Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1067
Rise of the Tomb Raider

Op het eerste zicht leek dit een saaie en grauwe game te worden qua omgevingen, maar na een paar uur kwam daar wel verbetering in. Uiteindelijk was de game waarschijnlijk veel gevarieerder dan de vorige. Daar herinner ik mij echter alleen nog wat regenachtige jungles en stranden van.

De focus ligt over het algemeen meer op exploratie dan combat. De gameplay zit goed, maar sommige controls blijven nogal vreemd (waarom niet craften door pijltjes ingedrukt te houden ipv R1 en R2?). Het craftsysteem en de skilltree waren wel veel beter uitgewerkt dan wapenupgrades. Daar heb ik misschien de helft van kunnen halen en veel verschil maken ze niet. Ik ben niet helemaal zeker of ik de semi-open wereld meer apprecieer dan de lange gang die Uncharted games zijn. Dat open level in The Lost Legacy vond ik wel nog beter dan de levels in deze game, maar die zaten ook niet zo stampvol met collectibles. Daar gaan de laatste Tomb Raider games nogal overboord.

Het verhaal en de personages zijn weer van dat standaard Indiana Jones / Uncharted niveau, maar voldoende uitgewerkt voor wat het maar moet zijn. Ik schat dat ik op een 15-tal uur 100% completion behaald heb, en veel langer moest de game niet duren. Tot slot moet ik wel nog vermelden dat ik een tiental grafische glitches tegengekomen ben, een paar typfouten, en vele houterige animaties waarbij Lara dan soms ook nog vast kwam te zitten in het decor. Moeilijk goed te spreken in een game die al ruim een jaar uit is, en toen al een jaar later geport was naar PS4.

