Re: Pronken met je Platinums

3091
Ik vind het heel interessant om jullie verhaal te horen :)

Je hebt mensen die niet gamen, sporadisch gamen, veel gamen of alleen maar gamen. En wat maakt het uit? Het belangrijkste is dat je plezier hebt en blij bent met hoe het loopt.

Ik game soms een week niet en soms elke dag 2 uur. Het hangt er echt van af.

Als het goed weer is ga ik vaak sporten ipv playstation op te starten. Soms heb ik ook gewoon geen zin om te gamen en hou ik mij bezig met uitgebreid koken, netflixen,... Andere dagen wil ik alleen maar gamen, dusja :p

Ik ben wel eerder iemand die volledig voor de verrassing gaat bij het opstarten van een nieuwe game. Ik zoek dan ook nooit iets op voor ik de game begin. Dit betekent dan inderdaad wel dat ik praktisch nooit voor een platinum ga, tenzij het een game is waar ik blijkbaar het meeste zelf behaal zonder iets op te moeten zoeken of op voorhand rekening mee moet houden. Het laatste voorbeeld daarvan was borderlands 3.

Ik merk ook dat ik een afweging maak van de tijd die een trophy nodig heeft. Zo had ik eerst bij borderlands geen zin om 2 uur dezelfde minigame opnieuw en opnieuw te proberen, dus doe ik dat dan ook niet. Tot ik dan las dat er een andere manier was, maar dan moest ik wel 2 uur een gun farmen. Dat duurde dus even lang, maar toch vond ik dat dan plots oké.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3092
Zeer interessant om deze verhalen te horen er kan zelfs een apart topic over geopend worden en ja zoals ik ergens een beetje het vermoeden had zit er een reden achter het vele gamen. Zelf bekijk ik ook eerst trophy guides of bekijk ik YT om te weten hoe het zit met de moeilijkheidsgraad en tijdsduur ed.

Te persoonlijk ga ik het hier niet maken en bedoel het natuurlijk nooit aanvallend, maar met u gezondheidstoestand Marty dan concludeer ik dat je mss medisch aangepast werk doet en halftijds werkt of minder? Daardoor heb je mss veel vrije tijd. Zolang het gamen ontspannend is is het leuk want ik heb het gevoel dat het als een soort van escapisme is uit je miserie precies of uit verveling. Het gamen maakt je letterlijk en figuurlijk kapot ivm je lichaam en mentale gezondheid dat je weinig of geen sociale contacten hebt. Game eens een week niet om te zien wat het doet met je en ga eens iets doen met een maat of collega (of ik :smug: ) en kijk eens of je afkick kenmerken van verslaving vertoont want dat idee geef je me. Sorry voor deze harde uitspraak ik kan ook totaal fout zitten en bedoel het beste hé uit milde bezorgdheid.

Blij voor je dat je jezelf hier dan wat kan amuseren en daarom dat je ook eens blij bent dat je het kon zeggen want niemand weet hier de situaties van elk individu. Ik zou zeggen gaan met die plats als het je positieve energie geeft :cool: Heb zelf ook weinig 'echte' vrienden, maar fietsen is mijn enige sport en dat doe ik wel in team of incognito bij een groep aansluiten, maar nu uiteraard solo door de crisis.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3093
Te persoonlijk ga ik het hier niet maken en bedoel het natuurlijk nooit aanvallend, maar met u gezondheidstoestand Marty dan concludeer ik dat je mss medisch aangepast werk doet en halftijds werkt of minder? Daardoor heb je mss veel vrije tijd. Zolang het gamen ontspannend is is het leuk want ik heb het gevoel dat het als een soort van escapisme is uit je miserie precies of uit verveling. Het gamen maakt je letterlijk en figuurlijk kapot ivm je lichaam en mentale gezondheid dat je weinig of geen sociale contacten hebt. Game eens een week niet om te zien wat het doet met je en ga eens iets doen met een maat of collega (of ik :smug: ) en kijk eens of je afkick kenmerken van verslaving vertoont want dat idee geef je me. Sorry voor deze harde uitspraak ik kan ook totaal fout zitten en bedoel het beste hé uit milde bezorgdheid.
Ik heb geen aangepast werk en werk 30 uur in de week. Ik ben meer introvert en op mijn werk zie ik de hele dag door al genoeg mensen. Dus ik heb genoeg contacten met mensen. En als ik dan klaar ben met werken ben ik liever alleen om weer op te laden.
Verslaafd wil ik zelf niet zeggen. (ik weet hoe dat er uit ziet, die kon niet stoppen ook niet voor avond eten enzo) Als ik weg moet of zo dan kan ik gewoon stoppen wanneer ik wil. Ik ga nooit (misschien 1 keer in de zoveel tijd) tot laat door met gamen. Als ik een weekendje naar de camping ga ofzo dan vermaak ik me daar ook wel en dan mis ik het gamen niet. En met een maat van mij ga ik vaak samen naar de sportschool. Veel anders zit er niet in aangezien hij werkt op tijden dat ik vrij ben en andersom. Het is wat het is. Bedankt voor je bezorgdheid Roy maar het is geen verslaving, meer een uit de hand gelopen hobby.

Als de sportscholen hier weer open gaan dan hoop ik dat ik mijn spieren in de knieen sterker kan maken (persoonlijke begeleider zei dat er al wel wat vooruit gang in zit) en dat ik op een gegeven moment wel weer rondjes van 40-50 km kan fietsen. Maar dat heeft wat tijd nodig, misschien wel jaren.
En ik run natuurlijk mijn eigen huishouden :lol:
Image

Re: Pronken met je Platinums

3095
Interessant om het verhaal achter de vele platinums te horen, bedankt voor het delen Marty :cool:
En geniet vooral verder van het gamen ;)

Vroeger had ik totaal geen aandacht voor trophies, maar nu probeer ik van mijn favoriete games toch altijd de platinum te halen (als er geen of weinig multiplayer trophies in zitten). Door het tijdsgebrek gaat dat veel minder dan ik zou willen... Ik vertrek altijd om 7u naar mijn werk en ben ten vroegste om 18u terug thuis, vaak pas 19-20u. Plus het feit dat ik 2-3 avonden in de week met andere hobby's buitenshuis bezig ben, zorgt ervoor dat ik meestal alleen in het weekend een aantal uren vind om te gamen.
Hoe dan ook, op naar de platinum van Tearaway Unfolded en Life Is Strange: Before The Storm :)

Re: Pronken met je Platinums

3102
Vele platinums alweer behaald!

Proficiat aan iedereen en in het bijzonder aan Marty met nummertje 300. Alweer 300 gepasseerd ondertussen :P

Persoonlijk had ik vroeger veel meer tijd om te gamen. Tegenwoordig is dat veel minder.
Waar ik zelf een behoorlijk probleem mee hebt dezer dagen is doordat ik weinig tijd heb om te gamen en een nieuwe game start, ik al snel de motivatie verlies om verder te gamen. Zeker als er dan een weekend volgt waarin ik wat minder gamen kan, ben ik al snel de draad kwijt. Bijgevolg laat ik de game dan liggen om dat later terug te komen en mezelf weer af te vragen hoe het zit met controls, verhaal en dergelijke..

The Last of Us is daar dan zo'n voorbeeld van. Gewoon nog niet begonnen omdat de game enerzijds zo lang is en anderzijds ik dus moeilijk kan doorspelen.
Metal Gear Solid V is ook zo ééntje. Ik moet eigenlijk eens doorzetten om die game platinum te halen, maar ben allang weer de controls kwijt en de flow van de game..
Image
cron