Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1006
Secret Agent Clank

Deze spin-off was waarschijnlijk de zwakste game uit heel de Ratchet & Clank franchise, tenzij ge een hekel hebt aan de tower defense gameplay uit Q-Force.

De gameplay met Clank was vrij simpel, met hier en daar ineens enorme pieken qua moeilijkheid (semi-onmogelijke QTEs e.d.). De stukken met Ratchet waren redelijk deftige arena challenges met wat standaard wapens uit de reeks. Af en toe was er een soort intermezzo waarin ge met Qwark speelde; het idee erachter was goed, maar dit was altijd te lang gerokken. Uiteindelijk waren de beste stukken de puzzelsecties met Clank's Gadgebots.

De graphics waren zeer slecht (PSP-port, dus minder dan de gemiddelde PS2 game) en de camera was irritant, waarschijnlijk deels door de kleine omgevingen. De muziek deed wel vrij sterk denken aan de originele trilogie.

Al met al redelijk, maar te vaak frustrerend en na de credits had ik totaal geen zin meer in de challenge mode, terwijl ik daar bij de andere games direct aan wou beginnen.

5.5/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1007
RoyVdW wrote:
Mr.Wolf wrote:
RoyVdW wrote:
Mr.Wolf wrote:Firewatch 9/10
Wauw, wat een prachtig spel. Het begin is ijzersterk. Je kiest namelijk hoe het leven van Henry (het hoofdpersonage) eruit gaat zien. Dit wordt prachtig weergegeven. Na deze introductie ga je worden losgelaten in de wonderlijke wereld van Firewatch. Je bent eraan toe om even van alle miserie te vertrekken in de wereld en je neemt een baantje aan als boswachter. Je krijgt een heel gebied toegeschreven. Met een kaart en kompas in de hand trek je er steeds op uit om opdrachten te gaan voltooien die je worden gegeven door Delilah. Dit is een andere boswachter en tevens ook jou baas. De relatie die tussen beiden ontstaat is zalig om te zien. Al vanaf dag 1 begin je op te merken dat er een aantal zaken zijn die niet echt passen binnen het plaatje als Firewatch. Meer ga ik erover niet zeggen ;)
De wereld is dus prachtig. Je speelt altijd in een bos, maar die kleuren... De artstyle is zo goed, dat ik hem als achtergrond heb staan op mijn laptop en gsm. Net zoals de muziek die zo van tijd tot tijd eens speelt. Alles past mooi bij elkaar.
Wel zijn er een aantal minpunten. Zo was het einde niet echt bevredigend. Het spel was ergens naartoe aan het werken, maar dit stelde toch wel een beetje teleur. Ook had ik wel wat last van de framerate die begon te haperen wanneer ik begon te lopen.
Toch heb ik mij hier zeer hard mee geamuseerd en wou ik telkens maar even spelen, omdat het anders te snel uit was :p
Hij is dus de €7 waard dan aangezien die nu in sale staat met extra plus korting? Is de DLC erbij? Hoelang duurt de game ongeveer?

OT: TWD A New Frontier 7/10
Leuk dat je ervoor kan kiezen in begin hoe je je verhaal start ik heb eerst de keuzes van S1 en 2 terug doorlopen. Helaas is dit de minste van de reeks tot nu toe. Het draait allemaal om Clem de rest is bijzaak in principe. Je ziet ze opgroeien dat is goed. Er komt dus een S3 daar heb ik al zin in. Goed verhaal. Over keuzes ga ik niets zeggen dat moet je zelf ontdekken, maar ik denk wel dat dit verhaal met meest aanpasbaar was aangezien er tijdens de credits een hele uitleg van personages gegeven wordt wie leeft of dood is en dat kan in S3 gevolgen hebben.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Tgoh, dlc is er niet dacht ik, maar dat staat wel bij de trophies zo. En ik denk dat het afhangt van de speelstijl. Ik was een paar keer verloren gelopen dus kan 3-5 uur zijn ofzo. Is echt een walking sim
Dat is wel heel kort. En zonder DLC? Op hoeveel komt die dan? Raar dat deze normaal €20 kost. Jammer geen platinum ;p Volgens mij komt die nog gratis naar plus wrm zou die nu in korting staan?

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Ik denk dat het ook nog materiaal is voor een ps plus maand. En ja, ik heb er uiteindelijk een maand over gedaan, maar ik speelde maar in heel korte pozen en had niet de tijd om elke dag te spelen ;)
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1009
LocoRoco Cocoreccho op PS3. Wel ja, eigenlijk heeft W.O.L.F. hem grotendeels gespeeld :p
Leuk tussendoortje, maar de gewone LocoRoco gameplay ligt mij beter.
7/10

Limbo op PS3. Een game die al heel lang op mijn harde schijf stond, toch eindelijk maar eens aan begonnen. Ik ben er aangenaam door verrast, heel leuke puzzels en fantastische sfeer :)
8/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1010
Jak 2.... diepe zucht.... euh ja, Jak 2 was niet echt slecht maar heeft me bij momenten zo gefrustreerd dat het niet mooi was, vooral die kl¨te missies met de voertuigen. De setting sprak me ook niet aan, die GTA toestanden, nee, dat hebben Jak en Daxter echt niet nodig. Deel 1 was veel en veel beter. Hopelijk is deel 3 weer een stap vooruit. Ik geef deeltje 2 een 7 op 10.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1011
Child Of Light 8/10
Goed mee geamuseerd. Ziet er prachtig uit en kent een geweldige soundtrack. Het lijkt wel alsof je op een schilderij rondloopt. Samen met een aantal sprookjesfiguren ga je op pad om de wereld te redden. Dat doe je door tegen monsters te vechten. Dit werkt via een turn based concept dat zeer origineel werkt. In het begin zijn deze gevechten zeer gemakkelijk, maar worden toch wel uitdagend naar het einde toe.
1 van de grootste struikelpunten is dat de gevechten uiteindelijk wel redelijk repetitief beginnen te worden met als resultaat dat ik naar het einde toe deze begon te skippen.
Voor de rest is dit een prima indie game van Ubisoft. Samen met Valiant Hearts hebben ze toch wel zeer mooie indies afgeleverd vind ik
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1012
Mr.Wolf wrote:Child Of Light 8/10
Goed mee geamuseerd. Ziet er prachtig uit en kent een geweldige soundtrack. Het lijkt wel alsof je op een schilderij rondloopt. Samen met een aantal sprookjesfiguren ga je op pad om de wereld te redden. Dat doe je door tegen monsters te vechten. Dit werkt via een turn based concept dat zeer origineel werkt. In het begin zijn deze gevechten zeer gemakkelijk, maar worden toch wel uitdagend naar het einde toe.
1 van de grootste struikelpunten is dat de gevechten uiteindelijk wel redelijk repetitief beginnen te worden met als resultaat dat ik naar het einde toe deze begon te skippen.
Voor de rest is dit een prima indie game van Ubisoft. Samen met Valiant Hearts hebben ze toch wel zeer mooie indies afgeleverd vind ik
Ik heb die game ook nog liggen, maar eigenlijk nooit naar gekeken. Misschien die binnenkort maar even proberen.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1013
billie91 wrote:
Mr.Wolf wrote:Child Of Light 8/10
Goed mee geamuseerd. Ziet er prachtig uit en kent een geweldige soundtrack. Het lijkt wel alsof je op een schilderij rondloopt. Samen met een aantal sprookjesfiguren ga je op pad om de wereld te redden. Dat doe je door tegen monsters te vechten. Dit werkt via een turn based concept dat zeer origineel werkt. In het begin zijn deze gevechten zeer gemakkelijk, maar worden toch wel uitdagend naar het einde toe.
1 van de grootste struikelpunten is dat de gevechten uiteindelijk wel redelijk repetitief beginnen te worden met als resultaat dat ik naar het einde toe deze begon te skippen.
Voor de rest is dit een prima indie game van Ubisoft. Samen met Valiant Hearts hebben ze toch wel zeer mooie indies afgeleverd vind ik
Ik heb die game ook nog liggen, maar eigenlijk nooit naar gekeken. Misschien die binnenkort maar even proberen.
Is zeker en vast de moeite, en het duurt ook niet zo lang. Na 10 uur zie je de credits al lopen :p
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1014
Hatoful Boyfriend 8/10
Dit spel heeft me toch wel verbaasd. Op de oppervlakte lijkt het echt ma zo'n spel dat je van denkt: wie the fuck bedenkt dit soort dingen. Het is eigenlijk een soort van dating sim maar dan met vogels :p Je speelt als een meisje die op uitwisseling is naar een school met allemaal vogels. Uiteindelijk zijn er maar een stuk of 8-10 hoofdpersonages. Je doet er ongeveer een uur over om het spel uit te spelen. Uiteindelijk zijn er 8 eindes ofzo. Bij elk einde ben je dan zogezegd samen met een vogel. Het sterke aan het spel is de diversiteit in de verschillende verhalen. Het eerste deel van het spel is altijd hetzelfde (je komt aan op school en leert iedereen kennen). Vanaf dan kun je 1 van de vele paden uitgaan.
Het grootste deel van het spel is redelijk idioot en grappig te noemen al kan het soms wel serieus worden.
De gameplay is zeer beperkt. Je kunt enkel hier en daar een keuze maken. Het is dus vooral een visual novel. Deze keuzes beïnvloeden dan het einde dat je krijgt.
Zonder al te veel te spoilen moet je elk einde gezien hebben om het echte einde te unlocken. Hier wordt het interessant aangezien de toon van het spel hier helemaal omslaat. Van het humorvolle, idiote deel verschuiven we opeens naar iets sci fi/thriller/horror achtig. Opeens is dit ook dan een verhaal dat verschillende uren in beslag neemt.
Als je het spel niet hebt gespeeld, lijkt het mss wel gek dat dit een 8 krijgt, maar dat heeft het zeker en vast wel verdiend!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1015
Gamefreak wrote:Jak 2.... diepe zucht.... euh ja, Jak 2 was niet echt slecht maar heeft me bij momenten zo gefrustreerd dat het niet mooi was, vooral die kl¨te missies met de voertuigen. De setting sprak me ook niet aan, die GTA toestanden, nee, dat hebben Jak en Daxter echt niet nodig. Deel 1 was veel en veel beter. Hopelijk is deel 3 weer een stap vooruit. Ik geef deeltje 2 een 7 op 10.
Nope, Jak 3 is zowaar nog meer GTA dan deel 2 :(
Al een geluk dat het verhaakl goed is en Daxter is de max :D
*Natural Born Gamer*
Image

*Vader in hart en nieren*.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1016
Stany7 wrote:
Gamefreak wrote:Jak 2.... diepe zucht.... euh ja, Jak 2 was niet echt slecht maar heeft me bij momenten zo gefrustreerd dat het niet mooi was, vooral die kl¨te missies met de voertuigen. De setting sprak me ook niet aan, die GTA toestanden, nee, dat hebben Jak en Daxter echt niet nodig. Deel 1 was veel en veel beter. Hopelijk is deel 3 weer een stap vooruit. Ik geef deeltje 2 een 7 op 10.
Nope, Jak 3 is zowaar nog meer GTA dan deel 2 :(
Al een geluk dat het verhaakl goed is en Daxter is de max :D
maar hopelijk minder irritant...

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1017
U4: A Thief's End 8/10

Prachtige game qua graphics. De combat kan soms wat ruw aanvoelen en frustrerend zijn door de controls net zoals de klimsequenties. Soms saaie hoofdstukken met te veel collectibles. Wat minder lineair dan de vorige games tijdens de gevechten zijn er meerdere mogelijkheden. Wel goed verhaal en mooie afsluiter van de reeks. Jammer dat je de cutscènes niet kan herbekijken in het menu. Benieuwd hoe TLL en TLOU2 gaat zijn.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1018
Assassin's Creed: Freedom Cry

Leuke uitbreiding bij AC: Black Flag, maar het was al iets te lang geleden dat ik die game gespeeld had om echt volledig mee te zijn met het verhaal (als er al linken zijn, dat weet ik ook niet meer) :p
Toch een paar leuke kleine veranderingen in gameplay die hem wat anders maken dan Black Flag :)

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1019
Infamous: Second Son 8/10
Eigenlijk al de derde keer dat ik hem uitspeel. 1 keer het goede einde, 1 keer het slechte einde en dan nu nog eens met ps plus. Ik denk dat ik hem nu de derde keer precies iets minder vond. De spelwereld is op zich niet zo heel groot en de activiteiten doorheen de stad zijn ook zeer repetitief. Je bent zo goed als altijd hetzelfde aan het doen. Dit zijn dan ook de enigste minpunten.
Positief is het verhaal dat verder bouwt op deeltje 2, maar dan 7 jaar later ofzo met een ander hoofdpersonage. Het coole is dat je nu niet 1, maar 4 krachten hebt. Het spijtige is dat je beton helemaal op het einde krijgt, waardoor je dit maar zeer beperkt kon gebruiken (ik had alle activiteiten doorheen de stad al gedaan). Ook de personages zelf in het spel zijn wel cool. Ze zetten direct een vijand neer die je begint te haten vanaf minuut 1. Ten slotte is het wel repetitief, maar de vlotte en supertoffe gameplay maken dit wel goed.
Ik hoop stiekem op binnenkort een nieuwe aankondiging van een nieuwe Infamous eventueel terug met Delsin Rowe, want die was echt wel cool.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1020
Uncharted: The Lost Legacy

Gameplay: weinig tot niks nieuws qua combat en platforming maar overal zeer goed afgewerkt, vermakelijke maar te makkelijke puzzels
Graphics: prachtig zoals altijd, veruit de indrukwekkendste landschappen uit de reeks
Personages: Chloe was evenwaardig aan Drake, Nadine acceptabel maar oninteressant, de antagonist was naar goede gewoonte nogal cliché

De game doet wat ervan verwacht wordt zeer goed, maar absoluut niks meer dan dat.

7.5/10
cron