Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1636
Kolm wrote: 09 Feb 2023 12:45
FGras wrote: 09 Feb 2023 12:37 Hatsaflats, enkel die honkbal nog.

Horizon - ? - Ratchet and Clank - The Last of Us
Bloodborne - Uncharted - Ghost of Tsushima - The Order
Concrete genie - Death stranding - Dreams
Days Gone - Astro - Journey
Honkbal... baseball... MLB?

Edit: MLB The show is blijkbaar ook van een first party studio van Sony (San Diego Studio), wist ik niet...
Ik heb er even een antwoordenboekje bij gepakt en we hebben ze nu allemaal. MLB is wel een rare, maar schijnt populair te zijn in de USA.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1637
FGras wrote: 09 Feb 2023 13:34 Ik heb er even een antwoordenboekje bij gepakt en we hebben ze nu allemaal. MLB is wel een rare, maar schijnt populair te zijn in de USA.
Is net als American Football, doet het bij ons ook niet goed. En basketbal is hier toch ook minder dan in de US denk ik.

Zelf had ik niet direct aan MLB gedacht omdat ik die onder dezelfde groep schaarde als NHL, NFL, NB2K enz en die zijn van EA. Wist niet dat Sony ook een sportsgame had :O
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1638
Dying light 2

Ik zou het een 7/10 geven. De bugs die de game bij launch had waren zo goed als afwezig. Ik voelde nooit echt een connectie met de personages. Het ging ook veel te snel. Nadat jouw hoofdpersonage Aiden nog maar 1 keer met iemand had gesproken deed hij al alsof hij die persoon al jaren kende. Er zijn veel keuzes te maken die wel echt impact leken te hebben op het verhaal. Maar ook daar kon 1 foute dialoog optie een bepaald kamp plots hun mening volledig laten omdraaien. Wanneer je dus bij een groep mensen de grote held was, kon je bij een volgende keuze plots de grote slechterik zijn, ondanks dat die keuze totaal niet erg was ofso.

Het parkour gedeelte was zeer leuk en maakt dat de game ook nog een 7/10 krijgt van mij. De wapens en het vecht systeem zijn oké.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1639
gamerke1992 wrote: 13 Feb 2023 01:27 Dying light 2

Ik zou het een 7/10 geven. De bugs die de game bij launch had waren zo goed als afwezig. Ik voelde nooit echt een connectie met de personages. Het ging ook veel te snel. Nadat jouw hoofdpersonage Aiden nog maar 1 keer met iemand had gesproken deed hij al alsof hij die persoon al jaren kende. Er zijn veel keuzes te maken die wel echt impact leken te hebben op het verhaal. Maar ook daar kon 1 foute dialoog optie een bepaald kamp plots hun mening volledig laten omdraaien. Wanneer je dus bij een groep mensen de grote held was, kon je bij een volgende keuze plots de grote slechterik zijn, ondanks dat die keuze totaal niet erg was ofso.

