Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1141
Gamefreak wrote:God of War 8.5/10

Tja, fantastische game, heel anders dan de vorige delen. Eerlijk gezegd, vind ik de vorige meetings met Kratos toch wat beter maar de ontwikkelaar heeft het lef gehad om te veranderen, en dat moedig ik aan !
Heb het gisteren ook uitgespeeld! Ik ga het een 9 geven. Ergens vond ik het totaal niet meer op God Of War lijken, maar ergens toch weer wel. Beter als gow 3, vond ik het niet, maar het kwam wel in de buurt. Ik ben benieuwd welk verhaal we gaan krijgen in het volgende, al heb ik zo mijn vermoedens!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1147
Assassin's Creed: Origins 8/10
Wie dacht dat het allemaal begon met Altaïr, mag zijn keuze nog eens heroverwegen. Altaïr is zooo passé, Bayek is het nieuwe in.
In deze nieuwste van Ubisoft, maken we kennis met oude Egypte. Egypte is helemaal verscheurd onder het regime van Farao Ptolomy. Ondertussen is Rome onder leiding van onze Julius ook bezig met zijn grote overname. In dit spel spelen we als Bayek. Hij is een Medjay. Dit is een soort van beschermer van de farao en het volk. Arme Bayek heeft een tijdje geleden zijn zoontje verloren door de Order of Ancients. Niemand wist wie ze waren, maar waren wel de machtigste mannen van Egypte. Bayek en zijn vrouw Aya waren zo verzwolgen van haatgevoelens voor deze groep, dat ze besloten iedereen hiervan uit te moorden.
Iedereen weet ondertussen dat Assassin's Creed er nu helemaal anders uitziet. Heel wat elementen zijn achterwege gelaten, of veranderd. Het is nu een lichte rpg geworden, waarbij je overal al direct heen kan op de map. Je hebt nu ook levels in het spel. Je kunt zo Bayek upgraden, maar ook je vijanden hebben levels. Als jij bv. level 15 bent, en je vijand level 20, kun je maar beter gaan lopen. Je hebt ook echt sidequests nu in het spel. Deze vond ik jammer genoeg wel nooit zo tof om te doen. Zeker wanneer je alles wil doen, begint dit al snel repetitief aan te voelen.
De spelwereld is gewoon prachtig. Ik wist niet dat ze een woestijngebied er zo mooi konden laten uitzien. Je hebt steden, woestijnen, moerassen, meren,... Het sterkste waren wel de woestijnen in het spel. Vooral omdat je hier ook hallucinaties begint te krijgen, als je hier te lang rondloopt.
Bayek was eindelijk nog eens een ietwat charismatisch persoon. Het is geleden sinds Black Flag, dat ik een hoofdpersonage nog tof vond.
Het spel had ook wel wat kleine nadelen... De map zag er eigenlijk wat uit zoals bij The Witcher 3. Overal waren dan vraagtekens. Heel vaak waren die nederzettingen van vijanden of een plek waar een schat lag. Dit begon echt wel te repetitief te worden na een tijdje.
Het verhaal zelf was ook wel redelijk hetzelfde en cliché. 3/4 van het spel ben je eigenlijk bezig om the order uit te roeien. Het positieve was wel dat het dikwijls wel wat origineel in beeld gebracht werd, maar had precies liever iets anders gezien. Het laatste kwart van het spel was dan wel perfect en het had een heel verrassend einde dat paste in de serie!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1148
The Awesome Adventures Of Captain Spirit 8,5/10
Deze heeft me eigenlijk aangenaam verrast! Vooral omdat ik Life Is Strange niet zo heel speciaal vond! Je speelt hier als Chris, een jongetje met een levendige fantasie die graag superheldje speelt. Hij leeft samen met zijn vader. De vader-zoon relatie is toch wel wat bedenkelijk bij sommige momenten. En dat is eigenlijk zo'n beetje wat er aan de hand is :p
De gameplay is eigenlijk zoals het eerste deel van Life Is Strange, maar dan zonder het terugdraaien van de tijd.
De muziek is zoals altijd bij deze games perfect!
Veel kan ik er van de rest niet over vertellen, aangezien het maximum 2.5 uur duurt, al kan je er ook doorheen in een halfuur. Al een geluk dat het gratis is. Ik hoop serieus dat Chris het hoofdpersonage speelt in Life Is Strange 2, want ik was echt fan van de setting!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1149
Mr.Wolf wrote:The Awesome Adventures Of Captain Spirit 8,5/10
Deze heeft me eigenlijk aangenaam verrast! Vooral omdat ik Life Is Strange niet zo heel speciaal vond! Je speelt hier als Chris, een jongetje met een levendige fantasie die graag superheldje speelt. Hij leeft samen met zijn vader. De vader-zoon relatie is toch wel wat bedenkelijk bij sommige momenten. En dat is eigenlijk zo'n beetje wat er aan de hand is
Image

