Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1711
Assassin's Creed: Rogue 8/10
In Assassin's Creed 3 komt Connor een gebroken, oude Assassin tegen genaamd Achilles. Maar ooit was Achilles een meester assassin van de kolonies in Amerika. Onder hem stond een beloftevolle Assassin, Shay Patrick Cormac die na een gefaalde missie de waarden van het broederschap in twijfel trekt en zo een pijnlijke zenuw blootlegt. Shay keert het broederschap de rug toe en besluit een andere orde toe te treden.
Interessant is altijd geweest hoe we hier het verhaal zien van de tempeliers waar we enkel nog maar eens van hebben mogen snoepen in andere games. Shay is een erg coole protagonist in de reeks die ik erg hoog plaats in mijn favorieten. Het verhaal zelf is tof, maar crimineel kort. Waar de meeste AC games richting de 10 of meer sequenties gaan, blijft deze maar bij een povere 6 sequenties (met slechts tussen de 2 en 5 missies per sequentie denk ik) wat echt wel te kort is en het verhaal daarom niet diep gaat. De meeste personages blijven daarom maar oppervlakkig waardoor je enkel maar een band hebt met Shay zelf.
Verder volgt het exact hetzelfde stramien als Black Flag. Je krijgt hier de Morrigan als schip wat een kleiner schip is dan de Jackdaw van Black Flag. Dit heeft als voordeel dat je veel beweeglijker bent en je ook op rivieren perfect kan varen. Je kan je schip weer upgraden door materialen te verzamelen door andere schepen kapot te schieten of door pakhuizen te beroven. Met andere woorden, gameplay gewijs is het Black Flag, maar dan in een arctische setting :p Het blijft leuk om al deze gebieden te verkennen en dingen te verzamelen omdat de wereld weer zo leuk is opgebouwd.
Maar hier zie je dan weer dat er een inbalans is tussen het verhaal en de wereld zelf. De wereld is veel te groot voor het verhaal dat ze vertellen waardoor erg veel locaties beschikbaar zijn om gewoon de duurtijd van het spel op te krikken.
Nog een positief puntje is het einde van het spel. Ik durf bijna te zeggen dat het een van de meest coole eindes heeft die ik al gezien heb ik een AC game! Toen ik deze voor de eerste keer speelde, was m'n mond zelfs opengevallen denk ik haha.
En zo komt hier een einde aan de Noord Amerikaanse saga. Stiekem hoop ik ooit nog een game te zien in dit tijdperk. Qua bootje varen heb ik het nu wel gezien ondertussen, maar ik heb het gevoel dat het verhaal van Connor en Shay nog niet volledig af is...
De liefhebbers van Black Flag gaan hier een leuke nieuwe game aan hebben. Als het hele schip gebeuren je niet aanspreekt, zal je hier waarschijnlijk ook niets aan vinden!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1712
Spider-Man 2 8.5/10
Mijn vreugde was groot toen Insomniac het vervolg aankondigde op spiderman wat een van de beste games van spinnenmans ooit was. Ik ben zelf enorme fan van de held. Ik denk dat ik de No Way Home zelfs wel 4 keer in de bioscoop ben gaan kijken.
We volgen ondertussen Peter en Miles die beiden de stad proberen veilig te houden van allerlei gespuis en rotzakken terwijl ze ook proberen hun eigen leven te leiden. Peter heeft het moeilijk om werk te vinden en Miles probeert op de universiteit te geraken. Maar dit is allemaal buiten een nieuwe slechterik, Kraven, gerekend die New York bekijkt als een jachtplaats voor nieuwe exotische examplaren.
