Re: PlayStation 4

797
Mensen zijn ertoe bereid om het te betalen omdat het een monopolie is en je weinig keuze hebt zeker hier in BE. Net zoals notarissen te duur zijn en ze ook vrij overbodig zijn. Je kan moeilijk leven als een kluizenaar hé. Eten kan je hiermee totaal niet vergelijken. Dat is primair. Het andere zelfs secundair zoals die geldzaken en tertiair omtrent tv, informatie,... Het andere omtrent gaming wat wij hier doen is quartair en luxe. Voor alles heb je internet nodig anders kunnen we hier niet zijn, een simpele mail sturen, solliciteren, eten bestellen zelfs, schoolzaken.... Vind dat je er vrij ligt overheen gaat en de waarde onderschat. Vrijheid kost geld dus ik wil gerust meer betalen voor gemakzucht als we het over die 150GB hebben dat is gwn te weinig als je alles moet streamen of geregeld Netflix wil zien al mag dat geen valkuil worden daarom dat ik ga overschakelen naar een goedkoper alternatief zonder Streamz en TV app bv. Bedoel dit niet enkel op mij persoonlijk maar een alleenstaande is altijd de klos want met een gezin of niet onbeperkt is dezelfde prijs ongeacht aantal gebruikers.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk


Image

Re: PlayStation 4

798
RoyVdW wrote: 29 Apr 2021 13:09 Mensen zijn ertoe bereid om het te betalen omdat het een monopolie is en je weinig keuze hebt zeker hier in BE. Net zoals notarissen te duur zijn en ze ook vrij overbodig zijn. Je kan moeilijk leven als een kluizenaar hé. Eten kan je hiermee totaal niet vergelijken. Dat is primair. Het andere zelfs secundair zoals die geldzaken en tertiair omtrent tv, informatie,... Het andere omtrent gaming wat wij hier doen is quartair en luxe. Voor alles heb je internet nodig anders kunnen we hier niet zijn, een simpele mail sturen, solliciteren, eten bestellen zelfs, schoolzaken.... Vind dat je er vrij ligt overheen gaat en de waarde onderschat. Vrijheid kost geld dus ik wil gerust meer betalen voor gemakzucht als we het over die 150GB hebben dat is gwn te weinig als je alles moet streamen of geregeld Netflix wil zien al mag dat geen valkuil worden daarom dat ik ga overschakelen naar een goedkoper alternatief zonder Streamz en TV app bv. Bedoel dit niet enkel op mij persoonlijk maar een alleenstaande is altijd de klos want met een gezin of niet onbeperkt is dezelfde prijs ongeacht aantal gebruikers.
Misschien onderschat ik de waarde inderdaad, maar ik ken nog genoeg mensen die zich alsnog volledig redden zónder internet, hoewel dat zeker wel steeds lastiger wordt (en toegegeven: dat zijn voornamelijk ouderen). Misschien onderschat ik het ook omdat wij de luxe (bewust onbewuste woordkeuze) in NL hebben dat we qua vast internet niet te maken hebben met limieten.

Ik zou zeggen: doe es een weekje zonder internet en je zult merken dat er best nog wel heel veel te regelen en doen valt zónder... Mijn punt blijft alleen: zelfs eten/drinken (absolute basisbehoefte, lijkt mij) kosten geld. Waarom zou internet in tegenstelling tot eten/drinken dan wél gratis moeten zijn?

Jij ziet, blijkbaar, streamen/Netflix ook als een soort basisbehoefte? Natuurlijk kan ik ook dat verkeerd zien, maar elke post die je hierover doet komt Netflix in terug... Als je het hebt over de écht belangrijke zaken die op internet moet regelen dan zou dat prima binnen een pak-em-beet 20GB per maand moeten lukken, toch? Ik gaf al aan dat ik daar best iets in zie dat hier iets in geregeld zou moeten worden. In tijden als deze dat corona dwingt om school of andere belangrijke zaken (werk valt daar wat mij betreft niet onder) via het internet te doen zou dat nog eens kunnen worden verhoogd.

Ik wil er niet licht over doen, maar wil juist graag je punt begrijpen...
Image

Re: PlayStation 4

799
Ja mijn grootouders gebruiken ook geen internet omdat ze niet beter weten of niet meer met de maatschappij moeten meedraaien aangezien ze toch op rust zijn. Ze zoeken enkel accommodatie op. Mijn andere vaders kant heeft zelfs geen internet.

Het is geen basisbehoefte maar je kan moeilijk zonder want bijna alles heeft connectie nodig om te werken van toestellen het is ingeburgerd en bijna iedereen heeft het net zoals een gsm ze kijken raar op als je het niet zou hebben. Het zorgt voor vooruitgang. Netflix is wel een luxeproduct. Dit komt telkens terug zoals je zegt om die opslorping van data te verduidelijken. Je kan niet meer deftig mee als je zit met een limiet. Ik ben een twintiger trouwens en woon nu een jaar alleen net tijdens covid dus dan is internet je contact met de buitenwereld om het zo maar te zeggen. Daarom is dit voor vele belangrijk. Ook zakelijk is dit belang nu extra benadrukt ook ifv afspraken maken ed. Natuurlijk kan ik zonder en heb hobby's zoals fietsen, koken, lezen, offline gamen waar je dat niet voor nodig hebt.

Probeer het maar eens om een simpel openingstijden te weten heb je ook internet nodig anders moet je fysiek verplaatsing doen om ter plekke te zien bv. Het is echt wel ingeburgerd en de prijzen moeten omlaag. Bij voeding heb je veel keuze natuurlijk maar grondstoffen kosten geld dat moet want dat is mss een uitputtelijke bron waardoor je in leven blijft. Data is er toch dat is anders en iedereen heeft recht op toegang tot informatie dus gratis Wi-Fi tot een bepaalde hoeveelheid zoals je zegt is goed van die bv. 20GB. Wil je meer vrijheid dan betaal je, maar het kan echt wel goedkoper en onbeperkt zoals in NL.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk

Image

Re: PlayStation 4

800
RoyVdW wrote: 30 Apr 2021 12:43 Ja mijn grootouders gebruiken ook geen internet omdat ze niet beter weten of niet meer met de maatschappij moeten meedraaien aangezien ze toch op rust zijn. Ze zoeken enkel accommodatie op. Mijn andere vaders kant heeft zelfs geen internet.

Het is geen basisbehoefte maar je kan moeilijk zonder want bijna alles heeft connectie nodig om te werken van toestellen het is ingeburgerd en bijna iedereen heeft het net zoals een gsm ze kijken raar op als je het niet zou hebben. Het zorgt voor vooruitgang. Netflix is wel een luxeproduct. Dit komt telkens terug zoals je zegt om die opslorping van data te verduidelijken. Je kan niet meer deftig mee als je zit met een limiet. Ik ben een twintiger trouwens en woon nu een jaar alleen net tijdens covid dus dan is internet je contact met de buitenwereld om het zo maar te zeggen. Daarom is dit voor vele belangrijk. Ook zakelijk is dit belang nu extra benadrukt ook ifv afspraken maken ed. Natuurlijk kan ik zonder en heb hobby's zoals fietsen, koken, lezen, offline gamen waar je dat niet voor nodig hebt.

Probeer het maar eens om een simpel openingstijden te weten heb je ook internet nodig anders moet je fysiek verplaatsing doen om ter plekke te zien bv. Het is echt wel ingeburgerd en de prijzen moeten omlaag. Bij voeding heb je veel keuze natuurlijk maar grondstoffen kosten geld dat moet want dat is mss een uitputtelijke bron waardoor je in leven blijft. Data is er toch dat is anders en iedereen heeft recht op toegang tot informatie dus gratis Wi-Fi tot een bepaalde hoeveelheid zoals je zegt is goed van die bv. 20GB. Wil je meer vrijheid dan betaal je, maar het kan echt wel goedkoper en onbeperkt zoals in NL.
Daar kan ik volledig in mee gaan en ben ik het helemaal mee eens, Roy!
Image

Re: PlayStation 4

801
Leuk paveman! Het was zkr niet mijn bedoeling je naar mijn kant te trekken qua inzicht/mening maar ik vond je eerste reactie wat viserend dat ik precies veeleisend ben. Ik ben mss links ingesteld op dit vlak maar iedereen heeft recht op connectie met de wereld want we verdienen gelijke kansen en dan kijk ik naar degene die het minder hebben of deftig internet zoals mijn pakket niet kunnen veroorloven.

Aan de ene kant is het onbetaalbaar wznt er gaat een hele wereld open, aan de andere kant zou of mag het basisgedeelte gratis zijn of toch een pak goedkoper. Het geeft me een dubbel gevoel. Providers profiteren wel wat van hun monopolie achtige toestand vind ik. Ben niet negatief ingesteld, ik wil net dat de samenleving meer gegund wordt.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk

Image

Re: PlayStation 4

802
RoyVdW wrote: 30 Apr 2021 22:45 Leuk paveman! Het was zkr niet mijn bedoeling je naar mijn kant te trekken qua inzicht/mening maar ik vond je eerste reactie wat viserend dat ik precies veeleisend ben. Ik ben mss links ingesteld op dit vlak maar iedereen heeft recht op connectie met de wereld want we verdienen gelijke kansen en dan kijk ik naar degene die het minder hebben of deftig internet zoals mijn pakket niet kunnen veroorloven.

Aan de ene kant is het onbetaalbaar wznt er gaat een hele wereld open, aan de andere kant zou of mag het basisgedeelte gratis zijn of toch een pak goedkoper. Het geeft me een dubbel gevoel. Providers profiteren wel wat van hun monopolie achtige toestand vind ik. Ben niet negatief ingesteld, ik wil net dat de samenleving meer gegund wordt.
Zo zie ik het ook zeker niet, hoor! Dit is juist het mooie van discussies voeren: nieuwe inzichten krijgen en/of kijken waar je raakvlakken hebt in plaats van te richten op waar je verschil van mening hebt ;)
Image