Re: PlayStation Plus

242
Ik deel hier zeker alle meningen. Tis natuurlijk denk ik ook wel wat vroeg om echt al elke maand toppers te verwachten voor de PS4. Dat begrijp ik. Maar voor de PS3 kunnen ze toch zeker wel wat meer moeite doen om ietwat betere/bekendere/top games te geven. Al bij al haal ik zeker ook nog wel mijn geld eruit en nu is het toch onmisbaar geworden als je online wilt spelen. Daarentegen staat wel dat de PSN service toch nog altijd verbeterd mag en moet worden. Veels te veel gaat het PSN nog plat wegens één of andere reden. Het zijn niet alleen voor de games dat je PS+ in huis haalt maar ook voor online te kunnen gamen.
Image

Re: PlayStation Plus

243
NTGSruler wrote: Het zijn niet alleen voor de games dat je PS+ in huis haalt maar ook voor online te kunnen gamen.
Dit.
Zo bezie ik het. Ik betaal 50 euro om online te mogen gamen. En persoonlijk moesten die gratis games er niet bij zijn, ik zou het nog betalen zonder te klagen. Ik speel dan wel zo goed als altijd online, dus minder dan 5euro/maand is imo echt niet veel.

Dat ik daarbij gratis games krijg, waarvan ik er misschien maar max 5 echt speel op een jaar, is gewoon mooi meegenomen.

Maar inderdaad PSN zou wel iets minder problemen mogen hebben.
PSN tichke
Image

Re: PlayStation Plus

244
tichke wrote:
NTGSruler wrote: Het zijn niet alleen voor de games dat je PS+ in huis haalt maar ook voor online te kunnen gamen.
Dit.
Zo bezie ik het. Ik betaal 50 euro om online te mogen gamen. En persoonlijk moesten die gratis games er niet bij zijn, ik zou het nog betalen zonder te klagen. Ik speel dan wel zo goed als altijd online, dus minder dan 5euro/maand is imo echt niet veel.

Dat ik daarbij gratis games krijg, waarvan ik er misschien maar max 5 echt speel op een jaar, is gewoon mooi meegenomen.

Maar inderdaad PSN zou wel iets minder problemen mogen hebben.
Voila velen vergeten dat nu éénmaal. En ja ok we moeten betalen voor online te gamen, maar tis echt niet overdreven veel vind ik persoonlijk. Maar het PSN mag inderdaad meer stabieler zijn.
Image

Re: PlayStation Plus

245
NTGSruler wrote: Voila velen vergeten dat nu éénmaal. En ja ok we moeten betalen voor online te gamen, maar tis echt niet overdreven veel vind ik persoonlijk. Maar het PSN mag inderdaad meer stabieler zijn.
Ik vergeet dat niet, hoor: als je niets met online/multiplayer hebt zegt het je alleen gewoon niets. ;)
Het is alleen een feit dat de service ten opzichte van dat het alleen op PS3 bestond, flink achteruit is gegaan. Zoals ik ook al op de blog zeg maakt het me weinig uit aangezien je er bijna niets voor betaald, maar heel eerlijk ten opzichte van mensen die je anders belooft is het niet. Communiceer dan dat je de service gaat veranderen; komt al heel anders over. Nu was het bijvoorbeeld van de ene op de andere maand dat de PS3 IGC van 3 naar 2 games ging, dat de jaarlijkse games van Vita niet gewijzigd zouden worden etc. etc., terwijl dit wel beloofd was. Ook dat er is afgestapt van de minimale 75% Metacritic rating is niet gecommuniceerd. Dit zou vanuit Sony stukken beter kunnen.

Wat mij betreft zouden ze de service overigens helemaal Mogen veranderen: in plaats van de troep van afgelopen maanden gewoon eens per 2 of 3 maanden spellen weggeven, maar dan écht goede games. Ik heb daarbij niets tegen indies, maar dan wel alleen als ze het niveau van bijv. Guacamelee! halen.
Oftewel: minder kwantiteit, meer kwaliteit! Net zoals MGS deze maand: misschien niet heel groot spel, maar in ieder geval wel een góed spel.
Image

Re: PlayStation Plus

246
paveman wrote:
NTGSruler wrote: Voila velen vergeten dat nu éénmaal. En ja ok we moeten betalen voor online te gamen, maar tis echt niet overdreven veel vind ik persoonlijk. Maar het PSN mag inderdaad meer stabieler zijn.
Ik vergeet dat niet, hoor: als je niets met online/multiplayer hebt zegt het je alleen gewoon niets. ;)
Het is alleen een feit dat de service ten opzichte van dat het alleen op PS3 bestond, flink achteruit is gegaan. Zoals ik ook al op de blog zeg maakt het me weinig uit aangezien je er bijna niets voor betaald, maar heel eerlijk ten opzichte van mensen die je anders belooft is het niet. Communiceer dan dat je de service gaat veranderen; komt al heel anders over. Nu was het bijvoorbeeld van de ene op de andere maand dat de PS3 IGC van 3 naar 2 games ging, dat de jaarlijkse games van Vita niet gewijzigd zouden worden etc. etc., terwijl dit wel beloofd was. Ook dat er is afgestapt van de minimale 75% Metacritic rating is niet gecommuniceerd. Dit zou vanuit Sony stukken beter kunnen.