Het verhaal is erg goed al heeft het ook wel enkele gebreken. De eerste act is relatief rustig waarbij het verhaal mooi wordt opgebouwd en de focus hard ligt op Miles en Peter's privéleven. Dit brengt enkele toffe, mooie en rustige segmenten met zich mee. Maar al redelijk snel worden de hoofdmissies spectaculair en vooral naar het einde toe wordt alles wel erg heftig. Bijna elke hoofdmissie krijg je wel een bossfight voorgeschoteld en lijk je wel mee te spelen in een john wick film qua spektakel. Maar het wordt allemaal zo hard gerusht... Het hoofdverhaal bestaat uit 31 missies waaronder sommigen slechts bestaan uit een cutscene. Combineer dat met 2 hoofdpersonages die uitgediept moeten worden samen met 2 hoofd villains en dan is het echt wel heel erg kort. Ik denk dat 10 uur extra verhaal het spel beter had gemaakt! Nu ben je door het verhaal op zo'n 17 uurtjes. Ik denk dat Venom ook pas echt tijdens de laatste paar missies er is en tegen dan had ik alles al gedaan in het spel wat mogelijk was. Uiteindelijk heb ik er zo'n 28 uur over gedaan om 100% te halen wat bij mijn gevoel wat weinig is voor een openwereldspel. Desondanks voelde ik mezelf vaak als een kleuter die losgelaten werd in een speeltuin. Mijn mond is relatief vaak opengevallen. Het grote pluspunt bij mij was dan ook dat Venom een van m'n favoriete schurken is en dat verhaal werd hier dan ook leuk verteld, al had ik een ander gedacht van waar het verhaal heen ging (lees spoiler).
Qua randactiviteiten was het meer van hetzelfde. Neem basissen over, zoek dit, zoek dat. Er zaten ook enkele grotere zijmissies een en eentje stak er wel met kop en schouders bovenuit en voelde zelfs wat aan als een hoofdmissie.
Gameplay gewijs bouwt het wat verder op het vorige spel. Je krijgt nu webwings waardoor je door de stad kan zweven als in Just Cause. Je kan zo afwisselen tussen slingeren en vliegen. Ook de snelheid die je soms kan maken tijdens dit spel is illegaal haha.
En zo zie je direct waarom dit enkel op ps5 is uitgekomen. De omgevingen moeten echt snel ingeladen worden. Switchen tussen Peter en Miles gebeurt in enkele seconden. Fast travellen gebeurt zelfs nog sneller. Ik was erg onder de indruk hiervan.
De game heeft me vooral honger doen krijgen in deeltje 3 waar ik vooral hoop dat ze wat meer tijd nemen voor het verhaal en misschien een iets duisterder pad durven nemen.
Al bij al durf ik zeggen dat het een van de leukste games is die ik gespeeld heb sinds The Last Of Us Part 2.
[+] Verhaal spiderman
Ik dacht dus dat Venom op een gegeven moment bezit zou nemen van Kraven. Zeker gegeven zijn ziekte en hoe Venom er in het promotiemateriaal uitzag (groot en gespierd). En dat eindelijk Spiderman Venom van kant zou maken waardoor Harry indirect stierf door Spiderman waardoor de Green Goblin geboren werd. (Wat nu ook wel soort van gebeurd is.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1714
NTGSruler wrote: 12 Jan 2024 20:13 Maw: Spiderman 2 komt bij mij eens erin als er een serieuze sale voor de game is. Meer van hetzelfde!
Klopt! Desondanks zijn er veel dingen verbeterd tov de vorige game. Je hebt niet meer die verplichte idiote challenges van Screwball(?) waar je een goede medaille moest halen voor platinum, het verhaal was epischer (maar te kort), de speelwereld is groter geworden, de MJ stealth secties zijn veel leuker geworden.
Ik vind het nog steeds de leukste ps5 exclusive die ik gespeeld :p
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1715
Assassin's Creed Syndicate 7.5/10
AC Syndicate brengt ons naar de Industriële revolutie in Londen omstreeks 1868. Londen zit in de ijzeren greep van Crawford Starrick, een medogeloze tempelier zijn tentakels had uitgespreid doorheen heel Londen en dus ook Engeland en andere delen van de wereld. Onder zijn bewind staat de beruchte straatgang "The Blighters", die allerlei rotzooi veroorzaken in Londen. Het is aan Evie en Jacob Frye (tweeling) om terug de stad te bevrijden van deze tirannieke figuur.
Het verhaal was zeer degelijk, maar ik miste zelf wat meer dynamiek tussen Evie en Jacob. Het had leuk geweest dat je meerdere missies had die je samen kon spelen. Vaak is het zo dat Jacob op zoek gaat naar belangrijke tempeliers om deze een kopje kleiner te maken, terwijl zijn zuster op zoek gaat naar belangrijke pieces of eden. Het is dus best jammer dat er echt een scheiding zit in het verhaal omdat Jacob en Evie wel leuk zijn samen en ze die grappige broer/zus dynamiek hebben in de cutscenes.
