Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1666
NTGSruler wrote: 20 Jul 2023 17:51 Goat Simulator eindelijk op 100%.

Die laatste DLC is :ziek: (ik wil eigenlijk emoticon die overgeeft).
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n bagger gespeeld. Dat meen ik. Vooral het ruimteschip besturen is om je haren (die ik bijna niet meer heb) uit te trekken. De main game vond ik al niet veel aan, maar dit heeft een zure smaak achtergelaten. Nu ja van de backlog en op 100%.
En toch doorgezet. Goed gedaan ;)
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1667
NTGSruler wrote: 20 Jul 2023 17:51 Goat Simulator eindelijk op 100%.

Die laatste DLC is :ziek: (ik wil eigenlijk emoticon die overgeeft).
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n bagger gespeeld. Dat meen ik. Vooral het ruimteschip besturen is om je haren (die ik bijna niet meer heb) uit te trekken. De main game vond ik al niet veel aan, maar dit heeft een zure smaak achtergelaten. Nu ja van de backlog en op 100%.
Oesje, ik heb deze een tijdje ook allemaal gekocht :p Dat gaat nog beloven haha! Ik vond de flappy goat van de base game al verschrikkelijk
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1672
Far Cry 5 7.5/10
Ooit had ik Far Cry 3 relatief blind aangekocht en zoveel jaar later is dit nog steeds een van mijn favoriete ubisoft games en misschien zelfs wel ps3 games. Far Cry 4 was wat meer van hetzelfde met een minder memorabele slechterik en Primal was een degelijk vieruurtje. Uiteindelijk kwam daar Far Cry 5. Waar we bij de voorgaande delen vaak een exotisch oord opzochten, gaan we nu naar Montana in de VS. We bevinden ons meer bepaald in Hope County waar de familie Seed even een gekke sekte uit de grond heeft gestampt met allerlei religieuze fanatiekelingen. Joseph Seed is de leider van dit groepje schobbekjakken en noemen ze ook wel The Father. Het spel begint dat je als nieuw lid van de politie de sheriff mag vergezellen op een tripje richting de Vader zijn kerk met een arrestatiebevel. Dit loopt zodanig uit de hand dat iedereen van je groepje gevangen wordt genomen en naar 1 van de 3 grote gebieden gebracht wordt. Aan jou nu om deze arme schapen van deze wolfen te gaan bevrijden. Hoe je dit doet staat volledig vrij. Je kan kiezen welk gebied je eerst doet en al snel merk je op dat vrijheid hier centraal staat! De manier om een gebied te bevrijden doe je door allerlei activiteiten te voltooien die je punten geven. Als je genoeg punten behaald hebt, daagt de leider van dat gebied je uit en heb je kans om dat gebied dus te bevrijden. Dit zorgde er wat voor dat de missies minder spectaculair waren dan de vorige games omdat alles niet lineair verloopt. Missies volgen niet op elkaar dus.
Ook het hoofdpersonage is stom. Letterlijk dan, want hij/zij spreekt niet. Dus je bent eigenlijk altijd stil wat ik nooit leuk vind in een game. Dit geeft weinig persoonlijkheid. Joseph Seed is ook niet de meest interessante slechterik omdat je er ook niet erg veel van hoort. Je ziet de beste man misschien 2 keer voor het einde en dat is het dan. Ook is er een overvloed aan side characters waardoor je niet bepaald een band creërt met hen. Ik heb liever 5 sterk uitgewerkte personages dan de 20 personages die je nu had.
Toch ziet de wereld er adembenemend uit en ademt het nog steeds volop de Far Cry sfeer uit. Het is leuk om alles te ontdekken en om een hele nederzetting in stealth uit te moorden! En ten slotte blijf ik gewoon fan van de setting met een sekte als grote slechterik.
Nu op naar de DLC en daarna New Dawn.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1673
Mr.Wolf wrote: 25 Jul 2023 19:28 Far Cry 5 7.5/10
Ooit had ik Far Cry 3 relatief blind aangekocht en zoveel jaar later is dit nog steeds een van mijn favoriete ubisoft games en misschien zelfs wel ps3 games. Far Cry 4 was wat meer van hetzelfde met een minder memorabele slechterik en Primal was een degelijk vieruurtje. Uiteindelijk kwam daar Far Cry 5. Waar we bij de voorgaande delen vaak een exotisch oord opzochten, gaan we nu naar Montana in de VS. We bevinden ons meer bepaald in Hope County waar de familie Seed even een gekke sekte uit de grond heeft gestampt met allerlei religieuze fanatiekelingen. Joseph Seed is de leider van dit groepje schobbekjakken en noemen ze ook wel The Father. Het spel begint dat je als nieuw lid van de politie de sheriff mag vergezellen op een tripje richting de Vader zijn kerk met een arrestatiebevel. Dit loopt zodanig uit de hand dat iedereen van je groepje gevangen wordt genomen en naar 1 van de 3 grote gebieden gebracht wordt. Aan jou nu om deze arme schapen van deze wolfen te gaan bevrijden. Hoe je dit doet staat volledig vrij. Je kan kiezen welk gebied je eerst doet en al snel merk je op dat vrijheid hier centraal staat! De manier om een gebied te bevrijden doe je door allerlei activiteiten te voltooien die je punten geven. Als je genoeg punten behaald hebt, daagt de leider van dat gebied je uit en heb je kans om dat gebied dus te bevrijden. Dit zorgde er wat voor dat de missies minder spectaculair waren dan de vorige games omdat alles niet lineair verloopt. Missies volgen niet op elkaar dus.
Ook het hoofdpersonage is stom. Letterlijk dan, want hij/zij spreekt niet. Dus je bent eigenlijk altijd stil wat ik nooit leuk vind in een game. Dit geeft weinig persoonlijkheid. Joseph Seed is ook niet de meest interessante slechterik omdat je er ook niet erg veel van hoort. Je ziet de beste man misschien 2 keer voor het einde en dat is het dan. Ook is er een overvloed aan side characters waardoor je niet bepaald een band creërt met hen. Ik heb liever 5 sterk uitgewerkte personages dan de 20 personages die je nu had.
Toch ziet de wereld er adembenemend uit en ademt het nog steeds volop de Far Cry sfeer uit. Het is leuk om alles te ontdekken en om een hele nederzetting in stealth uit te moorden! En ten slotte blijf ik gewoon fan van de setting met een sekte als grote slechterik.
Nu op naar de DLC en daarna New Dawn.
Leuk geschreven. Ik heb deze game niet gekocht omdat er vooral veel gemixte reviews waren en de game precies hetzelfde zou doen als Far Cry 3 en 4. En ze nog altijd dezelfde engine (graphics) zouden gebruiken.

