Re: PlayStation TV

16
RoyVdW wrote:@Shampi; Idd dacht ik ook :lol:

@Gozer; Kwaliteit zal sowieso minder zijn en ik heb levenslange garantie. Bij VandenBorre zeiden ze toch dat die de beste waren, maar idd je kan altijd goedkoper. En dat klopt niet want het merendeel van de kabels ondersteund toch geen 3D en al zeker geen 4K. Ruisdoorlating en zuurstofafsluiting zijn ook eigenschappen waarmee Monster rekening houdt ofzo staat op die verpakking.
Jawel, 3D en 4K ondersteuning zit in alle 1.4 HDMI kabels. Dat hoort bij die classificatie. ;) Je hebt wel nog enkele verbeteringen tot 1.4b waarmee je o.a. 3D in full hd met 60fps per hoog kunt zien. Maar 3D films en games op bijv. PS3 en PS4 maken daar zo goed als nooit gebruik van. Mijn HDMI kabels zijn ook allemaal extra geisoleerd tegen dergelijke storingen, ik denk niet dat jouw kabel 40 euro waard aan super protectie heeft. Levenslange garantie is leuk maar over 10 jaar is je kabel al achterhaald en heb je weer een nieuwe nodig. En normaal gezien gaat een goedkopere HDMI kabel ook wel 10 jaar mee. En zelfs al moet je er twee kopen dan ben je nog een stuk goedkoper uit.

Re: PlayStation TV

17
Nu voel ik me in de zak gezet ;( Ik heb deze dus en er zit ook levenlange update garantie bij. Ik krijg dus volgens VdB gwn een nieuwe als er een betere op de markt komt van die versie dus in theorie moet ik nooit nog een nieuwe kopen.
Image
Image

Re: PlayStation TV

18
Ik blijf het toch vreemd vinden dat iedereen (zelf Sony) de Playstation TV ziet als PS4 streamer, terwijl het in de eerste plaats een PS Vita is voor op TV die toevallig PS4 kan streamen. Maar dat zal dan wel bij Sony's strategie horen om de Vita te begraven :q:

Verder zie ik er niet echt het nut van in voor echte gamers, de kwaliteit is sowieso minder door de stream, 720p dacht ik en dankzij een nieuwe update van 30 naar 60fps als je thuisnetwerk het aankan.

Voor de discussie over HDMI, volgens mij maakt het niets uit of je een kabel hebt van €5 of van €100. Als je het even opzoekt op internet vind je direct dat het niets uitmaakt, behalve misschien voor kabels van 10-15m. Maar voor een standaard 1-2m maakt het niets uit :p
Image

Re: PlayStation TV

20
RoyVdW wrote:Snap het niet wrm ze dan verschillende maken. Er moet sowieso kwaliteitsverschil inzitten anders schilt die prijs niet zoveel.
Waarschijnlijk is het gewoon de bouwkwaliteit die verschilt, dus hoe stevig de kabel gebouwd is, eventueel gold plated (dat niets uitmaakt),...

Maar voor de rest maakt het niets uit denk ik, als je er logisch over nadenkt kan het ook niet anders, HDMI is digitaal signaal en voor zover ik weet is het bij digitaal heel simpel, ofwel is er signaal ofwel niet. Maar de kwaliteit van uw signaal wordt niet beïnvloed door de kabel, 0 blijft 0 en 1 blijft 1 en als het signaal niet kan worden beïnvloed blijft het beeld hetzelfde, of het nu een kabel van €5 is of van €100.
Image

