Re: Trophy Leaderboards II

241
paveman wrote:Naar welk platform ben je overgestapt Tjeefkeuh?
Momenteel WiiU, en tussendoor haal ik wat PS1 en PS2 klassiekers die ik nooit gespeeld heb in.

Re: Trophy Leaderboards II

242
Tjeefkeuh wrote:Haal mij maar uit de lijst. Ik ga geen tijd meer steken in trophies die ik zou kunnen steken in andere games (op andere consoles). Proficiat aan degene onder mij :P
Jammer! ;( Juist jij die dit ooit zo mooi heeft opgezet! Nogmaals dank hiervoor namens velen denk ik dat te mogen zeggen! :hi5:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards II

243
Sora_Lizard wrote: Jammer! ;( Juist jij die dit ooit zo mooi heeft opgezet! Nogmaals dank hiervoor namens velen denk ik dat te mogen zeggen! :hi5:
Graag gedaan. Het deel van mij dat liever veel verschillende games wil spelen heeft gelukkig gewonnen van de completionist denk ik.

Re: Trophy Leaderboards II

244
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Zelf bekruipt me ook wel de neiging om vanwege de "lijst" langer verder te gaan met een game dan ik eigenlijk wil. Nu doe ik hier toch een beetje voor 'spek en bonen' mee dus ik kan het ook laten lopen en dat heb ik dan ook onlangs met een paar games gedaan. Toch blijf ik wel meedoen al zijn het dan achterhoede gevechten. :lol:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards II

245
Sora_Lizard wrote:Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Zelf bekruipt me ook wel de neiging om vanwege de "lijst" langer verder te gaan met een game dan ik eigenlijk wil. Nu doe ik hier toch een beetje voor 'spek en bonen' mee dus ik kan het ook laten lopen en dat heb ik dan ook onlangs met een paar games gedaan. Toch blijf ik wel meedoen al zijn het dan achterhoede gevechten. :lol:
Ach. Bovenin staat alles wel erg vast... Die 'achterhoede' gevechten zijn juist hetgeen dat de leaderboards een beetje leuk maakt!

Ik moet zeggen dat ik Tjeefkeuh idd ergens ook wel begrijp. De meeste mensen zijn anders gaan gamen door trophies: dat is niet goed of slecht, maar dat is gewoon zo. Nu ben ik altijd al iemand geweest die graag 100% uit een game wilde halen, (maar nu heb je soms van die rare dingen die je voor een laatste trophy moet doen die ik nu dan ook maar doe...) wat wellicht mee helpt waarom ik het een prettig systeem vind.
Na mijn aankoop van een Switch verbaasde het me enorm dat hier (nog) geen trophy-/achievementsysteem op zit. Ergens wel typisch Nintendo (lekker eigenwijs), maar aan de andere kant is dit wel een onderdeel van het huidige games-landschap geworden en vind ik eigenlijk dat je de gamer de keus moet geven. Het heeft me toen wel aan het denken gezet in hoeverre trophies voor mij nou echt een toegevoegde waarde zijn, of niet. Nu een paar maanden later kan ik pas echt de balans opmaken (vind ik) en zeggen dat ik het wel echt een gebrek vind. Trophies voegen voor mij een (heel klein) stukje extra spelvreugde toe. De erkenning (vooral voor mezelf, want wat interesseert een ander mijn trophies nou? Tenminste: mij interesseert het maar weinig van een ander) van hetgene ik daarvoor ook al deed of probeerde te doen: een game 100% uitspelen.
Het enige jammere vind ik games met multiplayer trophies, net om dezelfde reden: ik speel liever geen mp en moet daardoor alsnog zelf peilen of ik op 100% zit, of niet.

Zodra die 100% een (niet leuke) grind wordt stop ik er overigens gelijk mee. Vraag Tales of Berseria maar....

Als je tot de conclusie komt dat trophies je spelvreugde bederven lijkt mij dat er maar 1 keus de juiste is: datgene wat ervoor zorgt dat je er niet meer mee bezig bent of kunt zijn. In het geval van Tjeefkeuh is dat op een systeem gamen dat geen trophies kent, een ander kan het misschien aan om ze gewoonweg te gaan negeren.
Image

Re: Trophy Leaderboards II

246
paveman wrote:
Sora_Lizard wrote:Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Zelf bekruipt me ook wel de neiging om vanwege de "lijst" langer verder te gaan met een game dan ik eigenlijk wil. Nu doe ik hier toch een beetje voor 'spek en bonen' mee dus ik kan het ook laten lopen en dat heb ik dan ook onlangs met een paar games gedaan. Toch blijf ik wel meedoen al zijn het dan achterhoede gevechten. :lol:
Ach. Bovenin staat alles wel erg vast... Die 'achterhoede' gevechten zijn juist hetgeen dat de leaderboards een beetje leuk maakt!