Misschien dat ik ooit wel weer zin heb in precies een Far Cry al vroeger, dan zou deze game perfect zijn. Maar op dit moment weten ze mij niet echt over te halen.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1674
FGras wrote: 26 Jul 2023 11:57
Mr.Wolf wrote: 25 Jul 2023 19:28 Far Cry 5 7.5/10
Ooit had ik Far Cry 3 relatief blind aangekocht en zoveel jaar later is dit nog steeds een van mijn favoriete ubisoft games en misschien zelfs wel ps3 games. Far Cry 4 was wat meer van hetzelfde met een minder memorabele slechterik en Primal was een degelijk vieruurtje. Uiteindelijk kwam daar Far Cry 5. Waar we bij de voorgaande delen vaak een exotisch oord opzochten, gaan we nu naar Montana in de VS. We bevinden ons meer bepaald in Hope County waar de familie Seed even een gekke sekte uit de grond heeft gestampt met allerlei religieuze fanatiekelingen. Joseph Seed is de leider van dit groepje schobbekjakken en noemen ze ook wel The Father. Het spel begint dat je als nieuw lid van de politie de sheriff mag vergezellen op een tripje richting de Vader zijn kerk met een arrestatiebevel. Dit loopt zodanig uit de hand dat iedereen van je groepje gevangen wordt genomen en naar 1 van de 3 grote gebieden gebracht wordt. Aan jou nu om deze arme schapen van deze wolfen te gaan bevrijden. Hoe je dit doet staat volledig vrij. Je kan kiezen welk gebied je eerst doet en al snel merk je op dat vrijheid hier centraal staat! De manier om een gebied te bevrijden doe je door allerlei activiteiten te voltooien die je punten geven. Als je genoeg punten behaald hebt, daagt de leider van dat gebied je uit en heb je kans om dat gebied dus te bevrijden. Dit zorgde er wat voor dat de missies minder spectaculair waren dan de vorige games omdat alles niet lineair verloopt. Missies volgen niet op elkaar dus.
Ook het hoofdpersonage is stom. Letterlijk dan, want hij/zij spreekt niet. Dus je bent eigenlijk altijd stil wat ik nooit leuk vind in een game. Dit geeft weinig persoonlijkheid. Joseph Seed is ook niet de meest interessante slechterik omdat je er ook niet erg veel van hoort. Je ziet de beste man misschien 2 keer voor het einde en dat is het dan. Ook is er een overvloed aan side characters waardoor je niet bepaald een band creërt met hen. Ik heb liever 5 sterk uitgewerkte personages dan de 20 personages die je nu had.
Toch ziet de wereld er adembenemend uit en ademt het nog steeds volop de Far Cry sfeer uit. Het is leuk om alles te ontdekken en om een hele nederzetting in stealth uit te moorden! En ten slotte blijf ik gewoon fan van de setting met een sekte als grote slechterik.
Nu op naar de DLC en daarna New Dawn.
Leuk geschreven. Ik heb deze game niet gekocht omdat er vooral veel gemixte reviews waren en de game precies hetzelfde zou doen als Far Cry 3 en 4. En ze nog altijd dezelfde engine (graphics) zouden gebruiken.