De historische figuren die erin verwerkt zaten waren merendeels wel oké. Vooral Abberline (ofwel de inspecteur die uiteindelijk gezocht heeft naar Jack The Ripper) stak er vooral bovenuit met zijn geweldige verkleedkunsten :p
Wat wel veel beter werkt dan Unity, is de uiteindelijk assassinations die je doet. In Unity kreeg je zelden een unieke mogelijkheid tot "mes-in-nek-planten". Dit keer heb je elke keer deze mogelijkheid. Je hebt verschillende mogelijkheden hoe je dus die missie kan volbrengen en voelt daarom soms een beetje aan als "Hitman lite".
Verder krijg je ook nog je eigen straatgang. Dit doe je door Londen systematisch te bevrijden. Deze is ingedeeld in districten en door bepaalde zaken uit te voeren, kan je Londen zo bevrijden. De dingen die je moet doen zijn zeer repetitief. Je hebt zo 4 activtiteiten die je een stuk of 10-15 keer moet doen: ontvoer een belangrijke persoon, vermoord een tempelier, moordt een hele gang stronghold uit en bevreidt de kinderen die in een fabriek werken. Misschien leuk voor de eerste paar keren, maar daarna begon het toch dik tegen m'n zin te worden. Wanneer je dan klaar was met een district, daagt de gangleader je uit tot een gevecht op leven en dood en dan is het district van jou. Leuk voor even, maar daar blijft het dan ook bij.
Er zitten ook wat zijmissies in met belangrijke historische figuren zoals Dickens, Karl Max, Darwin... Deze waren oké, vooral die van Dickens omdat deze inspeelde op paranormale zaken zoals een spookhuis of een monsterlijke moordenaar.
Desalnietemin is het voor mij persoonlijk een van de mindere OG AC games. Misschien dat ik deze toch wel beter vind dan Unity nu ik deze opnieuw gespeeld heb en uiteindelijk vond ik het ook wel jammer dat het gedaan is.
En ja, eindelijk een einde aan die rotvervelende 100% sync optionele objectives :p
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1717
Uitgebreide review van AC Syndicate :cool:

Star Wars: Squadrons
Ik heb het verhaal uitgespeeld en een aantal matchen tegen AI. Het verhaal stelde op zich niet veel voor, maar het was wel fantastisch om met zo'n grote verscheidenheid aan iconische schepen te vliegen. De gameplay is echt heel goed uitgewerkt, zo goed dat ik er nooit echt voeling mee heb gekregen, omdat vliegen sowieso niet mijn ding is. Doorheen de missies beterde dit soms, maar toch niet voldoende om mij aan de echte multiplayer te durven wagen. Grafisch ziet het er zeer goed uit, het brengt de feeling van de films perfect over en het geeft veel voldoening om rakelings langs de grote schepen te vliegen.
8/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1718
Alan Wake 2 8/10
Pff, waar begin ik net... 13 jaar geleden kwam het spectaculaire Alan Wake uit over een schrijver die terecht kwam in zijn eigen horrorverhaal. Alan Wake 2 speelt zich dan ook exact 13 jaar later af. Alan Wake is al 13 jaar vermist en zit vast in The Dark Place. Ondertussen wordt Bright Falls geteisterd door een reeks rituele moorden, gepleegd door een sekte. Zo volgen we dus twee verhaallijnen: enerzijds heb je het gedeelte van Alan Wake in The Dark Place, anderzijds speelt je als Saga Anderson, een FBI agente, die samen met haar partner deze moorden komt onderzoeken in het dorpje.
Het verhaal vond ik wel beter dan het vorige. Meer duidelijker om te volgen ook. Vooral ook omdat het echt verhaalgedreven is waardoor de gameplay eerder gericht is op het bijeen puzzelen van het verhaal. Al wordt het soms wel nodeloos complex gemaakt. Toch zijn bepaalde delen van het verhaal wel echt erg cool gemaakt en bevat het ook genoeg twists om je aan het scherm gekluisterd te houden.
