpilot score hoog is komt vooral omdat de kopers van de codes doorgaans gewoon hun content krijgen en houden want eens ingeruild is zo'n code/content niet meer in te trekken. Het probleem van de scam zit aan de achterkant en het is niet de site zelf die de fout in gaat, maar de externe verkopers die de site gebruiken. En zelfs die externe verkopers krijgen goede scores omdat ze gewoon de content leveren. De slachtoffers zijn de originele verkopers van de codes en in mindere mate ook credit card bedrijven of houders van de gestolen credit card. Overigens dus niet Steam of PSN, die rekenen het door naar de developer/publisher dat de koop teruggedraaid werd.

De externe koper koopt met gestolen credit card gegevens bij de originele verkoper. Vervolgens ziet de echte eigenaar van de credit card rare dingen en klopt bij zijn credit card bedrijf aan om dat terug te krijgen (kan via verzekering van credit card zijn ofzo). Vervolgens wilt credit card bedrijf zelf ook de schade terug verhalen bij site en die op zijn beurt weer bij de originele verkoper van de codes en die is dan de lul.

De developer die hierdoor bijna omviel had zelf een website gemaakt om keys te verkopen. Deze werd overspoeld door aankopen met gestolen credit cards. Deze keys werden dan doorverkocht op zo'n key site. Uiteindelijk werden al deze credit card transacties terug gedraaid door het credit card bedrijf waardoor de developer zo'n half miljoen dollar kwijt was.
Bovendien kregen ze dan ook nog is van de key site op hun kop.

Betekent dat nu dat alle verkopers op alle key sites fout zijn?
Nee, maar als het zo extreem goedkoop is dan is de kans wel groot dat er fraude achter zit.
De sites kunnen ook gebruikt worden om jouw dubbele codes te verkopen die je kreeg nadat je de game al had of een code die je gratis ergens bij krijgt maar waar je geen interesse in hebt. Dat is waar de site zelf voor dient als je de site moet geloven. Er zitten ook wel grote legale bedrijven op die door groot inkopen goedkoper zijn dan de standaard wegen. Maar iemand die plots 1000 codes van hetzelfde over heeft en die spotgoed verkoopt, dat is op zijn minst raar te noemen...
En deze fraude zou dus behoorlijk groot zijn.

Vergelijk het met bol (of marktplaats): Een game die in de winkel nieuw nog 40 euro kost wordt daar door een externe verkoper verkocht voor 6,5 euro, nieuw en sealed en hij heeft er zelfs nog 1000 van over. Zou je deze dan nog kopen? Of zou je dan denken: Misschien is deze wel van een partij die ergens is gestolen?
Sommige mensen malen hier niet om en kopen het alsnog, zelf wacht ik liever op een sale op PSN/Steam of koop ik de gold edition.


Paypal gebruiken was inderdaad verstandig. Gezien de trustpilot score denk ik dat het wel goed gaat en dat de site zelf de betalingen regelt en dan doorstort naar de externe verkoper. Waarschijnlijk wel verminderd met een percentage voor de commissie van het gebruik van het platform.

En dat Pepper reclame maakt voor de site is vergelijkbaar met reclame maken voor marktplaats. Het platform an sich is niet fout en is bedoeld voor legale dingen, het zijn de verkopers die erop zitten die fout kunnen zijn.

Overigens is gog.com wel legaal. Zij verkopen ook keys maar op een vergelijkbare manier als Gamemania PSN codes verkoopt. Legaal en het bedrag gaat naar de eigenlijke eigenaar. Uiteraard met een kleine fee voor gog.
Oorspronkelijk zijn ze ontstaan als een platform dat oude/onvindbare games toch nog beschikbaar wilde maken.
Image