HD Remasters

1
Welke games zou jij graag nog remasterededed zien worden? Wat vinden jullie van al die PS4 remasters van de laatste tijd? Bespreek het hier.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: HD Remasters

2
Ik wil alleen nog oude games zien die een remaster krijgen. Games van op PS3 van 720p naar 1080p en van 30 fps naar 60 fps laten gaan op PS4, is echt niet interessant genoeg. Of het moet al zijn dat er een grote vernieuwing in de gameplay zit, zoals de FPS-mode in GTA V.

Een game als Grim Fandango die een remake krijgt, dat vind ik wel interessant.

Re: HD Remasters

3
met0t0 wrote:Ik wil alleen nog oude games zien die een remaster krijgen. Games van op PS3 van 720p naar 1080p en van 30 fps naar 60 fps laten gaan op PS4, is echt niet interessant genoeg. Of het moet al zijn dat er een grote vernieuwing in de gameplay zit, zoals de FPS-mode in GTA V.

Een game als Grim Fandango die een remake krijgt, dat vind ik wel interessant.
Ik kan volledig in jou mening komen. Wat ik wel nog tof zou vinden, maar wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren is enkele PSP classics die in 1080p naar PS4 komen met trophy support.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: HD Remasters

4
dividedx11 wrote:Ik kan volledig in jou mening komen. Wat ik wel nog tof zou vinden, maar wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren is enkele PSP classics die in 1080p naar PS4 komen met trophy support.
Hmm ja, PSP-games zijn natuurlijk iets anders. Die zijn nog niet op een console verschenen, dus daarvoor kan het wel leuk zijn. Al zijn de belangrijkste games wel al beschikbaar in HD-versie op PS3, volgens mij. Ik denk dan aan de twee God of War-games en MGS: Peace Walker.

Re: HD Remasters

6
Goh, de oude Max Payne's, The Getaway van op PS2 wil ik graag wel nog een HD remake van zien. Voor de rest niet echt iets speciaals. De Socom games van vroeger op PS2 mss? Dat zou pas wel wat zijn denk ik!
Image

Re: HD Remasters

7
NTGSruler wrote:Goh, de oude Max Payne's, The Getaway van op PS2 wil ik graag wel nog een HD remake van zien. Voor de rest niet echt iets speciaals. De Socom games van vroeger op PS2 mss? Dat zou pas wel wat zijn denk ik!
Ik zou wel heel graag eens een goede nieuwe SOCOM (of game in die stijl) zien. Dat was pas goede tactische multiplayer :)

Re: HD Remasters

8
FINAL FANTASY XII !

Als er eentje is die het verdient is het deze wel, aangezien er daar nog ongebruikt materiaal in zit voor EU en USA. De Japanse release van de International Edition bevatte een hoop wijzigingen en gameplay mogelijkheden. Net zoals FFX-2 dat nu deed bij de HD Remasterd versie van FFX/X-2.

DmC: DE is nu niet bepaald een HD remaster, maar voegt wel enorm veel toe i.v.g.m. de PS3 release. Dus dat sta ik toe. Hetzelfde zal hopelijk gebeuren met DMC4: Special Edition, met nu al een hint naar een nieuws speelbaar personage.

Op zich stelt een HD Remaster weinig voor. Het is tenslotte gewoon een heruitgave. Een upgrade van de graphics is zelfs niet nodig maar ze doen het graag omdat ze misschien denken dat we allemaal alles zouden herspelen in een HD jasje. Nou, ik niet. Ik val niet voor die HD. Ik val voor het feit dat je een game kunt (her)spelen op de huidige generatie. Iets wat ik trouwens wil zien gebeuren voor de gehele catalogus van PlayStation, en dan eigenlijk wel in de vorm dat die ook op volgende generaties zal speelbaar zijn. Games niet kunnen spelen door verouderde systemen staan enkel stof te vergaren in je kast en dat zou ik liever niet zien gebeuren. Zonde van de aankoop haast. PS3 games die nu de overstap maken interesseren me het minste (tenzij ik ze nog niet heb, of ze voegen daadwerkelijk iets toe, dus tis te zien wat Darksiders 2 doet). Dus de meest doorslaggevende factor is het niet. Wat het wel is, zijn de extra's. Neem nu Kingdom Hearts en FFX en X-2. Elke game bevatte nieuwigheden die niemand van ons al had gespeeld. Daarvoor wil ik wel mijn geld neerleggen. Aan de andere kant had die content al van de eerste keer beschikbaar moeten zijn. Wat dan op zijn beurt heruitgaves minder relevant maakt. Met de overgang naar PS4 wordt het ook een akelig spelletje gokken, kijk maar naar FFX/X-2 HD die je nu ook voor PS4 kunt krijgen.