Het eerste wat direct opvalt is dat dit eigenlijk geen Alan Wake 2 is. Daar waar de eerste game eerder een shooter was met horrorelementen, is er hier volop ingezet op survival horror! De sfeer is erg creepy. Vooral richting The Dark Place. Deze plek wordt bevolkd door een soort van schimmen die telkens je naam fluisteren. En als je dan in een kamertje staat en je draait jezelf om en daar staat plots zo'n schim die je naam fluistert, is dat wel extra hard schrikken. Saga haar verhaal heeft meer het detective kantje waarbij je het gevoel hebt in Twin Peaks rond te lopen. Wat ook direct opvalt is hoe klein het spel wel niet is. De echte wereld bestaat uit een drietal locaties waartussen je kunt switchen. Het is dus niet meer zo dat je een lineair pad volgt. Nu krijg je meer een open wereld voorgeschoteld.
Qua gameplay is er ook een drastische verandering. Hier hebben ze hun saus wat gaan halen bij Resident Evil waarbij je moet zoeken naar elke kogel en je echt aan inventory management moet doen. Wapens nemen een aantal slots in, kogels nemen 1 slot enz. Maar je zal geregeld keuzes moeten maken tussen wat je meeneemt en wat niet. Kogels zijn dus ook veel schaarser te vinden dan in het voorgaande deel. Daar waar je in de eerste Alan Wake wel een SWAT agent leek die half Rusland zou kunnen kapot maken, moet je nu blij zijn als je in een schuif een paar kogels kan vinden. Ook heeft je zaklamp nu batterijen die niet meer zichzelf opladen. Dus hier moet je ook spaarzaam mee omgaan.
Ook de Mind Place is een belangrijk element van het spel. Ten alle tijde kan je hier terecht en dit pauzeert het spel NIET. Hier kan je wapens upgraden, naar de kaart kijken en het belangrijkste: het verhaal bijeen puzzelen. Doorheen het spel krijg je telkens clues die je verzamelt en tenslotte op een clue bord moet verbinden (zoals in de films en series). Wanneer je alles kunt connecteren met elkaar, weet je wat je moet doen. Hier zal je dus een groot deel van je tijd spenderen en was verbazingwekkend leuk. Dit geeft wederom het extra gevoel van immersie in de spelwereld waardoor je meer actief bezigbent met het complexe verhaal.
Een van de grootste nadelen van het spel was de moeilijkheid... Daar waar ik doorheen het eerste spel liep zonder veel moeilijkheden, ging ik hier echt vaak dood... De inbalans tussen moeilijkheid verhaal en normaal was veel te groot. Bij verhaal is er een auto aim die direct naar het hoofd van de enemy richt en 1 schot nodig heeft. Bij normaal is die auto aim er niet en moet je al 3 headshots maken soms om de enemy neer te halen. Dit gaat allemaal bij 1 enemy, maar bij een groepje is dat vaak te moeilijk vond ik waardoor de frustratie de bovenhand nam.
En ten slotte misschien nog een laatste deeltje over de invloed van Sweet Baby Inc in de game. Mij is het niet echt opgevallen bij deze game. Denk dat er 1 lijntje tekst inzat die racistisch zou overkomen als je de rollen zou omdraaien, maar over het algemeen heb ik er weinig van opgemerkt.
Nu zal het wachten zijn tot waarschijnlijk Control 2 tot het Remedy-verse doorgaat, maar ik ben benieuwd!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1720
Mr.Wolf wrote: 07 Apr 2024 12:41 Alan Wake 2 8/10
Pff, waar begin ik net... 13 jaar geleden kwam het spectaculaire Alan Wake uit over een schrijver die terecht kwam in zijn eigen horrorverhaal. Alan Wake 2 speelt zich dan ook exact 13 jaar later af. Alan Wake is al 13 jaar vermist en zit vast in The Dark Place. Ondertussen wordt Bright Falls geteisterd door een reeks rituele moorden, gepleegd door een sekte. Zo volgen we dus twee verhaallijnen: enerzijds heb je het gedeelte van Alan Wake in The Dark Place, anderzijds speelt je als Saga Anderson, een FBI agente, die samen met haar partner deze moorden komt onderzoeken in het dorpje.
Het verhaal vond ik wel beter dan het vorige. Meer duidelijker om te volgen ook. Vooral ook omdat het echt verhaalgedreven is waardoor de gameplay eerder gericht is op het bijeen puzzelen van het verhaal. Al wordt het soms wel nodeloos complex gemaakt. Toch zijn bepaalde delen van het verhaal wel echt erg cool gemaakt en bevat het ook genoeg twists om je aan het scherm gekluisterd te houden.