Het parkour gedeelte was zeer leuk en maakt dat de game ook nog een 7/10 krijgt van mij. De wapens en het vecht systeem zijn oké.
Heb zelf maar een klein stukje gespeeld, maar na de vele bugs deze maar terug weggestoken tot een later tijdstip... Ik kan me wel vinden in wat je zegt. Heb er zelf zo'n 8 uur in gestopt ofzo, maar vond het vorige spel wel leuker...
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1640
Stray 9/10
Wat een prachtige game was dit seg! Je speelt hier als een kleine, rosse kat die op een van zijn/haar avonturen van een pijp schuift en recht de verdoemenis instort. De kat komt terecht uiteindelijk in een soort van ondergrondse cyberpunk stad die bevolkt is door menselijk uitziende robots (of toch soort van). De taak zit hem er dan in om terug veilig bovengronds te komen.
Het verhaal niet niet super spectaculair ofzo, maar de hele sfeer in het spel vond ik geweldig. De stad waarin je terecht komt heeft iets weg van een Cyberpunk wereld die verlaten is door de mens en waar robots het leven van de mens proberen te imiteren. Je zit telkens ook met de vraag waarom dit zo is. De robots hebben allemaal verhalen gehoord van een blauwe lucht en van de zee en... De muziek speelt hier prachtig op in en geeft een extra dimensie aan het mysterie waarin dit spel gehuld is.
Het tempo is ook zeer goed. De ene keer los je makkelijke puzzels op terwijl je wat later door biologische wezentjes achtervolgd wordt die je proberen op te eten. Het spel mag er dan wel schattig uitzien op sommige momenten, maar deze achtervolgingssegmenten zijn zeer intens.
Ook de gameplay is erg leuk en origineel. Het is niet elke dag dat je als een kat kunt spelen en je past jezelf ook direct aan hoe een kat denkt. Ook leuk is dat je (letterlijk) kattenstreken kunt uithalen. Staat er een pot verf op het dak? Dan duw je die er gewoon af zodat die op de grond valt. Ligt er ergens een toetsenbord? Dan moet je hier natuurlijk wel overlopen.
Het spel heeft me vastgehouden van begin tot einde en ik hoop dat er meer van dit mag volgen ooit.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1642
Tchia 6.5/10
Wat een moeilijke game om een oordeel over te vellen. Je speelt als een meisje genaamd Tchia die leeft in Nieuw-Caledonië, een eilandengroep nabij Australië. Al snel wordt je vader ontvoerd en moet je het gaan opnemen tegen een soort van God die het eiland in z'n macht heeft.
Het verhaal is crimineel kort. Ik denk dat je op 3-4 uurtjes erdoor bent als je doorspeelt en dat is toch wel kort voor een open wereld spel... En vaak doe je ook niet erg veel speciaals. Verder heeft het spel meer dan 500 collectibles om te verzamelen. Dus 95% van de tijd ben je bezig met dingen te verzamelen die dan vooral ook nog dienen om kledij voor Tchia te unlocken. Dit is zeker wel wat een gemiste kans... Ik snap dat het spel misschien richting kinderen gemikt is, maar op sommige vlakken is het wel te moeilijk voor kinderen. Al een geluk is wel alles optioneel, dus moeilijke stukken kun je skippen.
Je hebt ook een katapult, maar dit is eerder een gemiste kans. Buiten hier en daar enkele segmenten, is het ding volledig nutteloos. Ik dacht eerst dat het diende voor de combat, maar dat was dus niet zo.
Nu lijk ik erg negatief te zijn, maar het spel had ook goede elementen!
Tchia heeft de mogelijkheid om controle te pakken van dingen in de omgeving. Zo kun je op eender welk moment de controle overnemen van een vogel om snel die ene berg op te vliegen.
De wereld zag er ook prachtig uit. Je speelt echt in een paradijs dat leuk is om te ontdekken. En zeker in combinatie met muziek van de lokale bevolking.
Je spel streeft ook wat realisme na. Zo heb je een kaart, maar je weet niet waar je exact zit. Je hebt altijd wel een indicatie van waar je jezelf bevindt. Ook het varen met je boot is gemaakt dat je verschillende onderdelen apart bestuurd. Zo moet je de snelheid regelen door het zeil naar boven of beneden te trekken, je moet de boot besturen met een stuur en als je wil stoppen moet je het anker zelf in de zee duwen. Deze dingen die wat meer realisme benaderen vond ik erg leuk.
Het is niet direct een spel dat ik aanraad om tegen de volle pot te kopen, maar het was eens leuk om te proberen omdat het bij ps+ extra zat!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1646
FGras wrote: 10 May 2023 10:14
Kolm wrote: 10 May 2023 00:30 Undercover is uit 2017 dus amper voorbij de helft van 10 jaar :P

Ik weet dat ik wel is iemand van 4-5 jaar heb zitten helpen daarmee toen die bijna tot tranen gedreven werd door iets wat hij moest achtervolgen/inhalen redelijk in het begin van de game :lol:
2013 voor de Wii U ;)
Ik wist niet dat de game al eerder voor de Wii U was uitgekomen :|

Ik was dan wel benieuwd in hoeverre de versies overeenkomen want Harry potter en Lord of the rings op de PSVita waren de Nintendo DS ports en niet die van de PS3. Dus totaal andere games op het verhaal (in grote lijnen) na.