Re: PlayStation TV

21
paveman wrote:
Kolm wrote:+++ Remote play met PlayStation TV kan mijn PS4 wel opstarten vanuit rest mode :cool:
+/- Mogelijk heb ik hem de eerste keer dus uit gewoonte volledig uitgezet ipv in rest mode... :saint:
--- Dualshock 4 is veel te snel leeg... Zou eigenlijk PS TV altijd op voorhand moeten opzetten of een tijd erna moeten laten aanstaan om controller op te laden (Heb er maar eentje bij me) maar denk daar nooit aan...
Ik zet PS TV altijd op stand by en laat de controller er vervolgens aan zitten. Meestal laadt deze dan ook wel op.... Meestal ja. Laatst eens niet, dus heb ik m tijdens t spelen aan de laptop gehangen... :D
De DS4 heeft iig een belachelijk korte batterijduur. Ik vind wel dat de DS4 héél erg slecht reageert op de PS TV (of andersom). Heb je daar ook last van? Of is de afstand van onze bank naar tv gewoon te groot....?
Ik zit met de controller zo'n 2,5-3m van de PS TV af. PS TV staat in België en PS4 in Nederland. Er zit wel wat inputlag op maar gezien de afstand enzo vind ik het wel meevallen. Een racegame zal lastig worden als het echt op de perfect lijn op hoge snelheid aankomt en drukke shooters zal ook lastig zijn. Zelf heb ik Bully gespeeld en dat ging goed zolang ik niet met die kart ging rijden. Die kart ging erg snel en dan was het best lastig om die op max snelheid toch goed op de baan te houden. Nu heb ik batman van telltale gespeeld. De quicktime events waren wat lastiger dan normaal omdat je toch net wat sneller moet reageren dan normaal maar slechts een paar keer dat ik hem gemist had en opnieuw moest beginnen. Daarna among the sleep en firewatch gespeeld, bij beiden geen probleem. Het zijn dan ook geen echte actiegames. Dus er zit wel wat lag op maar ik hou er gewoon rekening mee door de keuze van game.

Ik vermoed dat jouw ps tv in hetzelfde huis staat als je ps4. In dat geval kan het lonen om op je ps4 de instelling aan te passen dat de ps tv en vita niet rechtstreeks mogen connecteren met de ps4 maar altijd via het normale netwerk moeten connecteren. Op 1 of andere duistere wijze is dat beter/sneller dan rechtstreeks verbinden met de ps4. Als de afstand tussen ps tv en ps4 groot genoeg is gaat hij dat waarschijnlijk sowieso al doen maar toch beter om die instelling keer te controleren.

Zelf moet ik er vooral aan denken dat als ik hier ben, dat ik die controller aan dat ding hang. Thuis ben ik zo gewend om altijd 1 controller aan de ps4/ps3 te hebben hangen dat ik altijd een volle ter beschikking heb als de andere leeg is. Daar komt nog is bij dat ik de afgelopen maand enkel op de ps3 gespeeld heb en dus echt even verwend ben geweest wat batterijduur betreft! :D

Ander probleem dat ik enkel op zaterdag had en vrijdag en zondag niet: Elke keer als ik kort op de ps-button duw om daarna kort op X te duwen om de ps-button van de ps4 te emuleren... viel mijn verbinding naar de ps4 weg en moest ik opnieuw verbinding maken. :nerd:
Zondag had ik het niet meer dus geen idee wat het probleem daar was maar het was wel vervelend, vooral omdat hij altijd eerst een directe verbinding zit te zoeken en daarna pas op internet. Stom dat daar geen instelling voor is (of ik heb ze nog niet gevonden).
Image

Re: PlayStation TV

22
Ik gebruik de PS TV momenteel alleen om Vita games (rechtstreeks van kaartje af) te spelen. Dus die lag zou daar niet van moeten mogen komen.

Ik heb de PS TV i.v.m. de kinderen nog wel eens een beetje achter de tv verstopt, maar dan pakt ie echt bijna helemaal geen signaal van de controller. Wat ik niet zo goed snap aangezien het via blauwe tand gaat, toch? Of gaat dit juist via infrarood?
Maar goed, als ik de PS TV wat onder de tv uit laat komen gaat het meestal wel goed, tenzij er weer veel tussenin zit. De woonkamer is 4 meter breed, waarbij de PS TV aan de ene uiterste kant staat en de bank aan de andere, dus er zal een goede 3,5m tussen zitten.