De gameplay is eigenlijk zoals het eerste deel van Life Is Strange, maar dan zonder het terugdraaien van de tijd.
De muziek is zoals altijd bij deze games perfect!
Veel kan ik er van de rest niet over vertellen, aangezien het maximum 2.5 uur duurt, al kan je er ook doorheen in een halfuur. Al een geluk dat het gratis is. Ik hoop serieus dat Chris het hoofdpersonage speelt in Life Is Strange 2, want ik was echt fan van de setting!
Chris zal jammer genoeg niet het hoofdpersonage zijn van LIS 2. De twee kinderen die je aan het eind ziet, zullen (hoogstwaarschijnlijk) de hoofdpersonen zijn. Chris zal wel in het spel voorkomen: https://www.pcgamesn.com/life-is-strang ... characters
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1150
minermb wrote:
Mr.Wolf wrote:The Awesome Adventures Of Captain Spirit 8,5/10
Deze heeft me eigenlijk aangenaam verrast! Vooral omdat ik Life Is Strange niet zo heel speciaal vond! Je speelt hier als Chris, een jongetje met een levendige fantasie die graag superheldje speelt. Hij leeft samen met zijn vader. De vader-zoon relatie is toch wel wat bedenkelijk bij sommige momenten. En dat is eigenlijk zo'n beetje wat er aan de hand is :)
De gameplay is eigenlijk zoals het eerste deel van Life Is Strange, maar dan zonder het terugdraaien van de tijd.
De muziek is zoals altijd bij deze games perfect!
Veel kan ik er van de rest niet over vertellen, aangezien het maximum 2.5 uur duurt, al kan je er ook doorheen in een halfuur. Al een geluk dat het gratis is. Ik hoop serieus dat Chris het hoofdpersonage speelt in Life Is Strange 2, want ik was echt fan van de setting!
Chris zal jammer genoeg niet het hoofdpersonage zijn van LIS 2. De twee kinderen die je aan het eind ziet, zullen (hoogstwaarschijnlijk) de hoofdpersonen zijn. Chris zal wel in het spel voorkomen: https://www.pcgamesn.com/life-is-strang ... characters
Hmmm, vind ik eerlijk gezegd wel wat jammer, aangezien ik Chris direct wel leuk vond! Maar ja, hopelijk doen ze iets zot met de 2 andere kinderen :p
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1151
Far Cry 4

Jammer genoeg heb ik deze game door omstandigheden in kortere speelsessie over meerdere maanden moeten verspreiden, dus ja, ik heb niet zo'n goed overzicht meer. Ik was het begin zelfs al bijna vergeten :O
Wat ik wel weet, is dat ik enorm genoten heb van de game. Prachtige omgevingen, interessante map, veel te doen, leuke wapens en heel vlotte gameplay. Over het verhaal kan ik niet veel meer zeggen, daar ga ik nog eens wat filmpjes van moeten kijken om het totaalplaatje opnieuw te snappen :P

De lat voor Far Cry 5 is voor mij nu wel heel hoog gelegd, al zal het toch nog heel lang duren voor ik daaraan begin :-"