Blijkbaar zou de Wii U versie heel veel gebruik maken van het scherm op de gamepad. Ik kan me dan inbeelden dat de PS4 versie raar aan kan zijn omdat ze dat er ergens anders hebben moeten tussen schuiven.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1647
Kolm wrote: 10 May 2023 20:53
FGras wrote: 10 May 2023 10:14
Kolm wrote: 10 May 2023 00:30 Undercover is uit 2017 dus amper voorbij de helft van 10 jaar :P

Ik weet dat ik wel is iemand van 4-5 jaar heb zitten helpen daarmee toen die bijna tot tranen gedreven werd door iets wat hij moest achtervolgen/inhalen redelijk in het begin van de game :lol:
2013 voor de Wii U ;)
Ik wist niet dat de game al eerder voor de Wii U was uitgekomen :|

Ik was dan wel benieuwd in hoeverre de versies overeenkomen want Harry potter en Lord of the rings op de PSVita waren de Nintendo DS ports en niet die van de PS3. Dus totaal andere games op het verhaal (in grote lijnen) na.

Blijkbaar zou de Wii U versie heel veel gebruik maken van het scherm op de gamepad. Ik kan me dan inbeelden dat de PS4 versie raar aan kan zijn omdat ze dat er ergens anders hebben moeten tussen schuiven.
5 jaar exclusiviteit van Nintendo blijkbaar. Volgens mij heeft Tt games niet veel moeite gestoken in de port. De draw distance is nog ongeveer hetzelfde als wat ik op YouTube filmpjes van de Wii U zie. Gamepad minigames of features hebben ze simpelweg vervangen met een druk op een knop van de controller.

Maar nog steeds een goede game hoor, ik vond het zelf ook wel fijn dat er niet van zo'n merk aan vast hangt als Harry Potter of Marvel of Batman or Lord of the Rings. Net als vroeger in de jaren 90 toen al die merchandise nog niet het verdienmodel van Lego was. Lekker nostalgisch!

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1648
The Last of Us Part II

Ben onder de indruk van deze game. Jammer dat ik niet eerst de volledige eerste game heb ervaren, maar het is nu zo. Heel goed verhaal. En het einde is niet zoals je zou verwachten in een game.
De gameplay zelf was niet vernieuwend ofzo, wel heel leuk. Vooral van het grafische in de game heb ik enorm genoten. Zelfs in de gameplay is de gezichtsuitdrukking van Ellie gedetailleerd. Love it.

De clean up zal denk ik nog meevallen. Heb zoveel mogelijk rondgekeken en gezocht. Ben alleen te snel gestopt/verdergegaan in Seattle (dag 1) omdat Dina bleef zagen.
En dan nog Grounded voor 100%.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1649
zenmaster wrote: 20 May 2023 12:01 The Last of Us Part II

Ben onder de indruk van deze game. Jammer dat ik niet eerst de volledige eerste game heb ervaren, maar het is nu zo. Heel goed verhaal. En het einde is niet zoals je zou verwachten in een game.
De gameplay zelf was niet vernieuwend ofzo, wel heel leuk. Vooral van het grafische in de game heb ik enorm genoten. Zelfs in de gameplay is de gezichtsuitdrukking van Ellie gedetailleerd. Love it.

De clean up zal denk ik nog meevallen. Heb zoveel mogelijk rondgekeken en gezocht. Ben alleen te snel gestopt/verdergegaan in Seattle (dag 1) omdat Dina bleef zagen.
En dan nog Grounded voor 100%.
:lol: :lol: :lol:

Die DLC trophies kan je ook makkelijk maken/combineren door de permadeath op bv 1 chapter te zetten ipv 1 act of de hele game. En je kan ook gebruik maken van allerlei toegankelijksheids opties met een trukje (staat vast op het forum van PSNP ergens)
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1650
Kolm wrote: 22 May 2023 00:00 :lol: :lol: :lol:

Die DLC trophies kan je ook makkelijk maken/combineren door de permadeath op bv 1 chapter te zetten ipv 1 act of de hele game. En je kan ook gebruik maken van allerlei toegankelijksheids opties met een trukje (staat vast op het forum van PSNP ergens)
Ik wou oorspronkelijk rustig alles uitkammen, maar ze bleef maar bezig of de Fuck FEDRA Gate, enz. 🥲

Ik ben nu bezig met de collectibles. Had al redelijk veel. Nog 2 kaarten en 1 brief in Downtown (dag 1). En 1 makkelijke die hou ik voor de platinum.
Last edited by zenmaster on 22 May 2023 21:00, edited 1 time in total.
Image
cron