Aangezien ik nog genoeg van de Vita te spelen heb, heb ik het nog niet geprobeerd, maar zodra ik een PS4 game via de PS TV ga spelen zal ik dit topic er weer even bij pakken...! :D Bedankt voor de handige tips!
Image

Re: PlayStation TV

23
Vita games op de pstv heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb gewoon mijn vita zelf mee :D

Volgens mij gaat de DS4 via bluetooth. Infrarood zeker niet want dan moet zoals bij afstandsbediening van tv een soort bolletje hebben dat je moet richten op de tv. Bij nieuwere afstandsbedieningen is dat aan het veranderen.
Dat het niet goed werkt als de pstv achter de tv ligt kan ik nog inkomen, het signaal wordt waarschijnlijk teveel gestoord door de tv zelf. In mijn geval ligt hij voor de tv en is er niks van rotzooi tussen controller en pstv. Pstv is gericht zodat kabels naar achter de tv gaan en de kabelloze kant met wit lichtje aan de voorkant is. Kijk eens wat er gebeurt als je dichter gaat zitten. Voor de PS4 heeft de DS4 een erg groot bereik, pas als ik echt de kamer uitga en naar beneden, verliest hij verbinding. Geen idee hoe dat zit voor de pstv.

Overigens reageert het bedienen van de pstv wel allemaal goed (app selecteren, instellingen aanpassen, ...)
Image

Re: PlayStation TV

24
Dat vind ik dus nog het meest opmerkelijk... Als ik de DS4 weer even op PS4 gebruikt heb vergeet ik soms nog wel eens dat ik een kabel heb die alleen maar op kan laden, maar niet synchroniseren (don't ask. please, just don't) en dan zet ik van beneden de PS4 boven aan of boven de PS TV beneden. Nou moet je weten dat ons WiFi signaal dat stuk niet redt (beide kanten op ook) vanwege de afstand en de dikke muren (we hebben een giga hoog huis dat super geïsoleerd is). Dat is dus geen probleem, maar op een afstand van 3,5m je karakter besturen zonder lag.... Nee, hoor!

Ik blijf het een beetje gek vinden dat het zo precies komt, maar goed: met wat aanpassing red ik me ook prima, dus wat dat betreft... :)
Image

Re: PlayStation TV

25
Vreemd inderdaad... Misschien maar goed dat ik games speel op het platform waar ze oorspronkelijk voor zijn uitgekomen en niet op een systeem dat het een beetje probeert na te apen... Maar daar had ik de ps tv ook niet voor gekocht gelukkig. :P
Image

Re: PlayStation TV

26
Hahaha! Heb je ook helemaal gelijk in. Met de eerste Trails of Cold Steel had ik alleen echt pijn in m'n vingers van t spelen op de Vita. Met daarbij dat een uitgebreide JRPG wat mij betreft fijner speelt op tv dan een klein scherm heb ik hier toch maar voor gekozen.

En laten we wel zijn: lag beats pijnlijke vingers imo! :D
Image

Re: PlayStation TV

27
In de pijnlijke vingers kan ik me niet vinden, vrouw zijn heeft wat dat betreft misschien 1 voordeel: Gemiddeld genomen iets kleinere handen :P
Maar zolang het speelbaar blijft met die lag kan ik begrijpen dat je dat fijner vindt :cool:
Image

Re: PlayStation TV

28
Ik moet zeggen dat ik er verder ook nog nooit last van heb gehad op de Vita. Zelfs niet echt bij platformers of andere snelle games. Maar ja, dit betreft een superverslavende JRPG. Ik heb ook niet eerder zoveel tijd achter m'n Vita gespeeld als toen. Zal er ook wat mee te maken hebben... :)

Met de juiste setup ervaar ik geen lag gelukkig. Soms begint het weer een beetje, waarna ik de boel weer net íets verplaats, waardoor ik er weer geen last meer van heb.

Het kost ook niet veel tijd (max. minuutje, waarna ik uren verder kan natuurlijk), maar ergens blijf ik het gek vinden.
Image

Re: PlayStation TV

29
Bedenking: Heb je al eens een dualshock 3 geprobeerd? Ik weet dat die ook werken (eerste keer had ik enkel een oude ds3 met kapotte joystick hier liggen). Zolang er natuurlijk niet teveel touch dingen van de vita inzitten... Eigenlijk komt lay-out van DS3 zelfs beter overeen met de vita dan die van de DS4 wat de knoppen betreft (start en select bedoel ik dan).
Image