Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1681
met0t0 wrote: 20 Aug 2023 20:29 Ik heb de oude God of War-games ook enorm veel gespeeld en van genoten. De reboot voelde totaal anders aan, maar ik vond het een logische evolutie en het voelde zeker niet geforceerd een andere richting proberen uitgaan. Kan helpen dat de setting mij veel meer aanspreekt dan het oude Griekenland, maar de tragere gameplay en meer exploratie vond ik leuker :)
Ragnarok heb ik voor als cadeau gekregen maar... voor PS5 en ik heb nog geen PS5 :lol: Dat wordt dus sowieso mijn eerste game die ik erop speel :D
Nope... Astro's Playroom is de verplichte eerste game en platinum voor iedereen met een PS5! :love:

Voor mij nog steeds de game die het meeste aantoont wat er allemaal mogelijk is met de DualSense controller :)
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1682
Kolm wrote: 21 Aug 2023 00:07
met0t0 wrote: 20 Aug 2023 20:29 Ik heb de oude God of War-games ook enorm veel gespeeld en van genoten. De reboot voelde totaal anders aan, maar ik vond het een logische evolutie en het voelde zeker niet geforceerd een andere richting proberen uitgaan. Kan helpen dat de setting mij veel meer aanspreekt dan het oude Griekenland, maar de tragere gameplay en meer exploratie vond ik leuker :)
Ragnarok heb ik voor als cadeau gekregen maar... voor PS5 en ik heb nog geen PS5 :lol: Dat wordt dus sowieso mijn eerste game die ik erop speel :D
Nope... Astro's Playroom is de verplichte eerste game en platinum voor iedereen met een PS5! :love:

Voor mij nog steeds de game die het meeste aantoont wat er allemaal mogelijk is met de DualSense controller :)
Inderdaad. Zou leuk zijn nog eens iets in dat genre van games te kunnen spelen. :)
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1683
Kolm wrote: 21 Aug 2023 00:07
met0t0 wrote: 20 Aug 2023 20:29 Ik heb de oude God of War-games ook enorm veel gespeeld en van genoten. De reboot voelde totaal anders aan, maar ik vond het een logische evolutie en het voelde zeker niet geforceerd een andere richting proberen uitgaan. Kan helpen dat de setting mij veel meer aanspreekt dan het oude Griekenland, maar de tragere gameplay en meer exploratie vond ik leuker :)
Ragnarok heb ik voor als cadeau gekregen maar... voor PS5 en ik heb nog geen PS5 :lol: Dat wordt dus sowieso mijn eerste game die ik erop speel :D
Nope... Astro's Playroom is de verplichte eerste game en platinum voor iedereen met een PS5! :love:

Voor mij nog steeds de game die het meeste aantoont wat er allemaal mogelijk is met de DualSense controller :)
Dat was idd een verrassing! Sinds ik de laatste maanden enkel nog maar ps4 games gespeeld heb, was ik al bijna vergeten wat dat bakje allemaal kon :p
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1684
Ik heb zojuist het verhaal van The Last of Us Part I (de remake) uit. Wat een geweldig spel. Ik kan nu eindelijk aanvaarden dat ik dit spel tien jaar heb genegeerd.
Ik moet Naughty Dog bedanken voor de nieuwe kledingskins in de extra's en vooral het Deadwood T-shirt. Deed me eraan denken dat ik die geweldige serie die te snel werd geannuleerd opnieuw moet bekijken...
Nu beginnen met Left Behind en daarna kijken wat er nog moet gebeuren voor de platinum.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1686
Assassin's Creed III 9/10
Aah, Assassin's Creed III, een van de meest bizarre games uit de reeks voor mij. Op release vond ik dit de slechtste game uit de reeks, maar ondertussen heeft deze een plekje in mijn hart gewonnen en staat deze in mijn top 3 van AC games.
Ezio zijn verhaal is volledig klaar en we trekken nu naar het startende Amerika. Protagonist van dienst is Ratonhnhaké ton (yup, deze heb ik van internet gekopieerd) ofwel Connor. Connor is een native of in de volksmond ook wel Indiaan genoemd. Op een dag staan onze alomgeliefde tempeliers voor de deur en doen colonialistische dingen die we nu "Oorlogsmisdaden" noemen. Connor besluit zo de strijdbijl op te nemen en wraak te zoeken op de mensen die hier mee te maken hadden. Ondertussen in de hedendaagse tijd volgen we Desmond en komt het verhaal hier tot zijn hoogtepunt.
Na de vrolijke, grappige, maar ook volwassen Ezio is het nu tijd voor een jonge, naïve en doodserieuze Connor. Het is niet m'n favo personage, maar het is wel het meeste tragische personage uit de gehele reeks wat ik wel fijn vind! Maar ik durf ook wel te zeggen dat AC3 de beste slechterik heeft van de reeks. Het is een hatelijk personage die je echt naar de eeuwige jachtvelden wil sturen.
Wat ik ook altijd waardeer in een AC game is de combinatie van natuur en steden en dat doet deze perfect. Je hebt enerzijds Boston en New York waarin je kan rondrennen, maar er is ook The Frontier wat een prachtig en groots natuurgebied is waar je kunt jagen.
De missies zijn vaak wel origineel en ook het feit dat je hier met een boot kunt varen is geweldig. Dit legt echt het fundament voor AC Black Flag maar is hier nog eerder beperkt.
En ja... Lorne Balfe doet weer prachtig werk als componist. Het moment waarbij je door The Frontier loopt en je hoort dat prachtige muziekje met de fluit. Kippenvel gewoon!
Maar mijn grootste nadeel zijn de optionele doelen tijdens de missies. Deze moet je voltooien om de 100% te halen en deze halen wel echt van het plezier weg. Je verliest zo wat de vrijheid die je hebt om een missie aan te pakken en zorgt voor stress. Of deze slaan soms helemaal op niks... (Zink 2 fregatten door op hun zwakke plek te schieten die je met wat geluk moet zien te raken).
Al bij al heeft deze zich echt verdiend in mijn top 3 AC games weten te werken. Ik hoop stiekem ooit dat we nog eens terug naar Coloniaal Amerika gaan, want ik wil weten hoe het verhaal van Connor afloopt.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1689
Tiny Tina's Wonderworlds: 7/10

Ik ben al sinds de allereerste borderlands game grote fan. Maar aan deze game moest ik toch even wennen. De Borderlandsgeest zit er helemaal in, maar de humor klikte even niet. Gelukkig veranderde dit naarmate ik verder speelde. Zeker wanneer je oude bekende begint tegen te komen zoals Claptrap.

Ondanks dat het een D&D geïnspireerde game is, blijft het 100% aanvoelen als een shooter.

De loot voelde minder belangrijk aan. Ik heb behalve de chaos trials ook nooit echt moeilijke bazen gehad. Dat zorgde ervoor dat ik eigenlijk maar met 1 en hetzelfde wapen bleef spelen.

Als fan zou ik zeggen: ga ervoor! Als niet fan blijf je beter weg.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1690
Unpacking 7/10
In Unpacking speel je als verhuisfirma? De opzet van het spel is dat je een meisje volgt in verschillende fases van haar leven die meerdere keren verhuisd. De bedoeling is dus om verhuisdozen uit te pakken en alles op de juiste plek te zetten in de verschillende kamers.
Het verhaal wordt heel erg subtiel verteld aan de hand van de verschillende objecten die je moet uitpakken. Maar dit bleef een klein beetje oppervlakking. Buiten enkele heel subtiele zaken was er niet erg veel verhaal. Ik denk dat ik het leuker had gevonden om meerdere mensen te volgen of als er bv ook brieven waren die uitgepakt moesten worden die meer over het verhaald vertelden zoals een breakup brief of een tekening/foto die meer in detail bekeken kon worden.
Buiten het verhaal was het wel leuk om elke doos open te maken en alles op de juiste plek te zetten. Het is trouwens ook point and click, dus je wandelt niet fysiek door het huis. Alleen waren sommige dingen erg moeilijk te zien wat het nu was omdat het gepixeleerd is. Zo krijg je soms een doos of een platte schijf en weet je niet wat te doen met het object. Vandaar dat het misschien wel handig was om telkens de naam van het voorwerp te zien in een pop up ofzo.
Uiteindelijk was het een vrolijke en rustgevende game die een paar uurtjes duurde en dat voelde voor mij als genoeg aan!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1691
The Quarry 8.5/10
Spooktober moet natuurlijk goed ingezet worden door een zenuwslopende horrorgame te spelen. The Quarry verdwijnt deze maand uit de ps+ extra library, dus daarmee was de keuze al snel gemaakt.
Net zoals Until Dawn speel je met een handvol tieners die op de een of andere manier afgesloten geraakt van de buitenwereld. Ditmaal zitten we op zomerkamp in Hackett's Quarry waar je speelt als de begeleiders van dienst. Op de laatste dag van het kamp ziet de brave meneer Hackett de tieners liever verdwijnen, maar dankzij autopech zijn ze genoodzaakt nog een laatste nacht op kamp te blijven. Natuurlijk blijkt toch niet alles te zijn wat het is op zomerkamp en lijkt het toch geen ponykamp te wezen.
De bedoeling is wederom om de tieners door de nacht te brengen zodat ze allemaal het zonlicht terug te zien krijgen. En da's soms moeilijker als verwacht. De game speelt zoals een film. Je hebt de helft van de tijd controle over je personage waardoor je door de omgeving kunt wandelen. Dit wordt vaak afgewisseld met interactieve cutscenes waar je keuzes moet maken die soms levensbelangrijk zijn. Als je bv een leeg blikje weggooit, kan het een paar uur later wel eens zijn dat iemand valt over het blikje en zijn nek breekt :p
De cast is ditmaal beter dan in Until Dawn. Hier is echt sprake van een sterrencast... We hebben Ariel Winter uit Modern Family, David Arquette die Dewey speelt in Scream, Ted Raimi wie de broer is van legendarisch regisseur Sam Raimi, Lin Shaye wie in de Insidious films speelt, Ethan Suplee (die een massieve body transformation in het echt heeft ondergaan) en nog veel meer. De meeste personages zijn veel leuker dan in Until Dawn en ik wou ook echt iedereen in leven proberen te houden. Jammer genoeg hebben er twee het loodje gelegd in mijn playthrough.
Het verhaal zelf was ook weer intrigerend, maar heel gelijklopend met Until Dawn. Het bracht weinig nieuws, maar dat vond ik ook niet zo erg.
En dat brengt me bij een minder positief puntje. De keuzes zijn misschien soms iets te random. De dood van 1 personage was echt een keuze die 50/50 was en waar verder geen logica inzat. Anderzijds brengt dit wel wat realisme in het spel doordat het niet voorspelbaar is.
Ik had soms ook wel wat problemen met de verlichting dat het wel echt heel donker was en het licht ook versprong waardoor het soms duidelijk veel lichter was en soms veel donkerder.
Een laatste negatieve puntje of toch minder puntje was het intermezzo tussen elk hoofdstuk. Until Dawn het stuk waar je telkens bij de psychiater langs moest na elk hoofdstuk en dit was oprecht eng. De tussenstukjes nu waren veel minder interessent in mijn opinie.
Desondanks hebben ze weer een topgame afgeleverd, al hoop ik dat ze misschien voor een volgende grote game een iets ander pad opgaan in het horror genre.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1693
Omno 8/10
In Omno speel je als een klein mannetje met een staf dat op cryptische wijze op zoek gaat naar het licht. Via wat achtergrondverhaal kom je er op nog meer cryptische wijze achter dat je volk ooit de wereld verlaten heeft met de stafdragers via het licht. Nu is het aan jou om deze verlaten wereld te doorkruizen en ook naar het licht te gaan.
Je speelt doorheen 10 levels waarin je telkens hetzelfde moet doen. Vind 3 gekleurde lichtballen en speel een puzzel uit om naar het volgende level te gaan. In elk level kan je dan ook nog een aantal doosjes vinden die meer over het verhaal vertellen en kan je ook nog dieren vinden die op deze wonderbaarlijke planeet leven. Qua opzet is het dus relatief simpel, maar het speelt erg zen. De puzzels zijn makkelijk waardoor er geen onnodige frustraties zijn en daarom transformeert het spel naar iets rustgevends. De link kan dus al snel gelegd worden met een game zoals Journey.
De wereld zag er prachtig uit. De kleuren spatten van het scherm af (blijkbaar had ik mijn instellingen van mijn tv nog op donkere kamer staan en wanneer ik deze op levendig zette... Wow). De muziek is erg mooi.
Enig nadeel is dat de besturing soms nogal wonky kan zijn. Als je bv wil springen aan de rand van een richel, val je vaak recht naar beneden ipv dat je springt. Ook tijdens het zweven vlieg je voornamelijk in een bepaalde richting ipv dat je vrij kunt bewegen.
Trouwens, als je dit spel ook een keer wil proberen, deze verlaat in januari ps plus extra!

EDIT: Is dit nu tweemaal gepost? :p
Image