Ik moet zeggen dat ik Tjeefkeuh idd ergens ook wel begrijp. De meeste mensen zijn anders gaan gamen door trophies: dat is niet goed of slecht, maar dat is gewoon zo. Nu ben ik altijd al iemand geweest die graag 100% uit een game wilde halen, (maar nu heb je soms van die rare dingen die je voor een laatste trophy moet doen die ik nu dan ook maar doe...) wat wellicht mee helpt waarom ik het een prettig systeem vind.
Na mijn aankoop van een Switch verbaasde het me enorm dat hier (nog) geen trophy-/achievementsysteem op zit. Ergens wel typisch Nintendo (lekker eigenwijs), maar aan de andere kant is dit wel een onderdeel van het huidige games-landschap geworden en vind ik eigenlijk dat je de gamer de keus moet geven. Het heeft me toen wel aan het denken gezet in hoeverre trophies voor mij nou echt een toegevoegde waarde zijn, of niet. Nu een paar maanden later kan ik pas echt de balans opmaken (vind ik) en zeggen dat ik het wel echt een gebrek vind. Trophies voegen voor mij een (heel klein) stukje extra spelvreugde toe. De erkenning (vooral voor mezelf, want wat interesseert een ander mijn trophies nou? Tenminste: mij interesseert het maar weinig van een ander) van hetgene ik daarvoor ook al deed of probeerde te doen: een game 100% uitspelen.
Het enige jammere vind ik games met multiplayer trophies, net om dezelfde reden: ik speel liever geen mp en moet daardoor alsnog zelf peilen of ik op 100% zit, of niet.

Zodra die 100% een (niet leuke) grind wordt stop ik er overigens gelijk mee. Vraag Tales of Berseria maar....

Als je tot de conclusie komt dat trophies je spelvreugde bederven lijkt mij dat er maar 1 keus de juiste is: datgene wat ervoor zorgt dat je er niet meer mee bezig bent of kunt zijn. In het geval van Tjeefkeuh is dat op een systeem gamen dat geen trophies kent, een ander kan het misschien aan om ze gewoonweg te gaan negeren.
Dat over de mp trophies vind ik ook wel. Ik heb zo nooit AC Black Flag 100% kunnen doen door de saaie mp. Dan vind ik het principe van Battlefield 1 beter. Je speelt gewoon met elke klasse tot je level 2 bent. Moet je geen weken spelen om dit te ontgrendelen.
Image

Re: Trophy Leaderboards II

248
Ik had het afgelopen weekend willen doen, maar er kwam e.e.a. tussen. Moet deze week wel lukken. Ik wil het eigenlijk beperken tot eens per maand en daar ik nu Tjeefkeuh er tussen uit moet 'slopen' gaat er weer meer tijd in zitten. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards II

249
Sora_Lizard wrote:Ik had het afgelopen weekend willen doen, maar er kwam e.e.a. tussen. Moet deze week wel lukken. Ik wil het eigenlijk beperken tot eens per maand en daar ik nu Tjeefkeuh er tussen uit moet 'slopen' gaat er weer meer tijd in zitten. :D
Aha, dan gewoon elke keer eind van de maand. Lijkt me dan prima bij te houden dan.
Image

Re: Trophy Leaderboards II

250
Update over februari 2018!

Ik ben van zins om de leaderboards 1x maandelijks te verversen. Laat maar horen indien jullie er een andere mening op na houden. De huidige versie is gebaseerd op een telling van 28 februari j.l.

Na Zenmaster is nu ook op vrijwillige basis Tjeefkeuh uit de lijsten verdwenen. Dat vergt telkens extra aandacht daar er in de half geautomatiseerde lijsten e.e.a. dient te worden aangepast.

Is er in de afgelopen tijd dan verder nog iets gebeurd? Nou, ik denk het wel. Er zijn 3 mensen een level gestegen: billie91, Mr.Wolf en Sanity penguin. Een kleine herverdeling van de medals heeft inmiddels plaatsgevonden.

Er zijn zesentwintig (26!) platinums gescoord! Dat is voor een maand erg veel lijkt me. Het was dan de laatste weken ook nauwelijks weer om buiten te spelen. :) Koplopers zijn Sanity penguin en billie91 met ieder 4 plats gevolgd door Mr.Wolf met 3 en dan fsterchele23, Kolm, RoyVdW en Stany7 met ieder 2 platinums.
Coolgamer, Elexus, Marty, met0t0, minermb, NTGSruler en paveman die samen 7 platinums verdelen.

Pfff, dat was weer een hele lijst. Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Billlie91, Mr.Wolf en Sanity penguin stijgen een level.
Roy gaat ruler voorbij in de rangschikking.

Platinums:
Stany, billie en miner stijgen elk een plaatsje terwijl gamerke, Sora en Maxidomino hiervoor de ruimte verschaffen.

Completion:
Wat doet die Sora daar op plaats zes? Heel veilig ver achter paveman maar toch. Ik vind dat we een medal te weinig hebben. Er kan best nog een vetleren medal bij. :D
Sanity gaat Marty voorbij en billie dwingt coolgamer een plaats achteruit.
Roy blijft veilig ver bovenaan staan maar Kolm komt nu toch akelig dicht bij ruler! Gaat ze hem nog helpen ook las ik op dit forum.

Rarity:
Haha, Kolm, met0t0, Marty en Hybris zitten nog steeds gezellig en warm dicht bij elkaar!
Verder is vermeldenswaard dat Sanity en Sora billie voorbij zijn gegaan.

Zo, dat is ook weer gebeurd. Ik zal mijn best doen om de volgende update tijdig op het eind van de maand te doen. Veel succes en vooral veel plezier met gamen!

Tot de volgende!
Grtz, Sora
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards II

253
Mooie update weer Sora. 1 keer per maand een update lijkt mij meer dan genoeg. Mocht je zin hebben om het tussentijds vaker te doen is natuurlijk ook goed. :cool:
Image