7.5/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1069
Horizon: Zero Dawn 8,5/10
Eindelijk is begonnen aan de deze. Ik moet eerlijk zijn dat ik redelijk wat moeite had met deze in de eerste paar uren. De camera stoorde mij in het begin aangezien deze constant van de linker naar de rechter schouder verplaatste uit zichzelf. Ook het doden van de machines vond ik zeer lastig. Maar vanaf je er goed in zat, geraakte je er ook niet meer uit :p
Het verhaal op zich vond ik nu niet zo heel spectaculair. Was wel goed, maar niks al te wereldschokkends. Je hebt wel weer dat mysterieuze waar ik wel fan van ben.
De spelwereld is dan wel weer perfect. Er is de perfecte mix van omgevingen. Als je benieuwd bent, kun je even de Colorado Springs opzoeken (daar speelt het spel zich af dacht ik). Heb ik ook pas ontdekt na het uitspelen ervan en dat maakt het eigenlijk wel geweldig. Er zitten veel zaken in die dus in de echte wereld ook bestaan. De wereld is ook echt gigantisch vond ik voor een spel (zeker als je kijkt naar bv. infamous second son).
De gameplay was weer zeer soepel. Ik kan het eigenlijk vergelijken met Uncharted maar dan met pijl en boog. Klimmen en combat verloopt vlot. De robots afknallen was ook een leuke bezigheid. Vooral omdat je delen ervan kon afschieten. Zo kon je de brandstoftank van een vuurspuwende machine vernietigen voor heel veel damage te doen. In het begin is dit nogal zoeken, maar na een tijdje gaat dat vanzelf.
Zoals bij vele open wereld games zit deze ook weer vol met collectibles. Hier vond ik het niet zo erg om te verzamelen dankzij de diversiteit aan omgevingen.
1 ding wat ik wel spijtig vond was dat er maar een stuk of 5 Tallnecks in het spel zaten. Dacht dat deze zoals andere vijanden waren, maar dan wel vriendelijk. Nu blijkt dat ze een beetje zijn zoals de klokkentorens van Far Cry waarbij je een deel van de map onthult. Jammer, want de foto's deden anders blijken.
Op zich ook een heel gemakkelijke platinum. Als je graag 100 % hebt in een spel, heb je deze direct.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1070
Resident Evil VII: Not A Hero 7.5/10
Dit was de gratis dlc van de laatste resident evil. Het verhaal begint gewoon waar het hoofdverhaal geëindigd was, maar dan wel met iemand die op het einde pas geïntroduceerd was. Er waren nog wat zaakjes die onopgelost waren. Lucas heeft 3 agenten ontvoerd en jij mag ze gaan zoeken in de grotten die onder het huis zijn.
De gameplay is hier helemaal anders. Aangezien er veel van de molded (zombies) te vinden zijn, is deze ook meer actiegericht. Als basiswapen gebruik je een shotgun en een handgeweer. Ammo is hier dus ook niet zo heel schaars. Ik heb maar 1 keer het gevoel gehad dat ik te weinig had. Ook worden er een aantal nieuwe vijanden geïntroduceerd. Aangezien ik niet zo'n fan was van de molded, was dit niet zo spectaculair voor mij.
De omgevingen waren mooi vormgegeven, maar het was spijtig dat dit zich in het meest saai uitziende deel afspeelde. Het was wel creepy.
Het heeft uiteindelijk mij een anderhalf uur gekost om het uit te spelen, en dat helemaal gratis. Voor deze "prijs" haal je er wel heel wat plezier uit en is het een mooie afsluiter van de game.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1072
Uncharted 2: Among Thieves 8,5/10
Deze franchise blijft mij toch nog het meest nauw aan het hart liggen. Toen ik nog in het lager zat, had ik ooit een dino spel gezien bij ne maat en wou dat precies hebben. Was toen de naam vergeten (denk dat het Turok was). Een paar maanden later kreeg ik zelf een ps3 van de sint en ging ik direct naar de winkel om dat spel te gaan halen. Afgaande op de voorkant die op een soort van jungle moest lijken, had ik per ongeluk Uncharted 1 meegenomen. Viel mij al direct op dat er geen dino's inzaten, maar werd zo door het spel opgeslokt, dat ik het niet zo erg vond. Uiteindelijk heb ik ergens het 2e spel 2ehands moeten kopen, omdat deze precies nergens meer verkocht werd. Nu omwille van nostalgische redenen nog eens de collection gekocht op ps4.
Het verhaal is zeer hollywood achtig gemaakt :p Gevechten op een trein, een rijdende colonne wagens,... Kreeg er een beetje een indiana jones gevoel bij. Het verhaal is redelijk standaard, maar wel weer dat mysterie wat ik zeer graag heb in games, series en films. We gaan op zoek naar Shambhala of beter bekend een soort van Shangri-La. Onze Marco Polo zou daar iets te maken mee willen hebben. Natuurlijk hebben we dan ook weer de slechterik die als eerste hier wil geraken.
De gameplay was zoals altijd weer zeer smooth. Wel een paar keer geërgerd aan het feit dat Nate achter de verkeerde obstakels dekking zoekt. Voor de rest niks op aan te merken.
De muziek was weer op en top. I love Nate's theme. Word ik echt nostalgisch van.
Ik vond het eerste spel precies zelf iets beter, gewoon door de plottwist van de eerste op het einde en omdat ik daar zo'n goeie herinneringen aan had.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1073
Everybody's Gone To The Rapture

Ik had er al heel wat goede dingen over gehoord en heb er mij zelf maar eens aan gewaagd. Enige nadeel is ondertussen wel al bekend: het gaat soms heel erg traag, letterlijk, omdat je hoogstens kan snelwandelen. Los daarvan speelt de game zich af in een prachtige setting en is het heel leuk om zo ongedwongen het mysterie te proberen ontrafelen :)
Ik heb niet alle stukken van het verhaal gevonden, dus zal hem nog wel een keer spelen.