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1152
Bioshock 2 8.5/10
Wat een aangename terugkeer naar het "hellhole" dat ze Rapture noemen. In deze opvolger speel je als Subject Delta, een big daddy. Je werd ooit in een ver verleden gekoppeld aan een little sister genaamd Eleanor. Van het een komt het ander en plots staat daar mevrouw de psycholoog (Lamb) die plots Eleanor van je afneemt, je daarna vermoord en ten slotte nog eens de macht grijpt over Rapture. Plots verander je in Jezus, en maak je een mystieke verrijzenis na enkele jaren. Het enige doel is om het meisje uit handen te nemen van madam de psycholoog.
Het verhaal is weer leuk om te volgen. Het wordt weer mooi opgesplitst in levels waarbij je telkens een commander van Lamb moet zien te overmeesteren. Hierbij wordt er telkens morele keuzes gegeven, die uiteindelijk ook een effect hebben op het einde.
De gameplay is eigenlijk zo goed als hetzelfde als in het vorige spel. Je hebt nog steeds verschillende krachten. Hierdoor kon je wel dikwijls afwisselen van speelstijl.
De muziek was ook weer top :p Ik hou wel van die oudere stijl die ze hanteren hierin.
Het enige minpunt dat ik had, was het einde. Dit werd in mijn ogen iets te hard uitgerokken. Er zaten wel heel wat leuke elementen in, maar toch... Het kon misschien wel iets beter uitgewerkt worden. Ten slotte vond ik deel 1 toch ietsje beter. Hierbij was Rapture nog volledig nieuw. Je hebt dan nog bv. schrik om zo'n big daddy tegen te komen, terwijl je hier al wel weet wat je te wachten staat.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1153
Mr.Wolf wrote:The Awesome Adventures Of Captain Spirit 8,5/10
Deze heeft me eigenlijk aangenaam verrast! Vooral omdat ik Life Is Strange niet zo heel speciaal vond! Je speelt hier als Chris, een jongetje met een levendige fantasie die graag superheldje speelt. Hij leeft samen met zijn vader. De vader-zoon relatie is toch wel wat bedenkelijk bij sommige momenten. En dat is eigenlijk zo'n beetje wat er aan de hand is :p
De gameplay is eigenlijk zoals het eerste deel van Life Is Strange, maar dan zonder het terugdraaien van de tijd.
De muziek is zoals altijd bij deze games perfect!
Veel kan ik er van de rest niet over vertellen, aangezien het maximum 2.5 uur duurt, al kan je er ook doorheen in een halfuur. Al een geluk dat het gratis is. Ik hoop serieus dat Chris het hoofdpersonage speelt in Life Is Strange 2, want ik was echt fan van de setting!
heb die ook uitgespeeld maar het is eigenlijk toch een demo niet ?? Want er zijn geen trophies en hij is extreem kort. Lastig om hier een cijfer op te plakken vind ik...

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1155
Gamefreak wrote:
Mr.Wolf wrote:The Awesome Adventures Of Captain Spirit 8,5/10
Deze heeft me eigenlijk aangenaam verrast! Vooral omdat ik Life Is Strange niet zo heel speciaal vond! Je speelt hier als Chris, een jongetje met een levendige fantasie die graag superheldje speelt. Hij leeft samen met zijn vader. De vader-zoon relatie is toch wel wat bedenkelijk bij sommige momenten. En dat is eigenlijk zo'n beetje wat er aan de hand is :p
De gameplay is eigenlijk zoals het eerste deel van Life Is Strange, maar dan zonder het terugdraaien van de tijd.
De muziek is zoals altijd bij deze games perfect!
Veel kan ik er van de rest niet over vertellen, aangezien het maximum 2.5 uur duurt, al kan je er ook doorheen in een halfuur. Al een geluk dat het gratis is. Ik hoop serieus dat Chris het hoofdpersonage speelt in Life Is Strange 2, want ik was echt fan van de setting!
heb die ook uitgespeeld maar het is eigenlijk toch een demo niet ?? Want er zijn geen trophies en hij is extreem kort. Lastig om hier een cijfer op te plakken vind ik...
Heb het toch gedaan, want ik ben een rebel #Anarchy
Image