Re: Wat speel je op dit moment?

2748
Doom Eternal Acient Gods Part 1 DLC een eerste keer uitgespeeld en... wat een bullshit...
Alle gevechten zijn eigenlijk gewoon: Gooi alle zwaarste vijanden erin, bij voorkeur minstens 2-4 tegelijk van minstens 2 soorten waardoor er niet eens de ruimte meer is om rond te lopen want de omgeving van de gevechten is ook telkens minstens de helft kleiner. Keertje gehad dat er een soort reus met hoorns met 4 exemplaren tegelijk spawnde rond mij terwijl er niet eens plaats was voor ze en ik dus niet eens een beetje afstand kon nemen. 1 zo'n gevecht kan dan makkelijk 20-30 minuten duren en 1 DLC missie duurt nu al snel 2-3u waar het in de main game 1u was.

Verder lijkt het ook alsof ik op hard speel ofzo ipv op het allermakkelijkste niveau. De combinatie van al het bovenstaande zorgt daar eigenlijk voor. Het leuke is er nu echt wel vanaf dus.

Ik moet nu nog een extra live run doen van deze DLC maar ik denk dat ik bij de laatste DLC meteen de extra live run start, er zouden daar geen secret encounters of slayer gates in zijn en dat was de enige reden waarom ik het eerder niet had gedaan. Achteraf bleek dat het eigenlijk telkens wel mogelijk had geweest...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2752
Kolm wrote: 25 Jul 2022 13:33 Doom Eternal Acient Gods Part 1 DLC een eerste keer uitgespeeld en... wat een bullshit...
Alle gevechten zijn eigenlijk gewoon: Gooi alle zwaarste vijanden erin, bij voorkeur minstens 2-4 tegelijk van minstens 2 soorten waardoor er niet eens de ruimte meer is om rond te lopen want de omgeving van de gevechten is ook telkens minstens de helft kleiner. Keertje gehad dat er een soort reus met hoorns met 4 exemplaren tegelijk spawnde rond mij terwijl er niet eens plaats was voor ze en ik dus niet eens een beetje afstand kon nemen. 1 zo'n gevecht kan dan makkelijk 20-30 minuten duren en 1 DLC missie duurt nu al snel 2-3u waar het in de main game 1u was.

Verder lijkt het ook alsof ik op hard speel ofzo ipv op het allermakkelijkste niveau. De combinatie van al het bovenstaande zorgt daar eigenlijk voor. Het leuke is er nu echt wel vanaf dus.

Ik moet nu nog een extra live run doen van deze DLC maar ik denk dat ik bij de laatste DLC meteen de extra live run start, er zouden daar geen secret encounters of slayer gates in zijn en dat was de enige reden waarom ik het eerder niet had gedaan. Achteraf bleek dat het eigenlijk telkens wel mogelijk had geweest...
Misschien een beetje ver gezocht maar: het doet mij een beetje denken soms aan de God of War games. Daar vind ik dat je soms ook dat overweldigende effect hebt van grote vijanden en veel ineens, die dan ook nog eens elk een andere strategy vergen om ze te doden. Dit zijn natuurlijk wel momenten in games waar de frustratie serieus naar boven kan komen.

@Sanity: mij lijkt dat ook dat je daar geen plezier meer aan beleeft. Alleen... Als je dan even door duwt, wat video's bekijkt voor verschillende methodes... Dan is het soms zo véél voldoening als je dan eindelijk een stuk of een level in een game kan overwinnen. De frustratie die je tijdens het spelen dan ervaart is inderdaad niet leuk. Maar als je jezelf beter ziet worden, verder geraakt, om het dan uiteindelijk te laten lukken geeft dat een zéér leuk gevoel.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2754
zenmaster wrote: 27 Jul 2022 13:13 Hier begonnen met de PS4 versie van Zone of the Enders 2. Als chill tussendoortje. 🙂 Hoop ik toch, dat het een tussendoortje wordt, want het is al een tijd geleden dat ik het origineel op PS2 uitgespeeld heb.
Succes!

Ik heb vandaag eigenlijk weer Modern Warfare 2019 geïnstalleerd (op externe SDD). Hype voor Modern Warfare II is aan het opbouwen, al hebben we nog weinig informatie. Ben geneigd te preorderen (gewoon f*** it en doen vooraleer ik mij bedenk), het enigste wat mij beetje tegensteekt is dat ze terug naar disbanding lobbies gaan voor multiplayer (na elke match vlieg je uit de lobby en wordt er nieuwe matchmaking gedaan), en dat vind ik eigenlijk zéér vervelend.

Iemand ervaring met preorderen bij Game Mania met thuislevering op dag van release? Zijn die hier wat strikt in? Als ik voor mij persoonlijk kijk, als GM met Bpost levert, dan zou ik de game s'morgens rond een uur of 9 in huis hebben normaal (ongeveer het uur dat Bpost passeert met pakjes). Als ik via Bol of dergelijke zou bestellen is dat met PostNL en die leveren altijd pas rond de middag, vroege namiddag.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2755
Net de tweede DLC van Doom Eternal uitgespeeld en daarmee ook 100% trophies gehaald :relief:

De tweede DLC was echt een stuk beter. Ik vind het niet erg dat het heel erg druk is van vijanden, dat hoort gewoon bij deze game. Maar in de eerste DLC had je te vaak dat je compleet vast zat tussen grote monsters omdat de omgeving te klein was voor het aantal en de grootte van de vijanden die je tegelijk kreeg. Als je dan op easy speelt dan zou het nog altijd een soort van hersenloos schieten moeten zijn maar... dat was het dus niet... Constant managen van armor/health/ammo omdat je dat heel snel kwijt kan zijn en dan nog wisselen tussen wapens/mods omdat elke vijand zwak is voor wat anders en dus geen seconde rust voor 10-20 minuten aan een stuk.

Mijn gevoel zegt dat die eerste DLC echt gericht was op die mensen die speedruns doen op hoogste difficulty gewoon omdat het kan :silly:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2759
@NTGSruler: Ik heb 2 keer een CE pre-order gedaan via gamemania en in beide gevallen op de dag van release in huis. Ene was in BE af te leveren en andere in NL. Het is maar een kleine sample set natuurlijk en in beide gevallen echt pakketpost. Als het enkel de game is dan wordt het mogelijk via de gewone brievenpost geleverd en daar heb ik bij GM geen ervaring mee.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2760
@Paveman: niet erg, en begrijp ik volledig! Toch bedankt voor de reactie!

@Kolm: hmm het zou dus gewoon de game zijn. De brievenpost komt ook pas tegen s'middags. Naar de winkel is geen optie (Moet ik al naar Brugge of Roeselare wat beiden ongeveer even ver is). Ik moet nog eens uitpluizen als er verschillende edities zijn/komen, ik dacht dat er ook een steelbook versie van de game kwam al ben ik niet zeker. Misschien nog even wachten met preorderen.
Digitaal weet ik eigenlijk zo niet. Geen idee waarom, maar games die ik echt graag wil heb ik dan liever fysiek.
Image
cron