Re: Nintendo

2
Ligeiro wrote:+/- aant twijfelen om binnenkort een Wii U in huis te halen voor (among others) Pokkén Tournament te kunnen spelen. ervaringen, iemand?
Ikzelf doe ook twijfelen om een Nintendo console aan te schaffen.
Reden hiervoor is dat de playstation niet voor de aller kleinsten zijn, en dat het me perfect lijk deze naast een PS4 te hebben staan.

En heb stiekem veel zin in Mario Maker + donkey kong en StarFoxZero omdat dit echt jeugd sentiment voor mijzelf is.
zo zijn er nog wel meer spellen die ik steeds interessanter ga vinden.

Pokken Tournament lijk me ook wel grappig, maar 1 game lijk me geen reden voor een console.
Misschien heeft iemand anders tips voor je :nerd:
Image

Re: Nintendo

3
Ik heb hier sinds day one een Wii U.
Sjah
Extreem sporadisch wordt daar wel eens mee gespeeld. :)
Zoals Mario Maker maar dat blijft ook niet echt boeien :)

TBH
Hebben mijn vriendin en ikzelf meer plezier aan de Gamecube die ik laatst gekocht heb ^^
Image

Re: Nintendo

4
ShAmPi wrote:Ik heb hier sinds day one een Wii U.
Sjah
Extreem sporadisch wordt daar wel eens mee gespeeld. :)
Zoals Mario Maker maar dat blijft ook niet echt boeien :)

TBH
Hebben mijn vriendin en ikzelf meer plezier aan de Gamecube die ik laatst gekocht heb ^^
Ik ben zelf ook aan het kijken om misschien een Gamcube aan te schaffen. Hebt ge misschien tips waar ik best kijk en welke games aanraders zijn?

Re: Nintendo

5
Goh je moet beetje geluk hebben op 2dehands sites
Ik heb mijn gamecube + 4 games gekocht aan 30,- €

Goede games op NGC voor mij zijn:
- De Resident Evils
- Mario Kart Double Dash + Zelda Collection (Deze is wel duurder als de cube zelf ^^)
- Super Monkey Ball
- Zelda Wind Maker (Ook duur)
- Zelda Twilight Princess (Ook duur)
- Super Mario Sunshine
- Mario Tennis
- Sonic Heroes
- Sonic Adventures
- etc...

Als ik me niet vergis kan je gewoon NGC discs op Wii ook spelen?
En vele NGC games zijn heruitgegeven op Wii (zoals nog maar net Twilight Princess op Wii U (welke goedkoper is dan de NGC versie))
Dusjah je moet wat zien wat je wil.
Bij mij is het echt pure nostalgie en omdat ik erover denk om oude consoles te verzamelen.
Ik heb er allesinds als een pak zonder dat ik echt verzamel :D
Image

Re: Nintendo

6
ShAmPi wrote:Als ik me niet vergis kan je gewoon NGC discs op Wii ook spelen?
Alleen als het modelnummer van uw console met de letters RVL begint ;)

Ik kan op mijn Wii ook GameCube-games spelen, maar heb nog altijd geen GameCube controller gekocht. Moet ik maar eens doen, ik zou de GameCube-games veel liever spelen dan de Wii-games denk ik :p

Re: Nintendo

7
met0t0 wrote:
ShAmPi wrote:Als ik me niet vergis kan je gewoon NGC discs op Wii ook spelen?
Alleen als het modelnummer van uw console met de letters RVL begint ;)

Ik kan op mijn Wii ook GameCube-games spelen, maar heb nog altijd geen GameCube controller gekocht. Moet ik maar eens doen, ik zou de GameCube-games veel liever spelen dan de Wii-games denk ik :p
Goh jah
Als je een echte gamecube controller wil betaal je bijna zoveel als de console + controller :D
Image

Re: Nintendo

8
ShAmPi wrote:
met0t0 wrote:
ShAmPi wrote:Als ik me niet vergis kan je gewoon NGC discs op Wii ook spelen?
Alleen als het modelnummer van uw console met de letters RVL begint ;)

Ik kan op mijn Wii ook GameCube-games spelen, maar heb nog altijd geen GameCube controller gekocht. Moet ik maar eens doen, ik zou de GameCube-games veel liever spelen dan de Wii-games denk ik :p
Goh jah
Als je een echte gamecube controller wil betaal je bijna zoveel als de console + controller :D
Ik ben niet veel met nog een console in mijn kast als ik het al op mijn Wii kan spelen :p

Re: Nintendo

9
met0t0 wrote:
ShAmPi wrote:
met0t0 wrote:
ShAmPi wrote:Als ik me niet vergis kan je gewoon NGC discs op Wii ook spelen?
Alleen als het modelnummer van uw console met de letters RVL begint

Ik kan op mijn Wii ook GameCube-games spelen, maar heb nog altijd geen GameCube controller gekocht. Moet ik maar eens doen, ik zou de GameCube-games veel liever spelen dan de Wii-games denk ik :p
Goh jah
Als je een echte gamecube controller wil betaal je bijna zoveel als de console + controller :D
Ik ben niet veel met nog een console in mijn kast als ik het al op mijn Wii kan spelen :p
True. Tenzij je het wilt zoals ik dus ^^
En er zijn goede replicas controllers in china te vinden ;)
Image

Re: Nintendo

10
ben als Nintendo liefhebber curieus naar de NX, de volgende console, al vind ik het jammer dat de Wii U geflopt heeft, het toestel heeft echt wel potentieel.... doet me veel aan de Vita denken op dat vlak....

Re: Nintendo

11
Gamefreak wrote:ben als Nintendo liefhebber curieus naar de NX, de volgende console, al vind ik het jammer dat de Wii U geflopt heeft, het toestel heeft echt wel potentieel.... doet me veel aan de Vita denken op dat vlak....
Er zijn gelijkenissen, alhoewel er ook zeer grote verschillen zijn. Te groot als je het mij vraagt. De Vita is namelijk de sterkste handheld die te verkrijgen is en Nintendo laat op dit vlak zien dat hardware het niet wint van goede content. Op het vlak van de Wii hebben ze dit ook bewezen, maar bij de WiiU hebben ze het niet voor elkaar kunnen krijgen om van (vooral) het PS4 geweld te winnen.
Dit heeft er volgens mij vooral mee te maken dat het console publiek vaak voornamelijk oudere mensen trekt en er dus meer volwassen content verwacht wordt, terwijl handhelds toch meer door de jongere mensen gespeeld worden (over het algemeen he; ik heb zelf ook een Vita). Door dit verschil in doelpubliek is het makkelijker om met - grafisch iets mindere, maar kwalitatief zeer goede, content te scoren.

Vandaar dat het succes van de Wii zo ongelofelijk knap van Nintendo was. Voor mijn gevoel is de WiiU gewoon te snel gekomen met teveel overbodige features en hadden ze de U eigenlijk beter over kunnen slaan, wat mij betreft. Ik vind het prima: laat de NX maar komen. Ik denk dat ik de WiiU nog wel oppik, zodra dit voor een flinke prijsdaling heeft gezorgd. :D
Image

Re: Nintendo

14
ShAmPi wrote:Waarom de wii u nog kopen als je de nx gaat kopen?
De nx zal wel backward compatible zijn zeker? Zoals alle wii consoles?
Of is er al iets van bekend dat het niet zo zal zijn?
nope, daar is nog niets van geweten :idea: