Re: Wat speel je op dit moment?

2103
Killzone Shadow Fall ( faal).

Ik moet er weer even inkomen ( eindelijk gevonden dat ik de besturing ook op klassiek kan zetten), maar de game blinkt toch uit in zoek het maar uit wat je moet doen :think:

Net chapter 7 uitgespeeld en begonnen aan Chapter 8 waarin je free fall doet. Na 10 keer dood gaan ben ik gestopt. Eerst eten nu. Dit is werkelijk de minst goede KZ game van allemaal. Tis dat ik moeite heb gestoken in het online gedeelte en dat ik hem wel graag platinum wil :|
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2104
Je moet daar eigenlijk recht naar beneden vallen op een witachtig kussen. Maar recht naar beneden vallen lukt niet door die ronddraaiende dingen die je moet ontwijken. Je moet dus een beetje proberen op dezelfde plek te blijven door de ene keer langs links en de andere keer langs rechts te ontwijken.

Ik snapte die ook niet helemaal, vooral waarom het soms wel lukte en hij soms beneden te pletter viel tot ik een filmpje zag :q:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2105
Kolm wrote:Je moet daar eigenlijk recht naar beneden vallen op een witachtig kussen. Maar recht naar beneden vallen lukt niet door die ronddraaiende dingen die je moet ontwijken. Je moet dus een beetje proberen op dezelfde plek te blijven door de ene keer langs links en de andere keer langs rechts te ontwijken.

Ik snapte die ook niet helemaal, vooral waarom het soms wel lukte en hij soms beneden te pletter viel tot ik een filmpje zag :q:
Die chapter heb ik gedaan. Ik doelde op het begin van chapter 8 waarin je ook free fall doet en je alle gebouwen moet ontwijken. Alleen wordt er nergens aangegeven welke richting je uit moet.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2107
Kolm wrote:Oh die... Er zijn ook meerdere paden en ik dacht dat er wel een paar punten stonden om richting te geven. Je moet vooral proberen zo hoog mogelijk te blijven en alleen een dive voor snelheid te doen als je daar overduidelijk de ruimte voor hebt.
Zullen we straks nog eens opnieuw proberen :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2108
Nog 3 levels in Killzone Shadow Fall om de trophy te halen voor de game te eindigen met 0 keer doodgaan. Natuurlijk de moeilijkere levels 7, 8 en 9. Mooi dat de levels in stukjes zijn gezet waardoor je niet altijd het ganse level opnieuw moet spelen. Aangezien het nu de moeilijkste levels van de game zijn, moet ik natuurlijk wel vanaf het begin van de levels beginnen :P
Daarna nog enkel de Elite difficulty playthrough ( en Hard, maar normaal zou deze ook moeten unlocken :? ). Ik ben vol vertrouwen dat tot het einde van level 6 ( daar begint het vervelend te worden) het relatief zou moeten meevallen. Level 10 kun je volledig in stealth doen. Dus level 7, 8 en 9 worden vermoed ik vervelend. Al ingelezen wat de beste methodes zijn, voor ik begin bekijk ik ook nog eens de YT video's.
Ben benieuwd wat het wordt...

Nog enige tips Kolm? :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2109
7, 8 en 9 staan in mijn hoofd ook als moeilijkste bij voor elite. 1 daarvan had een boss fight en daarna nog een hoop vijanden, die was echt lang...
1 van de eerste hoofdstukken in het bos, daar zet je best ook de alarmen uit zoals voor de trophy. Scheelt een hoop gedoe! En pas op dat je niet in het ravijn valt als je achteruit loopt zoals ik 1 keer deed :L:

Verder heb je zo'n scanner om voor vijanden te scannen, die moet je gewoon heel hard uitbuiten en zolang je hem altijd maar even kort ingedrukt houdt en het metertje niet volledig laat vollopen, heb je geen cooldown timer! Als je stopt met gebruiken loopt metertje weer snel leeg waardoor je hem na een paar seconden al opnieuw kan gebruiken ipv 30(?) seconden cooldown uitzitten.

Denk eraan: Na elk hoofdstuk dat succesvol lukt, kan je quit doen en een back-up van je save maken. Ga je toch dood, dan kan je die save herladen en dan heb je geen last van die maximum 3 levens :)

Ik heb uiteindelijk de video's van PSNP niet gebruikt omdat deze ook nog alle collectables doet wat onnodige overhead geeft en het is al lastig genoeg...
Ik heb speedrun video's gebruikt van "dfchang813" op youtube. Hij/zij probeert steeds betere wereld records te zetten en de beste tips zitten daarin. Een paar keer deed hij een of ander raar platform ding dat niet hoorde om wat vijanden te skippen, die heb ik dan niet gedaan. Maar dat was misschien 2-3 keer in de hele game. Ik deed het doorgaans wel iets rustiger aan tenzij je door snel te lopen vijanden kon skippen :lol:

In deze playlist van hem/haar zitten ook al die WR video's:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... W24E833CPG
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2110
Voor de YT video's Bedankt! Goede tip! Collectibles heb ik al gedaan en maakt het dan idd alleen maar ingewikkelder welk pad je moet nemen. Ik moet eerst nog die 3 levels doen voor de niet doodgaan trophy. Ik hoop daarna voldoende de levels te kennen wat er komt, wat te doen en waar op te letten!

Voor vandaag zal het niet meer zijn, want ga nog het werk op nu ( tot 0000u). Daarna wel weer vrij tot dinsdag.

Thanks voor de tips nog!
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2115
Ik had net Resident Evil VII opgestart en na het eerste hoofdstuk weer afgesloten. Het spel heeft echt een heel naar gevoel dat ik niet meer heb gehad sinds de eerste Amnesia game. Is dat leuk? :D

Misschien als er ooit iemand naast mij op de bank zal zitten. Dan kun je er nog om lachen.
cron