Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1051
met0t0 wrote:Life is Strange

Ik had de game totaal niet gevolgd bij gebrek aan interesse omdat het episodisch uitkwam. Ik koop liever games in één keer en toen hij plots bij PS+ zat, was ik heel blij want ik had er hier al veel goede dingen over gehoord.
Ik wist totaal niet waaraan ik mij kon verwachten, dus ik was aangenaam verrast. De eerste 2 episodes zijn nog redelijk rustig met al wat leuke stukken, maar vanaf episode 3 vond ik het fantastisch. Wat een game, het verhaal zit goed in elkaar en blijft verrassen :)

9/10
Goed om te weten, want ik moet nu aan episode 3 beginnen :p Tot nu toe vond ik episode 1 en 2 wel oké, maar niet wauw.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1053
Party Hard 8/10
Ken je dat, zo van die nachten dat er plots een wild feestje bij je in straat wordt gegeven met van die luidruchtige tieners? Wat kan je dan beter doen als je trouwe mes bovenhalen en iedereen een prikje in de nek te geven. Dit besluit ons hoofdpersonage te doen in dit spel. Zo reis je al snel heel de VS door om nietsvermoedende feestvierders een kopje kleiner te maken. Ondertussen zie je via cutscenes ook het verhaal van de agenten die je proberen op te pakken.
Je kunt het het beste vergelijken met Hotline Miami, waarbij je een omgeving hebt waarin allemaal mannetjes staan die je moet vermoorden. Hier zijn het wel meestal 40-60 mensen. Je kunt je kills zo creatief mogelijk maken. Geef bv. een paard een tik op de billen en die plant ondertussen zijn hoeven mooi in het gezicht van iemand.
In het begin zijn de levels redelijk makkelijk. Je vermoordt iedereen die je tegenkomt. Enkel als mensen doorhebben dat jij het bent, bellen ze de politie. Hiervan kun je gaan lopen, maar als ze je pakken kun je opnieuw beginnen. Een minpunt zijn de bouncers die na een tijd opeens beginnen te komen. Deze vallen je altijd aan voor geen enkele reden.
Al een geluk dat je overal telefoons hebt hangen waar je een belletje mee kunt doen. De ene keer maakt het het spel moeilijker door meer party members in het spel te brengen, een andere keer komen er opeens zombies die iedereen verandert in de dode hersenvretertjes. Dit maakt het altijd wel spannend. Ook is er een geheime dude die je af en toe wat wapens schenkt zoals een bom.
Tot slot is er nog de muziek. Zalige muziek! Is ook catchy zodat het wel effe in je hoofd blijft steken.
Denk wel niet dat het voor ps4 is. Wel spijtig, want heb het hele spel met controller gespeeld omdat dit gemakkelijker was
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1054
AC Origins -> 8/10

Na 66 uur en 110 voltooide missies heb ik het gevoel dat de game uit is.
Deze game is compleet iets anders dan wat we gewend zijn van AC en is eigenlijk vooral een action RPG geworden die nogal trekt op de witcher (vind ik toch). Hier is natuurlijk niets mis mee als je graag dit soort game speelt, maar als fan van vooral de eerste games uit de reeks vind ik dit wel wat jammer.
De hoofdmissies vallen wel mee maar ik mis toch wel de unieke sluipmoord missies die werden ingevoerd in syndicate, hiermee konden ze toch wel mee verder doen want het zou niets veranderen aan hun nieuwe combat gameplay. Zijmissies zijn nu op een grotere manier toch weer meer vanhetzelfde. Hiermee bedoel ik dat ze de moeite genomen hebben om unieke verhalen te vertellen tijdens deze missies maar toch volgen ze nog altijd een zelfde stramien. Namelijk red die persoon uit vijand kamp of steel dat uit vijand kamp of dood leider in vijand kamp. Er waren wel verschillende lagen in die missies zoals ook eerst iets onderzoeken (gewoon rondlopen en op driehoekje duwen) maar het eindigde bijna altijd in 1 van die zaken die ik hiervoor opsomde.
Wat de game wel heel leuk maakt en er bij mij voor zorgde dat ik met plezier al die missies deed is dat de game wereld verschrikkelijk mooi is en schreeuwt om verkend te worden. Ik vind het 1 van de mooiste ooit gemaakte gamewerelden samen met die van de witcher 3.
Het verhaal is weer iets typisch AC achtig maar vind het toch maar een zwak einde, had daarvan toch veel meer verwacht. De game stopt terwijl ik nog het gedacht heb dat ze me niet alles verteld hebben. En waar is de ingame database naartoe?
Maar op wat frustraties bij het einde na heb ik me toch wel weer zeer goed vermaakt en is deze game een mooie toevoeging in de reeks. Op naar de volgende :P
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1055
gamerke1992 wrote:
met0t0 wrote:Life is Strange

Ik had de game totaal niet gevolgd bij gebrek aan interesse omdat het episodisch uitkwam. Ik koop liever games in één keer en toen hij plots bij PS+ zat, was ik heel blij want ik had er hier al veel goede dingen over gehoord.
Ik wist totaal niet waaraan ik mij kon verwachten, dus ik was aangenaam verrast. De eerste 2 episodes zijn nog redelijk rustig met al wat leuke stukken, maar vanaf episode 3 vond ik het fantastisch. Wat een game, het verhaal zit goed in elkaar en blijft verrassen :)

9/10
Goed om te weten, want ik moet nu aan episode 3 beginnen :p Tot nu toe vond ik episode 1 en 2 wel oké, maar niet wauw.

dat gaat nog veranderen !!

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1058
Darksiders Warmastered -> 8.5/10

Zeer goed spel, had niet gedacht dat ik hem zo goed ging vinden. Leuke setting met een goed verhaal en vooral zeer toffe gameplay waardoor ik toch vooral wou blijven verder spelen. Had ook niet gedacht dat ik hem zo snel uit ging hebben. Na god of war weer een spel in dit genre dat ik goed vind.
Benieuwd hoe darksiders 2 zal zijn, maar die is nog niet voor direct.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1059
Crash Bandicoot 8.5/10
Nooit een crash bandicoot gespeeld aangezien ik nooit een ps1 heb gehad. Zag er wel altijd leuk uit, en dat is het eigenlijk ook gewoon. Een basic verhaal, dat eigenlijk niet zo belangrijk is. Vooral de levels zijn geweldig om te spelen :p Buiten 2 verschrikkelijke levels (zie voos bruggenlevel en achterlijk kasteel klim gedeelte) viel de moeilijkheid nog heel goed mee. Het alles verzamelen ga ik toch maar achterwege laten
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1060
Hellblade, de eerste helft vond ik het gewoon oké qua gameplay. De tweede helft daarentegen was stukken beter. De audio en stemmenwerk waren uitmuntend.... Je zag ergens parallellen met Heavenly Sword. Hoewel het een totaal andere game is prefereer ik licht Nariko & co maar dit is toch ook een straffe ! Alleen vreemd dat hij niet op disc uitkwam, een game van zo een kaliber verdient dat echt wel !! 9/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1061
Gamefreak wrote:Hellblade, de eerste helft vond ik het gewoon oké qua gameplay. De tweede helft daarentegen was stukken beter. De audio en stemmenwerk waren uitmuntend.... Je zag ergens parallellen met Heavenly Sword. Hoewel het een totaal andere game is prefereer ik licht Nariko & co maar dit is toch ook een straffe ! Alleen vreemd dat hij niet op disc uitkwam, een game van zo een kaliber verdient dat echt wel !! 9/10
Het is een indie game en een digitale release is veel goedkoper dan fysiek.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1062
Ghost recon wildlands: 7,5/10

Leuke game met een gigantische open wereld. Je mag zelf kiezen hoe je alles aanpakt en in welke volgorde. En je bent toch wel 40-50 uur zoet om het uit te spelen. Vooral als je van stealth houdt is dit een game voor jou. Ergens op een berg een goed plekje zoeken. Je verrekijker nemen en alles observeren. Dan je drone uitsturen en met warmte zicht alle vijanden zoeken. Vervolgens alarmen stuk schieten met je sniper. Daarna alles andere snipers neerschieten (altijd spannend want als je mist krijg je een hele basis op je dak). En dan zo veel mogelijk vijanden uitschakelen met je sniper tot je de laatste vijanden in het kamp met je andere wapens gaat neerhalen.

Toch een minpuntje. Als je bijvoorbeeld je drone laat ontploffen (bv in een gebouw waar meedere vijanden sliepen), weten al de andere plots in welke richting ze jou moeten zoeken. Dat is niet logisch, want je zou overal kunnen zijn. Bij een gemist schot begrijp ik het wel, want kunnen ze raden vanuit welke richting de kogel kwam. Dit was soms frustrerend.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1063
gamerke1992 wrote:Ghost recon wildlands: 7,5/10

Leuke game met een gigantische open wereld. Je mag zelf kiezen hoe je alles aanpakt en in welke volgorde. En je bent toch wel 40-50 uur zoet om het uit te spelen. Vooral als je van stealth houdt is dit een game voor jou. Ergens op een berg een goed plekje zoeken. Je verrekijker nemen en alles observeren. Dan je drone uitsturen en met warmte zicht alle vijanden zoeken. Vervolgens alarmen stuk schieten met je sniper. Daarna alles andere snipers neerschieten (altijd spannend want als je mist krijg je een hele basis op je dak). En dan zo veel mogelijk vijanden uitschakelen met je sniper tot je de laatste vijanden in het kamp met je andere wapens gaat neerhalen.

Toch een minpuntje. Als je bijvoorbeeld je drone laat ontploffen (bv in een gebouw waar meedere vijanden sliepen), weten al de andere plots in welke richting ze jou moeten zoeken. Dat is niet logisch, want je zou overal kunnen zijn. Bij een gemist schot begrijp ik het wel, want kunnen ze raden vanuit welke richting de kogel kwam. Dit was soms frustrerend.

Hoe jij het omschrijft lijkt het mij wel zalig om dit spel te spelen. Al verschillende keren eraan gedacht om de game aan te schaffen maar ik stel het altijd maar uit wegens te grote backlog....
Heb je de co-op ook gespeeld?
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1064
NTGSruler wrote:
gamerke1992 wrote:Ghost recon wildlands: 7,5/10

Leuke game met een gigantische open wereld. Je mag zelf kiezen hoe je alles aanpakt en in welke volgorde. En je bent toch wel 40-50 uur zoet om het uit te spelen. Vooral als je van stealth houdt is dit een game voor jou. Ergens op een berg een goed plekje zoeken. Je verrekijker nemen en alles observeren. Dan je drone uitsturen en met warmte zicht alle vijanden zoeken. Vervolgens alarmen stuk schieten met je sniper. Daarna alles andere snipers neerschieten (altijd spannend want als je mist krijg je een hele basis op je dak). En dan zo veel mogelijk vijanden uitschakelen met je sniper tot je de laatste vijanden in het kamp met je andere wapens gaat neerhalen.

Toch een minpuntje. Als je bijvoorbeeld je drone laat ontploffen (bv in een gebouw waar meedere vijanden sliepen), weten al de andere plots in welke richting ze jou moeten zoeken. Dat is niet logisch, want je zou overal kunnen zijn. Bij een gemist schot begrijp ik het wel, want kunnen ze raden vanuit welke richting de kogel kwam. Dit was soms frustrerend.

Hoe jij het omschrijft lijkt het mij wel zalig om dit spel te spelen. Al verschillende keren eraan gedacht om de game aan te schaffen maar ik stel het altijd maar uit wegens te grote backlog....
Heb je de co-op ook gespeeld?
Neen nooit geprobeerd. Ik speelde altijd solo. De AI van je teammaten is niet slecht en ook niet goed. Gelukkig lopen ze nooit in de weg en verspesten ze je stealth niet. Ik gebruikte mijn team enkel voor sync shots, waarbij je een paar vijanden aanduidt en zo bv een groepje kan uitschakelen, zonder de rest van een kamp te laten weten dat je er bent. Verder waren ze enkel handig om je te reviven of om in chaos een paar vijanden uit te schakelen.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1065
gamerke1992 wrote:Neen nooit geprobeerd. Ik speelde altijd solo. De AI van je teammaten is niet slecht en ook niet goed. Gelukkig lopen ze nooit in de weg en verspesten ze je stealth niet. Ik gebruikte mijn team enkel voor sync shots, waarbij je een paar vijanden aanduidt en zo bv een groepje kan uitschakelen, zonder de rest van een kamp te laten weten dat je er bent. Verder waren ze enkel handig om je te reviven of om in chaos een paar vijanden uit te schakelen.
Zo heb ik Ghost Recon: Future Soldier ook gespeeld, maar dat was natuurlijk geen open wereld. Deze lijkt mij in ieder geval ook een heel leuke game die ik later sowieso koop :)