7,5/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1075
Mr.Wolf wrote:Uncharted 2: Among Thieves 8,5/10
Deze franchise blijft mij toch nog het meest nauw aan het hart liggen. Toen ik nog in het lager zat, had ik ooit een dino spel gezien bij ne maat en wou dat precies hebben. Was toen de naam vergeten (denk dat het Turok was). Een paar maanden later kreeg ik zelf een ps3 van de sint en ging ik direct naar de winkel om dat spel te gaan halen. Afgaande op de voorkant die op een soort van jungle moest lijken, had ik per ongeluk Uncharted 1 meegenomen. Viel mij al direct op dat er geen dino's inzaten, maar werd zo door het spel opgeslokt, dat ik het niet zo erg vond. Uiteindelijk heb ik ergens het 2e spel 2ehands moeten kopen, omdat deze precies nergens meer verkocht werd. Nu omwille van nostalgische redenen nog eens de collection gekocht op ps4.
Het verhaal is zeer hollywood achtig gemaakt :p Gevechten op een trein, een rijdende colonne wagens,... Kreeg er een beetje een indiana jones gevoel bij. Het verhaal is redelijk standaard, maar wel weer dat mysterie wat ik zeer graag heb in games, series en films. We gaan op zoek naar Shambhala of beter bekend een soort van Shangri-La. Onze Marco Polo zou daar iets te maken mee willen hebben. Natuurlijk hebben we dan ook weer de slechterik die als eerste hier wil geraken.
De gameplay was zoals altijd weer zeer smooth. Wel een paar keer geërgerd aan het feit dat Nate achter de verkeerde obstakels dekking zoekt. Voor de rest niks op aan te merken.
De muziek was weer op en top. I love Nate's theme. Word ik echt nostalgisch van.
Ik vond het eerste spel precies zelf iets beter, gewoon door de plottwist van de eerste op het einde en omdat ik daar zo'n goeie herinneringen aan had.
Dat is mooi verwoord. Vind zelf de eerste Uncharted nog altijd de beste of toch meest memorabele. Weet nog vroeger hoe verbaasd mooi ik het allemaal vond. Nu Chrushing nog als je nog geen plat hebt dat blijkt de moeilijkste te zijn vd vier hoewel ik U4 toch het moeilijkste vond zonder die tweaks. Gelukkig mag dat voor de plat dat hebben ze bewust gedaan denk. Turok heb ik ooit ook uitgespeeld en toen vond ik dat een grave game. Die moeilijkheidsgraad lag best hoog deed met een maat wedstrijd op inhuman om ter snelst uitspelen :P Sindsdien geen fan meer van het genre denk te frustrerend die shooters door moeilijkheid en deze had toen nog geen trofee ondersteuning.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1076
RoyVdW wrote:
Mr.Wolf wrote:Uncharted 2: Among Thieves 8,5/10
Deze franchise blijft mij toch nog het meest nauw aan het hart liggen. Toen ik nog in het lager zat, had ik ooit een dino spel gezien bij ne maat en wou dat precies hebben. Was toen de naam vergeten (denk dat het Turok was). Een paar maanden later kreeg ik zelf een ps3 van de sint en ging ik direct naar de winkel om dat spel te gaan halen. Afgaande op de voorkant die op een soort van jungle moest lijken, had ik per ongeluk Uncharted 1 meegenomen. Viel mij al direct op dat er geen dino's inzaten, maar werd zo door het spel opgeslokt, dat ik het niet zo erg vond. Uiteindelijk heb ik ergens het 2e spel 2ehands moeten kopen, omdat deze precies nergens meer verkocht werd. Nu omwille van nostalgische redenen nog eens de collection gekocht op ps4.
Het verhaal is zeer hollywood achtig gemaakt :p Gevechten op een trein, een rijdende colonne wagens,... Kreeg er een beetje een indiana jones gevoel bij. Het verhaal is redelijk standaard, maar wel weer dat mysterie wat ik zeer graag heb in games, series en films. We gaan op zoek naar Shambhala of beter bekend een soort van Shangri-La. Onze Marco Polo zou daar iets te maken mee willen hebben. Natuurlijk hebben we dan ook weer de slechterik die als eerste hier wil geraken.
De gameplay was zoals altijd weer zeer smooth. Wel een paar keer geërgerd aan het feit dat Nate achter de verkeerde obstakels dekking zoekt. Voor de rest niks op aan te merken.
De muziek was weer op en top. I love Nate's theme. Word ik echt nostalgisch van.
Ik vond het eerste spel precies zelf iets beter, gewoon door de plottwist van de eerste op het einde en omdat ik daar zo'n goeie herinneringen aan had.
Dat is mooi verwoord. Vind zelf de eerste Uncharted nog altijd de beste of toch meest memorabele. Weet nog vroeger hoe verbaasd mooi ik het allemaal vond. Nu Chrushing nog als je nog geen plat hebt dat blijkt de moeilijkste te zijn vd vier hoewel ik U4 toch het moeilijkste vond zonder die tweaks. Gelukkig mag dat voor de plat dat hebben ze bewust gedaan denk. Turok heb ik ooit ook uitgespeeld en toen vond ik dat een grave game. Die moeilijkheidsgraad lag best hoog deed met een maat wedstrijd op inhuman om ter snelst uitspelen :P Sindsdien geen fan meer van het genre denk te frustrerend die shooters door moeilijkheid en deze had toen nog geen trofee ondersteuning.
Thanks voor het het compliment. Heb uiteindelijk Uncharted 2 op crushing uitgespeeld, en vond het echt nog goed te doen. Heb er maar 3 dagen ofzo over gedaan. Ik had eigenlijk echt maar moeite met 1 deel op die moeilijkheidsgraad en dat is wanneer je in dat klooster tussen die 2 hoge gebouwen een brug moet oversteken, waarbij vlak ervoor of erna die snipers op je beginnen te schieten. Heb ik toch wel een goei halfuur gezeten (wat op normaal in 2 minuten gedaan was).
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1078
RoyVdW wrote:Je moet ze neerhalen met een sniper vooraleer je die brug oversteekt hé dan storten die torens gedeeltelijk in dacht dat het niet anders kon als ik het me goed herinner?