Wat mij betreft zouden ze de service overigens helemaal Mogen veranderen: in plaats van de troep van afgelopen maanden gewoon eens per 2 of 3 maanden spellen weggeven, maar dan écht goede games. Ik heb daarbij niets tegen indies, maar dan wel alleen als ze het niveau van bijv. Guacamelee! halen.
Oftewel: minder kwantiteit, meer kwaliteit! Net zoals MGS deze maand: misschien niet heel groot spel, maar in ieder geval wel een góed spel.
Mooie zinnige opmerking. De service van PSN mag zeker stukken verbeterd worden. Ik heb persoonlijk weinig tot eigenlijk geen ervaring met bijvoorbeeld Xbox online service. Maar het lijkt mij dat die stukken stabieler draait dan die van Playstation. Mss zijn die hackers die PSN altijd hacken in dienst van Microsoft?

Kwestie de games voor PS+, mss alleen nog games weggeven die voorzien zijn van een platinum trophy? ;)
Image

Re: PlayStation Plus

247
Haha, ben ik het helemaal mee eens! ;)
Zonder gekheid: ook games zonder platinum trophy kunnen wat mij betreft binnen mijn verhaal vallen. Ik meet de kwaliteit van een game ten minste niet af aan het feit of er wel/niet een platinum trophy aan zit... ;) Alhoewel: als ik mijn eigen lijst door ga voor wat betreft of ze de moeite waard zijn, maar geen platinum trophy hebben (ben ik even alleen van 100% trophies), kom ik alleen op Beyond Good & Evil HD...
Image

Re: PlayStation Plus

248
paveman wrote:Haha, ben ik het helemaal mee eens! ;)
Zonder gekheid: ook games zonder platinum trophy kunnen wat mij betreft binnen mijn verhaal vallen. Ik meet de kwaliteit van een game ten minste niet af aan het feit of er wel/niet een platinum trophy aan zit... ;) Alhoewel: als ik mijn eigen lijst door ga voor wat betreft of ze de moeite waard zijn, maar geen platinum trophy hebben (ben ik even alleen van 100% trophies), kom ik alleen op Beyond Good & Evil HD...
Die platinum trophy bezit in een game was eerder al lachend bedoeld. Maar het zou zomaar een criteria kunnen zijn :P
Eerder goede kwaliteitsvolle games ipv indies mag persoonlijk wel terug meer komen van mij.
Image

Re: PlayStation Plus

249
paveman wrote:Haha, ben ik het helemaal mee eens! ;)
Zonder gekheid: ook games zonder platinum trophy kunnen wat mij betreft binnen mijn verhaal vallen. Ik meet de kwaliteit van een game ten minste niet af aan het feit of er wel/niet een platinum trophy aan zit... ;) Alhoewel: als ik mijn eigen lijst door ga voor wat betreft of ze de moeite waard zijn, maar geen platinum trophy hebben (ben ik even alleen van 100% trophies), kom ik alleen op Beyond Good & Evil HD...
helemaal gelijk Pave :smug:

Re: PlayStation Plus

250
Ik vind persoonlijk het betalen voor online (zeker in de staat dat het zich nu verkeerd) nog steeds niet echt oké. Vroeger was dit net een van de grootste argumenten om een PS te kopen ipv een Xbox. ''Gratis'' games voor een abo vond ik wel nice.
En sluit me ook wel aan bij wat paveman zei. Ik wist zelfs niet dat de metacritic score weg was. En van de minder games voor PS3 wist ik ook niet. Zijn volgens mij wel geen al te goede tekens tho. Ze bouwen het beetje bij beetje af, misschien is PS+ in de vorm dat we het kenden toch een sprookje dat te mooi om waar te zijn was.
Image