Het eerste wat direct opvalt is dat dit eigenlijk geen Alan Wake 2 is. Daar waar de eerste game eerder een shooter was met horrorelementen, is er hier volop ingezet op survival horror! De sfeer is erg creepy. Vooral richting The Dark Place. Deze plek wordt bevolkd door een soort van schimmen die telkens je naam fluisteren. En als je dan in een kamertje staat en je draait jezelf om en daar staat plots zo'n schim die je naam fluistert, is dat wel extra hard schrikken. Saga haar verhaal heeft meer het detective kantje waarbij je het gevoel hebt in Twin Peaks rond te lopen. Wat ook direct opvalt is hoe klein het spel wel niet is. De echte wereld bestaat uit een drietal locaties waartussen je kunt switchen. Het is dus niet meer zo dat je een lineair pad volgt. Nu krijg je meer een open wereld voorgeschoteld.
Qua gameplay is er ook een drastische verandering. Hier hebben ze hun saus wat gaan halen bij Resident Evil waarbij je moet zoeken naar elke kogel en je echt aan inventory management moet doen. Wapens nemen een aantal slots in, kogels nemen 1 slot enz. Maar je zal geregeld keuzes moeten maken tussen wat je meeneemt en wat niet. Kogels zijn dus ook veel schaarser te vinden dan in het voorgaande deel. Daar waar je in de eerste Alan Wake wel een SWAT agent leek die half Rusland zou kunnen kapot maken, moet je nu blij zijn als je in een schuif een paar kogels kan vinden. Ook heeft je zaklamp nu batterijen die niet meer zichzelf opladen. Dus hier moet je ook spaarzaam mee omgaan.
Ook de Mind Place is een belangrijk element van het spel. Ten alle tijde kan je hier terecht en dit pauzeert het spel NIET. Hier kan je wapens upgraden, naar de kaart kijken en het belangrijkste: het verhaal bijeen puzzelen. Doorheen het spel krijg je telkens clues die je verzamelt en tenslotte op een clue bord moet verbinden (zoals in de films en series). Wanneer je alles kunt connecteren met elkaar, weet je wat je moet doen. Hier zal je dus een groot deel van je tijd spenderen en was verbazingwekkend leuk. Dit geeft wederom het extra gevoel van immersie in de spelwereld waardoor je meer actief bezigbent met het complexe verhaal.
Een van de grootste nadelen van het spel was de moeilijkheid... Daar waar ik doorheen het eerste spel liep zonder veel moeilijkheden, ging ik hier echt vaak dood... De inbalans tussen moeilijkheid verhaal en normaal was veel te groot. Bij verhaal is er een auto aim die direct naar het hoofd van de enemy richt en 1 schot nodig heeft. Bij normaal is die auto aim er niet en moet je al 3 headshots maken soms om de enemy neer te halen. Dit gaat allemaal bij 1 enemy, maar bij een groepje is dat vaak te moeilijk vond ik waardoor de frustratie de bovenhand nam.
En ten slotte misschien nog een laatste deeltje over de invloed van Sweet Baby Inc in de game. Mij is het niet echt opgevallen bij deze game. Denk dat er 1 lijntje tekst inzat die racistisch zou overkomen als je de rollen zou omdraaien, maar over het algemeen heb ik er weinig van opgemerkt.
Nu zal het wachten zijn tot waarschijnlijk Control 2 tot het Remedy-verse doorgaat, maar ik ben benieuwd!
Deze staat echt hoog op mijn lijstje als volgende game te spelen. Ben momenteel nog bezig met Grid Legends, maar nog 2 DLC's te doen en 2 trophies in de main game voor platinum dat ik wat uitstel om niet constant hetzelfde te moeten spelen (DLC dus).

Het verbaasd mij dat je review niet "zo" positief klinkt. Ik had toevallig op PSNprofiles van iemand nog een review gelezen en die was lyrisch over het spel. De meeste reviews dat ik gelezen heb spreken over GOTY.

Bij normaal is die auto aim er niet en moet je al 3 headshots maken soms om de enemy neer te halen. Dit gaat allemaal bij 1 enemy, maar bij een groepje is dat vaak te moeilijk vond ik waardoor de frustratie de bovenhand nam.

=> dit was bij de eerste Alan Wake ook al. Zeker op HARD was het bijna niet meer mogelijk om overal al schietend door te komen. Daar was vooral (mijn persoonlijke) frustratie dat Alan te traag liep.