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Neenee, ik denk dat het misschien daarvoor nog is. Tussen 2 gebouwen door. Ge staat daar zo in het ene gebouw, en ondertussen komen er bijna alle soorten op u af. Er is iemand met een schild, een rocket launcher, een sniper, 1 of 2 heavy guys en een hoopje kleinere. Ik denk dat het net na het stuk is waarbij ge de toren moest beklimmen omdat de deur gesloten was voor Elena.
Zo ergens vanaf 28.34 minuten bedoel ik
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1079
Batman TellTale S1 -> 7.5/10

Vind ik één van de beter telltales die ik al gespeeld heb, batman is een perfect onderwerp voor een telltale game. Voor de rest heeft deze game last van de typische problemen van een telltale game nl. dat keuzes nog altijd niet echt veel uitmaken voor het verloop van het verhaal. De quick time events die me soms echt irriteerde in vorige games is hier wat beter uitgewerkt doordat ze vooral gebruikt worden in de vecht sequenties met batman. Al is het toch nog altijd irritant dat je het verhaal aan het volgen bent voor minuten aan een stuk en plots komt er uit het niets een QTE :P
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1080
Dishonored Definitive Edition 9/10
Ooit in een lang verleden had ik Dishonored al eens gespeeld, maar vond dit toen niet zo heel speciaal. Als royale bodyguard van de empress ben je erop uitgestuurd om een oplossing te zoeken voor de rattenplaag die in dood en verderf zaait in jou geliefde stad. Deze ratten nemen ook een ziekte mee die al snel heel wat mensen veranderd in een soort van zombies die niet meer goed bij besef zijn. Wanneer je terug aankomt, gebeuren er een aantal zaken waardoor Corvo (de speler dus) onterecht en direct wordt opgesloten in de hoogste toren. Een aantal mensen zijn uit op macht en willen baasje spelen over de stad. Nu is het aan Corvo om die bende verraders een lesje te leren.
Wat het spel zo goed maakt, zijn de keuzes over hoe je de zaken aanpakt. In de eerste echte missie heb je bv. 3 verschillende methodes om je target te vermoorden. Het leuke is dat je nooit hoeft te moorden. Je kunt perfect alles in stealth uitspelen, of je kunt iedereen met je zwaard en geweren van kant maken. De eerste vond ik persoonlijk de leukste. Dit heeft uiteindelijk ook effect op spelwereld. Hoe meer je moord, hoe meer ratten en weepers (de zombies) er komen in de verdere missies. Uiteindelijk gaat dit ook een resultaat hebben op de uitkomst van het spel.
De gameplay is zeer smooth. Je hebt heel wat krachten die je van een mysterieuze god krijgt. Hierdoor kun je door muren kijken, in een rat veranderen, jezelf 10 meter verder teleporteren,... Je kunt via de straten lopen, de daken verkennen of door riolen je een weg banen naar je volgende slachtoffer.
Het enige nadeel vond ik, was dat niet elk level even plezant aanvoelde. Er waren hoogtepunten zoals wanneer je een feestje moet infiltreren. Dit vond ik qua level design top. Ik wil er verder niks over spoilen, maar dat was een zalige missie. Toch slaagden ze erin om in elk level wel iets speciaals voor te schotelen.
Aan de dlc ben ik nog niet toegekomen, want die zit er ook bij. Deze zal ik later wel even reviewen :p
Image
cron