Re: PlayStation 4

766
Als je de hardware van de disc en de blu-ray reader bedoelt dan klopt dat inderdaad. De PS4 kan enkel 2-lagige blu-rays aan van max 50GB en geen 4-lagige van 100GB. Dat is dan voor zowel games als films.

Voor games staat deze beperking de mogelijke output van 4K beelden niet in de weg omdat de beelden nog berekend worden ipv 1 op 1 doorgegeven.
Daarnaast zijn er ook al enkele PS4 games die 2 discs hebben: 1 installatie disc en 1 disc die je dan moet insteken tijdens het spelen maar ook nog data bevat die geïnstalleerd wordt. The Last of Us II is zo'n game met 2 discs en die was na installatie inclusief patches iets van 100GB.

Voor blu-ray heb je hier nog de User's Guide van PlayStation waar ook de precieze formats instaan:
https://manuals.playstation.net/documen ... odisc.html
Image

Re: PlayStation 4

768
@Kolm: niet alleen leuk maar soms ook interessant. Ik herinner mij dat ik bepaalde set-ups voor Project Cars 2 en Gran Turismo bijvoorbeeld eruit haalde. In het begin kon je ook via communities mensen contacteren om bepaalde games of trophies samen te doen!
Image

Re: PlayStation 4

770
paveman wrote:Ik moet zeggen dat ik het nog nooit gebruikt heb zelfs....
Hier ook. Zou nu zelfs niet exact kunnen zeggen waarvoor het goed was. Soort Twitch van een game?

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 4

771
Ik gebruikte het toch ook voor bepaalde games, was wel leuk om tips te volgen en gewoon nieuws te krijgen van bepaalde reeksen. Jammer dat ze het niet verderzetten, want het was inderdaad ook handig om mensen te vinden om samen te werken voor bepaalde trophies of multiplayersessies.

Re: PlayStation 4

773
zenmaster wrote: 17 Apr 2021 14:41 Is er een manier om de automatische captures uit te schakelen?

Kan de onderste balk met apps aangepast worden in het menu?

Dank bij voorbaat. 🙂
Welke automatische captures bedoel je precies?
Het maken van trophy screenshots kan uitgezet worden.
Het gedrag van de share knop kan ook aangepast worden.
Settings > Sharing > Share button/Trophies*

En de onderste balk met apps bevat idd wat 'rommel' die je niet vaak gebruikt. Sommige daarvan kan je verwijderen maar daarnaast heb ik ook gewoon een folder gemaakt en daar alles ingegooid wat niet te verwijderen was.

Verder kan je voor die balk instellen of hij maar een beperkt aantal (10 of 15 dacht ik) apps laat zien en dan het library icon of gewoon alles laten zien. Meeste mensen hun ervaring is om het te beperken want als er heel veel op de PS4 staat dan kan de interface heel traag worden als altijd alles getoond wordt in die balk.

*Dit is even vanbuiten dus misschien is het net iets anders van benaming.
Image

Re: PlayStation 4

775
zenmaster wrote: 17 Apr 2021 17:23 Oke top. Merci. Ja, die van de trophies bedoelde ik. 😉

Die balk daar moet nog wat mee gebeuren ja. Ga ik mij aan ergeren als er nog meer bijkomt. 😛
Ik heb nu wel even mijn PS4 voor me en de precieze locaties zijn:

Voor screenshot opties: Settings > Sharing and Broadcasts > Screenshot settings > Take screenshot automatically when you earn a trophy.

Om een folder te maken: Ga op de app staan duw op 'options' en dan 'add to folder'. Dan kan je kiezen voor een bestaande folder of een nieuwe folder aanmaken.

Voor het limiteren van het aantal apps in die onderste balk: Settings > System > Limit number of content items on the home screen.
Ik raad echt aan om dit laatste aan te zetten, niet alleen voor de clutter maar dus ook voor de performance van de interface :)
Image

Re: PlayStation 4

776
Kolm wrote: 17 Apr 2021 17:43
zenmaster wrote: 17 Apr 2021 17:23 Oke top. Merci. Ja, die van de trophies bedoelde ik. 😉

Die balk daar moet nog wat mee gebeuren ja. Ga ik mij aan ergeren als er nog meer bijkomt. 😛
Ik heb nu wel even mijn PS4 voor me en de precieze locaties zijn:

Voor screenshot opties: Settings > Sharing and Broadcasts > Screenshot settings > Take screenshot automatically when you earn a trophy.

Om een folder te maken: Ga op de app staan duw op 'options' en dan 'add to folder'. Dan kan je kiezen voor een bestaande folder of een nieuwe folder aanmaken.

Voor het limiteren van het aantal apps in die onderste balk: Settings > System > Limit number of content items on the home screen.
Ik raad echt aan om dit laatste aan te zetten, niet alleen voor de clutter maar dus ook voor de performance van de interface :)
Ziet er al veel beter uit, thanks! 🙂👍🏻
Image

Re: PlayStation 4

777
Kolm wrote: 17 Apr 2021 17:43Voor het limiteren van het aantal apps in die onderste balk: Settings > System > Limit number of content items on the home screen.
Ik raad echt aan om dit laatste aan te zetten, niet alleen voor de clutter maar dus ook voor de performance van de interface :)
Goede tip, daar had ik zelf nooit aan gedacht... :lach:

Re: PlayStation 4

778
Ik heb zelf nooit problemen gehad met het laden van de interface, maar heb die optie (bewust) nooit gebruikt. Ik heb alles in Folders te staan. Misschien dat dat uitmaakt? Ik wil graag overzicht houden van mijn backlog op m'n systeem... vind t bij de PS5 ook irritant dat 'ie niet alles gewoon laat zien, maar nog te lui geweest om er naar te kijken of dat alsnog aan te zetten valt.
Image