Zoals ik zei wil ik eerst Grid Legends afwerken nu, maar de laatste dagen en de komende is er maar weinig tijd om te gamen. Dan zou ik eerst de DLC van Alan Wake willen doen en ik denk niet dat dit per se nodig is, maar tis misschien wel leuk om eerst Control gespeeld te hebben vooraleer Alan Wake 2 te starten?
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1721
NTGSruler wrote: 08 Apr 2024 15:36
Mr.Wolf wrote: 07 Apr 2024 12:41 Alan Wake 2 8/10
Pff, waar begin ik net... 13 jaar geleden kwam het spectaculaire Alan Wake uit over een schrijver die terecht kwam in zijn eigen horrorverhaal. Alan Wake 2 speelt zich dan ook exact 13 jaar later af. Alan Wake is al 13 jaar vermist en zit vast in The Dark Place. Ondertussen wordt Bright Falls geteisterd door een reeks rituele moorden, gepleegd door een sekte. Zo volgen we dus twee verhaallijnen: enerzijds heb je het gedeelte van Alan Wake in The Dark Place, anderzijds speelt je als Saga Anderson, een FBI agente, die samen met haar partner deze moorden komt onderzoeken in het dorpje.
Het verhaal vond ik wel beter dan het vorige. Meer duidelijker om te volgen ook. Vooral ook omdat het echt verhaalgedreven is waardoor de gameplay eerder gericht is op het bijeen puzzelen van het verhaal. Al wordt het soms wel nodeloos complex gemaakt. Toch zijn bepaalde delen van het verhaal wel echt erg cool gemaakt en bevat het ook genoeg twists om je aan het scherm gekluisterd te houden.
Het eerste wat direct opvalt is dat dit eigenlijk geen Alan Wake 2 is. Daar waar de eerste game eerder een shooter was met horrorelementen, is er hier volop ingezet op survival horror! De sfeer is erg creepy. Vooral richting The Dark Place. Deze plek wordt bevolkd door een soort van schimmen die telkens je naam fluisteren. En als je dan in een kamertje staat en je draait jezelf om en daar staat plots zo'n schim die je naam fluistert, is dat wel extra hard schrikken. Saga haar verhaal heeft meer het detective kantje waarbij je het gevoel hebt in Twin Peaks rond te lopen. Wat ook direct opvalt is hoe klein het spel wel niet is. De echte wereld bestaat uit een drietal locaties waartussen je kunt switchen. Het is dus niet meer zo dat je een lineair pad volgt. Nu krijg je meer een open wereld voorgeschoteld.
Qua gameplay is er ook een drastische verandering. Hier hebben ze hun saus wat gaan halen bij Resident Evil waarbij je moet zoeken naar elke kogel en je echt aan inventory management moet doen. Wapens nemen een aantal slots in, kogels nemen 1 slot enz. Maar je zal geregeld keuzes moeten maken tussen wat je meeneemt en wat niet. Kogels zijn dus ook veel schaarser te vinden dan in het voorgaande deel. Daar waar je in de eerste Alan Wake wel een SWAT agent leek die half Rusland zou kunnen kapot maken, moet je nu blij zijn als je in een schuif een paar kogels kan vinden. Ook heeft je zaklamp nu batterijen die niet meer zichzelf opladen. Dus hier moet je ook spaarzaam mee omgaan.
Ook de Mind Place is een belangrijk element van het spel. Ten alle tijde kan je hier terecht en dit pauzeert het spel NIET. Hier kan je wapens upgraden, naar de kaart kijken en het belangrijkste: het verhaal bijeen puzzelen. Doorheen het spel krijg je telkens clues die je verzamelt en tenslotte op een clue bord moet verbinden (zoals in de films en series). Wanneer je alles kunt connecteren met elkaar, weet je wat je moet doen. Hier zal je dus een groot deel van je tijd spenderen en was verbazingwekkend leuk. Dit geeft wederom het extra gevoel van immersie in de spelwereld waardoor je meer actief bezigbent met het complexe verhaal.
