RETRO Gaming - By PXtR

1
Als nieuw onderdeel voor de blog, zou ik graag 'RETRO gaming' filmpjes beginnen maken, die dan ook telkens zullen verschijnen op de blog en het YT kanaal. Alle suggesties voor games zijn welkom, houd het bij PS1 of PS2 of PSP games. :)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: RETRO Gaming - By PXtR

3
Vroegah deden we dat door bijvoorbeeld een vcr tussen de console en de televisie te hangen van de scart, maar die methode is vast te antiek ;) Ik heb wel van andere constructies gehoord, maar nooit (zelf) uitgeprobeerd. Hoofdzaak is in elk geval een geschikte capture card. Volgens mij zijn die tegenwoordig niet zo duur meer.

Of eh... je weet wel, die andere optie, die technisch gezien niet illegaal is zolang je de software en de bios... Nou ja, je weet wel.

Re: RETRO Gaming - By PXtR

4
Tamara wrote:Vroegah deden we dat door bijvoorbeeld een vcr tussen de console en de televisie te hangen van de scart, maar die methode is vast te antiek ;) Ik heb wel van andere constructies gehoord, maar nooit (zelf) uitgeprobeerd. Hoofdzaak is in elk geval een geschikte capture card. Volgens mij zijn die tegenwoordig niet zo duur meer.

Of eh... je weet wel, die andere optie, die technisch gezien niet illegaal is zolang je de software en de bios... Nou ja, je weet wel.
1: Ik heb een capture card waarmee ik oude cassetes kan overzetten, maar dat ga ik niet gebruiken.

2: Ik heb een custom arcade machine, waar ik ook PS1 en PS2 drivers heb opgezet, en ben nu aan het proberen die ook nog te laten werken met PS3 controllers. Maar ik heb uiteindelijk zelf die arcade machine niet nodig, kan het evengoed met mijn mac doen, maar ik zal ook met een gewone camera filmen en dan is een arcade machine toch leuker om naar te kijken. Ik kan alle games spelen die jullie me geven, dus vraag maar wat jullie willen (PSP games kan ik ook spelen op PC :D)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: RETRO Gaming - By PXtR

6
Mijn suggesties waren Crash Bandicoot, Tomb Raider en Soul Reaver. Future Cop LAPD zou ook eens leuk zijn (vond ik zwaar onderschat in die tijd), Spyro kan ook nog.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: RETRO Gaming - By PXtR

7
PS3/PS4 controller op uw pc (arcade machine) is easy peasy :D

Heb ook een PS3 controller aan mijn arcadekabinet hangen ;)

edit: ben bezig volledig mijn arcadekabinet te herdoen.
Zal er ooit is postje van maken in enkel voor leden ding

Hier alvast een voorproevertje van mijn intro :D

Image

Re: RETRO Gaming - By PXtR

8
ShAmPi wrote:PS3/PS4 controller op uw pc (arcade machine) is easy peasy : D

Heb ook een PS3 controller aan mijn arcadekabinet hangen ;)

edit: ben bezig volledig mijn arcadekabinet te herdoen.
Zal er ooit is postje van maken in enkel voor leden ding

Hier alvast een voorproevertje van mijn intro : D

Ga jij ook RETRO filmpjes maken toch? Kom je hier al onder mij duiven schieten? :p ;)

Maar hoe connect je zo een PS3 controller aan een windows xp bak zonder belutooth? Nog niet lang gezocht maar op het internet vind je alleen maar dingen met bleutooth dacht ik.

@Shampi, hebt ge die intro volledig zelf gedaan? Want dan is da wel zot :O
Last edited by met0t0 on 23 Mar 2015 17:55, edited 1 time in total.
Reason: Posts samengevoegd
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image