Re: PlayStation Plus

251
The Wastelander wrote:Ik vind persoonlijk het betalen voor online (zeker in de staat dat het zich nu verkeerd) nog steeds niet echt oké. Vroeger was dit net een van de grootste argumenten om een PS te kopen ipv een Xbox. ''Gratis'' games voor een abo vond ik wel nice.
En sluit me ook wel aan bij wat paveman zei. Ik wist zelfs niet dat de metacritic score weg was. En van de minder games voor PS3 wist ik ook niet. Zijn volgens mij wel geen al te goede tekens tho. Ze bouwen het beetje bij beetje af, misschien is PS+ in de vorm dat we het kenden toch een sprookje dat te mooi om waar te zijn was.
Afbouwen lijkt mij mss net wat erover. Denk dat ze vooral meer bezuinigen op de games die ze elke maand geven.
Met het weinige verstand dat ik er van hebt lijkt het mij op het eerste zicht goedkoper voor Sony om elke maand wat Indietitels te geven dan een Triple A titel.
Image

Re: PlayStation Plus

252
paveman wrote: Ik vergeet dat niet, hoor: als je niets met online/multiplayer hebt zegt het je alleen gewoon niets. ;)
Het is alleen een feit dat de service ten opzichte van dat het alleen op PS3 bestond, flink achteruit is gegaan. Zoals ik ook al op de blog zeg maakt het me weinig uit aangezien je er bijna niets voor betaald, maar heel eerlijk ten opzichte van mensen die je anders belooft is het niet. Communiceer dan dat je de service gaat veranderen; komt al heel anders over. Nu was het bijvoorbeeld van de ene op de andere maand dat de PS3 IGC van 3 naar 2 games ging, dat de jaarlijkse games van Vita niet gewijzigd zouden worden etc. etc., terwijl dit wel beloofd was. Ook dat er is afgestapt van de minimale 75% Metacritic rating is niet gecommuniceerd. Dit zou vanuit Sony stukken beter kunnen.

Wat mij betreft zouden ze de service overigens helemaal Mogen veranderen: in plaats van de troep van afgelopen maanden gewoon eens per 2 of 3 maanden spellen weggeven, maar dan écht goede games. Ik heb daarbij niets tegen indies, maar dan wel alleen als ze het niveau van bijv. Guacamelee! halen.
Oftewel: minder kwantiteit, meer kwaliteit! Net zoals MGS deze maand: misschien niet heel groot spel, maar in ieder geval wel een góed spel.
Ik denk niet dat het als bedrijf verstandig is om klanten er extra op te gaan wijzen dat uw service binnenkort minder waar voor zijn geld gaat zijn. Ze hebben het afgebouwd omdat ze het konden, omdat de meesten toch online willen blijven gamen.

Re: PlayStation Plus

253
Tjeefkeuh wrote:Ik denk niet dat het als bedrijf verstandig is om klanten er extra op te gaan wijzen dat uw service binnenkort minder waar voor zijn geld gaat zijn. Ze hebben het afgebouwd omdat ze het konden, omdat de meesten toch online willen blijven gamen.
Zeker wel juist! Sterker nog: ik heb het bijvoorbeeld nog nooit meegemaakt dat als ik vooraf over een iets hoger dan verwachte factuur communiceer met een klant dat er dan 'gezeik' over is. De keren dat ik het niet heb gedaan, wenste ik dat ik dit wel had gedaan...

Wat je nu kreeg is dat ten tijde van de wijzigingen er tijdenlang een hoop gezeur en negativiteit op het blog te lezen was, vooral ook omdat mensen niet wisten waar ze aan toe waren. Een simpele bevestiging van: jongens we veranderen dit (evt. erbij het wordt te duur of we hebben er gewoon geen zin meer in of we richten ons op het online kunnen gamen) geeft op dat moment wel even teleurgestelde reacties, maar dat is vaak van veel kortere duur dan dat je het gewoon doet zonder wat te zeggen.

Natuurlijk: er zal een categorie zijn die nu ook niets in de gaten had en anders misschien wel gereageerd had, maar dat zullen er niet heel erg veel zijn. Je voorkomt ook niet dat er even iets aan negativiteit ontstaat. Het zal alleen áltijd minder zijn dan wanneer je er niet over communiceert, daar ben ik heilig van overtuigd.
Image

Re: PlayStation Plus

254
Zouden we volgende maand mss Wolfenstein The New Order en Knack gratis krijgen voor PS+? Die games staan nu aan ongelooflijke kortingen in de dubbele korting sale... Wel aant twijfelen over Wolfenstein, maar dat lijkt mij echt zo'n game dat we nog gratis krijgen ooit.
Image

Re: PlayStation Plus

255
NTGSruler wrote:Zouden we volgende maand mss Wolfenstein The New Order en Knack gratis krijgen voor PS+? Die games staan nu aan ongelooflijke kortingen in de dubbele korting sale... Wel aant twijfelen over Wolfenstein, maar dat lijkt mij echt zo'n game dat we nog gratis krijgen ooit.
Ik hoop eigenlijk op Shadow Warrior. Die wil ik al effe hebben en die kost nu ook nog maar 9 euro ofzo.
Image
cron