Misschien dat ik ooit wel weer zin heb in precies een Far Cry al vroeger, dan zou deze game perfect zijn. Maar op dit moment weten ze mij niet echt over te halen.
Op zich lijkt deze niet echt op de vorigen hoor! Nummertje 4 was wel bijna een kopie van 3 maar dan een andere setting. Het doet veel dingen nieuw en laat ook oude dingen weg. De bell en radio towers worden weggelaten. De zijmissies zijn ook niet meer zo repetitief. Je moet ook niet meer op jacht gaan om je equipment te upgraden. Je merkt ook wel echt op dat deze gericht is om in coop te kunnen spelen zo.
Ook de volledige vrijheid van hoe je het verhaal doorloopt is nieuw. De graphics zijn natuurlijk veel beter dan de vorige games en alles ziet er prachtig uit.
Ik moet misschien wel vermelden dat ik deze zo'n 3 jaar geleden begonnen was op ps4 en ik toen enorm veel bugs had, zo vervelend zelfs dat ik toen noodgedwongen moest stoppen omdat sommige missies zo kapot waren dat ze niet meer lukten... Nu op ps5 gespeeld en helemaal geen bugs tegengekomen.
De opzet is natuurlijk wel hetzelfde. Een tiran neemt een gebied over en samen met de bevolking vecht je weer voor vrijheid.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1675
God of War, het verhaal.

Ben hieraan begonnen als God of War leek. Had wel eens keer op PS2 ooit de 1 of 2 gespeeld, maar toen moest ik niks weten van hack n slash.
Na het eerste uur had ik eerlijk gezegd spijt dat ik eraan was begonnen. 😅 Leek me kwa gameplay een PS3 launchgame. Behalve "BOY! BOY!...", was er ook niet veel dialoog of lore.
Dat beterde wel en het verhaal werd ook veel beter, er was meer te doen. Nu amuseer ik me wel met de game en met de mythes en lore zit het heel goed.
Ik heb dus het verhaal uitgespeeld, alle sidequests tussendoor ook al volgens mij. Vier Valkyries verslaan. Nu rest nog het zoeken van enkele artefacten en een tiental raven, bijltje upgraden, Niflheim en de laatste trial van Muspelheim. Denk dat dat alles is. 😛
Ergens aan het begin dacht ik dat ik deze tegen mijn zin ging uitspelen en al zeker niet Ragnarok kopen, maar ik overweeg nu om die ook aan de lange backlog toe te voegen.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1676
zenmaster wrote: 16 Aug 2023 11:18 God of War, het verhaal.

Ben hieraan begonnen als God of War leek. Had wel eens keer op PS2 ooit de 1 of 2 gespeeld, maar toen moest ik niks weten van hack n slash.
Na het eerste uur had ik eerlijk gezegd spijt dat ik eraan was begonnen. 😅 Leek me kwa gameplay een PS3 launchgame. Behalve "BOY! BOY!...", was er ook niet veel dialoog of lore.
Dat beterde wel en het verhaal werd ook veel beter, er was meer te doen. Nu amuseer ik me wel met de game en met de mythes en lore zit het heel goed.
Ik heb dus het verhaal uitgespeeld, alle sidequests tussendoor ook al volgens mij. Vier Valkyries verslaan. Nu rest nog het zoeken van enkele artefacten en een tiental raven, bijltje upgraden, Niflheim en de laatste trial van Muspelheim. Denk dat dat alles is. 😛
Ergens aan het begin dacht ik dat ik deze tegen mijn zin ging uitspelen en al zeker niet Ragnarok kopen, maar ik overweeg nu om die ook aan de lange backlog toe te voegen.
Ik had precies hetzelfde voordat ik aan de God of War reboot begon. Die oude god of war games vond ik ook niet zo leuk. Deze reboot is zeker nog een hack en slash game maar niet zo grindy als de voorgaande games. De semi open wereld is ook echt genieten.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1677
zenmaster wrote: 16 Aug 2023 11:18 God of War, het verhaal.

Ben hieraan begonnen als God of War leek. Had wel eens keer op PS2 ooit de 1 of 2 gespeeld, maar toen moest ik niks weten van hack n slash.
Na het eerste uur had ik eerlijk gezegd spijt dat ik eraan was begonnen. 😅 Leek me kwa gameplay een PS3 launchgame. Behalve "BOY! BOY!...", was er ook niet veel dialoog of lore.
Dat beterde wel en het verhaal werd ook veel beter, er was meer te doen. Nu amuseer ik me wel met de game en met de mythes en lore zit het heel goed.
Ik heb dus het verhaal uitgespeeld, alle sidequests tussendoor ook al volgens mij. Vier Valkyries verslaan. Nu rest nog het zoeken van enkele artefacten en een tiental raven, bijltje upgraden, Niflheim en de laatste trial van Muspelheim. Denk dat dat alles is. 😛
Ergens aan het begin dacht ik dat ik deze tegen mijn zin ging uitspelen en al zeker niet Ragnarok kopen, maar ik overweeg nu om die ook aan de lange backlog toe te voegen.
Ikzelf ben al heel lang fan van de reeks! Heb de eerste 3 games ontelbare keren uitgespeeld. God of War 3 blijft voor mij dan ook nog steeds de beste van de reeks!
Voor de soft reboot van 2018 had ik zelf ook wat schrik, omdat ze echt wel heel veel veranderd hadden. Maar deze zorg was zeker niet nodig, aangezien ze weer een topgame hadden afgeleverd. Baldur was een ongelooflijk coole slechterik en de moeite die Kratos had met het opnieuw vader zijn werd mooi getoond hier.
Voor ragnarok was de hype heel erg groot, maar jammer genoeg heeft deze voor mij de verwachtingen niet kunnen inlossen. Ik denk dat het na Ascension voor mij wel de minste van de reeks is! Waar de vorige games echt op een avontuur leken, is dat bij deze helemaal niet meer het geval. Je hebt vaak een opdracht, je vervult deze en je komt terug naar een soort van hub dat dienst doet als uitvalsbasis. Het lijkt hier dus echt meer gewoon op levels dan in de andere games. Ook de grootsheid en de epische momenten zijn hier wat zoek. Het hele spel voelt meer intiemer aan en de nadruk ligt echt wel heel hard op de relatie tussen Kratos en Atreus. Ook qua personages was het niet veel soeps. God of War van 2018 introduceerde allerlei nieuwe personages die stuk voor stuk sterk waren uitgewerkt. Ragnarok werkt verder met deze personages, maar de nieuwe personages die geïntroduceerd worden, had ik jammer genoeg geen band mee... Het einde was dan ook erg teleurstellend. Het eindgevecht stelde niets voor en voor ik het wist, rolden de credits over het scherm... Hier kon zoveel meer mee gedaan worden.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1679
zenmaster wrote: 16 Aug 2023 13:32 Oei.. :lol: Jammer.
Op zijn pijlen na vond ik Atreus maar irritant.
In welke zin waren de oude games beter, Mr. Wolf? Want kan me er niks bij voorstellen.
Ai, ja in ragnarok komt de focus nog meer op Atreus te liggen. Was ook een reden waarom ik het denk ik wat minder vond, omdat ik Atreus ook altijd maar een irritant mannetje heb gevonden :p
Op zich waren de oude games niet beter, want ik vond de game uit 2018 heel sterk zelfs! Het probleem bij mij lag voornamelijk bij Ragnarok!
En op zich is het geen slechte game hoor! Alleen had het voor mij zoveel meer kunnen zijn...
Ik raad sowieso god of war 3 ook aan! Kun je uitspelen op zo'n 8 uurtjes als je wil en is ook ooit denk ik gratis geweest bij ps+
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1680
Ik heb de oude God of War-games ook enorm veel gespeeld en van genoten. De reboot voelde totaal anders aan, maar ik vond het een logische evolutie en het voelde zeker niet geforceerd een andere richting proberen uitgaan. Kan helpen dat de setting mij veel meer aanspreekt dan het oude Griekenland, maar de tragere gameplay en meer exploratie vond ik leuker :)
Ragnarok heb ik voor als cadeau gekregen maar... voor PS5 en ik heb nog geen PS5 :lol: Dat wordt dus sowieso mijn eerste game die ik erop speel :D