Een van de grootste nadelen van het spel was de moeilijkheid... Daar waar ik doorheen het eerste spel liep zonder veel moeilijkheden, ging ik hier echt vaak dood... De inbalans tussen moeilijkheid verhaal en normaal was veel te groot. Bij verhaal is er een auto aim die direct naar het hoofd van de enemy richt en 1 schot nodig heeft. Bij normaal is die auto aim er niet en moet je al 3 headshots maken soms om de enemy neer te halen. Dit gaat allemaal bij 1 enemy, maar bij een groepje is dat vaak te moeilijk vond ik waardoor de frustratie de bovenhand nam.
En ten slotte misschien nog een laatste deeltje over de invloed van Sweet Baby Inc in de game. Mij is het niet echt opgevallen bij deze game. Denk dat er 1 lijntje tekst inzat die racistisch zou overkomen als je de rollen zou omdraaien, maar over het algemeen heb ik er weinig van opgemerkt.
Nu zal het wachten zijn tot waarschijnlijk Control 2 tot het Remedy-verse doorgaat, maar ik ben benieuwd!
Deze staat echt hoog op mijn lijstje als volgende game te spelen. Ben momenteel nog bezig met Grid Legends, maar nog 2 DLC's te doen en 2 trophies in de main game voor platinum dat ik wat uitstel om niet constant hetzelfde te moeten spelen (DLC dus).

Het verbaasd mij dat je review niet "zo" positief klinkt. Ik had toevallig op PSNprofiles van iemand nog een review gelezen en die was lyrisch over het spel. De meeste reviews dat ik gelezen heb spreken over GOTY.

Bij normaal is die auto aim er niet en moet je al 3 headshots maken soms om de enemy neer te halen. Dit gaat allemaal bij 1 enemy, maar bij een groepje is dat vaak te moeilijk vond ik waardoor de frustratie de bovenhand nam.

=> dit was bij de eerste Alan Wake ook al. Zeker op HARD was het bijna niet meer mogelijk om overal al schietend door te komen. Daar was vooral (mijn persoonlijke) frustratie dat Alan te traag liep.

Zoals ik zei wil ik eerst Grid Legends afwerken nu, maar de laatste dagen en de komende is er maar weinig tijd om te gamen. Dan zou ik eerst de DLC van Alan Wake willen doen en ik denk niet dat dit per se nodig is, maar tis misschien wel leuk om eerst Control gespeeld te hebben vooraleer Alan Wake 2 te starten?
Tgoh, ik vond het echt geen slechte game hoor. Maar het is gewoon zo anders dat ik niet weet welke van de 2 games ik leuker vind... Was het game of the year waardig? Misschien wel. Zeker omdat het een game is die anders is dan andere games! Het is niet de zoveelste shooter of open world game. Maar je ziet dat er veel werk in gestopt is!
Met het schiet gedeelte waar je het over hebt is het ditmaal wel echt anders. Op normaal was de moeilijkheid echt oké bij de voorganger. Ditmaal lag het niveau echt wel hoger. In het vorige spel voelde het smoother aan waarbij ik 3 keer schoot en ik wist dat de enemy dood was. Hier krijg je op een gegeven moment telkens vijanden die extreem snel zijn en over je scherm vliegen. Je wordt 3 keer geraakt en poef, je bent dood... Wanneer je op moeilijkheid verhaal speelt, en een vijand raakt je, zie je dit amper aan je levensbalk. Vandaar geen van beide niveaus correct voor mij aanvoelde. Op verhaal was er nog 0 moeilijkheid , op normaal was er voor mij frustratie. Nu heeft Alan en Sage wel de conditie van een normaal persoon en kun je blijven joggen.
Ik raad trouwens aan om Control te spelen! Ik kan niks spoilen, maar ik verschoot ervan hoeveel er van Control in dit spel zat. Het is mogelijk om Control nog links te laten liggen, maar ik vond het soms bijna control 1.5 :p
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1724
met0t0 wrote: 13 Apr 2024 17:56 Goed om te weten dat Control er toch ook op zekere zin bij hoort. Heb de game al lang links laten liggen, misschien toch als volgende game eens oppikken... :)
Ik denk niet dat je er spijt van gaat hebben! En ja, het begint wel wat op een remedy-verse te lijken zoals wat er met de MCU van Marvel gedaan wordt!
Heb zelf ook eens opgezocht en ook Quantum Break zou zichzelf in het zelfde universum afspelen als Alan Wake en Control. Alleen jammer dat het enkel op PC en Xbox is uitgekomen :p
Image
cron