In principe zijn dus HD Remasters niks dan heruitgaves, en vooral gericht op de verkoop. Want strip ze van HD en retail en je kan de oude game gewoon op PSN zwieren. De meeste PS3 games die nu uit komen op PS4 zijn gewoon dezelfde games met gebundelde DLC. Stelt ook niet veel voor. Dus je verwacht dat ze iets extra geven bij de heruitgave. Iets om 2x dezelfde game te spelen aantrekkelijker maakt. Anders mogen ze gewoon elke game op PSN ter beschikking stellen.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: HD Remasters

9
Ik koop ook niet zo vaak game remasters, al zijn er enkele die ik graag nog zou spelen:

TLoU Remastered
GTA V
Tomb Raider Defenitive Edition
Saints Row IV
...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: HD Remasters

10
met0t0 wrote:
NTGSruler wrote:Goh, de oude Max Payne's, The Getaway van op PS2 wil ik graag wel nog een HD remake van zien. Voor de rest niet echt iets speciaals. De Socom games van vroeger op PS2 mss? Dat zou pas wel wat zijn denk ik!
Ik zou wel heel graag eens een goede nieuwe SOCOM (of game in die stijl) zien. Dat was pas goede tactische multiplayer :)
Inderdaad. Het is enorm jammer dat Zipper Interactive is opgedoekt. Geen idee wat er met de licentie van de Socom games is gebeurd. Zowiezo is het 3rd person shooter concept wel iets waar ik graag nog eens een goede game van zou willen zien.
Image

Re: HD Remasters

12
dividedx11 wrote:
met0t0 wrote:Ik wil alleen nog oude games zien die een remaster krijgen. Games van op PS3 van 720p naar 1080p en van 30 fps naar 60 fps laten gaan op PS4, is echt niet interessant genoeg. Of het moet al zijn dat er een grote vernieuwing in de gameplay zit, zoals de FPS-mode in GTA V.

Een game als Grim Fandango die een remake krijgt, dat vind ik wel interessant.
Ik kan volledig in jou mening komen. Wat ik wel nog tof zou vinden, maar wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren is enkele PSP classics die in 1080p naar PS4 komen met trophy support.
Met een PSP emulator en een beest van een PC kan je die spelen in 1080p ;)
Weliswaar zonder trophy support en zonder verbeterde textures, maar toch al mooi ;)

Op mijn laptop lukt het redelijk, God of War Chains of Olympus draait aan 40fps op 1080p, maar het geluid werkt niet goed :p
Image

Re: HD Remasters

13
R&C mag nog eens geremastered worden. Voor de rest hoeven ze er geen meer te maken. Uitmelking en geldklopperij. Natuurlijk wel mooi voor degene die het nog niet gespeeld hebben.

Heb liever dat ze die oude PS3 games trophies geven zoals MotorStorm, Heavenly Sword, Grid of Resistance bv.
Image

Re: HD Remasters

14
RoyVdW wrote:R&C mag nog eens geremastered worden. Voor de rest hoeven ze er geen meer te maken. Uitmelking en geldklopperij. Natuurlijk wel mooi voor degene die het nog niet gespeeld hebben.

Heb liever dat ze die oude PS3 games trophies geven zoals MotorStorm, Heavenly Sword, Grid of Resistance bv.
en Folklore, die ik net op de pijnbank aan het leggen ben.... of hij mij :q:
Last edited by Gamefreak on 09 Apr 2015 22:56, edited 1 time in total.

Re: HD Remasters

15
Moet zeggen dat de heruitgaves zoals The Last of Us op de PS4 geen meerwaarde hebben ten opzicht van de versies op de PS3. Beter maken ze gewoon nieuwe games in plaats van goedkoop cashen met oude titels. Want wat zijn de meeste remasters nou echt? In plaats van 720p en 30 fps, nu 1080p en 60 fps en misschien iets betere graphics? Nou wauw mensen, wat een verbetering. :/ Ik zie het als uitmelkerij van een titel, maar ach, de fans kopen graag een game twee keer. Enkel een GTA V die ook daadwerkelijk nieuwe opties bood op de PS4 verdienen wat meer credits.
Image